پاورپوینت کامل تمدن غرب از دیدی منتقدانه ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تمدن غرب از دیدی منتقدانه ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تمدن غرب از دیدی منتقدانه ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تمدن غرب از دیدی منتقدانه ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

۲۲

قسمت دوم

اقتصاد و تبلیغات

اقتصاد همواره محرک اصلی زندگی در غرب خواهد ماند، چرا که انسان غربی در نهایت، موجودی اقتصادی است که
تولید می کند، مالیات می دهد و مصرف می کند.

مساله جالب توجه آن است که این روند در درون غربیان نهادینه شده است. از این رو، هرگاه مساله ای حقوق، اندیشه ها یا
اعتقادات آنان را خدشه دار می کند، هیچ گاه به همان میزان که وقتی قوانین یا طرح هایی بخواهد سودهای مادی آنان را
محدودسازد یا مالیات بر درآمد آنان را به ضرورتی که دولت تشخیص می دهد بیفزاید به جنب و جوش نمی افتند. گویا
مسائل اقتصادی مقدساتی هستند که دست اندازی به آنهاگناهی بزرگ به شمار می آید.

قضیه به همین جا ختم نمی شود چرا که انگیزه بسیاری از سلیقه ها، گرایش ها و حتی جنبش های اجتماعی را اقتصاد
تشکیل می دهد که در پس شعارهای ظاهر فریبی چون انسانیت، مساوات و مدرنیسم خفته است. بدین ترتیب جنبش
مساوات میان زن و مرد باآن که در پی خواسته های مشروعی چون حق رای زنان یا جلوگیری از هرگونه بهره کشی از آنان
است و علی رغم آن که اهدافی همسو با طبیعت انسانی دارد، با همه اینهامحرک اصلی و زمینه پنهان پدید آمدن این
جنبش اقتصاد بود.

«ویل دورانت » یکی از برجسته ترین مورخان و مردم شناسان غرب این مساله را به ظهور انقلاب صنعتی در انگلستان در
سده گذشته و نیاز کارخانه ها به نیروی کارارزان مرتبط می داند.

در پس بسیاری از سلایق و فعالیت های نوین که به عنوان نشانه های تمدن تبلیغ می شوند، زمینه های اقتصادی یافت
می شود که هدف نهایی آنها مصرف برخی از محصولات دربرخی از فعالیت های خاص به علل پنهان یا آشکار است. از
مهم ترین فعالیت هایی که غربیان در سال های اخیر به آن روی آورده اند تمرین های ورزشی برای کسب تناسب اندام و
آمادگی جسمانی است (Fitness) .

این تمرین ها در باشگاه های به خصوصی که کارشناسان بهداشت و تربیت بدنی بر آنهانظارت می کنند، انجام می گیرد.
اعضای این باشگاه ها با پرداخت مبالغ سالانه یا فصلی طی روندی مصرف گرایانه اندک اندک در فعالیت های این مراکز
ذوب می شوند. آنان دراین مراکز تشویق می شوند برای حفظ تناسب اندام خود غذاهای ویژه ای مصرف کنند ولباس های
تنگ و بدن نما بپوشند و با خرید دستگاه های ویژه ای علاوه بر تمارین درون باشگاه، تمرین های جامانده به علل گوناگون را
درون منزل ادامه دهند.

انسان های بهره مند از تناسب اندام در غرب به ویژه میان جوانان «انسان روز»

شمرده می شوند. به زعم آنان، چنین انسان هایی الگوای برتر هستند که دیگران بایداز آنان تبعیت کنند، چرا که آنان در
برابر بیماری های جسمی و روحی مقاوم تر، درزد و خوردها تواناتر و موفق تر و مهم تر از همه آن که در چشم جنس مخالف
جذاب ترند.

منطق اصلی حاکم بر وضعیت اقتصادی غرب آن است که انسان هر چه بیش تر مصرف کند وبیش تر لذت جویی کند و
بیش تر در پی تحقق سودهای شخصی خود باشد، در نهایت سود آن به جیب جامعه خواهد رفت، زیرا با مصرف گرایی
میزان خرید او بالاتر می رود و بااین کار گردونه اقتصاد را می چرخاند، و هنگامی که در پی ثروت اندوزی می رود این کار
عملا به تاسیس طرح های تجاری و صنعتی منجر می شود که باعث ایجاد اشتغال برای برخی از مردم می شود. و همه اینها
با پرداخت مالیات بر درآمد، خزانه دولت راانباشته تر می کنند و تمام این چرخه به سود اقتصاد است.

قضیه تا بدان جا پیش رفته است که معادله اصلی اقتصاد غرب می رود تا به «من مصرف می کنم، پس هستم » تبدیل شود.
مصرف گرایی به تعبیر «آدام اسمیت » برجسته ترین نظریه پرداز اقتصاد «دست پنهان » بازار است که توازن و استقراراقتصاد
سرمایه داری را برقرار ساخته است.

رسانه ها و تبلیغات

نمی توان از «تبلیغات » در غرب سخن گفت بی آن که از اقتصادنامی برده نشود; زیربنای تبلیغات در غرب آزادی است، اما
آزادی سرمایه دارانه.

در غرب هر کسی می تواند روزنامه ای منتشر کند یا ایستگاه تلویزیونی تاسیس کند، واز این طریق به تبلیغ هر عقیده ای
در چارچوب قانون هر کشور که بخواهدبپردازد.

قانون در بردارنده آزادی دعوت به معتقدات و ادیان گوناگون نیز هست. اما کدام یک از رسانه های تبلیغی می تواند ضامن
پایداری خود باشد. هر یک از آنها به عنوان بودجه اولیه نیازمند میلیون ها دلار است. میانگین هزینه برای تاسیس یک
روزنامه یا هفته نامه با تیراژ نسبتا خوب، پنج تا ده میلیون دلار است، و این در صورتی است که آن نشریه پس از چند سال
بتواند هزینه های خود را، خود تامین نماید. چنین هزینه هایی را جز شرکت های بزرگ و صاحبان سرمایه نمی توانند تهیه
کنند. (۱)

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.