پاورپوینت کامل گردش گری الکترونیک E – Tourism)) 42 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گردش گری الکترونیک E – Tourism)) 42 اسلاید در PowerPoint دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گردش گری الکترونیک E – Tourism)) 42 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گردش گری الکترونیک E – Tourism)) 42 اسلاید در PowerPoint :

۳۴

قصد سفر که می کنیم، ذهنمان پر می شود از تصور خیال انگیز جاده و دشت و کوه و دریا
و غذاهای محلی، لباس های بته جغه ای؛ هنوز بوی تند ادویه های بازار، ریه های سفرت
را پر نکرده است که باید برگردی!

کاش می شد همه جا را دید؛ اما مثل همیشه هزینه ها زیاد است و فرصت ها کم و این تازه
برای دیدن یکی دو شهر کشورمان است؛ چه رسد به سفرهای خارجی و دیدن عجایب هفتگانه
دنیا!

با این همه، اگر سفر را منحصر به آن چه گفته شد، ندانیم، راه حل فناوری، برای ما
جالب خواهد بود. مثل همیشه از هرجا که شروع کنیم، به دنیای اینترنت می رسیم و این
بار مسافرت و گردش گری، آن هم به مدد فناوری های نو، یعنی گردش گری الکترونیک؛ اما
گردش گری الکترونیک چیست و چرا می تواند ارزشمند باشد؟

به زبان ساده، اگر به جای استفاده از روش معمولی سفر و پیمودن مسافت های جغرافیایی،
از اینترنت و فناوری اطلاعات و ابزار های الکترونیک، مانند سی دی، تلفن همراه،
نقشه، تصاویر سه بعدی، عکس و فیلم و شبیه سازی های کامپیوتری و … در سفرهای خود
استفاده کنیم، به این نوع مسافرت، مسافرت الکترونیکی یا گردش گری الکترونیکی
می گوییم. به این ترتیب، می توانیم تمام فعالیت های گردش گری، همچون انتخاب منطقه
مورد نظر و سرویس های ارائه شده در سفر (برنامه ریزی و مدیریت سفر)، بازدید از
موزه ها، بناهای قدیمی، آثار باستانی و مناظر زیبای مناطق گوناگون را بدون طی نمودن
جاده ها و صرف کمترین هزینه، انجام دهیم.

اگر چه گردش گری الکترونیک در ایران و برخی کشورها، هنوز تازه و نوپاست، اما در
بسیاری از کشورها از جمله کانادا و آمریکا، جای خود را پیدا کرده و از آن جا که
سفرهای اینترنتی به هزینه و فرصت کمتری نیاز دارند، طرفداران فراوانی دارند.

ارزش گردش گری و فعالیت های مرتبط با آن، زمانی روشن تر می شود که بدانیم درآمد
حاصل از آن، همردیف در آمدهای نفتی است و امروزه از آن به عنوان صنعت گردش گری نام
برده اند و شاخه الکترونیک آن، یعنی گردش گری الکترونیک را منشأ حرکت های اقتصادی و
فرهنگی بالقوه دانسته و آن را انقلاب گردش گری نامیده اند.

گردش گری الکترونیک یا e-tourism ET)) تلفیقی از تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک
است؛ زیرا با رونق بخشیدن به بازارهای رسمی و محلی کشورها و به مدد توسعه بازاریابی
و تبلیغات، نیاز به تجارت الکترونیکی را بیش از پیش نموده، تجارت الکترونیک را در
سطح داخلی و نیز بین المللی، افزایش خواهد داد. از سوی دیگر، با اثر غیرمستقیم بر
سایر کارکردهای جامعه و پیشبرد آن به سمت استفاده بیشتر و بهینه تر از فناوری
اطلاعات و ابزار های الکترونیک، سبب پیشرفت اهداف دولت الکترونیک و تحقق آن در
جامعه خواهد شد.

برای این که یک سفر الکترونیکی را آغاز کنیم، ابتدا باید از کجا شروع کنیم؟

پس از اتصال به اینترنت، آدرس یک سایت گردش گری یا ET را که قبلا در اینترنت
جست وجو کرده ایم و یا از طریق بروشورهای تبلیغاتی شرکت های ارائه سرویس های
گردش گری با آن آشنا شده ایم، در قسمت آدرس صفحه مرورگر خود تایپ می کنیم. در صورتی
که آدرس مذکور درست باشد، اکنون در یک سایت ET هستیم؛ چیزی شبیه به ورود به یک
ترمینال یا فرودگاه!

