پاورپوینت کامل این ره که تو می¬روی به قبرستان است! ۲۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل این ره که تو می¬روی به قبرستان است! ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل این ره که تو می¬روی به قبرستان است! ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل این ره که تو می¬روی به قبرستان است! ۲۷ اسلاید در PowerPoint :
گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین موسوی علیزاده، دبیر کنگره بینالمللی «خطر جریانهای تکفیری برای اسلام و جهان بشریت»
به کوشش: حسین احمدی
حجت الاسلام دکتر سید مهدی علیزاده موسوی، متولد ۱۳۴۹ در شهر قم، همزمان با تحصیل در حوزه علمیه، دروس دانشگاهی را تا مقطع دکترای علوم سیاسی با گرایش اندیشه سیاسی، ادامه داد. وی همچنین در کنار دروس فقه و اصول، به صورت تخصصی به کلام تطبیقی پرداخت و در حوزه کلام و عقاید مذاهب اسلامی، با تأکید بر نقد عقاید وهابیت و جریان های معاصر آن، فعالیت نمود. در حوزه علوم سیاسی نیز در مسایل جهان اسلام، از قبیل اسلام هراسی، بنیادگرایی، اسلام سیاسی، ریشه های همگرایی و واگرایی و. .. با مطبوعات و رسانه ها همکاری دارد. وی از دی ماه به عنوان مدیر پژوهشکده حج و زیارت و در ماه های اخیر به عنوان دبیر کنگره بین المللی «خطر جریان های تکفیری برای اسلام و مسلمین و جهان بشریت» منصوب شد و به همین دلیل، به شدت پیگیر و درگیر مسائل مربوط به جریانهای سلفی و تکفیری است.
پرسمان: نسبت میان جریان های وهابی، سلفی و تکفیری چیست؟
مقصود ما از تکفیری ها، غیر از اهل سنت است؛ یعنی ما باید بین تکفیری ها و اهل سنت تفاوت قائل بشویم؛ به این معنا که پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «اختلاف امتی رحمه؛ اختلاف میان امت من، مایه رحمت است» و مذاهب اسلامی هم در طول تاریخ سعی کردند با تعامل با یکدیگر، مشکلاتشان را در محافل علمی حل کنند و بحث تکفیر، اندیشه ای نو و بدعتی است که وهابیت مروج و مبلغ آن هستند. بنابراین، ما هیچ گاه مقصودمان از تکفیری ها و وهابیت، اهل سنت نیست؛ اما سلفی ها کسانی هستند که می گویند: برای فهم دین، تنها باید به قرن اولیه اسلام مراجعه کنیم. مفهوم سلف، خودش مفهوم بدی نیست؛ سلف یعنی گذشتگان؛ اما این که گفته شود همه مسلمانان باید مانند گذشتگان فکر کنند و هر کس چنین نباشد، کافر است و باید توبه کند و یا کشته شود، اندیشه ای خطرناک و فاجعه بار است.
پرسمان: انواع سلفیگری چیست؟
سلفی ها به سه گروه تقسیم می شوند؛ سلفی گری شبه قاره، سلفی گری مصر و سلفی گری نجد و عربستان. موضوع و محور بحث ما، گاهی سلفیه تکفیری است؛ گاهی سلفیه جهادی است و گاهی سلفی گری تنویری است. سلفیه منطقه شبه قاره، قبل از استقلال پاکستان به وجود آمد و در اندیشه های شاه ولی الله دهلوی ریشه دارد و بعد به ایجاد مکتبی به نام مکتب دیوبند منجر شد. اکنون گروه هایی مانند سپاه صحابه، لشکر جنگ، جیش محمد و لشکر طیبه وابسته به جریان سلفی گری شبه قاره هستند. در منطقه نجد و حجاز ما شاهد سلفی های تکفیری هستیم؛ چون در آن جا ریشه شان به محمد بن عبدالوهاب برمی گردد و محمد بن عبدالوهاب، درباره مسلمانان منطقه خودش گفت: «مشرکوا زماننا؛ اینها مشرکین زمان ما هستند». بنابراین، در این جا ما شاهد کشتار بسیار زیادی از مسلمانان هستیم و این با عقیده اسلامی کاملاً در تضاد است. خداوند در قرآن می فرماید: «ای مسلمانان! به کسی که به شما ابراز اسلام می کند، نگویید شما مسلمان نیستید؛ بلکه اینها مسلمان هستند».۱
برادر محمد بن عبدالوهاب، یعنی سلیمان بن عبدالوهاب به برادرش می گفت: تو تمام مسلمان ها را تکفیر می کنی؛ در حالی که اینها حج به جا می آورند؛ زکات می دهند؛ روزه می گیرند؛ نماز می خوانند و اصولاً اهل قبله هستند. این جریان از ابتدا تا به امروز، همیشه مشغول کشتار مسلمان ها بوده و در هیچ مکانی دعوت وهابیت و تکفیری ها بدون استفاده از زور انجام نشده، یعنی دعوت اینها همه جا با استفاده از زور و قدرت بوده است.
نوع دیگر سلفی گری، سلفی گری جهادی است که خواستگاهش مصر است. سلفی گری جهادی، ریشه در اندیشه های سید قطب دارد سید قطب می گوید: تمام دنیا امروز در جاهلیت غرق است. جوامع یا بالذات جاهلی اند، مثل آمریکا، اسرائیل و انگلستان و یا بالعرض جاهلی شدند؛ مانند کشورهای اسلامی که امروز هستند. چرا اینها جاهلی اند؟ چون حاکمان اینها حاکمان غیراسلامی اند. بنابراین جامعه ای که حاکمش حاکم غیراسلامی باشد، آن جامعه هم جامعه جاهلی است. معیار دیگری که وی ارائه کرده، این است که قبل از اسلام، در جوامع جاهلی کشت و کشتار بود و اکنون در قرن بیستم نیز به مراتب کشت و کشتار ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 