پاورپوینت کامل هشدار های اجتماعی ۵ ۵۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل هشدار های اجتماعی ۵ ۵۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل هشدار های اجتماعی ۵ ۵۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل هشدار های اجتماعی ۵ ۵۳ اسلاید در PowerPoint :

گرداب شهوت و گردباد شبهه

قال علی (علیه السلام): «ایاک والوقوع فی الشبهات و الولوع بالشهوات فأنهما یقتادانک الی الوقوع فی الحرام و رکوب کثیر من الآثام؛ از فرو رفتن در شبهه ها دوری گزینید و از وابستگی و اسارت شهوتها بپرهیزید، زیرا این دو شما را به گرفتار شدن در گناه و ارتکاب معاصی می کشانند.»(۱) در این بیان نورانی امام علی(ع) به دو هشدار بزرگ اشاره می کند که هم اندیشه سوزند و هم جامعه سوز. یکی شبهه و دیگری شهوت. “شبهه” فضای فکر و اندیشه و تفکر آدمی را مه آلود می کند و حق و باطل را بر او مشتبه می نماید و بنیادهای استوار فکری و عقیدتی او را متزلزل و سست می سازد. به همین جهت اسلام به “وقوف” و توقف در هنگام شبهه و شبهه آفرین ها دستور داده و از “وقوع” و فرو رفتن نهی کرده و اعلام خطر نموده است. شبهه گردبادی را مانند است که انسان را با خود می برد و او را در وادی و فضای تاریک و نامعلومی رها می سازد. همواره شبهه سازان شیطان صفت در برابر اندیشه و عقیده حق باوران سرعت گیر و دست انداز آفریده اند تا حرکت شتابان آنان را کند سازند و شاید بتوانند در این میان و در این فرصت طعمه ای را به چنگ آرند و رهزن انسان های به راه افتاده شوند. وظیفه هر مسلمانی آن است که در فضای شبهه به پناهگاههای مطمئن و استوار پناهنده شود و با رجوع به آگاهان و عالمان خود را از خطر لغزش و سقوط نجات دهد و به سلاح “یقین” مسلح گردد. علی(ع) در این زمینه می فرماید: «انما سمیت الشبهه شبهه لأنها تشبه الحق فاما اولیاء اللّه فضیائهم فیها الیقین، ودلیلهم سمت الهدی، و اما اعداء اللّه فدعاؤهم فیها الضّلال، و دلیلهم العمی، فما ینجو من الموت من خافه، ولا یعطی البقاء من احبّه»(۲) “شبهه” را از این رو شبهه نام نهاده اند که شباهت به حق دارد اما برای دوستان خدا نوری که آنان را در تاریکیهای شبهه راهنمایی کند.”یقین آنها” است و راهنمای آنها مسیر هدایت است ولی دشمنان خدا گمراهیشان آنها را به شبهات دعوت می کند و راهنمای آنها کوری باطن است، آن کس که از مرگ بترسد هرگز به خاطر این ترس، از مرگ نجات نمی یابد، همانطور که هر کس مرگ را دوست دارد برای همیشه در این جهان باقی نخواهد ماند. گرداب شهوات راغب واژه شناس خبره در معنای شهوت گفته است: شهوت، کشش نفس به سمت و سوی چیزی است که آن را می خواهد و این بر دو گونه است: ۱- کشش راستین ۲- کشش دروغین شهوت و کشش مثبت همان خواست ضروری و طبیعی است که در وجود آدمی به ودیعت نهاده شده است (مانند شهوت طعام به هنگام گرسنگی، خواستن آب به هنگام تشنگی و خواسته هایی از قبیل زن دوستی، فرزندخواهی و…) و اما کشش و شهوت دروغین و منفی آن است که انسان به چیزهایی عشق و علاقه داشته باشد و به سوی چیزهایی کشیده شود که نیاز ضروری بدن و ساختار وجودی او نیست.(۳) و در حوزه لهو و لعب و عیاشی قرار دارد. در بین شهوت، شهوت جنسی از همه بیشتر خودنمایی می کند و به گفته روانکاوان: «غریزه جنسی از نیرومندترین غرایز انسان است، تاریخ معاصر و گذشته نیز تأیید می کند که سرچشمه بسیاری از حوادث اجتماعی طوفانهای ناشی از این غریزه بوده است.»(۴) در قرآن کریم هم نسبت به این گونه شهوتها هشدار داده شده و خداوند مردم را از آنها نهی کرده است. البته باید دانست که آنچه در اسلام نسبت به آن نکوهش شده و از انجام آن به شدّت نهی شده است «شهوت پرستی» است نه صرف علاقه به زن و فرزند و مال و ثروت و مانند آن، زیرا شریعت الهی هیچ گاه بر خلاف قانون خلقت و آفرینش فرمان نمی دهد، آنچه در شریعت اسلامی از آن نکوهش و مذمت شده آن است که انسان از مرز اعتدال خارج شود و به افراط و یا تفریط گرفتار گردد. به برخی از آیات قرآن در این زمینه اشاره می کنیم: «زین للناس حب الشهوات من النساء و البنین و القناطیر المقنطره من الذّهب و الفضه و الخیل المسومه و الانعام و الحرث ذلک متاع الحیاه الدنیا و اللّه عنده حسن المآب».