پاورپوینت کامل پایه گذار پیوندی مقدس ۶۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پایه گذار پیوندی مقدس ۶۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پایه گذار پیوندی مقدس ۶۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پایه گذار پیوندی مقدس ۶۶ اسلاید در PowerPoint :

۴۰

فرازهایی از زندگی شهید آیه الله دکتر مفتح)

بر کرانه کمالات

کسب فضایل و پرواپیشگی به انسان چنان ارزشی می دهد که به تدریج زندگی و حیاتش به صورت میراث علمی و معنوی بروز
می نماید، بدین معنا که دیگر چنین وجودی تنها به خویشتن، خانواده و اطرافیانش تعلق ندارد، بلکه جویباری است که از قله
توحید سرچشمه گرفته و به اقیانوس معرفت و حکمت پیوسته است و در این رهگذر مردمان را سیراب می کند.

« شهید آیه الله دکتر محمد مفتح » از جمله اندیشمندانی است که سخن گفتن از زندگی و مبارزاتش در واقع وصف اندیشه و
فرهنگ و معنویت جامعه اسلامی است. همان شخصیت والامقامی که «حضرت امام خمینی(ره)» در باره اش فرموده است: «دانشمند
محترم آقای مفتح و دو نفر پاسداران عزیزاسلام – رحمه الله علیهم – به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند و در دل
ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامی را افروخته تر و جنبش قیام ملت را متحرک تر کردند … امیدبود از
دانش استاد محترم و از زبان و قلم او بهره ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود…» ()

و نیز مقام معظم رهبری، حضرت آیه الله خامنه ای در وصف این اندیشمند به خون خفته و خردمند وارسته فرموده اند:« …
شهیدمفتح یکی از مظاهر فرهنگی بود که اسلام را در مرحله عمل به فردها، زاویه ها و خلوت ها محدود نمی کرد، اسلام را با همان
شمول و همه جانبه گیش در اعتقاد و عمل و در معرفت و تحقق می فهمید و به دنبال آن تلاش می کرد…». ()

او در عرصه اندیشه و عمل بر این نکته اصرار می ورزید که آن چه برای مامهم می باشد اسلام است و در یکی از سخنرانی های خود
اظهار داشته است:«(بنده) محال است یکی از برنامه های اسلامی را از دست بدهم و با آن معامله کنم، با هیچ گروه با هیچ دسته;
ناراحت می شوند بشنوند. حمل می کنند، بکنند مگر ما می توانیم وظیفه ها را به خاطر این که یک گروهی ناراحت شود، رها کنیم ..
.» ()

او فرزندی برومند از حوزه و استادی گران قدر از دانشگاه بود که خون خود را برای پیوندی مقدس بین نخبگان این دو کانون
هدیه کرد تا آغازی مبارک برای بنیان نهادن تمدنی براساس باورهای قرآنی و مضامین روایی باشد. همو که به منظور تحکیم
ارزش های دینی و تعمیق بخشیدن به فرهنگ تشیع در جامعه ظلمت زده ای که رژیم پهلوی برآن سلطه داشت جهادی مستمر و
مبارزه ای مداوم را پی گرفت.

نهال اندیشه

این ستاره فروزان جهان تشیع فرزند روحانی فرزانه و عالم متعهد مرحوم «حاج شیخ محمودمفتح » واعظ مشهور همدان است. آن
فقید سعید در کمال اخلاص و زهد و صداقت روزگار می گذرانید و چون در عرصه ادبیات فارسی و عرب تبحر داشت، اشعار
بی شماری در مدح و منقبت و رثای اهل بیت سروده و از این رهگذر محبت خوی را به خاندان رسالت و امامت نشان داده بود. محمد
مفتح در سال ۱۳۰۷ ه.ش در خانه ای سرشار از تقوا و فضیلت دیده به جهان گشود. () از هفت سالگی به مدرسه پای گذاشت و تحصیل
دروس ابتدایی را پی گرفت. از همان کودکی گاه گاهی همراه پدر به مجالس وعظ و سخنرانی می رفت و در مواقعی پس از اتمام
سخنان گرم و دلپذیر پدر از بین جمعیت برمی خاست و با صدایی زیبا و نافذ به ذکر مصیبت اهل بیت – علیهم السلام – می پرداخت.

