پاورپوینت کامل امامان(ع) برترین ها ۳۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل امامان(ع) برترین ها ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل امامان(ع) برترین ها ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل امامان(ع) برترین ها ۳۹ اسلاید در PowerPoint :

«زیارت جامعه کبیره» متن فشرده امام شناسی شیعی است. در شماره های پیشین به شرح بخش هائی از این زیارت پرداختیم و اینک فرازهایی دیگر:

«فبلغ الله بکم اشرف محل الکرّمین؛ پس خداوند شما را به شریف ترین مرثیه گرامیان رسانید».

برترین در بین گرامیان

برخی از آنان که مخلوق خدایند، «مکرّم» یعنی گرامی داشته از سوی خداوند هستند. همه نعمت های خداوند عام و فراگیرند، اما نعمت گرامی داشتن، آن هم از سوی خالق تنها از آنِ برخی از مخلوقات است:

الف) فرشتگان

«… بَلْ عِبَادٌ مُّکرَمُونَ لا یسبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُم بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ؛ () بلکه آن فرشتگان بندگان گرامی اند که به گفتار بر او پیشی نگیرند و آنان به فرمان او کار می کنند». در این آیه فرشتگان به چهار خصلت ستوده شده اند:

ـ بنده خدا و گوش به فرمان او هستند.

ـ گرامی داشته شده از سوی خداوند هستند.

ـ آن قدر مؤدب، تسلیم و سر به فرمان خداوند هستند که هرگز در سخن از او پیشی نمی گیرند.

ـ و از نظر عمل تنها فرمان او را اجرا می کنند.

فرشتگان، بندگان مطیع حضرت حق اند، رسم عبودیت را به خوبی به جا می آورند، به آن افتخار می کنند و خداوند نیز به خاطر اخلاص شان در عبودیت آنان را گرامی داشته و مواهب خویش را به آنها افزایش داده است.

ب) مؤمنانی که در قله ایمانند

در سوره معارج از آیه تا به توصیف مؤمنانی پرداخته شده که پاکدامن اند، فقط از راه مشروع به اشباع غریزه می پردازند، امانتدارند، به عهد خود پایبندند، وقتی وظیفه دیدند که به اداء شهادت بپردازند وارد این میدان می شوند و مراقبت بر نماز خویش دارند. بعد از این اوصاف در آیه می فرماید: « أوُلئِک فی جَنات مُکرَمون؛ آنان در باغ های بهشتی پذیرایی و گرامی داشته می شوند».

اینان مؤمنان برجسته اند و چرا گرامیان نباشند در حالی که میهمان های خدا هستند. خداوند قادر و رحمان تمام وسایل پذیرایی را برای آنها فراهم ساخته و در حقیقت این تعبیر «جنات» و «مکرمون» اشاره به نعمت های مادی و معنوی است که شامل حال این گروه است.

نیز در سوره صافات در آیه از مؤمنان برجسته تجلیل می کند که: « الا عبدالله ا الْمُخْلَصین»؛ این تنها بندگان برگزیده خدایند که از عذاب به دورند» و سپس در آیه و می فرماید: « اوْلَئِک لَهُمْ رِزْقٌ مَّعْلُومٌ. فَوَاکهُ وَهُم مُّکرَمُونَ؛ برای آنان روزی معین است، میوه های گوناگون و آنها گرامی داشته می شوند» و در آیات بعد سخن از دیگر نعمت های بهشتی است.

لازم به ذکر است واژه «مخلِص» به کسر لام و «مخلَص» به فتح لام، متفاوت اما در عین حال مرتبط اند. واژه اول در جایی به کار می رود که انسان گام هایی را در راه خودسازی و رفتار الهی بردارد، ولی هنوز به تکامل نرسیده باشد، ولی واژه دوم آنجا به کار می رود که گام های کمال به انجام رسیده و انسان پس از مدتی جهاد با نفس و طی مراحل معرفت و ایمان به مقامی برسد که از نفوذ وسوسه های شیاطین مصونیت پیدا کند. اینجاست که بنده برگزیده حق می شود. می شود یوسف«ع»، «اِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصینَ؛() او از بندگان مخلص ما بود». این مقام کسانی است که در جهاد اکبر پیروز می شوند و دست لطف پروردگار تمام ناخالصی ها را از وجودشان برمی چیند و در کوره حوادث چنان ذوب می شوند که جز طلای معرفت خالص در آنها چیزی نمی ماند.

امامان «س» برترین بندگان گرامی داشته اویند، زیرا در قله ایمان و معیار ایمانند. «میزان الاعمال» یعنی همین که عیار فلز ایمان دیگران با معیار وجودی آنان سنجیده می شود. پس امامان به شریف ترین مرتبه گرامیان رسیده اند.

بالاترین جایگاه مقربان

توان تحصیل «قرب معنوی به حضرت حق» را تنها گروهی از انسان های مؤمن دارند. «قرب معنوی» تنها در سایه ایمان، عمل صالح و تجلی یافته در اطاعت از دستورات خداوند و دوری گزیدن از محرمات الهی است به دست می آید. در روایات، این عوامل به عنوان سکوی قرب به خداوند معرفی شده اند:

ـ اخلاص و خداباوری()

ـ برترین اخلاق()

ـ حق مداری()

ـ تواضع()

ـ سجده در پیشگاه خداوند()

ـ کنترل بر نفس به هنگام غضب()

ـ رفتار عادلانه()

ـ حق گویی()

ـ آوردن نمازهای مستحبی در کنار نمازهای واجب یومیه «نوافل»()

ـ نماز شب()

ـ تنها به خدا امید داشتن و بس و قطع امید از دیگران()

ـ هزینه دادن در راه دین()

ـ اخلاص()

ـ راضی به قدر الهی بودن

ـ دوستی برای خدا و دشمنی برای او()

ـ انصاف()

ـ فرو بردن خشم

ـ خوبی کردن به آن کس که به او بدی می کند.()

و…

اینها برخی از عوامل قرب به خداوندند. با توجه به آنکه ذات مقدس ربوبی بی نهایت است، بنابراین مراحل قرب هم نهایت ندارند و لذا اولیاء خدا آرام نداشتند و تا آخر عمر در جهت «تقرّب» تلاش می کردند و شاید یکی از رموز سوز و گدازهای امامان در دعاها همین است. به دیگر عبارت، امام معصوم گناه نمی کند تا بر آنها بگرید، بلکه گریه اش برای آن است که او همچنان خود را اندر خم یک کوچه این مسیر بی نهایت می بیند.

امامان «ع» در بالاترین جایگاه مقربان قرار دارند، زیرا آنچه خوبان همه دارند، این گل های معطر جهان هستی یکجا دارند.

برترین درجات پیامبران

در این حقیقت جای تردیدی وجود ندارد که پیامبران الهی در یک رتبه نبوده، برخی از برخی دیگر برترند و نزد خداوند مقام برتری دارند: «تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض منهم من کلم الله و رفع بعضهم درجات و آتینا عیسی بن مریم البینات و ایدناه بروح القدس…؛() از میان آن پیامبران، بعضی را بر بعضی برتری دادیم، از آنان کسی بود که خداوند با او سخن گفت و درجات بعضی از آنان را بالا برد و به عیسی بن مریم نشانه های روشن و معجزات را دادیم و او را با روح القدس (جبرئیل) تأیید کردیم».

با آنکه انبیاء در هدف واحدند، اما هرکدام جایگاه و امتیاز خود را دارند. در تفسیر فخررازی بیست امتیاز برای پیامبر اسلام بیان شده است. معجزه پیامبر اکرم«ص» قرآن بر همه معجزات ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.