پاورپوینت کامل آشنایی با ناشر سه میلیون جلد کتاب ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آشنایی با ناشر سه میلیون جلد کتاب ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با ناشر سه میلیون جلد کتاب ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آشنایی با ناشر سه میلیون جلد کتاب ۴۷ اسلاید در PowerPoint :

گفت­وگو با مسعود پیرمرادیان، مدیرعامل دفتر نشر معارف

مسعود پیرمرادیان، دارای مدرک کارشناسی روانپزشکی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است. حدود چهار سال است که به عنوان مدیرعامل دفتر نشر معارف، مشغول به کار است. پیش از این نیز در معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مدتی هم به عنوان قائم مقام معاون اداری – مالی این نهاد، مشغول به فعالیت بوده است.

چه تحلیلی نسبت به اوضاع فعلی و گذشته نشر معارف دارید؟

من با مقایسه کردن دوره ها، موافق نیستم و معتقدم شرایط زمانی و پیشرفت کار، فرصت ها و شرایط جدیدی را ایجاد می کند و این، سبب می شود که مجاز به مقایسه دوره ها نباشیم. در هر دوره ای شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و از همه مهم تر، رشد تشکیلاتی یک مجموعه با دوره های دیگر، متفاوت است و نمی توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

نشر معارف از سال ۷۶ مجوز فعالیت گرفت. درس های معارف، در مرکز تدوین دروس اسلامی، تدوین می شد و لازم بود که انتشاراتی راه اندازی شود؛ تا کتاب های درسی را چاپ کند؛ اما فعالیت این نشر، به تدریج گسترده شد. در این چهار سال به نظر رسید به لحاظ اقتضائات زمانی و عملکردی، نشر معارف، باید واحدی برای ارتباط فعال با مؤسسات پژوهشی، برای جذب آثار فاخر انجام بدهد؛ یعنی به طور مستقیم، سراغ مؤلفان و مؤسسات پژوهشی برود و آثار خوب آنان را جذب کند یا مؤلفان را تشویق کند که آثارشان را در نشر معارف، چاپ کنند. در دوره های گذشته، این نگاه وجود داشت؛ اما فعالانه نبود؛ بلکه منفعلانه بود؛ یعنی از پژوهشگاه نهاد رهبری، دانشگاه نشر معارف یا مجموعه پرسمان، اثری به این نشر ارسال می شد و نشر معارف آن را به چاپ می رساند؛ البته این که خود مؤلفی هم رجوع کند و کتابش را برای چاپ به این نشر بدهد نیز وجود داشت که پس از ارزیابی، درباره آن تصمیم گرفته می شد. پس از آن، ما فکر کردیم که باید مرکزی باشد که با توجه به نیازهای روز و مسائل دانشجویان، به طور مستقیم و سریع، با مؤلفان توان مند و مؤسسات پژوهشی، ارتباط برقرار کند و آثارشان را جذب کند؛ تا این آثار در نشر معارف، انتشار یابند و وارد چرخه توزیع شوند. از این رو، ما حتی در حوزه هایی همچون سبک زندگی و مطالعات سیاسی به مؤلفان و مؤسسات سفارش تولیداتی دادیم و این، یکی از اتفاقات جدید نشر معارف بود.

یکی از بخش های دیگری که در دوره گذشته زمینه اش آماده شده بود و نهالی کوچک بود، توجه ویژه به بخش توزیع بود. مشکل اصلی در کشور ما در بخش کتاب، نبودن ویترین یا در دید مردم نبودن کتاب است؛ یعنی کتاب فروشی به معنای واقعی آن وجود ندارد. این مشکل در دوره گذشته، کشف شده بود و به همین دلیل، یک سایت فروش مجازی کتاب، به نام پاتوق کتاب و دو فروشگاه در قم و تهران راه اندازی کرده بودند؛ اما ما به این نتیجه رسیدیم که باید پاتوق کتاب را که یک برند زیبا و جذاب است، هم در حوزه فروش مجازی و هم فروش واقعی، توسعه بدهیم. از این رو، تصمیم گرفتیم فروشگاه هایمان را افزایش دهیم و آنها را تبدیل به فروشگاه های زنجیره ای کنیم و در نتیجه، تا امروز در بیش از ۲۰ استان، نمایندگی دایر کرده ایم.