یکی از شخصیت هایی که در همدان جرعه هایی از اندیشه های اصیل را در ذهن شهیدمفتح « آیه الله العظمی آخوندملاعلی
همدانی » (۱۳۱۲ -۱۳۹۸ ه.ق) است. این نامدار عرصه فقاهت و اصول، در حکمت، فلسفه، تاریخ ادبیات و تفسیرقرآن تبحر داشت و
به دلیل برخورداری از خصوصیات پسندیده اخلاقی، همچون قناعت، اخلاص و فروتنی در مدت کوتاهی محبوب خاص و عام
گردید. ()

از خدمات ارزنده ایشان تاسیس کتابخانه بزرگی در غرب همدان و در مجاورت مدرسه علمیه این شهر است که نسخه های خطی
بسیار نفیسی در آن نگهداری می شود. سه نسخه از آثار حضرت امام خمینی(ره); یعنی شرح دعای سحر، آداب الصلوه و اربعین
حدیث به صورت مخلوط در مرکز مزبور نگاهداری می شد که بعدها به زیور طبع مزین گردید. ()

آثار آخوند همدانی در زمینه های گوناگون علوم اسلامی خصوصا فقه و اصول و عرفان و حدیث به پانزده جلد بالغ می گردد، وی
شعر هم می سرود و در سروده هایش «فنا» تخلص می کرد. مزار این فقیه وارسته و زاهد عارف در قبرستان شهدای همدان قرار دارد
که مورد توجه علاقه مندان است.

هجرت

شهیدمفتح مقدمات زبان و ادبیات عرب، فقه و بخشی از منطق را نزد والد ماجد و اساتید حوزه علمیه همدان فراگرفت. وی در
سال ۱۳۲۲ ه ش همدان را به قصد اقامت در شهر مقدس قم ترک نمود و در جوار بارگاه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در
حجره ای محقر و نمناک و در نهایت قناعت، همچون دیگر جویندگان دانش دینی در مدرسه دارالشفاء سکنی گزید و با جدیت و
تلاش وافر به کسب معارف پرداخت.

ذوق سرشار و کوشش مداوم او و محظوظ گشتن از وجود اساتیدی برجسته سبب گردید تا مفتح جوان به صورت تحسین
برانگیزی، دروس حوزه از جمله رسائل – مکاست و کفایه را بین سال های ۱۳۲۲ تا ۱۳۲۴ ه ش بیاموزد و خود در زمره اساتید حوزه
علمیه قم قلمداد گردد. ایشان عرفان و دروس خارج فقه و اصول را در عالی ترین سطح نزد حضرت امام خمینی – قدس سره
آموخت. وی علاوه بر روابط شاگرد و استادی با امام پیوندی سرشار از صفا و عطوفت داشت و رهبرکبیر انقلاب نسبت به نامبرده
اظهار علاقه می نمود. و در هنگامی که امام امت در نجف به سر می برد، مفتح به طریقی با رهبر و اسوه خویش ارتباط برقرار نموده
بود. ()

در اوضاعی که به دلیل اختناق حاکم یارای آن نبود که کوچک ترین سخنی بتوان گفت و مطلبی بتوان نوشت دکتر مفتح در
انجمن اسلام شناسی فعالیت داشت و نیز مقالاتی که تحریر می نمود و از حضرت امام و برنامه های آن روح قدسی سخن به میان
می آورد. هم چنین اعضای انجمن مذکور را تحریض و تشویق می نمود تا باکمال شهامت، نه تنها مقاصد آن ابراهیم عصر را تقویت
کنند، بلکه نامش را در آثار بگنجانند. ()

مفتح،بخشی از رسائل شیخ انصاری را نزد آیه الله مجاهد تبریزی و نیز قسمتی از اصول دروس خارج را در محضر آیه الله العظمی
بروجردی (ره) فراگرفت و در فلسفه و حکمت نزد فیلسوف عالی قدر علامه طباطبائی (ره) تلمذ نمود. مدتی نیز در مکتب حضرت
آیه الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی و حضرت آیه الله العظمی مرعشی نجفی از پرتو فروغ اندیشه این دو استوانه استوار فقه
بهره مند گردید و بعداز آن تحصیلات دانشگاهی را به موازات کسب دانش حوزه پی گرفت و به دریافت درجه دکترا در رشته الهیات
و معارف اسلامی نائل آمد و در فقه به چنان تبحری دست یافت عنوان اجتهاد را احراز نمود. دیگر از اساتید حوزه که دکتر مفتح از
مجلس پرفیض آنان استفاده کرده عبارتنداز: آیه الله حاج میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی (۱۳۱۵ -۱۳۹۶ه ق)، () آیه الله سیدمحمد
حجت (۱۳۱۰-۱۳۷۲ ه ق) () آیه الله حاج سیدمحمد محقق داماد (۱۳۲۵-۱۳۸۸ ه ق). ()

