پاورپوینت کامل فرزند خصال خویشتن باش ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فرزند خصال خویشتن باش ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فرزند خصال خویشتن باش ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فرزند خصال خویشتن باش ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

مقدمه

یکی از آفات فردی که اثر اجتماعی مهمی دارد، عده ای به آن مبتلا هستند، دوگانگی در باورها و رفتارهاست. این افراد چیزی را می گویند و عملی را انجام می دهند که در واقع به آن اعتقاد ندارند و همواره در پی کسب خشنودی دیگران هستند. مادامی که چهره واقعی آنان آشکار نشده، سرمست از باده نفاق و دورویی هستند و آنگاه که پرده ها کنار رفت و شخصیت واقعی شان نمایان شد، شرمنده می شوند و سکوت و انزوا را برمی گزینند

این بیماری در بسیاری از حوزه های اجتماعی از جمله به هنگام پیدا کردن شغل، هنگام کسب ریاست، خواستگاری و ازدواج، امور دینی و عبادات، ارتکاب ناهنجاری ها توسط کسانی که می خواهند همرنگ جماعت شوند، ارائه مطالب علمی که گاه به سرقت علمی منجر می شود و خلاصه در زوایای مختلف زندگی پیدا می شود، غافل از این که این صفت، صفت منافقان است.

قرآن می فرماید منافقان وقتی به مؤمنان می رسیدند اظهار ایمان می کردند و وقتی بزرگان خود را می دیدند می گفتند با شما هستیم.[۱] آنان هدایت را با ضلالت و گمراهی عوض کردند که نه هیچ سودی برای آنان دارد و نه هدایت شدند.[۲]

رسول خدا«ص» فرمود: «انسان دو چهره از بدترین مردم نزد پرورگار است.»[۳]

ـ باور به تفاوت ها در آفرینش

انسان ها باید بپذیرند که خداوند آنان را مختلف خلق کرده است و با دو چهرگی و تظاهر نمی توان خود را جای دیگران قرار داد و از امتیازات دیگران بهره برد. زیبایی دنیا و زندگی آن در همین تفاوت ها نهفته است. تابلوی یک رنگ زیبایی ندارد. تضاد رنگ ها و همنشینی آنها در کنار هم است که تابلوها را چشم نواز می کند. هر چه اختلاف رنگ ها بیشتر، زیباتر.

پس این که یکی غنی تر و یکی فقیرتر است ضعف آفرینش نیست. اگر هر کسی وظیفه خود را در راه معیشت و کسب اعتبار اجتماعی انجام دهد، همان نقطه ای که ایستاده همان اندازه روزی اوست. لازم نیست تظاهر کند و چهره دروغین از خود نشان دهد. قرآن به جای این تظاهر، تشویق به استفاده از استعدادهای یکدیگر می کند.

وقتی این رویکرد و باور در جامعه رواج یابد، نتیجه اش این می شود که فردی که خود را ضعیف می دانست متوجه می شود که قابلیتی دارد که دیگران ندارند و لذا آنها از استعداد او بهره می برند و او از توانایی های دیگران. وقتی همه چهره واقعی و توانایی واقعی خود را نشان بدهند، جامعه داشته های خود را می شناسد و در موارد نیاز از آنها استفاده می کند.

قرآن می فرماید: «… ما روزی مردم را میانشان تقسیم می کنیم و بعضی را به درجات بالاتر رسانده ایم تا بعضی از آنها بعضی دیگر را در خدمت گیرند…».[۴]

ـ عدم مقایسه خود با دیگران

یکی از عوامل دوچهرگی، مقایسه خود با دیگران و تظاهر به داشتن صفات دیگران است. باید بپذیریم دنیا میدان عمل و مسابقه است و هر کسی با توانی که دارد مسابقه می دهد و همه هم اول نمی شوند. البته همه باید تلاش کنند تا آنجا که ممکن است به کسب صفات خوب بپردازند، ولی باید بدانند که همه به طور مطلق دارای این صفات نخواهند شد و مزیت ها نسبی هستند. انسان اگر شبانه روز هم تلاش کنند که با دیگران یکسان شود، باز هم با دیگران تفاوت خواهد داشت، پس بهتر است رنج مقایسه را برخود تحمیل نکند، چون گاهی به حسد تبدیل می شود. البته غبطه خوردن خوب است، چون انسان سعی کند صفات خوب دیگران را داشته باشد. اگر مقایسه به رنج تبدیل شود، باید از آن بپرهیزیم، ولی اگر منجر به کسب کمالات مادی و معنوی شود زیباست.

ـ تکیه بر داشته ها

قابلیت انسان ها با هم متفاوت و ناشی از عوامل ذیل است:

الف) سهل انگاری اشخاص در تقویت توان روحی و جسمی خود که موجب می شود افراد از تغذیه، بهداشت و آموزش کافی برخوردار نباشند. لذا یک نوع اختلاف خودساخته است و مقصر خود افرادند.

ب) اختلاف ناشی از لازمه آفرینش. باید استعدادهای مختلفی وجود داشته باشند تا انسان ها نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. این تفاوت حکیمانه است.

با این توضیح، انسان باید اختلافاتی را که ناشی از سهل انگاری و تنبلی هستند، از بین ببرد و استعدادهای واقعی و توان خویش را کشف نماید و آن را در خدمت رشد و تعالی خویش و جامعه به کار ببرد. در عین حال ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.