جایگاه نشر معارف در میان سایر ناشران چگونه است و با چه عنوانی شناخته می شود؟

نشر معارف به عنوان یک ناشر دانشگاهی یا ناشر جبهه فرهنگی، شناخته شده است و بیشتر با کتاب های درسی معارف، شناخته می شود؛ اما پس از راه اندازی مدیریت تأمین محتوا که ارتباطمان را با مؤلفان زیادتر و نیز با مؤسسات پژوهشی رابطه برقرار کردیم و با توجه به واکنش هایی که از حوزه نشر گرفتیم، می توان گفت که بزرگ ترین ناشر دانشگاهی از نظر شمارگان کتاب هستیم؛ زیرا سالانه بالغ بر سه میلیون جلد کتاب در مرکز نشر معارف تولید و عرضه می شود، که از این، تعداد بیش از یک میلیون و دویست هزار جلد آن کتاب های غیر درسی است.

استادان درس های معارف، تنها از کتاب های شما استفاده می کنند؛ آیا اگر روزی بخش معارف دانشگاه ها کتاب های دیگری غیر از این نشر را پیشنهاد بدهد، آیا شما همچنان رونق امروز خود را خواهید داشت؟

هنگامی که من به نشر معارف آمدم، این پرسش را مطرح کردم که اگر امروز کتاب های درسی در دستور کار نشر معارف نباشد، ما چه می کنیم و آیا این انتشارات، می تواند سرپا بایستد؟ هدف من، این بود که این پرسش، انگیزه ای برای تقویت بخش غیردرسی مان شود. در طی این چهار سال که در خدمت مرکز نشر معارف بودم، رشد چندانی در حوزه فروش و عرضه کتاب های درسی نداشته ایم؛ اما در بخش کتا ب های غیردرسی، رشد داشته ایم. بنده ناشری را سراغ دارم که زمانی ناشر برتر کشوری بود؛ اما اکنون ۳۰ تا ۵۰ درصد بازار فروشش را از دست داده است؛ اما در حالی که کتاب های درسی ما رشدی نداشته، رشد کتاب های غیردرسی، ۱۶ درصد بیش از سال گذشته بوده است؛ البته برخی از کتاب های درسی، منبع درآمد خوبی برای نشر معارف می باشند و با فروش کتاب های درسی بود که ما توانستیم بخش کتاب های غیردرسی را فعال کنیم. اکنون نیز اگر کتاب های درسی را چاپ نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد. در سال ۹۳ فروش کتاب های درسی ما به یک میلیون و سیصد هزار جلد رسید و در صورت نبود این بخش، می توانیم این مقدار را با فروش کتاب های غیردرسی، بازیابی کنیم.

چه چشم انداز برای نشر معارف در نظر دارید و می خواهید نشر معارف به چه چیزی شناخته شود؟

چشم انداز نشر معارف، این است که به عنوان ناشر برتر شناخته شود؛ البته هنوز زیرمجموعه مهم نشر معارف، یعنی پاتوق کتاب – که ممکن است نبض حیاتی نشر معارف باشد – به صورت کامل، شکل نگرفته است. همچنین ما درصدد هستیم که ناشران دیگر نیز در این انتشارات، سهام دار و مالک شوند و نشر معارف همچنان به عنوان مالک اصلی، باقی بماند. ناشر برتر شدن را ما یک امتیاز و آرزو تصور می کنیم؛ زیرا یکی از شاخص هایی که بر اساس آن یک ناشر را می سنجند، همین است. امیدواریم که بتوانیم به آن استانداردها برسیم و آرزوی نهایی مان این است که نشر معارف بتواند در حوزه معارف انقلاب، یعنی معارف اسلام، اهل بیت علیهم السلام و قرآن، مطالب مربوط به جوانان، تاریخ و مسائل سیاسی، کتاب های مناسبی را برای مخاطبان تولید کند و بتواند نیازهای مخاطبان را برآورده سازد.

نگاه شما در نشر معارف، اقتصادی است یا فرهنگی؟

اعتقاد شخصی من این است که دغدغه ما، کاملاً فرهنگی است و اصلاً در این موضوع، دغدغه اقتصادی وجود ندارد. من با دغدغه فرهنگی در نشر معارف مانده ام و به طور قطع می گویم که اگر دغدغه فرهنگی نباشد، در نشر معارف نخواهم بود و اعتقاد دارم که کار فرهنگی بدون کار اقتصادی، یک کار شکست خورده است؛ به این معنا که اگر ما تنها کارمان را فرهنگی ببینیم و آن را بدون پیوست اقتصادی طراحی کنیم و مجموعه نتواند هزینه هایش را تأمین کند، از بین خواهد رفت. ما در نشر معارف، معادلات را به گونه ای طراحی کردیم که کار فرهنگی، همراه با پیوست اقتصادی باشد.

نمونه هایی از کارهای نشر معارف را بیان کنید.

توجه و توسعه پاتوق کتاب در بخش توزیع؛ توجهی که نشر معارف به توزیع دارد، در آینده، سند افتخار است. پیش بینی ما این است که در سال ۹۴، ۴۰ فروشگاه و نمایندگی در کشور خواهیم داشت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.