پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint :

۱۲

اشاره:

در چند مقاله گذشته به پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint درباره کارگزاران نظام اسلامی اشاره ای داشتیم و وعده دادیم در این زمینه به
تفصیل سخن بگوییم به یاری خداوند دراین مقاله و مقاله آینده پیرامون موضوع فوق بحث می نماییم:

امام علی(ع) و کارگزاران

از ابعاد الهام بخش در پاورپوینت کامل سیره امام علی(ع) ۳۲ اسلاید در PowerPoint رفتار آن حضرت با کارگزاران حکومت است.

این بحث می تواند الگویی زنده از رفتار نظام اسلامی را با کارگزاران ترسیم کند.

امام علی(ع) هفت گروه کارگزار داشت:

۱- استان داران و فرمان داران

۲- کارگزاران بیت المال

۳- گردآوردان صدقات

۴- بازرسان

۵- قضات

۶- کاتبان و دبیران

۷- حاجبان و دربانان.

فرهنگ خدمت گزاری

امام(ع) در مورد کارگزاران نظام اسلامی تاکید داشت که بایدفعالان نظام اسلامی با فرهنگ خدمت گزاری آشنا باشند و
با این فضای فرهنگی در بدنه اداری قرار گیرند. این فرهنگ ابعادی داشت که اجمالا آن را شرح می دهیم:

۱- امانت بودن مسئولیت

الف) این که کارگزاران مسئولیت را امانت تلقی کنند(در این زمینه در شماره ۱۹۹ همین مجله تحت عنوان بینش
حکومتی از دیدگاه امام علی(ع) سخن گفتیم)

۲- استبداد گریزی

ب) کارگزاران حکومت اسلامی استبداد و دیکتاتوری نداشته باشند، برای آنان(خدا)مطرح باشد نه «من ».

برای آنان اجرای «قانون » مهم باشد نه آن چه «من » می خواهم.

خود را از مردم برتر و بافته جدا تافته ندانند.

امام علی(ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمود: «… ولاتقولن انی مومرامر فاطاع فان ذلک ادغال فی القلب و
منهکه للدین و تقرب من الغیر…; … هرگزمگو که مرا بر شما امیر ساخته اند و باید فرمان من اطاعت شود، زیرا چنین
پنداری سبب فساد دل و سستی دین و نزدیک شدن دگرگونی در نعمت ها است.» «… ایاک ومساماه الله فی عظمته
والتشبه به فی جبروته فان الله یذل کل جبار و یهین کل مختال… … بپرهیز از این که خود را در عظمت با خدا برابر داری یا
در کبر وجبروت خود را به او همانند سازی که خدا هر جباری را خوار و هر خودکامه ای را پست و بی مقدار می سازد.»
مفهوم این جملات هرگز نفی قاطعیت در اجرای قانون نیست، بلکه روح این کلمات بلند مبارزه با روحیه دیکتاتوری،
استبداد، خودمحوری کارگزاران نظام است.

جالب این جا است که مولا به همان میزان که این سفارش را به کارگزاران نظام اسلامی دارد، به مردم نیز سفارش می کند
دیکتاتور پرور نباشند، رفتار متملقانه وچاپلوسانه در برابر حکام، هرچند «حاکم حق » نداشته باشند که رفتاری این
چنین دیکتاتورپرور است . در یک کلمه هم دیکتاتوری منفی است و هم دیکتاتور پروری!!

امام علی(ع) در مسیر حرکتش به شام وقتی دید کدخدایان شهر «انبار» به احترام حضرت برخوردی ذلت آمیز و متملقانه
داشتند، به عنوان اعتراض فرمود:

«ما هذا الذی صنعتموه; این چه کار است که می کنید؟» گفتند: «خلق منا نعظم به امراءنا; این آدابی است که در
بزرگداشت فرمانروایانمان داریم!» حضرت فرمود:

«والله ما ینتفع بهذا امراوکم و انکم لتشقون علی انفسکم فی دنیاکم و تشقون به فی آخرتکم; به خدا قسم با این عمل
زمامداران شما بهره مند نمی شوند و شما با این کار در دنیا خود را به مشقت می افکنید و در آخرت به بدبختی گرفتار
می آیید.» «وما اخسر المشقه و راءها العقاب و اربح الدعه معها الامان من النار; چه زیان باراست، مشقتی که در پی آن عذاب
باشد و چه سودمند است آسودگی همراه با ایمنی ازعذاب خداوند.» این نمونه عالی، الگویی است برای همه کارگزاران
نظام در جهت نفی روحیه چاپلوسی و تملق در جامعه و نیز آموزشی به مردم که اگر می خواهند استبدادبر آن ها حاکم
نشود، استبدادپرور نباشند.

۳- محبت و صمیمیت با مردم

ج) باید اساس و مبنای کارها، بر محبت، صفا، صمیمیت و همدلی با مردم باشد.

درست گفته اند که مردم در ادارات «ارباب رجوع »اند و کارگزاران باید در خدمت مردم باشند.

«مردم گرایی » در فرهنگ اسلام به این است که کارگزاران نظام اسلام به مردم به دید ارباب و سرور بنگرند و خود را
خدمت گزار آنان. همان سفارشی که پیوسته امام راحل(ره) به کارگزاران نظام اسلامی داشت و هم اینک مقام معظم
رهبری مدظله العالی بر آن تاکید دارد.

امام علی(ع) اسوه حاکمان حق پیوسته حاکمان را به این اصل سفارش می کرده است:

به هنگامی که حضرت، محمد بن ابی بکر را به استان داری مصر منصوب کرد، درنامه ای به او فرمود:

«فاخفض لهم جناحک و الن لهم جانبک و ابسط لهم وجهک…; بال های محبتت را برای آن ها بگستر و پهلوی نرمش و
ملایمت را بر زمین بگذار. چهره خویش را برای آن هاگشاده دار.» این تعبیر «خفض جناح » کنایه زیبایی از تواضع و محبت
و ملاطفت است; همان گونه که پرندگان به هنگامی که می خواهند نسبت به جوجه های خود اظهارمحبت کنند، آن ها را
زیر بال و پر خود می گیرند و هیجان انگیزترین صحنه عاطفی رامجسم می سازند، آن ها را در مقابل حوادث و دشمنان
حفظ می کنند و از پراکندگی نگه می دارند. همین ویژگی را باید حاکم نسبت به مردم داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.