پاورپوینت کامل مهدی; حقیقتی انکار ناپذیر ۵۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مهدی; حقیقتی انکار ناپذیر ۵۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مهدی; حقیقتی انکار ناپذیر ۵۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مهدی; حقیقتی انکار ناپذیر ۵۵ اسلاید در PowerPoint :
۲۲
سخن از مهدی منتظر سابقه ای دیرینه دارد. و از همان صدر اسلام; یعنی ابتدای رسالت پیامبر اکرم(ص) تاکنون جهت بررسی این
امر، صدها زبان به صدا درآمده و هزاران قلم آثاری را آماده و مهیا کرده اند و هیچ جهتی ازجهات زندگی حضرت مهدی نیست مگر
این که از آن سخنی به میان آمده و هیچ کلمه و گفتاری در شان ایشان نیامده، مگر آن که مورد بحث و بررسی قرارگرفته باشد.
خصوصا این که گروه های زیادی از مسلمانان وحتی پیروان کتاب های آسمانی، کمال و تمام ایمان را متوقف بر اعتقاد به مهدی
می دانند.
آری، اعتقاد به رهایی بخش که در «آخر الزمان » می آید. اعتقادی است کهن و دیرینه، چرا که تمام پیامبران علیهم السلام و از جمله
آنان حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم از آمدن این رهایی بخش،خبر داده اند. معتقدان به مهدی منتظر از
عالمان شیعه و سنی، در طول تاریخ اسلام بر این امر اتفاق دارند که:
«مهدی منتظر غیر از مسیح عیسی بن مریم است. بلکه او در زمان امام علیه السلام از آسمان نزول می کند و پشت سر حضرت نماز
می خواند.»
احادیث فراوانی بر این دلالت دارند که مهدی، همان حجه بن الحسن عسکری علیهماالسلام دوازدهمین امام، از امامان اهل بیت
پیامبر اکرم(ص) می باشد که اولین آن ها امام علی(ع) و آخرینشان نیز حضرت مهدی(ع) است. و دیدگاه شیعه امامیه راجع به
حضرت امام زمان علیه السلام همین است، و اعتقاد براین دارند که حضرت، متولد شده و در قید حیات هستند هرچند به
علت هایی درسراپرده غیبند و زمانی ظهور خواهند نمود. تذکر این نکته ضروری است که قائلان به ظهور امام علیه السلام و این که
ایشان متولد شده و الان درقید حیات هستند. تنها شیعه امامیه نیستند، بلکه بسیاری از دانشمندان وعالمان بزرگ اهل سنت در
این اعتقاد با آنان موافق و هم عقیده اند; به عنوان مثال، چند تن آنان را نام می بریم:
۱. کمال الدین محمد بن طلحه شافعی (متوفی ۶۵۲) در کتاب مطالب السوول فی مناقب الرسول;
۲. محمد بن یوسف بن محمد کنجی شافعی. (م ۶۵۸) در کتاب البیان فی اخبارصاحب الزمان;
۳. نورالدین علی بن محمد صباغ مالکی (م ۸۵۵) در کتاب الفصول المهمه فی معرفه الائمه;
۴. محی الدین بن عربی (م ۶۳۸) در کتاب الفتوحات المکیه
۵. عبدالله بن احمد معروف به ابن خشاب (م ۵۶۷) در کتاب تواریخ موالیدالائمه و وفیاتهم
۶. یوسف بغدادی حنفی، معروف به سبط ابن جوزی، (م ۶۵۴) در کتاب تذکره الخواص.
اینان و بسیاری از عالمان بزرگ اهل سنت که از آوازه زیادی برخوردار بوده و با احترام و بزرگی از آنان نام برده می شود و این
نوشتار گنجایش ذکرنام آنان را ندارد، همان دیدگاه شیعه امامیه را قائلند که:
«مهدی علیه السلام همان فرزند امام حسن عسکری است; و زنده است و درمکانی نامعلوم در این جهان زندگی می کند.» اینان،
چیزی که از نظر عقل این دیدگاهشان را رد کند، نیافته اند. خصوصا این که ما زندگی حضرت را ازامور خارق عادتی بدانیم که
خداوند متعال به صورت معجزه برای بعض پیامبران و کرامت برای بعض اولیائش اجرا کرده است. مانند زندگی حضرت عیسی و
خضر از انبیای الهی و یا شیطان و دجال. از اشقیا.»
دلایل اعتقاد به مهدی علیه السلام
قرآن کریم
با این که، مساله امام مهدی علیه السلام با صراحت نیامده است، اماما که با همان اعتقاد شیعه به این مساله می نگریم که به استناد
سنت پیامبر(ص) و گفتار امامان اهل بیت علیهم السلام که حضرت مهدی را همان فرزند امام حسن عسکری(ع) می دانند و از این
اعتقاد آنان نیز آگاهیم که می گویند امامان علیهم السلام تمام اوصاف و مشخصات پیامبر اکرم(ص) را(غیر از دریافت وحی) دارا
می باشند. و چنان که حضرت رسول از مقام عصمت برخوردار است، آنان نیز معصوم بوده و از هر خطا پاک و منزه اند. و به طریق
اولی از هر دروغ و افترایی نیز پیراسته و به دور می باشند. به علاوه این که امامان نیز این روایات را از پیامبر اکرم نقل می کنند. و
اقوال آن ها درباره حضرت مهدی و قیام او به حد تواتر نیز رسیده است. و لذامناسب آن است که مساله حضرت مهدی را از امور
خارق عادت به حساب بیاوریم. چنان که خداوند آتش را بر حضرت ابراهیم سرد کرد و عصا را دردست موسی(ع) به اژدها تبدیل
نمود و آهن را در دست های داوود پیامبر نرم کرد. و مائده را بر حضرت عیسی فروفرستاد. و قدرت سخن گفتن با مردم را درحال
طفولیت در گهواره به او عنایت فرمود و او به اذن خداوندی کور و لال را شفا می داد. و هنوز نیز زنده است و در آخرالزمان
جعت خواهد نمود. ولذا بهتر است که هر مسلمانی در دین خود احتیاط بیش تری کند. و به وجودامام مهدی و این که ایشان الان در
قید حیات هستند و تا زمان ظهورشان زنده خواهند بود، اعتقاد داشته باشد.
