پاورپوینت کامل دامهای فریب ۴۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل دامهای فریب ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دامهای فریب ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل دامهای فریب ۴۵ اسلاید در PowerPoint :
۶۶
اشاره:
مجریان طرحهای استعماری عرفان بدلی، با توجه به پژوهشهای عمیق، دقیق، گسترده و همه جانبه که انجام میدهند، پس از شناخت بافتها و قشرهای گوناگون جامعه میکوشند براساس روانشناسی هر صنف و گروه با آنها برخورد کنند، تا به اهداف دراز مدت خود برسند. یکی از این قشرها، مزدوران داخلی و خارجی، همه زمان برای زنان جامعه نقشههای فریبنده طراحی میکنند، که متأسفانه در اجرا و رسیدن به اهداف خود نیز به نتیجه میرسند. این نوشتار هرچند کوتاه و اشاره به برخی از آن میپردازد:
عرفان بدلی
آنچه در جامعه زنان به خوبی نفوذ یافته و عارفنمایان نیز از آن بهرهبرداری میکنند، جادو و خرافه است. خرافه را میتوان نوعی اعتقاد جازم و محکم فرد به تأثیر متافیزیکی برخی امور غیر عقلی در زندگی فردی و اجتماعی برای حل مشکلات دانست.
گاه فرد به مفاهیمی ذهنی و انتزاعی اعتقاد پیدا میکند و میپندارد که در زندگی وی تأثیرگذار است و میتواند موفقیت را در پی داشته باشد؛ از جمله این مفاهیم، شانس است، که بر اساس ادله، جایگاهی ندارد؛ زیرا در بین مردم به معنای رسیدن به موفقیت بدون علت است؛ در صورتی که براساس اصول عقلی و اعتقادی اسلام، هیچ حادثهای بدون علت نیست.
خرافه یکی دیگر از موارد ذهنی است، که فرد را به شدت به خود پایبند میسازد و چنان در وجود او ـ به ویژه خانمها ـ راه مییابد که گویا وحی الهی است! برای نمونه، اعتقاد به پدید آمدن نزاع و درگیری در صورت وارونه قرار دادن جارو در میان برخی افراد به اندیشهای ثابت و تردید ناپذیر در آمده، و حال آنکه در هیچ یک از متون دینی به این مطلب اشاره نشده است.
زنان و گرایش به عرفان بدلی
عرفان بدلی، خرافه، سحر و جادو، بختگشایی، تسخیر دیگران و … مواردی است که خیلی زود افراد خام را به خود جذب میکند. زنان از احساسات لطیفتری برخوردارند و به همین سبب، جایگاه ویژهای برای جذب و استثمار مدعیان عرفان کاذب دارند.
در گذشته برخی افراد برای حل مشکلات زندگی خود به دعانویسان و رمالان مراجعه میکردند. امروز نیز این مسأله رایج است. هنگام بروز مشکل روحی، جسمی و مادی، بانوی خانه برای حل آن نزد دعانویس میشتابد؛ بر همین اساس، بازار جادوگران، رمالان و دعانویسان در حل مشکلاتی؛ چون اشتغال، بختگشایی، فرزندآوری، دور کردن هوو و… همواره گرم بوده است.
انتقال مباحث خرافی نیازمند تبلیغات گسترده نیست، بلکه به وسیلهی جاری، خواهر، دختر خاله و دختر عمو و نیز همکلاسی و همسایه و …، و البته رایگان این مهم انجام میگیرد.
همراه با رشد تکنولوژی، وسایل و ابزار خرافی نیز، تکامل مییابد. امروز، فکر بشر در مقایسه با گذشته رشد بیشتری دارد و اختلاط اندیشههای غربی و شرقی و مذهبی بیشتر شده است. زندگی ماشینی روزگار ما، افزایش مشکلات اقتصادی و دوری افراد از یکدیگر، رسیدگی به مشکلات را در جایگاه دیگری قرار داده است. مباحثی؛ چون تجسم، رقص و موسیقی درمانی، یوگا و تمرکز با شمع روشن و نقطه سیاه شیطان پرستی ـ چه صوفی و چه غربی ـ، عرفان سرخپوستی و آمریکایی (اکنکار) و عرفان هندی (سای باب) انسان مدرن امروز را به این بازار مکاره دعوت میکند.
