پاورپوینت کامل شهر آسمانی، شهر زمینی ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شهر آسمانی، شهر زمینی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شهر آسمانی، شهر زمینی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شهر آسمانی، شهر زمینی ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

۳۰

با دیدن فیلم ملکوت آسمان و گفت وگویی که بین فرمانده سپاه صلیبیان با صلاح الدین
ایوبی انجام می گیرد، عبارات آگوستین، متأله مسیحی تداعی می شود و ملکوت آسمان نیز
با این اشارات نام گذاری شده است. سنت آگوستین، متکلم مسیحی قرن چهارم و پنجم
میلادی، در کتاب معروف خود، شهر خدا، نظریه دو جامعه، یعنی شهر خدا، شهر زمینی را
بیان کرد. او نوشت: انسان، شهروند دو شهر است، شهر محل تولد و شهر خدا. همچنین
منافع بشر، دو گونه اند؛ منافع زمینی و منافع آسمانی و اخروی. شهر زمینی به منافع
مادی و طبیعی انسان ها مربوط است که بر اساس خودخواهی و خودپرستی است و شهر خدا به
منافع روحانی، خداجویی و عشق به خدا، تعلق دارد. شهر زمینی، بر انگیزه های پست طبع
بشر پایه گذاری شده است؛ اما شهر خدا بر پایه امید به صلح آسمانی و رستگاری ارواح
بنا شده است و سرانجام، شهر زمینی قلمرو شیطان و شهر خدا، قلمرو مسیح است. در شهر
خدا و قلمرو مسیح، صلح ممکن است؛ اما قلمرو زمینی، در معرض نابودی و تغییر است.
قلمرو آسمانی، دائمی و تغییر ناپذیر است. آگوستین در این کتاب (شهر خدا) می نویسد:
تاریخ، داستان کشاکش دو نیروی خدایی و شیطانی است که به پیروزی شهر خدا و نیروهای
خدایی خواهد انجامید.

در فیلم ملکوت آسمان، در صحنه رویارویی سپاه صلیبی با سپاه مسلمین و رودررو شدن
فرمانده سپاه صلیبی با فرمانده سپاه مسلمین (صلاح الدین ایوبی) رویارویی این دو
نیروی خدایی و شیطانی، توسط رایدلی اسکات، مجسم و تصویر شده است؛ به گونه ای که
کاملاً در خدمت سیاست نومحافظه کاران مسیحی آمریکا قرار گرفته است. فرمانده صلیبیان
به صلاح الدین می گوید: چرا اورشلیم را محاصره می کنید؟ صلاح الدین در جواب
می گوید: به خاطر سرزمین.

فرمانده صلیبیان در جمع سربازان، سخنانی می گوید که شهر خدای آگوستین را مجسم
می کند و بهشت و سعادت را به آنان نوید می دهد و در مقابل؛ سپاه مسلمین، فقط به
دنبال منافع مادی، زمینی و پست هستند. تصویر رویارویی در این فیلم، به سرعت، سخنان
رئیس جمهور آمریکا را به خاطر می آورد. جرج بوش بعد از واقعه یازده سپتامبر،
جنگ های صلیبی را یاد آور شد. از نظر او، جنگ صلیبی، آغاز شده است و به نظر او، در
این جنگ، نیروی خدایی، غرب و مسیحیان و محور شرارت و اهریمن، مسلمانان هستند. تصویر
و تجسم کامل این سخنان را ما در فیلم ملکوت آسمان شاهدیم و سخنان جرج بوش را از
زبان فرمانده صلیبیان، در این فیلم، شاهد هستیم. این گونه است که سینما در خدمت
سیاست و قدرت قرار می گیرد؛ با تمام ظرافت ها و زیبایی هایی که دارد. نکته ای که
مهم است، این است که سینماگران و سیاستمداران غربی، تاریخ خود را فراموش نمی کنند؛
بخلاف ما که تاریخ و تمدن صد هزار ساله داریم، اما حافظه تاریخی نداریم. آمریکاییان
به دلیل نداشتن سرزمین و تمدن تاریخی، در این فیلم، از زمین و سرزمین دست بر
می دارند. همه می دانیم که تمدن و جامعه آمریکا، حدود پنج قرن است که بنا شده است و
به دلیل فقر عقبه تاریخی و تمدنی، سینماگران و سیاستمداران آمریکایی، خود را به
تاریخ کلیسا و تاریخ مسیحیت پیوند می زنند و تاریخ مسیحیت را تاریخ آمریکا و غرب
نشان می دهند و نیز فلسفه و تاریخ آگوستین را فلسفه تاریخ خودشان محسوب می کنند.
بنا بر فلسفه تاریخ آگوستین، تاریخ مبارزه و کشمکش، بین نیروهای شهر زمینی و
اهریمنی و نیروهای شهر آسمانی و خدایی است. نیروهای اهریمنی، نابود و نیروهای
آسمانی، پیروز خواهند شد. این پیوند تاریخی را در فیلم اسکندر هم می بینیم.

در این فیلم، ارجاع نه به قرون میانه، بلکه به یونان باستان است و در این فیلم،
یونانیان هستند که در برابر ایرانیان قرار می گیرند. یونانیان، افرادی جنگ جو و
قدرتمند و ایرانیان، در نهایت سستی، زوال و نابودی قرار دارند. در این فیلم،
اسکندر، بر جسد پادشاه ایران، در نهایت قدرت، ادای احترام می کند و ما اسکندر را با
تمام هیبت و بزرگی و قدرت و شوکت و پیروزی می بینیم. این رویارویی دو نیروی خیر و
شر یا آسمانی و اهریمنی در فیلم اسکندر، تا حدودی خاکستری است و به نحو مطلق، تصویر
نشده است؛ اما از دیدگاه واقع گرایی و نگاه رئالیستی به سیاست که اصالت و اصل قدرت
است، در این فیلم، قدرت به اسکندر و سپاهیانش تعلق دارد. در حقیقت فیلم اسکندر
الیور استون، با نگاهی رئالیستی ساخته شده است و از سنت آگوستینی و کلام مسیحی که
خود را حق و حقیقت می داند، خارج شده و در سنت یونان باستان که قدرت مدار است و نه
حق مدار، قرار گرفته است.

این پیوند تاریخی را این بار در فیلم اسکندر، نه مربو

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.