پاورپوینت کامل دین، اجباری یا اختیاری؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دین، اجباری یا اختیاری؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دین، اجباری یا اختیاری؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دین، اجباری یا اختیاری؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint :

۱۴

با توجه به آیه معروف «لا اکراه فی الدین»، چرا پیامبرصلی الله علیه وآله در صدر
اسلام و در جنگ های خود شمار زیادی را به زور شمشیر و با اجبار، مسلمان کرد؟

اعظم نجاتی، پزشکی

۱. دعوت اسلام به یکتاپرستی، با حکمت و اندرز نیکو همراه بود و خداوند، رسولش را به
این مهم توصیه می فرمود که «ادع الی سبیل ربک بالحکمت و الموعظه الحسنه؛۱ با حکمت و
اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت نما».

۲. پیام حقیقی اسلام، صلح، آرامش و نفی ظلم است. اسلام، جهاد و دفاع را نیز برای
ساختن یک زندگی شرافتمندانه، تجویز می کند۲ و چنین دینی، یکتاپرستی و توحید را با
شمشیر تجویز نمی کند و اتهام «اسلام دین شمشیر است»،۳ ادعایی سست و اتهامی نادرست
است.

۳. جنگ هایی که در مدینه و در عصر پیامبرصلی الله علیه وآله انجام گرفت، همه برای
دفاع از کیان دولت اسلامی بود؛۴ یعنی برای رفع فتنه۵ و ایستادگی در برابر
پیمان شکنی دشمن۶ بوده است؛ خواه در قالب دفاع یا جهاد.

۴. درباره آیه «لا اکراه فی الدین» نیز چند نکته را یادآور می شویم:

الف) در این آیه، دین اجباری، نفی شده است؛ زیرا دین، عبارت است از یک سلسله معارف
علمی که معارفی عملی را به دنبال دارد و جامع همه آن معارف، یک کلمه است و آن عبارت
است از اعتقادات و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبی است که اکراه و اجبار در آن راه
ندارد؛ چون کاربرد اکراه، تنها در اعمال ظاهری است که عبارت است از حرکاتی مادی و
بدنی (مکانیکی) و اما اعتقاد قلبی، علل و اسباب دیگری از سنخ خود اعتقاد و ادراک
دارد و محال است که مثلا جهل، علم را نتیجه دهد و یا مقدمات غیرعلمی، تصدیقی علمی
را نتیجه دهد.

ب) خدای تعالی پس از جمله «لا اکْراهَ فی الدّین»، جمله «قَد تَبَیَّنَ الرُّشْدُ
منَ الغَیِّ»، را آورده تا جمله اول را تعلیل کند و بفرماید که چرا در دین، اکراه
نیست و حاصل تعلیل، این است که اکراه و اجبار- که معمولا از قوی نسبت به ضعیف سر
می زند- وقتی مورد نیاز قرار می گیرد که قوی و مافوق – البته به شرط این که حکیم و
عاقل باشد و بخواهد ضعیف را تربیت کند – هدف مهمی را در نظر داشته باشد که نتواند
فلسفه آن را به زیردست خود بفهماند؛ حال یا فهم زیردست، پایین و او از درک آن عاجز
است و یا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.