پاورپوینت کامل مگر دوستی عیب است؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مگر دوستی عیب است؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مگر دوستی عیب است؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مگر دوستی عیب است؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint :
۱۸
می خواستم بدانم از لحاظ اخلاقی، رابطه پسر و دختر چگونه باید باشد؟ چگونه یک دختر می تواند با همجنس خود دوست باشد، با عرض سلام
ولی با وجود سلامت اخلاقی و اجتماعی اجازه ندارد با یک پسر دوست شود; یعنی چرا جامعه، از نظر اخلاقی این رابطه را – حتی
اگر طرفین هیچ گونه نظر سوء به هم نداشته باشند و فقط در حد آنچه جامعه و اسلام می پذیرند با هم رابطه برقرار کنند –
مطرود می داند . اگر دختر از خودش و طرف مقابل اطمینان کامل داشته باشد و هیچ یک از طرفین از جاده عصمت و تقوا دور
نشوند، ارتباط چه صورت دارد؟ !
م . ب – مهندسی خاک شناسی – گرگان
ارتباط انسان ها با یکدیگر تنوع فراوان دارد . همان گونه که خود مشاهده و گاه تجربه می کنید برخی افراد ارتباط تحصیلی و برخی
ارتباط خانوادگی دارند و بعضی دیگر ارتباط اقتصادی و برخی ارتباط اجتماعی در سطح محله و شهر . به راستی چه چیز سبب
می شود رابطه ای را اقتصادی، تحصیلی، اجتماعی یا خانوادگی بنامیم؟ آیا بی هیچ معیاری می توان هر رابطه ای را به هر اسمی
نامگذاری کرد؟ چه چیز موجب تنوع و تکثر ارتباط انسان ها با یکدیگر و حتی ارتباط انسان با دیگر موجودات می شود؟ معیار
نامگذاری روابط چیست؟ بی تردید هر نوع ارتباطی همیشه «درست » یا «نادرست » نیست . بر این اساس، ارتباطها قابل ارزیابی و
داوری اند; ولی پیش از داوری درباره درستی یا نادرستی ارتباط باید معیار تفاوت ارتباطهای متنوع و نامگذاری های گونه گون
آن ها را دریافت .
پرواضح است آنچه یک ارتباط را شکل و نامی ویژه می بخشد، محتوای آن است . محتوای ارتباطها یکسان نیست . در هر شکلی از
ارتباط، چیزی معین و به شیوه ای خاص مبادله می گردد; و همین عنصر سبب تنوع روابط می گردد . ارتباط مادر با فرزند
خردسالش، قبل از هر چیز، یک رابطه عاطفی است و پیامی که مبادله می شود محبت است . آیا رابطه معلم و شاگرد نیز بر همین
اساس استوار است؟ پس معیار تنوع ارتباطها و قضاوت درباره شان محتوای آن ها است .
شکل ارتباط و وظایف و نقش افراد در آن، بر اساس محتوا معین می گردد . بنابراین جنسیت هرگز تعیین کننده محتوای ارتباط
نیست تا بر پایه آن درباره درستی و نادرستی یک رابطه داوری کنیم و بگوییم آیا ارتباط دختر و پسر خوب است یا نه؟
چه بسیار زنانی که با مردان ارتباط اقتصادی دارند و در خرید و فروش روزانه شرکت می کنند . آیا در صحت یا غلط بودن این
ارتباطها می توان با نگاه به جنسیت قضاوت کرد؟ !
آنچه سبب می شود این روابط استحکام یافته، سالم بماند، اهداف مورد نظر طرفین را تامین کند و رابطه ای درست تلقی گردد،
رعایت قوانین حاکم بر آن و فراتر نرفتن دو طرف از آن محدوده ویژه است . هر ارتباطی، اگر قانونمند نباشد، رفتارها از محدوده
ویژه آن رابطه فراتر رود، مرزها شکسته شود و مقرراتش رعایت نگردد، نادرست است و به زیان دو طرف می انجامد; برای مثال، اگر
در روابط اقتصادی مرزها شکسته شده، ارتباطهای عاطفی رخ نماید، محبت صرف مبادله شود و رفتارهای اقتصادی از زمینه های
عاطفی متاثر گردد، افزون بر ناسودمندی به از کف رفتن سرمایه و فراهم آمدن زمینه سوء استفاده می انجامد .
بنابراین، ارتباط انسان ها بایکدیگر بر اساس معیاری خاص که محتوای آن ارتباط را بیان می کند، تعیین می شود و بر همین اساس،
می توان درباره درستی و نادرستی آن قضاوت کرد . وقتی از ارتباط دختر و پسر سخن می گویید، مرادتان چه نوع ارتباطی است؟
باید نوع آن مشخص گردد تا بتوان درباره درستی و نادرستی اش داوری کرد . آیا مراد ارتباط آموزشی و تحصیلی است یا اقتصادی یا
اجتماعی و یا . . . ؟ اختلاف جنسیت طرفین ارتباط در مقررات کلی و برخی از شرایط روابط انسانی مؤثر است; ولی محتوای روابط
را تعیین نمی کند . بدین سبب، ارتباطی خاص به نام ارتباط دختر و پسر نداریم . ما در کلاس درس شرکت می کنیم و از محضر
استادی که از جنس مخالف است، بهرمند می شویم و ارتباط آموزشی برقرار می گردد; ولی هرگز در درستی این ارتباط که بر
مقررات یاد دهی و یادگیری استوار است، تردید نداریم . البته اگر در همین کلاس پیامی جز یاددهی و یادگیری مبادله شود – حتی
اگر موعظه باشد – ما را از تحصیل که هدف اصلی است، دور می سازد و چه بسا سبب زیان های جبران ناپذیر می گردد . در عالم
معرفت و علوم بشری و روابط انسانی هزاران نوع ارتباط مشروع و صحیح مطرح است که جنسیت در محتوای آن ها مؤثر نیست و
یا تاثیری اندک دارد . این روابط هرگز حساسیت آفرین و تنش برانگیز و ممنوع و مطرود به شمار نمی آید; زیرا شکل روابط معین
است و از چارچوب خود تجاوز نمی کند; به بیانی دقیق تر، حد و مرزها رعایت می گردد و بدین سبب از آفات و آسیب ها مصون
می ماند . بنابراین، نمی توان داوری درباره روابط را بر جنسیت استوار ساخت . هر رابطه ای اگر از مسیر خود منحرف گردد، آفت
آفرین و زیانبار می شود; هر چند دو طرف آن همجنس باشند .
با این سخن، اینک خود باید درباره درستی و نادرستی ارتباط با جنس مخالف نیک داوری کنید . ارتباط با جنس مخالف چه نوع
ارتباطی است و در پی برقراری چه نوع ارتباطی هستید؟ اگر این ارتباط آموزشی است و نقش هر یک تعریف و معین شده است –
برای مثال شما معلم هستید و طرف دیگر دانش آموز و در این ارتباط جز پیام آموزشی مبادله نمی شود و جز یاددهی و یادگیری
هدفی تعقیب نمی گردد – هرگز مطرود نیست و کاملا درست و پسندیده است . ناگفته پیدا است، اگر در ضمن همین ارتباط
آموزشی، ارتباطی دیگر شکل گیرد; برای مثال استاد و دانش آموز به مبادله کالا (خرید و فروش) یا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 