پاورپوینت کامل رمز بقای دین ۵۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل رمز بقای دین ۵۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رمز بقای دین ۵۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل رمز بقای دین ۵۳ اسلاید در PowerPoint :
۴
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلّت بفنائک
بار دیگر در آستانهی محرم الحرام، تجدید خاطرهی بزرگترین ظلم و جنایت بر فرزند
دلبند پیامبر۹ و جگرگوشه علی و فاطمه۸ قرار داریم، ماهی که گروه خود مسلمان
پنداشته که در پنج وقت به رسالت پیامبر اکرم۹ شهادت میدادند، نماز میخواندند، در
ماه رمضان روزه میگرفتند و حج به جای میآوردند؛ مزد زحمات آن بزرگوار را یکباره
با تار و مار کردن خاندان پیامبر و به اسارت گرفتن زنان و فرزندان خردسال ادا
کردند. شگفتتر آنکه در این کار تقرب بر خداوند متعال را طلب میکردند. راستی این
چه فتنهای بود که در آن حق از باطل و نور از ظلمت و هدایت از ضلالت و امامت دینی
از سلطنت دنیوی و حیات طیبه از متاع حیات دنیوی تا این حد به هم آمیخته و از هم غیر
قابل تشخیص بود؟ مگر مسلمین چه اشتباهی کرده بودند که تاوان سنگین آنرا باید رحمت
واسعهی الهی حسینبن علی۸ با فدا کردن جان شریف خود و جانهای پاک و فرزندان و
برادران و نزدیکان و یاران با وفای خود و اسارت اهل بیت: بپردازد؟ راستی چرا و
چگونه این حادثهی جانسوز بلکه عالم سوز رقم خورد؟!
ساده اندیشی است اگر این پدیده را خلق السّاعه و بیارتباط با حوادث و شرایط سیاسی
و فرهنگی حاکم بر جامعه بدانیم و آنرا یک امر استثنایی تلقی کنیم، گرچه نفس این
واقعه از جهت طهارت و قداست و اخلاص و آزادگی و عزت و شرف و مظلومیت سیدالشهدا۷ و
یارانش و پستی و رذالت و قساوت و خشونت و دنیاطلبی از سوی مخالفان از حوادث
استثنایی و بینظیر تاریخ بشریت است.
برای یافتن پاسخ این پرسشها به بررسی اوضاع جامعهی آن روز میپردازیم:
آشکار است که رفتارهای سیاسی و اجتماعی هر جامعه را باید براساس تحولات سیاسی و
فرهنگی آن مورد بررسی و تحلیل قرار داد. پیامبر عظیم الشأن اسلام در محیط جزیره
العرب که مردم آن از نظر عقیدتی بت پرست بودند و سنگ و چوب و مجسمههای خود ساخته
را عبادت میکردند و از نظر اقتصاد و معیشت بسیاری اوقات از راه جنگ و غارت زندگی
خود را اداره میکردند و از نظر سیاسی همیشه تحت قیمومیت دولتهای مقتدر خارج جزیره
به سر میبردند، به امر خداوند برانگیخته شد و در طول بیست و سه سال به دعوت مردم و
تعلیم آیات الهی و سنت نورانی خویش همت گماشت.
در این مدت علاوه بر آموزش احکام و سنن و اخلاقیات و معارف به تبیین شرایط حاکم بر
جامعه اسلامی که بتواند راه آن بزرگوار را ادامه دهد، پرداختند و در اولین روز دعوت
و انذار عشیره و در اواخر عمر شریف در روز هجدهم ذی الحجه الحرام در غدیر خم به
معرفی شخصیتی که میتوانست جامعهی نوپای اسلامی را در شاهراه سعادت نگهدارد،
اقدام فرمود. اما صد افسوس که پس از پیامبر۹ تدبیر الهی آن بزرگوار در اداره جامعه
اسلامی کنار گذاشته شد و رویهی خلافت انتخابی و مصلحت اندیشی و اجتهاد در برابر
نصّ را بر خلافت انتصابی و تمسک به قرآن و عترت ترجیح دادند و این حادثه منشأ آثار
و نتایج تلخی در جامعه اسلامی شد که حادثه عاشورا یکی از مهمترین آنهاست.
