پاورپوینت کامل جنبش نرم افزاری چرا و چگونه؟ ۳۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل جنبش نرم افزاری چرا و چگونه؟ ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جنبش نرم افزاری چرا و چگونه؟ ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل جنبش نرم افزاری چرا و چگونه؟ ۳۷ اسلاید در PowerPoint :

۱۱

محیط غیر علمی، عامل بازدارنده

اکبر ادیبی/حقوق بین الملل علامه طباطبایی (دانشجوی نمونه)

دانشگاه از دیدگاه این جانب، به عنوان محیطی کاملا علمی و پژوهشی، تنها مکان حرکت به سوی دروازه های علم و تمدن بشری
است . دانشجو در چنین محیطی در کنار سایر عوامل این جنبش (استادان، محققان و پژوهشگران و) . . . یکی از مهم ترین
ابزارهای این حرکت به شمار می رود; اما این امر مستلزم شرایطی است که آن را در دانشگاه های معتبر جهان (خصوصا در
کشورهای توسعه یافته) می توان دید . بدین لحاظ اگر واقعا دانشجو بخواهد در این جنبش و حرکت نقش اساسی ایفا کند، باید دور
از هر گونه عامل باز دارنده در این زمینه، دریای بی کران وجود خویش را وقف علم و پژوهش سازد تا آنچه باید به حق توسط
دانشجو در این حرکت عظیم (جنبش نرم افزاری) عرضه شود، ادا گردد .

مهم ترین نیاز دانشجویان، به نظر این جانب، ایفای جایگاه و نقش واقعی و منحصر به فرد آنان در راستای جنبش نرم افزاری است و
این امر محقق نمی گردد مگر با ایجاد محیطی کاملا علمی و پژوهشی در دانشگاه ها و ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی آن ها با
فراهم آوردن شرایط لازم در این زمینه از جمله حضور مؤثر و کیفی استادان مبرز علمی در دانشگاه ها، فراهم ساختن زمینه های
رشد علمی و پژوهشی در دانشگاه ها برای استادان و دانشجویان، ارتقا و اهمیت دادن به کسب علم و دانش در جامعه و دانشگاه
بدون داشتن دید مادی در این زمینه، رفع موانع و محدودیت های موجود بر سر راه دانشجویان (فقر مالی، ازدواج، ناامیدی از آینده
و) . . . و غیره .

مدیران و فقدان راهکارهای عملی

محمد حاج ملاعسگری/فقه و حقوق قم

در مورد جنبش نرم افزاری، دانشجو و موانع و راهکارهای آن باید این نکته را یادآور شوم که اگر ما می خواهیم توسعه پیدا کنیم و
تمام مراحل پیشرفت را طی کنیم باید به این تکنولوژی و نوآوری بسیار فعال و فراگیر روی آورده، آن را در بین جوامع دانشگاهی
نهادینه سازیم; اما موانع این جنبش نرم افزاری می توان فراوان باشد . در کشور ما فی الجمله عبارت است از:

۱ . نبود راهکارهای علمی و مدون از سوی مدیران

۲ . نبود امکانات گسترده و فرا منطقه ای کشور در سطوح علمی

۳ . غیرفعال بودن جنبش دانشجویی در این مورد و یا به عبارت دیگر استقبال کم و . . .

راهکارهای پیشنهادی

۱ . فعال شدن تمام ارگان ها و بخش های دانشجویی در این زمینه

۲ . ایجاد سیستم های بسیار پیشرفته و اطلاعات به روز در تمام دانشگاه ها

۳ . برقراری مراودات علمی و پژوهشی با معتبرترین دانشگاه های جهان و تبادل اطلاعات با آن ها

۴ . ایجاد رقابت سالم و در نظر گرفتن پاداش های در خور تقدیر برای دانشجویان و . . .

مانعی به نام مدرک گرایی

غلامعباس بخشی/الکترونیک اراک

«مریم یوسفی » ، جامعه شناس و مدرس دانشگاه در این زمینه می گوید: «طی سال های گذشته، به دلیل بروز پدیده مدرک گرایی،
ورود به دانشگاه به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین آرزوهای هر جوانی در آمده است . شما وقتی وارد یک دبیرستان و یا حتی
مدرسه راهنمایی می شوید و از آرزوهای بچه ها سؤال می کنید، درصد زیادی از آن ها راهیابی به دانشگاه و گذراندن تحصیلات عالی
را می گویند و کم تر کسی به غیر از این ها فکر می کند .»

یکی از نمودهای بارز مدرک گرایی را می توان تعدد مراکز آموزشی عالی در ایران از قبیل دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی، آزاد
اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی، آموزشکده های فنی و . . . دانست .

دکتر «مهران سپهری » از استادان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز درباره شیوع مدرک گرایی در لایه های
اجتماع می گوید:

«جامعه ای که متاسفانه به مدرک جویی، انتظار در آزمون سراسری، راه میان بر کاسبی و عدم توازن مهارت ها با اختیارات خو
گرفته و شاید علم دوستی را فدای مقابله با مشکلات روز افزون زندگی کرده، نمی تواند برای یادگیری دراز مدت و اساسی
قت بگذارد و در نتیجه به جای استفاده از قابلیت های فردی و گروهی از دولت و وزارت انتظار معجزه دارد» .

مانعی به نام تسلیم شدن به روزمرگی

مجید امینی خضرآبادی/مردم شناسی یزد

نرم افزار نمی جنبد، اما دانشجو اگر بخواهد، می تواند .

«ما نعش غلغل چنگ است و شکر خواب صبوح » ، آری مانع آن تسلیم شدن به خوشی و روزمرگی است . موانع دیگر هم دارد .
حاشا که بخواهم از فرهنگ استفاده نادرست و کمبود اماکانات و . . . شاهد بیاورم، که گوشمان از این حرفها پر است . مانع دیگر
اعجاب در مورد این پدیده و انفعال در برابر آن است .

اما راهکارها:

– آموزش هر یک از علوم، با توجه به سیر تاریخی آن ها و نیز عنایت به فلسفه علم در مورد هر یک از علوم (توصیه نیل پستمن).

– ارزیابی علمی واحدهای درسی دانشگاه ها و تاکید بر واحدهای پرمغز و خلاقیت برانگیز و حذف واحدهای زائد و دهن پر کن .

– راه اندازی شبکه اطلاعاتی کابلی، داخلی و یا در صورت لزوم بین المللی برای دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی دانشجویان
ایرانی به شکلی که برای اکثر دانشجویان سهل الوصول باشد .

– تامل کردن در این پدیده و تقویت روحیه کتابخوانی به موازات آن .

نقطه آغازین هر پژوهش

عبدالعلی علیزاده/دکترای شیمی آلی تربیت مدرس (دانشجوی نمونه)

اعتقاد من این است که علم و جواب از پرسش بر می خیزد و نقطه آغازین هر تحقیق پرسش است که در ذهن انسان شکل می گیرد .

پرسش در پیشرفت زندگی علمی این جانب خیلی تاثیر داشته و خیلی از مطالب را از طریق پرسش از استاد یاد گرفتم; خصوصا در
دوره لیسانس سر درس استادان خیلی سؤال می کردم و خیلی وقت ها همکلاسی ها از دستم شاکی بودند که وقت کلاس را
می گیرم و زیاد سؤال می کنم . ولی در آخر دوره اقرار می کردند که سؤال شما باعث می شد ما هم مطالب بیش تری یاد بگیریم

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.