پاورپوینت کامل آوازهای ناتمام ۴۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آوازهای ناتمام ۴۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آوازهای ناتمام ۴۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آوازهای ناتمام ۴۳ اسلاید در PowerPoint :

۲۹

«آوازهای سرزمین مادری » ، دومین فیلم بلند قبادی است . فیلم نخست او «زمانی برای مستی اسبها» و همین فیلم، موفقیت هایی
در جشنواره های جهانی داشته اند . سینمای قبادی، آگاهی بخشیدن درباره وضعیت رنجبار مردم کرد را وظیفه خود قرار داده
است و این جنبه آثار او با استقبال تماشاگران جهان روبرو شده است . می توان اعتراف کرد که در سینمای ما هیچ فیلمسازی به
اندازه او موفق نشده تا تلخی و سیاهی واقعیت دردانگیز مردمی را نشان دهد که طی جنگی تحمیلی، به فلاکت کشیده شده اند .
سیاهی چهره جنگی دژخیمانه که قوم کرد را بمباران شیمیایی کرده، واقعا در آثار قبادی بازتاب چشمگیری دارد . پس می توان
سینمای او را سینمایی برای صلح دانست . داستان «آوازهای سرزمین مادری ام » از کردستان ایران شروع و به کردستان عراق ختم
می شود و آخرین نمای آن با بازگشت میرزا به ایران خاتمه می پذیرد . میرزا پیر مردی است که در سینه او آوازهای مردم کرد نهفته
است و او اکنون در شرایطی فقیرانه به کودکان، این آوازهای عشق و صلح را می آموزد . او با آوازخوانی زن مخالف بوده و حال به او
خبر می رسد که همسر سابق اش که برای آوازخوانی در اردوگاه ها به کردستان عراق رفته و از او طلاق گرفته و با شاگردش ازدواج
کرده بوده، پشیمان شده و او را فراخوانده است . میرزا و دو پسرش به جستجوی «هنار» زنی که در اردوگاه عراقی هاست، می روند و
در می یابند سید در بمباران شیمیایی مرده و هنار شیمیایی شده است . هنار از او می خواهد که کودکش را نجات دهد و به ایران
ببرد . میرزا با کودکی که بر کول می کشد، برف و کوه را پشت سر می گذارد و به ایران بر می گردد . ایران در اینجا سرزمین صلح
نموده می شود که جدا از همه مشکلات خود، جای امنی برای مردم کرد است .

از این منظر که «آوازهای سرزمین مادری ام » ، گویای آگاهی درباره پیامدهای جنگ تجاوزکارانه و ستم حکومت صدام در عمل
ضد انسانی کشتار مردم کرد و آن تصاویر گورهای دسته جمعی است، باید آن را ستود . همه می دانیم که ریشه اصلی
درنده خویی های صدام را – جدا از ناسیونالیسم شر و نیستی و استبداد خشن – باید در شرایط جهانی و به ویژه سیاست سلطه
امپریالیستی و سلطه جویی های آمریکا جستجو کنیم . در واقع جنگ ایران و عراق و سپس ستم صدام بر مردم کرد، آینه روابط
دژخیمانه بین المللی و جنگ طلبی یک ابرقدرت و نتایج موحش آن است و ضرورت دفاع از صلح و عدم اجازه تجاوز تردیدناپذیر
است . سینما می تواند با زبان هنر تصویری، بهترین وسیله برای افشای چهره پلشت جنگ تجاوزکارانه و بیرحمانه علیه مردم باشد;
به شرطی که کارگردان، آگاهی همه سویه ای را از حقیقت ماجرا به تصویر کشد . امروز جهان به وسیله وسایل ارتباط جمعی و
رسانه های عمومی وتلویزیون و ماهواره و سینما به یک خانه بدل شده است که دیگر پنهان نگاه داشتن جنایت ها در آن ممکن
نیست . انواع فریب حکومت ها، انواع سیاست های ضد مردمی، به زبان تصویر فاش می شود . دیگر نمی توان ضد و در برابر مردم بود
و یا از مردم به صورت ابزار استفاده کرد و تنها در بحران ها از آنها به صورت گوشت برابر توپ بهره برد و در عین حال مدعی دفاع از
منافع مردم بود . حکومت های دیکتاتوری و سلطه جو هر دو به وسیله هنر تصویری، افشا می شوند . البته در صورتی که خود این
هنر سینما، از پیش در خدمت فریب و نظام های ضد مردمی نباشد و یا دچار اشتباه در ارائه آگاهی نگردد . به نظرم جدا از هنر
وابسته به دستگاه های تبلیغاتی نظام های مستبد و سلطه جو، انواع فیلم های دیگر تنها با نمایش و مکالمه و آزادی ارتباط و نقد،
قادرند خود را تصحیح کنند .