و کسی که به این گمان که تصور این امر بعید به نظر می رسد مساله حضرت مهدی را انکار می کند; مانند کسی است که آن
معجزه ها و دیگر معجزه هایی راکه در قرآن کریم با صراحت تمام ذکر شده اند، انکار کند.
اعتراض اول
این اعتراض که وجود حضرت مهدی علیه السلام و زنده بودن ایشان در مدتی بیش از هزار سال محال به نظر می رسد وارد نیست،
چرا که این امر، یعنی طول عمر در این حد برای کسانی قبل از ایشان نیز جریان داشته است، چنان که حضرت نوح علیه السلام بنا
به نص صریح قرآن در بین قوم خود ۹۵۰ سال فقط مردم را به توحید و خداوند دعوت می کرد.(عنکبوت،۱۴) اما این که قبل از این
چه مدت زندگی کرده بودند، خدا می داند.
انس بن مالک، از پیامبر اکرم(ص) روایت می کند که فرمود: «نوح ۱۴۵۰ سال زندگی کرد و حضرت آدم ۹۳۰ سال و شیث پیامبر
۹۱۲ سال.» همان گونه که درتورات نیز آمده است.
به علاوه اکثر دانشمندان مسلمان اتفاق نظر دارند که حضرت خضر علیه السلام در قید حیات است و عقیده اکثراهل کتاب درباره
حضرت خضر این قول را تایید می کند.
اعتراض دوم
هم چنین این اعتراض که اگر حضرت مهدی زنده بود، باید کسی اورا مشاهده می کرد، در حالی که بعد از غیبت کبری، هیچ کس
ایشان را رویت ومشاهده نکرده است پذیرفته نیست، چرا که هر موجودی که به قدرت الهی وجود دارد قابل مشاهده و رویت نیست.
چنان که فرشتگان و جن که در بین ماهستند، ولی ما آن ها را نمی بینم.
بالاتر از آن، خداوند متعال، همیشه با ما است هر جا که باشیم او نیز هست.
اما هیچ چشمی توان درک او را ندارد. پس آیا این که ما نمی توانیم خدا راببینیم دلیل بر نبود او می شود؟ چه زیبا گفته اند. در این
باره که:
حجاب روی تو هم روی توست در همه حال
نهان زچشم جهانی زبس که پیدایی
استدلال شیعه به قرآن کریم
به علاوه این که شیعه امامیه، به طریق رمز و اشاره و امثال آن بر استواری عقیده خود راجع به مهدی علیه السلام از بعض آیات
قرآن بهره می گیرد. از جمله آن آیات «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین.»
می گویند: «بقیه الله » همان مهدی علیه السلام آخرین امام شیعیان است و در این باره به حدیث امام صادق علیه السلام استناد
می کنند که امام در جواب این سوال که چگونه بر مهدی علیه السلام سلام کنیم، امام فرمود: همه باید بگویند: «السلام علیک یا
بقیه الله » پس امام این آیه را تلاوت فرمود. و (و آیات دیگری که از ذکر آن ها در ترجمه خودداری کردیم)
سنت و حدیث
از آن جایی که اعتقاد به حضرت مهدی(ع) و مسایل مربوط به ایشان از ولادت و غیبت تا قیام و بیعت مستند واضح و صریحی از
قرآن کریم ندارد، اما آن چه را که شیعه امامیه، درباره این مساله از احادیث پیامبر اکرم(ص)
روایت کرده است، کم تر از شش هزار حدیث اعم از صحیح و ضعیف نیست و آن چه را که عالمان اهل سنت در این باره روایت
کرده اند، بیش از پنجاه حدیث می باشد. و این (تواتر احادیث) چیزی است که از مسلمانانی که منکر خروج وقیام حضرت در آینده
هستند می خواهد که متنبه شده و مساله مهدی(ع) را به استهزا و تمسخر نگیرند، که مبادا این تمسخر و استهزا به
پیامبربزرگوارشان حضرت محمد بن عبدالله(ع) نیز برسد، خصوصا احادیثی که شیعه دراین باره روایت می کند. کلمه به کلمه
آن ها در کتاب های معتبر اهل سنت;مانند صحیح بخاری و صحیح مسلم و ابوداود و ترمذی و نسائی و ابن ماجه آمده است. از جمله
آن احادیث عبارت اند از: پیامبر اکرم فرموده اند:
۱. «یکون فی آخر امتی خلیفه بحثوا المال حثیا لایعده عدا; در آخرالزمان میان امت من خلیفه می باشد که چندان مال به مردم
می دهد که از شمارش بیرون باشد.»
۲. پیامبر فرموده اند: «لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث رجلا من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی.
و اسم ابیه اسم ابی یملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا;و اگر ازعمر جهان
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 