پاورپوینت کامل اجبار یا انتخاب؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اجبار یا انتخاب؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اجبار یا انتخاب؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل اجبار یا انتخاب؟ ۳۶ اسلاید در PowerPoint :

بایدها و نبایدهای مقوله حجاب در جامعه امروز

هویت، فرد، اجتماع، آزادی، سلطه، اجبار، انتخاب، امنیت، حصار، اعتماد، اسلام، نماد، مصونیت، «حجاب» و… همه این مفاهیم را که کنار هم می چینی، تازه می فهمی با چه مفهومی قرار است مواجه شوی! موج تضاد و حتی گاهی تعارض همه در یک مفهوم! انگار قرار است سخت ترین مسئله ها را حل کنی؛ وقتی می خواهی گزارشی بنویسی که موضوعش ضرورت حجاب است؛ اول ساده می نماید؛ در تحریریه، جلسه تشکیل می دهی؛ تا به مناسبت فصل تابستان، سوژه حجاب را شکار کنی؛ اما در کشور ما، حجاب فقط به معنی پوشش نیست؛ حجاب، یک تئوری است؛ فلسفه دارد؛ مخالف و موافق دارد؛ مبانی نظری محکم و ارزشی دارد و موافقان و مخالفانی که هر دو سرسختانه از اعتقاد خود دفاع می کنند. آن قدر اختلاف نظر در این باب هست که حالا دیگر جمع و جور کردن این همه عقیده و رای در قالب یک گزارش، سخت تر از حل خود مسئله می شود.

در این نوشتار بر آن نبودیم که به نتیجه ای متقن و صددرصد برسیم؛ نسخه ای هم که پیچیده ایم، فقط شرح حالی ارائه کرده ایم از آن چه امروز در جامعه متحول، اما همچنان ارزش محور ما در باب موضوع حجاب مطرح است.

«در اعتراض به پیشنهاد دولت فرانسه برای ممنوع ساختن استفاده از روسری در مدارس عمومی، تظاهراتی در خیابان های لندن و پاریس برپا شد. در این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، هزاران نفر، به ویژه زنان با حجاب، شرکت داشتند».

۱۷/۱/۲۰۰۴

«یوهانس راور، رئیس جمهور آلمان معتقد است: در مدارس باید با دینداران همه ادیان به طور یکسان برخورد شود. اگر حجاب در مدارس ممنوع شود، آن گاه سایر نمادهای دینی مربوط به ظاهر و پوشش هم باید ممنوع شود».

خبرگزاری فارس، ۱۴/۱۰/۸۲

«دبیرخانه جشنواره پوشش اسلامی با هدف حمایت از طراحان لباس اسلامی و ادامه فعالیت آنها در بخش تولید، فعالیت دائمی خواهد داشت».

روزنامه همشهری، ۲/۵/۸۵

«یکی از دلایل کم رنگ شدن حجاب در کشور، وجود قوانین دست و پا گیر برای اجرای آن است».

خبرگزاری زنان ایران (ایونا)، جواد آرین منش (نماینده سابق مجلس)

چنین خبرهایی اگر چه در مقطعی از زمان در رسانه ها بسیار دیده می شد، اما مدت ها بود که دیگر خبری از این گونه اظهار نظرها و اخبار نبود یا حداقل میزان آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

اما اخیراً با توجه به طرح ارائه شده از سوی دولت، درباره اهمیت توجه بیشتر به حجاب در سطح کشور که گفته می شود به خاطر افزایش و گسترش بدحجابی، به ویژه در میان دختران و پسران جوان است، دوباره بحث های رسانه ای – این بار جدی تر از گذشته – جان گرفته اند؛ گرچه هر یک از جانبی به این موضوع نگریسته اند؛ اما گویا همچنان حرف در این مجال برای گفتن هست که خود بیان گر ضرورت توجه جدی به این مقوله است.

دیرینگی حجاب در ایران و در فرهنگ ایرانی، از مسائلی است که در مورد آن، تحقیقات گسترده و جامعی صورت گرفته است؛ به گونه ای که دیگر هیچ شکی در مورد وجود حجاب سر و بدن در میان زنان و حتی مردان ایران باستان، باقی نمانده است. دکتر معین فر، جامعه شناس و استاد دانشگاه در باب تاریخ حجاب در میان ایرانیان می گوید: «در سفری که به اروپا داشتم، در بازدید از موزه های لوور و لندن، هر چه در میان مجسمه ها و تصاویر ایران باستان جست وجو کردم، هیچ مجسمه عریان یا نیمه عریانی ندیدیم و حتی مردان هم پوشش معقول و کاملی داشتند؛ یعنی این که در تمدن ایران، مسئله حجاب و پوشش هم برای مردان و هم برای زنان، لازم و پذیرفته شده بوده است. وی می افزاید: «بنابراین، می شود حکم کرد که حتی در گذشته های بسیار دور، در ایران باستان، حتی قبل از حکومت هخامنشیان، تاکید بر عفت عمومی، یک امر مهم و پسندیده بوده است».

دکتر معین فر، حجاب را مختص جامعه ایرانی نمی داند؛ بلکه معتقد است: «در تمام تمدن ها، از جمله تمدن مصر، یونان، تمدن های شرق و…، موضوع حجاب، مطرح بوده است؛ اما نکته این جاست که از این تمدن ها، آثاری هم باقی مانده است که می بینیم عریان هستند و این امر به ویژه در مورد مجسمه ها یا تصاویر زنان، بسیار دیده می شود».

وی در مقایسه این تمدن ها با تمدن ایران باستان تاکید می کند: «عجیب این جاست که در میان آثار بازمانده از تمدن ایرانی، بسیار کم و حتی به ندرت مجسمه ای از زنان می بینیم که آن هم زنان باحجاب را به نمایش می گذارند و این امر، نشانه تقدس عفت عمومی در جامعه بوده است».

وی در بررسی روند تاریخی – جامعه شناختی حجاب در ایران، به بررسی دوره کشف حجاب می پردازد و می گوید: «در دوره پهلوی اول، به یک باره تغییرات جدی در نوع پوشش زنان و مردان رخ داد که از آن جمله، حذف روبنده در مورد زنان و عمومیت یافتن استفاده از کت و شلوار و کراوات در مورد مردان بود. این درحالی است که در فرهنگ ایرانی، استفاده از چادر مشکی، خاص برخی طبقات، به ویژه خانواده های اصیل و متوسط به بالا بوده و طبقات پایین تر از چادرهای رنگی، بیشتر استفاده می کرده اند». وی وقوع انقلاب اسلامی را در رواج چادر، به ویژه با رنگ مشکی، بسیار مؤثر می داند و می گوید: «با توجه به جهت گیری خاص انقلاب و اسلامی بودن آن، چادر به عنوان عمومی ترین حجاب بین زنان، انتخاب شد و کم کم اشکال دیگری از حجاب، مثل مانتو، مقنعه و… نیز رواج پیدا کرد. وی حجاب و آزادی را مقوله هایی در ارتباط با هم می داند و معتقد است: «در مورد اجباری بودن یا نبودن مسئله حجاب، معتقدم نباید اجبار را به معنی تعیین نوع پوشش مطرح کرد؛ اما در بحث

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.