پاورپوینت کامل بزرگ ترین بازار مکاره جهانی کتاب ۴۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بزرگ ترین بازار مکاره جهانی کتاب ۴۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بزرگ ترین بازار مکاره جهانی کتاب ۴۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بزرگ ترین بازار مکاره جهانی کتاب ۴۰ اسلاید در PowerPoint :

۲۶

هر سال حدودا بیش از ۲۵ نمایشگاه کتاب در کشورهای مختلف برگزار می شود، اما هنوز هیچ نمایشگاهی نتوانسته است رقیب
بی بدیل یا جایگزین جدی نمایشگاه فرانکفورت شود و همچنان این نمایشگاه به دلیل برنامه ریزی دقیق و سازماندهی منظم که با
یک بودجه مالی هنگفت نیز معمولا همراه است، در صدر مهم ترین نمایشگاه های کتاب جهان قرار دارد .

اکنون این نمایشگاه نه تنها به عنوان مکانی برای عرضه و داد و ستد کالاهای مکتوب و کتاب، بلکه به عنوان مکانی برای تبادل
فرهنگ ها و داد و ستد فرهنگی یا آنچه امروز از آن به نام گفت وگوی تمدن ها و فرهنگ ها یاد شود، در آمده است . نمایشگاه امسال
فرانکفورت روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه، با حضور ناشران مهم و پرآوازه از ده ها کشور جهان که آثاری بالغ بر ۸۱ هزار جلد از
جدیدترین آثار خود را در محلی به وسعت ۱۲۶ هزار متر مربع به نمایش گذاشتند، افتتاح شد و تا روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ادامه
داشت . علی رغم حوادث و اتفاقات اقتصادی که آثار و تبعات سوء خود را بر بسیاری از کشورهای اروپایی تحمیل کرده و این رویداد
فرهنگی را هم از تبعات خود بی نصیب نگذاشته است، کارشناسان و ناظران فرهنگی، قبل از برگزاری آن پیش بینی می کردند که
در نمایشگاه امسال ۲۷۰ هزار علاقه مند شرکت کرده، از آثار عرضه شده در آن استقبال کنند . هنوز از تعداد دقیق شرکت کنندگان
اطلاعی منتشر نشده، اما مشاهدات عینی ناظران کماکان مؤید همان حدی است که پیش بینی شده بود و گفته می شود که
بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال، اگر بیشتر از این تعداد نبودند، قطعا کمتر از آن هم نبودند .

در اولین نمایشگاه کتاب فرانکفورت تنها ۲۰۰ ناشر حضور داشتند که می توان براساس تعداد ناشرین میزان بازدیدهای انجام شده
از آن را حدس زد; اما رفته رفته این نمایشگاه چنان رونق گرفت که تعداد ناشرانی که کتاب های خود را در این نمایشگاه عرضه
می کردند، باگذشت ده ها سال از آن حدود ۱۰ هزار ناشر از ۴۰ کشور جهان در آن شرکت می کنند . طبیعی است که با افزایش
حضور علاقه مندان به کتاب و بازدیدکنندگان از آن، چشمگیرتر از سال های گذشته برگزار شده باشد . جمهوری اسلامی ایران هم
از سال ها پیش همواره یکی از شرکت کنندگان فعال در این نمایشگاه بوده است; به جز یکی دو سال که در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه
۹۰ (به دلیل سایه انداختن برخی مسائل سیاسی بر تصمیمات) برگزار کنندگان نمایشگاه دعوت خود را از ناشران ایرانی پس
گرفتند . اهمیت حضور در این نمایشگاه برای ناشران بیشتر از این جهت است که هر سال حدود ۸۰ درصد یا بیشتر از مذاکرات و
بده بستان های مربوط به حق طبع و اقتباس بین ناشران کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه صورت می گیرد و حتی بیشتر
روزهای نمایشگاه به ناشران، مؤسسات پخش، کتابفروشی ها، نویسندگان، مترجمان و مؤلفان و اجرا کنندگان امور فنی و هنری
کتاب تخصیص یافته تا نمایشگاه را عملا محل ملاقات و گفت وگو و مذاکرات این گروه ها تبدیل نماید و در این روزها بازدید عموم از
نمایشگاه صورت نمی گیرد .