«آوازهای سرزمین مادری ام » از آنجا که حکایت ستم بر مردم کرد است، فیلم شریفی است; اما از آنجا که ریشه خشونت و
جنگ طلبی صدام را ناقص نشان می دهد و ارتباط آن را با سیاست خشن آمریکا مسکوت می گذارد و در بمباران شیمیایی دست
غرب را آشکار نمی سازد، فیلم ناقصی است . این اشکال محتوایی را می کوشم همراه نقد زیبایی شناسانه تکمیل کنم و مشکلات
فیلم قبادی را که خود هنر مندی «کرد» است، مورد بررسی قرار دهم .

×××××

«آوازهای سرزمین مادری ام » یک فیلم نامتعارف است . سخن گفتن درباره این فیلم پس از سمیناری که اخیرا در باره سینمای
نامتعارف، با حضور کیارستمی، مهرجویی، بیضایی، افخمی و با شرکت بابک احمدی، جهانبگلو، ایرج کریمی، و عده ای دیگر و نیز
نگارنده برگزار شد، برایم معنا دار است . در آنجا عدم درک سینمای نامتعارف و نیز عدم تحمل نقد نامتعارف، مورد بحث قرار
گرفت . آوازهای سرزمین مادری ام، می تواند از زمره آثاری باشد که هنر مدافع صلح را پدید می آورند . هنر صلح به چگونه هنری
گفته می شود؟ بدیهی است که هر نگرشی این هنر را بنابر ارزش های خود، تفسیر می کند . زمانی که نیروی سلطه جو بر کشوری
تسلط می یابد، با هنر مقاومت مخالفت می ورزد و آن را هنر جنگ طلب می نامد . در عین حال، هنر مردمی که مخالف تجاوزهای
سلطه گر است، هنر صلح است . از کهن ترین ادوار پیدایش هنر مکتوب و نمایشی، آثاری آفریده شده اند که از موضع حق و نگاه
انسانی، پلشتی جنگ سلطه گران را نشان داده اند . آنان هرگز با مبارزه و دفاع مردمی که در حال حفاظت از آزادی و استقلال خود
بودند، مخالفت نمی کردند; بلکه با توسعه طلبی و خشونت قیصرها، شاهنشاهان، آتیلاها، چنگیزها و تزارها، امپراطوران، هیتلرها،
و جانسون ها و ریگان ها و بوش ها مخالفت داشتند . حافظها، سعدی ها، مراغه ای ها، موسوی ها، سروانتس ها، تولستوی ها، هوگوها،
پل الوارها، همینگوی ها، فالکنرها و دیگران، صلح را برای امنیت کسانی نمی خواستند که در زمان صلح همه عهد و پیمان ها با مردم
از یادشان می رود و زمانی که بر خر مراد سوار هستند، بدترین دشمنی را با عدالت و آزادی و حقوق مردم روا می دارند و برگرده
آنان سوار می شوند و تنها در زمان حمله دشمنان، به یاد مردم می افتند; بلکه صلح برای هنرمندان صلح طلب، به معنای شرایط
لازم رشد مردم، رشد عدالت، رشد آزادی و فرهنگ و مبارزه با فساد و تباهی و جهل وعقب ماندگی بوده است .

در سینما آثار فراوانی پدید آمده اند که از سیاهی جنگ جهانی اول و دوم و جنگ ویتنام، تصاویر دلگزا و مؤثر ساخته و مردم را به
دفاع از صلح و مقابله با تجاوز و جنگ فرا خوانده اند . آوازهای سرزمین مادری ام را می توان از این گونه آثار به شمار آورد . البته باید
اضافه کنم که این گونه آثار هم با سطوح و درجات مختلف ظاهر می شوند . متاسفانه فیلم قبادی اشکالات مهمی در دفاع از صلح
دارد .

اولین مشکل، مشکل ایدئولوژیک است . فیلم، آمیخته با نگرش و جهان بینی بسته ای است که ما را به یاد منش تک آوایی و نگاه

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.