پاورپوینت کامل نیم نگاهی به مباحث و شبهات مهدویّت ۴۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نیم نگاهی به مباحث و شبهات مهدویّت ۴۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نیم نگاهی به مباحث و شبهات مهدویّت ۴۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نیم نگاهی به مباحث و شبهات مهدویّت ۴۲ اسلاید در PowerPoint :

اشاره

بررسی ابعاد زندگی و سیره حضرت ولی عصر(عج) در زمان حاضر و پس از ظهور؛ علت غیبت؛ فواید وجود امام غائب و… این قسم از بررسی هاست که مورد پژوهش و تحلیل در این مختصر می باشد؛ زیرا مخاطبین آن حق جویان شیعی است که اگرچه به مهدویت اعتقاد راسخ داشته، مصداق واقعی آن را از نظر اسم و حسب و نسب می شناسند، مشتاق دیدار حضرتش هستند، برای تعجیل در فرجش دعا کرده و جهت ظهورش روزشماری و بلکه لحظه شماری می کنند؛ لکن خواهان کسب اطلاعاتی بیشتر برای زدودن زنگارهای ابهام از مسائلی چند پیرامون مهدویت هستند. پس این دسته از مباحث در حد امکان با ترتیبی منطقی، با استفاده از منابع مختلف، ارائه می گردد.

ثبات پذیرش مهدویّت در عصر فضا و فنّ آوری اطّلاعات

برخی توهم کرده اند که پذیرش اعتقاد به مهدویت و أبعاد آن، با توجه به سیر فکر بشر، پیشرفت تمدن و صنعت، جنگ ابزارهای مدرن خیره کننده، توسع فناوری اطلاعات و رسانه ها و…، بر ذهن سنگین است و با این رویدادهای جهانی کنونی و سیطره مستکبران بر کل دنیا و. .. این امر بعیدتر به ذهن می آید و برای بشر امروزی قابل هضم نیست و پذیرش آن بر نفس سنگین می آید؛ تا آنجا که طبق ترسیمی که از ظهور حضرت با اسب و شمشیر و. .. در روایات آمده، اساساً آن غلبه و سیطره به محال می ماند!!

استبعاد وقوع چنین قیامی از چنان شخصیتی، ناشی از ضعف ایمان به خدا و علم و قدرت بی نهایت او از یک سو و ولایت تکوینی امام(عج) از سوی دیگر است. در حالی که خداوند در طول تاریخ بشریت، به دست اولیای خاص خویش، علم و قدرت بی نهایت خویش را به نمایش نهاده و این قطعات مهم تاریخی را در قالب آیات صریح و معجزه خالده قرآن کریم به گوش جهانیان رسانیده است. قصص انبیا مملو از مواردی است که حق بر باطل با کمترین عِدّه و عُدّه غلبه یافته است. مگر حضرت ابراهیم(ع) در مقابله با نمرودیان جز یک تبر و حضرت موسی(ع) در غلبه بر فرعون به بیش از یک عصا و ید بیضا مجهز بودند و مگر پیامبر(ص) جز قرآن کریم، به نفرات و تجهیزاتی فراتر از نفرات و تجهیزات دشمن مسلح گردید و….

در همین قرن معاصر نیز مگر امام خمینی(ره) به بمب هسته ای و موشک و هواپیمای کذا و کذا و… مجهز شد که یکی از امپراطوران معاصر را به خاک افکند و سران استکباری شرق و غرب را به زانو درآورد و هم معادلات سیاسی دنیا را به هم زد! نیروی معنوی ایمان و ولایت تکوینی و امدادهای غیبی را هرگز نباید از نظر دور داشت، تا این استبعادات رخ ننمایند. اگر دل روشن، گوش شنوا و چشم بینایی باشد، قدرت و علم مطلق حق را از کران تا کران، حتی در ریزترین امور عادی روزمره می توان مشاهده کرد.

غیبت طولانی ایشان از انظار دشمنان و گنهکاران نیز نباید به این استبعاد دامن بزند. «آیا نمی توان عمر طولانی نوح(ع) را نشانه ای بر دیرزیستی او دانست؟! آیا نمی توان غائب شدن صالح(ع) [و موسی (ع)] از میان قوم خود را دلیلی بر امکان و تحقق غیبت حضرتش(ع) برشمرد؟! آیا نجات یافتن ابراهیم (ع) از میان [کوه] آتش و پایه گذاری خانه توحید به دست وی، نمی تواند بشارتی بر شکسته شدن بت شیطان بزرگ به دست مهدی (عج) و کارگر نبودن سلاح های جهنمی جبهه استکبار بر وی و پایه گذاری ارکان تمدن توحیدی جهانی به دست مبارک وی (ع) باشد؟!