امامت و عهد الهی که بلندترین قله تکامل انسان است و ابراهیم خلیل الرحمن پس از
سرافراز بیرون آمدن از سختترین امتحانها و عبور از مقامات چهارگانهی عبودیت،
نبوت، رسالت و خلت، بدان نایل آمد: إذا ابتلی إبراهیم ربه بکلمات فاتمهنّ قال إنّی
جاعلک للنّاس إماماً قال و من ذریّتی قال لاینال عهدی الظالمین ؛ در آن حد سقوط
کرد که با قلانی در کتاب تمهید صفحه ۱۸۱ مینویسد: از صفات امام این نیست که معصوم
باشد، عالم به غیب باشد، شجاعترین امت باشد و یا فقط از بنیهاشم باشد. و در
صفحهی ۱۸۶ همان کتاب نوشته است: جمعی از اهل اثبات و اصحاب حدیث گفتهاند: امام
در صورت فاسق شدن و ستمگری از طریق غصب اموال و کشتن افراد بیگناه و تضیع حقوق و
تعطیل حدود از امامت خلع نمیشود و بر این مطلب به اخبار زیادی تمسک کردهاند. [و
از جمله آنهاست] اینکه پیامبر فرمود: بعد از من ائمهای خواهند بود که به هدایت
من مهتدی نیستند و به سنت من عمل نمیکنند و در میان آنها مردانی هستند که قلب
آنها قلب شیطان است ولی در جسم انساناند. گفتم: یا رسولالله آنگاه چه کنم؟
فرمود: سخنان آنها را گوش میدهی و اطاعت میکنی و اگر تازیانه بر پشت تو زدند و
مال تو را گرفتند باز هم گوش کن و اطاعت کن. نیز تفتازانی در صفحه ۱۲۷۲ جلد دوم
شرح مقاصد مینویسد: اگر امام بمیرد و کسی که شرایط امامت را دارد ولو بدون بیعت و
بدون اینکه امام قبلی معین کند با قهر و غلبه خود را بر مردم تحمیل کند خلافت او
منعقد میشود و همین گونه است اگر فاسق باشد یا جاهل باشد علی الاظهر و تنها حاکم
در این کاری که کرده است، معصیت کار است و واجب است اطاعت امام تا وقتی که مخالف
حکم شرع نباشد، چه عادل باشد و چه ظالم. و بالاخره از اجماع اهل حل و عقد هم دست
برداشتند و در انعقاد خلافت خلیفه به اجماع پنج نفر و به نظر عدهای سه نفر و
بالاخره امام الحرمین جوینی به انعقاد خلافت با بیعت یک نفر از اهل حل و عقد هم
رضایت میدهد.([۱])
و عبداللهبن عمر گوید: زکات را به حاکمان بدهید ولو اینکه با آن شراب بنوشند.
او میگوید:
زکات را به امرا بدهید ولو اینکه با آن گوشت سگها را بر سر سفرهشان تکه تکه
کنند.([۲])
در چنین رویکرد فرهنگی است که وارث علم نبوی و باب مدینهی علم آن بزرگوار که صد و
چهل و سه حافظ، قاضی، مورخ و مفسر این روایت را نقل کردهاند مانند عِدل خود یعنی
قرآن کریم مهجور میشود، همچنان که حضرت رسول۹ میفرماید: یا ربّ ان قومی اتخذوا
هذا القرآن مهجور و حال آن که کعب الأحبار و ابوهریرهها و … سر سلسله احادیث
قرار گرفتند. گذشته از این؛ حدود صد سال ممنوعیت نقل حدیث از پیامبر۹ بر جامعه
سنگینی میکرد، و کاش به همین مقدار بسنده میگردید، و باب مدینه النبی مکرر به
ینبع تبعید نمیشد.([۳]) و حتی در نزد اولیای امور ارزشش بیشتر از مروانبن حکم
میشد. همان مروانی که به زبان رسول اکرم۹ لعن شد و او را تبعید کردند و وزغبن وزغ
نامیده شد؛ خطبههای نماز عید فطر و قربان را برای رساندن اهانتهایش به علی۷ به
گوش نمازگزاران جلو انداخت!([۴])
کاش به تبعید و مهجوریت بسنده میشد و او میتوانست نه مانند یک مسلمان عادی بلکه
مانند کسانی که بعد از فتح مکه ـ از ترس شمشیر ـ مسلمان شدند، در جامعه زندگی کند.
ولکن صد افسوس!!
کدام مسلمان غیر از حضرت علی۷ بر هیجده هزار منبر لعن شد و هیچکس لب به اعتراض
نگشود. ناسزاگویی به کدام مسلمان غیر از علی۷ در نمازهای جمعه به صورت یک عادت و
روش درآمد؟ نسبت به کدام مسلمان غیر از علی۷ مجالس وعظ و خطابه را با لعن به او
پایان میدادند؟ کدام مسلمان جز علی۷ به گفتهی مروان کارشان جز به دشنام او سامان
نمیگرفت؟ کدام مسلمانی غیر از علی۷ است که مدعی خلافتی مانند معاویه شرط بیعت خود
را برائت از او اعلام کند؟ کدام مسلمانی غیر از علی۷ است که حتی اسمش نیز بر قلب
اولیای امور سنگینی کند و معاویه یا عبدالملکبن مروان یا هر دوی آنها به ابن عباس
دستور دهند که اسم و کنیهی فرزندش را از علی و ابوالحسن تغییر دهد؟ و علی جهم
سلمی پدرش را لعن کند که چرا نام او را علی گذاشته است. لعنت کنندگان و ناسزاگویان
و قاتلان و معاندان غیر از علی۷ مجتهد نامیده میشدند، در حالی که هیچ کس حق ملامت
آنها را نداشت؟ شیعیان، دوستان و نزدیکان کدام مسلمان جز علی۷ که مولود کعبه است،
در جامعه استحقاق هرگونه سبّ و لعن و کشتار، اسارت و تحقیر، زندان و شکنجه و تبعید
را پیدا کردند؟!
از قاتل کدام مسلمانی جز علی۷ که توسط ابن حزم اجتهاد به خطا گردید و نه تنها از او
دفاع شد بلکه لعن قاتل غیر مجاز اعلام گردید و …([۵])
در نتیجهی این رویکرد، اهل بیت پیامبر۹ که مرجع وحید حل مسایل و مشکلات علمی،
اعتقادی و اخلاقی و احکام شرعی مسلمانان بودند، نه تنها مرجعیت خود را از دست
دادند، بلکه در مجالس و مساجد و منابر به بدگویی از آنها پرداخته شد و در عمل
هرگونه گرایش به آنان نوعی اخلالگری در کار سیاست به حساب آمد. شواهد تاریخی
مانند سخن آن پیرمرد اهل شام به امام زین العابدین۷ که گفت: الحمدلله الذی اهلککم؛
خدایی را سپاس که ش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 