هماکنون در متن تعالیم خرافی این گرایشها، تمرکز بر تصاویر برهنه، پرستش و توجه به اسافل اعضا؛ از جمله راهکارهای حل مشکلات روحی و روانی معرفی میشود و حال آنکه به نظر روانشناسان، بیشترین آسیبهای روحی و روانی از کنترل نکردن غریزه و نداشتن تربیت درست اخلاق سرچشمه میگیرد. این بازار، مشتریان خود را از تودهها و گروههای مختلف جذب میکند.
تیپشناسی و دلیل گرایش
اگر از موضوع قبولی در کنکور و استفاده از جادو و مسایل خرافی (به جای کار و تلاش، توسل و توکل) و نیز یافتن همسر آرمانی از راه فراحسی بگذریم، بیشتر مسایل موجود در این موضوع متوجه زنان است. گویا دختران به دلیل روشن نبودن آینده زناشویی خود، از آرامش و قراری که اسلام آن را هدف و نتیجه ازدواج میداند، محروم میمانند.
زنان متأهل، بسیاری از اضطرابهای فکری دوران مجردی را ندارند، اما به دنبال تسلط بر همسر خود هستند؛ رشد اقتصادی خانواده را نیز از مسیرهای غیر عادی پی میگیرند؛ اگر فرزندی، کانون زندگیشان را گرم نکرده باشد، اینها برای مادر شدن به راههای غیر معتبر ماورایی و خرافی پناه میآورند.
زندگی امروز انسان با پیچیدگیهای فراوان روبهرو است و نمیتوان آینده را به آسانی پیشبینی کرد؛ به همین سبب، افراد خانواده و به ویژه زنان، نقش و تأثیر وجود خود را در شکل بخشی به زندگی کمرنگ دیده و در جستوجوی راه حلاند. میزان تأثیرپذیری زنان از مردان بیشتر است. هنگامی که زنان در زندگی فردی و خانوادگی احساس شکست میکنند، میکوشند تا راه خود را ادامه داده و راه خروج از مشکلات را بیابند.
مردان در مقایسه با زنان کمتر زبان به سخن میگشایند، تا دیگران را از درون و احوال روحی خود آگاه سازند.
خرافات در خانوادههایی رشد میکند که بهره چندانی از دانش ندارند. وقتی فکر و اعتقاد خرافی در اذهان افراد نفوذ یابد، فرهنگ و جو حاکم در شکلگیری خرافهها تأثیرگذار خواهد بود.
میتوان گفت: عامل جنسیتی و فرهنگ حاکم بر جامعه در پیدایش خرافه و اعمال خرافی نقشی به سزا دارد. ویژگیهای شخصیتی و فردی زنان (تفاوتهای فردی) نیز در زمینهسازی این موارد مؤثر است.
زنانی که در خانواده دچار خلأ عاطفی هستند، یا از جایگاه مطلوب برخوردار نمیباشند، آمادگی بیشتری برای پذیرش امور خرافی دارند. ضعف پایههای اعتقادی به زنان کمک میکند تا به جای کسب آگاهی و کشف علل، به مفاهیم تخیلی و رؤیایی پناه برند.
افسردگی و اختلالات روحی و عاطفی نیز میتواند از مهمترین عوامل گرایش زنان به خرافهها به شمار آید. ناآگاهی انسان نیز میتواند فرد را برای جبران ناآگاهیهای، به روشهای غیر علمی سوق دهد.
نباید فراموش کرد که خداوند نعمتها و قوهی اختیار را به ما داده است تا زندگی سالمی داشته باشیم. هنگامی که خود را جزیی از دنیا میدانیم، باید باور داشته باشیم که برای زندگی کردن نباید منتظر معجزه بود. تلاش، اراده، امید و عشق؛ عنصرهای سازنده یک زندگی سالم به شمار میآید.
بازخوانی چند پرونده
مدعی طی السماء
خانم ب ـ ک، معروف به درویش، متولد ۱۳۳۶، متأهل، خانهدار، میزان تحصیلات اول راهنمایی.
وی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از مردم با ادعاهای واهی اخذ کرد، که فقط ۲۰ میلیون تومان آن را صرف امور عام المنفعه نمود.
نامبرده دوران کودکی خود را در یکی از مناطق تهران گذراند و پس از ازدواج در یکی از محلههای شمال تهران ساکن شد. حاصل زندگی وی ۴ فرزند است.
وی به لحاظ فقر مالی از سال ۱۳۸۰ فعالیتهای خود را مبنی بر ترویج خرافه پرستی و موهوم گرایی و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم با توسل به شگردهای خاص؛ همچون پوشیدن لباس سفید، مانند دراویش، عطرافشانی و معطر کردن تسبیح مراجعین و دادن طلسم و نیز عنوان نمودن اینکه دارای موکل
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 