بر حسب سیاست های سایت و میزان محدودیت یا گستره فعالیت های سایت ET، سرویس های
ارائه شده به گردش گر متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال، ممکن است یک سایت (ET) تنها
به رزرو بلیط و ارائه تاریخ های سفر بپردازد؛ در حالی که سایت دیگری امکان اخذ
ویزا، نمایش فهرستی از هتل ها و مراکز اقامتی و همچنین امکان مشاهده تصاویر
اتاق ها، سالن ها و محوطه بیرونی هتل ها را نیز فراهم آورد؛ اما آن چه که در یک
سایت گردش گری بسیار مهم است، فراهم آوردن امکان دسترسی گردش گر به همه سرویس های
مورد نیاز او از طریق همان سایت است و به عبارت دیگر، گردش گر، هنگام ورود به یک
سایت گردش گری، بایستی بدون نیاز به باز شدن پنجره های گوناگون و فارغ از لینک های
متعدد، تبلیغات شلوغ و گیج کننده و لود یا بارگذاری طولانی تصاویر و نقشه های سفر،
بتواند به راحتی و سادگی، سرویس های مورد نیاز خود را انتخاب کند. در حال حاضر،
سایت های گردش گری به استفاده از فناوری

single window که به کاربر اجازه می دهد از طریق همان سایت ورودی و با یک استاندارد
خاص و بدون نیاز به واسط کاربری جدید، سرویس های خود را دریافت نماید، مجهز
شده اند.

یک گردش گر یا مسافر الکترونیکی، پس از ورود به یک سایت گردش گری، انتظار دسترسی به
سرویس ها و اطلاعات خاص منطقه مورد نظر را دارد. این سرویس ها و نیازمندی ها
عبارتند از:

۱. امکان انتخاب برنامه سفر توسط گردش گر.

۲. اطلاعات کلی در مورد وضعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه، به همراه آگاهی از وضعیت
آب و هوای منطقه مورد نظر، به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته و پیش بینی چند روز آینده.

۳. ارائه اطلاعات در مورد راه های ارتباطی منطقه؛ به طور مثال از طریق راه آهن، راه
دریایی، یا هوایی، راه شوسه و یا مسیرهای صعب العبور کوهستانی که این امر سبب
می شود گردش گر در صورت تمایل، مسیر مورد نظر را جهت سفر، انتخاب کند.

۴. ارائه اطلاعاتی در مورد واحدها و سیستم اندازه گیری (در صورت سفر به سایر
کشورها).

۵. اختلاف زمانی منطقه مورد نظر با ساعت رسمی منطقه گردش گر.

۶. نوع واحد پول و تبدیلات ارزی.

۷. اطلاعاتی راجع به صدور گذرنامه یا ویزای الکترونیک (e-visa) که بر حسب نوع
عملکرد سایت، ممکن است تنها اطلاعات مربوط به مدارک و مراحل صدور ویزا ارائه شود و
یا تمام فرم ها به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت ارائه شود و پس از تکمیل،
دریافت گردد و سرانجام، ویزای گردش گر به آدرس مورد نظر ارسال شود و یا بعد از
تکمیل فرم ها، یک کد منحصر به فرد معرف ویزا، به گردش گر داده شود؛ تا در محل
فرودگاه، با ارائه آن، کد ویزای خود را دریافت کند.

۸. معرفی آثار و بناهای تاریخی، فهرست موزه ها و گالری ها و مکان های دیدنی، همراه
با ساعت بازدید و … .

۹. نرخ مکالمات تلفنی بین کشور مبداء و مقصد.

۱۰. لینک های مفید به سایر مراکز گردش گری؛ مانند سفارت خانه ها و مراکز بهداشتی،
بیمارستان ها و … ؛ به ویژه سازمان جهانی بهداشت (Who) که همواره به ارائه
هشدارهای بهداشتی برای سفر به مناطق خاص می پردازد(برای اطلاع از بیماری های شایع و
یا بومی یک منطقه).

۱۱. ارائه اطلاعاتی در مورد زبان رسمی یا لهجه های محلی یک منطقه خاص.

۱۲. امکان رزرو و فروش اینترنتی بلیط (برای تمام خطوط هوایی،

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.