پاورپوینت کامل محبت امامان محور وحدت ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل محبت امامان محور وحدت ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل محبت امامان محور وحدت ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل محبت امامان محور وحدت ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
در آستان امامان، نام مجموعه مقالاتی است که در حوزه امام شناسی شیعی که در پرتو زیارت جامعه کبیره به رشته تحریر در می آید در این مقاله نیز به فرازهایی دیگر از این زیارت می پردازیم.
«انکار امامان»
«و من مجدکم کافر»
و هرکس شما را انکار کند کافر است.
واژه جحد را در گذشته معنا کردیم و گفتیم به معنای انکار آگاهانه است. واژه «کفر» در لغت به معنای پوشاندن و در اصطللاح فقهی عبارت است از انکار الوهیت یا انکار توحید خداوند یا رسالت پیامبر«ص» و معاد یا انکار ضروریات دینی با توجه به ضروری بودن آن که بازگشت به انکار رسالت نبی اکرم صلی الله بنماید.() گفتنی است در فقه ما حکم به طهارت غیر شیعه اثنی عشری شده است.
مرحوم آیت الله العظمی خوئی می گویند… فالمعروف و المشهور بین المسلمین طهاره اهل الخلاف و غیرهم من الفرق المخانقه للشیعه الاثنی عشریه.()
پس معروف و مشهور بین مسلمانان طهارت اهل خلاف (اهل تسنن) و نیز دیگر فرق مخالف شیعه اثنی عشری می باشند.
بنابراین باید دید اینجا چه معنای کفر را باید برگزید. مرحوم محقق خوئی می گوید که کفر در این روایات، کفر مقابل اسلام نیست، بلکه کفر در مقابل ایمان است؛ یعنی آن کس که آگاهانه شما را انکار کند شیعه به شمار نمی آید. کفر به معنای دیگر نیز آمده است:
۱ـ کفر علمی یعنی آنکه در باطن معترف به مقام والای امامان هستند، لیکن در ظاهر حاضر به اقرار و اعتراف به این واقعیت نیستند.
۲ـ کفر جهلی یعنی نادانسته انکار کردن.
۳ـ کفر نعمت، ناسپاسی نمودن نعمت خداوند: «ومن یشکر فانما یشکر لنفسه و من کفر فان ربی غنی الکریم.»()
هرکس سپاسگزارد جز این نیست که به سود خویش سپاس می گذارد و هر که ناسپاسی کند همانا پروردگار امن بی نیاز و بزرگوار است.
بر این اساس باید یکی از معانی فوق را در اینجا برگزیند.
«جنگ با امامان»
«و من حاربکم مشرک»
هرکس با شما بجنگد در حقیقت به خدا شرک ورزیده است.
جنگ با اهل بیت گناهی بزرگ است. پیامبر اکرم«ص» فرمود: «حرب علی حرب الله و سلم علی سلم الله» نبرد با مولی علی«ع» نبرد با خداست و آشتی با مولا علی«ع» آشتی با خداست() و در روایت دیگر که در مصادر شیعه و سنی آمده است: پیامبر اکرم«ص»، امیرالمومنین«ع» و فاطمه«س» و امام حسن و امام حسین«ع» فرمودند: «انا حرب لمن حاربکم سلم لمن سالمکم»()
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: «من ناصب علیاً حارب الله»()
کسی که با علی دشمنی کرده و بجنگد با خداوند جنگیده است.
بدیهی است دشمنی و جنگ با ائمه به زمان حیات دنیایی آنان و جنگیدن و لشکرکشی در برابر ایشان محدود نمی شود، بلکه برخوردی خصمانه و دشمنی با آنان در هر عصر و زمانی شامل می شود به گونه ای که اگر کسی از روی علم و توجه به مقام ولایت و امامت و معارف گوناگون ایشان بدون هیچ دلیل به عداوت و دشمنی به آنان بپردازد نیز شامل است. جالب است بدانید در فقه، حکم به نجاست هم غلاه هم خوارج و هم ناصبی ها شده است. فقیه بزرگ مرحوم سیدمحمد کاظم یزدی می گوید:
«لا اشکال فی نجاسته غلاه و الخوارج و النواصب. ..»()
یعنی تردیدی در نجاست غلاه و خوارج و ناصبی ها نیست.
غلات آنان هستند که امامان را خدا می دانند.
مقصود از خوارج در اینجا آنان هستند که معتقد به کفر امیرمؤمنان علی«ع» بوده و معتقدند از این رهگذر تقرب به خداوند می یابند!!
مقصود از نواصب آنان هستند که ابراز دشمنی و نفرت از اهل بیت علیهم السلام دارند.
در روایت معتبری از حضرت امام صادق«ع» نقل شده است که«ان الله تبارک و تعالی لم یخلق خلقا النحس من الکلب و ان اناصب لنا اهل البیت لا نجس من الکلب»()
«خداوند موجودی را نحس تر از سگ نیافریده و کسی که به ما اهل بیت دشنام می دهد نحس تر از سگ است».
دلیل نحس تر بودن آنان از سگ آن است که سگ نجاست ظاهری دارد و ناصبی هم نجاست ظاهری دارد و هم نجاست باطنی.
گفتنی است که از محورهای جهان اسلام محبت اهل بیت«ع» است؛ یعنی هم اهل تشیع و هم اهل تسنن در رابطه با محبت این گل های جهان هستی متفق القولند.
«اکوسی بندروی» از مفسران معروف اهل سنت می گوید:
«والحق وجوب محبت قرابته علیه الصلوه و السلام من حیث انهم قرابته…»
حق این است که محبت خویشاوندان پیامبر«ص» به خاطر قرابت شان با پیامبر واجب است.
سپس می گوید: و کلما کانت جهه القرابه اقوی کان طلب الموده اشد…
هر قدر قرابت قوی تر باشد محبت وجوب بیشتری دار
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 