آیا تولد پنهانی موسی (ع) دور از چشم فرعونیان، نمی تواند گواهی بر تولد پنهانی وی قلمداد گردد؟ آیا سلطنت مقتدرانه سلیمان (ع) و مسخر شدن قوای طبیعی عالم به دست وی، نمی تواند نمونه ای از حکومت با صلابت جهانی بقیّهالله(عج) و بسیج همه عوامل طبیعی در خدمت اهداف مقدّس وی باشد؟!»[۱] هم چنین سیر تحولات جهانی تاکنون، نه تنها موجب استبعاد وقوع چنین حوادثی برای شخص بصیر نیست، که مؤید آن نیز می باشد. برخورد اسباب و علل مخالف و موافق، اگرچه بسیاری از این موجودات را که چون قافل پیوسته به سوی مقصد خود در حرکت اند، از وصول به مقصد مانع شود و در نتیجه بسیاری از آن ها پیش از رسیدن به هدف نهایی خود، از چرخه خارج شوند؛ لیکن با این همه، هرگز نظام آفرینش، از روی عمومی و دائمی خود دست برنداشته و پیوسته پدیده ها را به سوی کمالات شان سوق می دهد.

در نتیجه همیشه از هر نوع، دسته ای به کمال و هدف تکوینی خود می رسند و البته نوع انسانی از این حکم عمومی و نظم همگانی، مستثنی نیست. انسان نمی تواند به تنهایی زندگی نماید؛ لذا برای رسیدن به آرمان تکوینی خود، بناچار باید در اجتماع به سر برده، هدف وجودی خود را به دست آورد. مشاهده حال جامعه های بشری، نیز این معنا را تأکید می کند؛ زیرا هر جامعه از جامعه های بزرگ و کوچک انسانی، آرزویی جز این ندارد که در حال آرامش و صفا و ارتفاع موانع، زندگی کرده و بهره ای وافر از زندگی خود ببرند.

اما روشن است که جامعه بشری، تاکنون نتوانسته به این آرزوی خود جام عمل بپوشاند و از طرف دیگر دستگاه آفرینش از روی خود دست بردار نبوده و از به هدف رسانیدن ممکنات، عاجز و زبون نخواهد شد. این نظر عقلی به ما نوید قطعی می دهد که جهان روزی را در پیش دارد که سر تا پا سعادت، خوشبختی، کامیابی بوده و در آن هم خواسته های فطری انسان که در نهاد این نوع تعبیه شده، برآورده خواهد شد. انسان هرگز به یک چنین محیط پاک و نورانی نائل نخواهد شد، جز در سای واقع بینی و حق پرستی که در پی آن، حس سودپرستی و خودخواهی و رذایل دیگری که موجب به هم خوردن آرامش جامعه و اختلال زندگی است، از درون مردم زدوده و جلوه های نهاد پاک فطری و طبیعی، جایگزین آن ها شوند.

بنابراین در همین سیر زندگی اجتماعی انسانی، دورانی فرا خواهد رسید که اوضاع آن زمان، سعادت کامل اجتماعی انسان را صد در صد تضمین کرده و در آن روز عموم افراد، در سایه واقع بینی و حق پرستی، خوشبختی واقعی خود را به دست آورده و در امن و امان مطلق و بدون مزاحمت ظالمان و افراد شرور به سر خواهند برد. پس روش تربیت و آینده نگری اسلام، متابعت یک حقیقت زنده و یک نیروی شکست ناپذیر غیبی است، که پیوسته جامعه بشری را به سوی سعادت نهایی رهبری و هدایت و حتماً روزی خواسته خود را تحقق بخشیده و احکام و معارف نورانی قرآن کریم را در عرص گیتی خواهد گسترانید.[۲]

فطرت عمومی و اشتراک ادیان در اصل مهدویت

همان گونه که توجه به مبدأ در هنگام انقطاع از اسباب طبیعی به طور فطری فعال شده و بروز و ظهور می یابد[۳]؛ توجّه به منجی نهایی و موعود نیز هنگام تأثّر و تأسّف از کثرت ظلم و پر شدن زمین از فتنه و فساد، از جانب فطرت فعال گردیده و با امید به آینده ای روشن بروز و نمود می یابد. «صرف نظر از عقیده و ایمان که پایه این آرزو را تشکیل

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.