(۵) محبت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسب های ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است (تا در پرتو آن آزمایش و تربیت شوند ولی) اینها در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند، سرمایه زندگی پست (مادی) است، و سرانجام نیک (و زندگی جاویدان) نزد خداست. گرچه ظاهر آیه شریفه شامل هوسهای شیطانی و علاقه های الهی و فطری هر دو می شود، اما قول درست قرآن است که بگوئیم: زینت دهنده این امور خداوند است که از طریق دستگاه آفرینش در نهاد و خلقت آدمی عشق و علاقه این امور را قرار داده تا آنان این سرمایه ها را در مسیر خوشبختی و سعادت و سازندگی خویش به کار گیرند، البته گروهی از انسانها این سرمایه ها را در مسیر نادرست و ضد تکاملی به کار می گیرند و با دست خویش خود را در گرداب مادیات و شهوات جنسی گرفتار می سازند و هرچه جلوتر می روند در این باتلاق بیشتر فرو رفته و هنگامی به خود می آیند که کار از کار گذشته و راه برگشت برایشان سخت و دشوار و گاه غیر ممکن می شود. از این رو در جای دیگری از قرآن از آنهایی که استفاده بهینه و درست را از این غرایز و نعمت های خدادادی نکرده اند به عنوان «پیروان شهوتها و یا شهوت پرستان» یاد کرده است: «و یرید الذین یتبعون الشهوات ان تمیلوا میلا عظیما»(۶) اما آنها که پیرو شهواتند می خواهند شما به کلی منحرف شوید. شهوت پرستانی که در امواج گناهان غرق شده اند و گرفتار بی بند و باری همراه با آلودگی و نکبت و پستی شده اند از مسیر خلقت دور افتاده و در پرتگاه و بیراهه گرفتار گردیده اند. این گونه کسان به انواع جنایات جنسی مبتلا شده و جامعه انسانی را نیز ناامن و ناگوار ساخته اند. هشدارهای پیشوایان معصوم(ع) پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) و دست پروردگان مکتب آنان نسبت به این خطر اجتماعی و آفت و آسیب بزرگ بشری هشدارها داده اند و در کنار آن به راهکارهای هدایتی و مثبت نیز اشاره نموده اند که به برخی از آنها در این نوشتار اشاره خواهیم کرد. درگیری عقل و نفس همواره بین عقل و نفس آدمی درگیری و جدال و کشمکش وجود داشته و دارد. در این میدان جنگ، گاهی عقل غالب است و نفس مغلوب و گاهی به عکس، آن گاه که عقل اسیر نفس گردد و بعد حیوانی آدمی بر بعد عقلانی او غلبه کند انسان دچار خسارت و تباهی بزرگ می گردد و شکست همراه با رسوایی و ذلت نصیب او شده است. اما اگر عقل بر نفس و هوا و هوس و شهوت غلبه کند گامی بزرگ در مسیر کمال و تکامل بشری برداشته شده و این چنین انسانی به عنوان “مجاهد” در صحنه پیکار جهاد اکبر شناخته می شود. علی(ع) می فرماید: «کم من عقل اسیر تحت هوی امیر»(۷) چه بسا عقلی که اسیر گردیده و چه بسا هوسی که امیر شده است. و نیز می فرماید: «قد احرقت الشهوات عقله و اماتت قلبه و اولهت علیها نفسه».(۸) تمایلات نفسانی و شهوات، خرمن عقل وی را آتش زده و دلش را میرانده اند و او را واله و شیفته نفس خود کرده اند. و نیز فرمود: «من لم یملک شهوته لم یملک عقله.»(۹) آن کس که مالک شهوت خود نباشد مالک عقل خویش نیز نخواهد بود. سقوط انسانیت انسان اگر بر اثر پیروی از شهوات از بزرگراه هدایت دور شود و در وادی وحشتناکی قرار گیرد که بیرون آمدن از آن به آسانی امکان پذیر نیست. علی(ع) فرمود: «غلبه الشهوه تبطل العصمه و تورد الهلک».(۱۰) پیروزی شهوت مصونیت فطری و اخلاقی را از انسان می گیرد و او را به وادی هلاکت می کشاند. و یا فرمود: «من تسرّع الی الشهوات تسرّع الیه الآفات.»(۱۱) آن که با سرعت به سوی شهوات گام بردارد آفت به سرعت به سوی او می آید. در فرهنگ دینی هشدارهای شدید و بازدارنده ای در این زمینه به چشم می خورد که توجه به آن سالک و عابد و عبد را از خواب غفلت و گرداب شهوت بیدار می سازد امیربیان مولای متقیان می فرماید: «ایاکم و تحکم الشهوات علیکم…»(۱۲) مبادا که شهوتها بر شما حاکم شوند (و شما را محکوم و مغلوب سازند.) و نیز می فرماید: «ایاکم و غلبه الشهوات علی قلوبکم…»(۱۳) مواظب باشید (سیل) شهوتها (و لشکر خواسته ها، خانه دلهایتان را تسخیر نکند) و بر شما غالب نشود. شهوتهای گوناگون، شهوت مقام، شهوت مال، شهوت قدرت و ثروت، شهوت جنسی هر کدا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.