پاورپوینت کامل روش های پژوهش ۲ (بخش اول);روزنه ای به دنیای پژوهش (۱۲) ۱۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روش های پژوهش ۲ (بخش اول);روزنه ای به دنیای پژوهش (۱۲) ۱۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روش های پژوهش ۲ (بخش اول);روزنه ای به دنیای پژوهش (۱۲) ۱۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل روش های پژوهش ۲ (بخش اول);روزنه ای به دنیای پژوهش (۱۲) ۱۵ اسلاید در PowerPoint :

۱۳

hkhanifar@yahoo.com

مقدمه

به طور کلی، مقوله روش های تحقیق و تنوع و تعدد روش ها در شاخه های مختلف علوم، امری متداول است و روز به روز در منابع اصیل و جدید روش شناسی تحقیق، بر آنها افزوده می شود وبه همین خاطر، شاهد دسته بندی های هدف گرا و داده ای در تقسیم بندی روش های تحقیق هستیم که در ادامه مباحث، به آنها می پردازیم و موارد مهم را به تفصیل بیان خواهیم کرد.

طبقه بندی دیگر پژوهش

تحقیق را با توجه به دیدگاه های هدفمند و روش مدار نیز طبقه بندی می کنند. طبقه بندی پژوهش از نظر هدف ،به مقصد نهایی تحقیق توجه دارد و از این دیدگاه، پژوهش را در سه گروه زیر قرار می دهند:

۱. تحقیق بنیادی۱

تحقیق بنیادی به پژوهش هایی اطلاق می گردد که تنها با هدف شناخت علمی پدیده ها و روابط موجود بین آنها انجام

می پذیرد. از این رو، به طور معمول تحقیق بنیادی به دنبال آن است که به نقطه نظر تعمیم یافته ای نائل شده و چون طرح نظریه های جدید از کوشش های مربوط به پژوهش های بنیادی ناشی می شود، می توان نتیجه گرفت که هدف تحقیق بنیادی، در حقیقت همان نظریه پردازی است.

روشن است که این گروه از پژوهش ها به منظور نیل به نظریه، نیاز به گستردگی بیشتری دارند و به طور معمول، تحقیق بنیادی از مجموعه پژوهش ها تشکیل می شود؛ برای مثال، پژوهش های بنیادی پیاژه، روان شناس معروف سوئیسی که منجر به پیدایش نظریه تحول شناخت در گروه های سنی متفاوت شد، ده ها سال در مناطق مختلف جهان ادامه داشت (بیانی، ۱۳۷۸، ص۹۵).

۲. تحقیق کاربردی۲

در انجام تحقیق کاربردی، محقق درصدد شناخت صرف پدیده ها و یا روابط بین آنها نمی باشد و به دنبال آن نیست که به نقطه نظر تعمیم یافته یا نظریه ای برسد؛ بلکه به طور معمول، کاربرد نظریه های قبلی در شرایط معینی را در نظر دارد؛ برای مثال، این امکان وجود دارد که تحقیق کاربردی، میزان تطبیق نظریه یادگیریثورندایک را در ارتباط با فراگیری های دانش آموزان منطقه ای معین، مورد بررسی قرار دهد و میزان کارآیی آنها را در شرایط مشخص، تعیین نماید. از این رو، می توان نتیجه گرفت که پژوهش کاربردی به دنبال نظریه نیست؛ بلکه هدفش، کاربرد نظریه های قبلی است. (holsti,1999,p312).

۳. تحقیق عملی۳

در پژوهش هایی که از نوع عملی شناخته می شوند، محقق به طور عمده، به دنبال راه حل می گردد و درصدد آن است که چگونگی رفع مشکل معینی را مشخص سازد. در این نوع پژوهش، نه به دنبال نظریه هستیم و نه کاربرد آن را در نظ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.