حضور خبرنگاران و مفسران رسانه های جمعی دنیا در این نمایشگاه، بسیار چشمگیر است و نشریات معتبر جهان بخش قابل
توجهی از مطالب را به نقد و معرفی آثار عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می دهند . حتی بسیاری از روزنامه و نشریات
ادواری معتبر آلمان، ویژه نامه های مستقلی را برای این رویداد فرهنگی در نظر می گیرند . در کنار این اتفاقات، مراکز جنبی
کتابخوانی و شعر خوانی را هم در فضای بسیار بزرگ گسترده نمایشگاه می توان مشاهده کرد که از استقبال بی نظیر علاقه مندان
خود بهره مند می شوند .

برخی از بازدیدکنندگان ایرانی از این نمایشگاه که از میان استادان و چهره های علمی و فرهنگی کشور هستند، بین نمایشگاه
فرانکفورت و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کمترین مشابهت را یافته اند و مقایسه ای عجیب و شنیدنی از آنها دارند و بعضا
نمایشگاه تهران را بازار مکاره واقعی کتاب معرفی می کنند و این تعبیر را دقیق ترین و تعبیر برای آن می شمارند . آیا ممکن است
وجود و حاکمیت این فضا بر نمایشگاه تهران به خاطر تازگی و جوانی آن باشد و سال های بعد این فضا جای خود را به فضایی
نزدیک تر به آنچه در نمایشگاه فرانکفورت دیده و شنیده می شود، بدهد؟ به هر حال باید به انتظار سال های آتی نشست و آینده
خود در این باره قضاوت خواهد کرد; اگر چه نوع تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولان و برگزار کنندگان نمایشگاه تهران و
رسانه های جمعی در شکل های مطلوب انگیزه ها و رفتارهای افکار عمومی بی تاثیر نخواهد بود; همان طور که تصمیم گیری ها و
برنامه ریزی های برگزارکنندگان و مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت پس از سال ها آن را به مهم ترین رویداد فرهنگی – اجتماعی
سال در جهان تبدیل کرده است .

این موقعیت منحصر به فرد محدود به سال های اخیر نیست، بلکه این موقعیت جهانی برای نمایشگاه فرانکفورت به قرن ها پیش
بر می گردد . زمانی که اولین بار بازار مکاره کتاب در اواسط سده پانزدهم میلادی (سال ۱۹۴۹) به طور مستقل از دیگر بازارهای
مکاره که معمولا از سال ۱۱۶۵ میلادی در شهر لایپزیک آلمان برگزار می شد، در شهر فرانکفورت آغوش خود را به روی علاقه مندان
به کتاب باز کرد و تا اواخر سده ۱۶ میلادی که اراده های خاص کلیسا بر آن تاثیر سوء گذاشت و از رونق آن کاسته شد، همچنان
ادامه داشت . به همین دلیل مجددا شهر لایپزیک به عنوان مرکز مهم عرضه کالاهای فرهنگی و کتاب در آمد و تا جنگ جهانی دوم
این وضعیت ادامه داشت .

تاریخ این مقطع، گویای آن است که بازار مکاره شهر لایپزیک از سال ۱۵۰۷ مورد عنایت خاص قیصر روم قرار گرفت و در دوران
توسعه و شکوفایی روابط بازرگانی آلمان با روسیه و لهستان، اهمیت ویژه ای یافت و پس از آن بود که در میانه قرن پانزدهم میلادی،
کتاب به مفهوم امروزی آن در این بازار مکاره راه یافت و متعاقب آن اولین کاتالوگ کتاب در سال ۱۵۶۴ در شهر اگسبورگ منتشر و
توزیع شد که پس از آن تا سال ۱۷۴۹ فهرست کتاب ها در فرانکفورت منتشر می شد .

از سال ۱۹۵۶ با افزایش تفتیش و ممیزی کتاب – که روند سانسوری را در پی داشت – از سوی کلیسا و اخذ مالیات

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.