پاورپوینت کامل لذت انقلابی بودن ۳۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل لذت انقلابی بودن ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل لذت انقلابی بودن ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل لذت انقلابی بودن ۳۶ اسلاید در PowerPoint :

نزدیکی مفهوم انقلاب و جهاد

از آیات کریمه قرآن درباره انقلابی بودن، مفهوم خاصی استفاده می شود. این مفهوم که در قرآن کریم مکرر هم مورد تأکید قرار گرفته است، مفهوم جهاد است. خداوند متعال در قرآن کریم حتی در شرایطی هم که جنگ نباشد، دستور «جاهِدوا» صادر می کند. اگر شرایط بحرانی خاصی هم نباشد، می فرماید «فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا». آنهایی که در راه خدا مجاهده می کنند، همیشه تحسین می شوند و برتر قرار می گیرند.

جهاد در قرآن به جنگ مسلحانه و مواجهه رو در رو محدود نمی شود و معنای وسیع تری دارد. جهاد، معنایش در قرآن کریم معلوم است. اصلاً جهاد در یک زندگی آرام و بی دغدغه که «آسته برو آسته بیا که گربه شاخت نزنه»، تحقق پیدا نمی کند؛ البته آرام، نه به معنای آرامش روحی، بلکه به این معناست که انسان نسبت به بسیاری از حق ها و باطل هایی که در اطرافش هست، معترض و تحول خواه نباشد. با چنین رویه ای، مفهوم جهاد، تحقق پیدا نمی کند. مفهوم جهاد، خیلی به مفهوم انقلابی بودن نزدیک است.

پاورپوینت کامل لذت انقلابی بودن ۳۶ اسلاید در PowerPoint

خداوند در سراسر دین خودش لذت هایی قرار داده است که اگر انسان خودش را از آن لذت های پاک و اصیل و عمیق سیراب کند، دیگر دنبال لذت های اندک و مبتذل نمی رود. یکی از این لذت ها، عضو یک گروهی بودن است. بیایید عضو یک گروهی شویم. این، خودش لذتی دارد؛ چه برسد به این که آن گروه، گروه ممتازی هم باشد.

گروه انقلابیون، گروه خاصی نیست؛ باند خاصی هم ندارد؛ اتفاقاً انقلابی در هیچ باند و حزبی قرار نمی گیرد. انقلابی، در هر حزبی هم قرار بگیرد، همه می دانند که لزوما به حزب مقید نخواهد ماند و به مقیدات خودش مقید است و به آسانی می تواند فراتر از حزب عمل کند و پا بر روی باندبازی هایی بگذارد که در هر جایی ممکن است به سهولت پدید بیایند و به به رفقای انقلابی خودش، در هر باند و گروه و صنفی که باشند، وفادار است.

بیایید یک هویتی را و یک حیثیتی را به خودمان اضافه کنیم و آن را در خودمان بیابیم و بار بیاوریم. بیایید خودمان را به یک صفت متفاوتی متصف کنیم. بیایید متفاوت شویم؛ تا روز قیامت، اگر گفتند انقلابیون بیایند این طرف بایستند، ما هم جزء آنها باشیم. بیایید این حس را بگیریم.

از خودمان سؤال کنیم که ما بناست چگونه آدمی باشیم؟ مهم ترین وصفی که هر کسی وقتی نام ما را به یاد می آورد، به سرعت به ذهنش می رسد، چه وصفی باید باشد؟ «او یک انسان انقلابی است». انقلابی، ازدواج می کند. انقلابی، خانه می خرد. انقلابی، مستأجر می شود. انقلابی، مستأجر می آورد. انقلابی، درس می خواند. انقلابی، شغل انتخاب می کند. انقلابی، برای کار خودش موضوع انتخاب می کند. او یک آدم انقلابی است. او انقلابی نماز می خواند؛ عافیت طلبانه نماز نمی خواند و مصلحت جویانه و عافیت طلبانه از حق سخن نمی گوید.

بیایید عضو چنین گروهی شویم؛ هر چند خیلی از رفقایمان را از دست بدهیم؛ ولی رفقای تازه ای پیدا خواهیم کرد. این کار، طراوت و شیرینی بیشتری دارد و در این صورت، زندگی معنا پیدا می کند و الا آدم باید بنشیند پای فیلم و آنهایی که زندگی شان به دلیلی معنا پیدا کرده، زندگی آنها را تماشا کند و حسرت آنها را بخورد. آنها کیف کنند و تو کیف کنی از کیف کردن آنها.

بیایید تماشاگر نباشیم؛ بازی گر صحنه جهانی باشیم. بازی گران صحنه جهان، انقلابیون هستند و بقیه، مثل بقیه هستند. مثل بقیه بودن و متفاوت نبودن، خودش یک ننگ بزرگ است برای انسان امروز؛ چون انقلابیون همیشه قلیل هستند. انقلابیون نه تنها بازی گران صحنه جامعه هستند، بلکه بازی را از دست بازی گردانانی که همه را دارند بازی می دهند، در می آورند.

انقلاب بعد از تحول درونی، به دنبال تحول بیرونی است

انقلاب معنایش چیست؟ انقلاب، یعنی تحول بنیادین و این تحول باید آن قدر عمیق باشد که نام انقلاب بر رویش بگذارند. انقلاب، یعنی یک دگرگونی همه جانبه و اساسی؛ اما انقلاب در قاموس انقلاب اسلامی، یعنی یک دگرگونی اساسی برای خدا پیدا کردن. این دگرگونی اساسی، دو بُعد دارد؛ یک بُعد درونی و یک بُعد بیرونی. اگر کسی هر دو بعد را داشته باشد، او یک انقلابی خواهد بود و اگر هر کدام را نداشته باشد، او دیگر یک انقلابی نیست.

۱. بُعد اول

خیلی ها با انقلاب اسلامی «منقلب» شدند؛ اما «انقلابی» نشدند. اگر کسی فقط بُعد درونی را داشت، او دیگر انقلابی نشده است؛ بلکه صرفاً منقلب شده است. خیلی ها با انقلاب اسلامی منقلب شدند و انسان های خوبی شدند؛ اما انقلابی نشدند. انقلابی بعد از این که منقلب شد، می خواهد عالم را هم منقلب کند؛ می خواهد همه را عوض کند و لذت این حال خوب را به همه هدیه دهد و در میان همه بپراکند.

انقلابی با همان قدرت درونی، به دنبال اثرگذاری در عالم است و معمولاً هم در تأثیرگذاری در عالم، موفق است و تحول ایجاد می کند؛ اما کسی که فقط منقلب شد، هنوز انقلابی نیست. خیلی ها خودشان منقلب شدند؛ ولی توفیق نداشتند که انقلابی هم بشوند.

۲. بُعد دوم

بعضی ها در مدیریت های نهادهای انقلابی، مسندهای انقلابی دارند؛ امّا هنوز خودشان منقلب نشده اند. کسی که فقط منقلب شده و درونش تحولی ایجاد شده، او آدم خوبی است؛ اما انقلابی نیست. بُعد درونی انقلابی گری، این است؛ اما از آن طرف هم گروهی هستند که مدام می خواهند همه را عوض کنند؛ اما خودشان اصلاً منقلب نشده اند و در خودشان انقلابی نشده است.

دفاع مقدس که جهاد فی سبیل الله بود، یک روحیه انقلابی می خواست. دفاع مقدس، روحی را در خون و در جان انسان می

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.