مدرس معرفت

دکتر مفتح پس از کسب معارف اسلامی در محضر اساتید حوزه به تدریس کتاب «منظومه » حاج ملاهادی سبزواری پرداخت و در
شرح و توضیح این اثر مطالبی را به رشته تحریر درآورد که مورد توجه حوزویان قرارگرفت و در محافل علمی و دینی اشتهاریافت.
وی ضمن تدریس در حوزه از طریق خطابه های خردمندانه و سخنان فصیح و شیوا آگاهی های دینی مردم را ارتقا داد و به تدریس
در دبیرستان های قم در رشته معارف دینی پرداخت. او از این طریق توانست به عنوان چهره ای روحانی اقشار دانشگاهی،
دبیرستانی را با بوستان معطر حوزه و طلاب علوم دینی پیوند دهد و بین آنان انس و الفت برقرار سازد و این درحالی بود که
ساواک از حرکت مزبور نفرت داشت. محتوای عمیق و کلاس های درسی پر جاذبه مفتح در دبیرستان جهت توفیق مفتح در مقاصد
فوق بسیار سودمند و مؤثر بود. وی به موازات تدریس علوم دینی اذهان دانش آموزان را نسبت به اوضاع زمان و مسائل سیاسی،
اجتماعی روشن کرد و در تشکل آنان جهت فعالیت های سیاسی علیه رژیم پهلوی جهدی وافر به کار برد. ()

شهید مظلوم آیه الله دکتر بهشتی در گفتگویی اظهار داشته است :«مرحوم دکتر مفتح از دوستان قدیم من بودند و اولین آشنایی
ما باهم در سال ۱۳۲۵ ه ش بود که من به قم آمدم، در آن موقع در درس کفایه مرحوم آقای داماد که می رفتیم ایشان هم در همان
درس حاضر می شدند. بعد که در قم یک گروه فعال فرهنگی به وجودآوردیم ایشان در آن گروه عضویت داشتند. درسال ۱۳۳۳ ه ش
که دبیرستان دین و دانش را به عنوان یک دبیرستان مترقی فرهنگ اسلامی تاسیس کردیم،… ایشان به عنوان تدریس در آن جا
همکاری را آغاز کردند…». ()

دکتر مفتح با همکاری آیه الله خامنه ای (مقام معظم رهبری) و شهیدبهشتی «کانون اسلامی دانش آموزان و فرهنگیان » را در قم
بنیان نهاد. مقام عظمای ولایت – حضرت آیه الله خامنه ای – در این مورد فرموده اند: «… سال ۱۳۳۹ ه ش یا ۱۳۴۰ ه.ش اقدام کردیم،
برای ایجاد یک کانون اسلامی دانش آموزان و فرهنگیان در قم و اولین مجمع هم آهنگ کننده و نزدیک کننده روحانی و دانشجو –
که پیوندشان مبارک بود – را در آن شهر به وجود آوردیم، روحانی، دانشجو، دانش آموز، فرهنگی درمسجد (رضوی قم) روزهای
جمعه گردهم می آمدند و بحث های اسلامی سازنده داشتیم با آهنگ اجتماعی…». ()

تلاش های پژوهشی

آن محقق سخت کوش به منظور معرفی چهره معارف اسلامی به نسل جوان از طریق فضلا و نویسندگان حوزه مجمعی تحت
عنوان «جلسات علمی اسلام شناسی » را تشکیل داد. از آن جا که ساواک به نقش مؤثر این مجمع در شناسایی اسلام و معارف تشیع
پی برده بود به تعطیل نمودن آن اقدام کرد و تنها سیزده جلد کتاب به صورت تالیف یا ترجمه به قلم نویسندگان متعهد، فعال و
برگزیده حوزوی که دکتر مفتح به تربیت آنها همت گماشته بود، نوشته شد. آثار مزبور در نشست علمی هیئت نویسندگان مطرح
شده و پس از ارزیابی آن و احیانا مزین گشتن به مقدمه های پرمحتوای شهیدمفتح به چاپ سپرده می شد. نخستین کتاب که در
تشکیلات مورد اشاره ترجمه و انتشار یافت اثری است از «محمدجواد مغنیه » نویسنده شیعه و لبنانی به نام «الشیعه و الحاکمون »
که مرحوم مصطفی زمانی این کتاب را طی پانزده روز ترجمه کرد و پس از یک ماه به نشر آن مبادرت ورزید. به محض انتشار کتاب
دکتر مفتح به عنوان گرداننده یک مجمع زیرزمینی به سازما

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.