پاورپوینت کامل کشورهای اسلامی و چالش های رسانه ای ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل کشورهای اسلامی و چالش های رسانه ای ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کشورهای اسلامی و چالش های رسانه ای ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل کشورهای اسلامی و چالش های رسانه ای ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
۳
«اطلاع رسانی بین المللی » یکی از ابزارها و تکنولوژی های مؤثر در دنیای امروز تلقی می شود . در سایه اطلاع رسانی گسترده و همه
جانبه، کشورها به آسانی افکار عمومی مردم جهان را شکل می دهند . گرچه از دیرباز «تبلیغات » جایگاه خاصی در تعاملات میان
مردم با دولت یا دولت ها با یکدیگر داشته است، اما امروزه «اطلاع رسانی » جایگاه والاتری یافته است . اطلاع رسانی نه تنها ارائه
اطلاعات براساس دیدگاه و منافع «اطلاع رسان » است، بلکه در متن اطلاع رسانی، تبلیغات نهفته است .
از این رو، بدون تردید «اطلاعات و اطلاع رسانی » یکی از عناصر مهم و اساسی تشکیل دهنده قدرت است . این واقعیت را مردم
مغرب زمین دریافته اند، اما کمی قبل از آن، قدرت های بزرگ، «غول های رسانه ای » را به عنوان وسیله ای مناسب برای اقناع افکار
عمومی در راستای اجرای قدرت سیاسی، احیا کردند .
تولید انبوه ابزارهای ارتباطی، ساخت پایگاه های عظیم اینترنتی و احداث صدها شبکه تلویزیونی و رادیویی در دنیا، تنها با هدف
انتقال صحیح و سریع اطلاعات، تجهیز نگردیده است، ورای فعالیت های اطلاع رسانی، هدایت خواسته ها و نیات سیاسی نهفته
است . دنیای رسانه جهانی، امروزه با خلا اطلاع رسانی، افکار عمومی جهانیان را در چارچوب نیل به اهداف خاصی، هدایت می کند
و با بهره گیری از امکانات «تکرار» ، «گسترده » و «یکسویه » نظام اطلاع رسانی نوین را شکل می دهند .
هماهنگ سازی افکار عمومی مردم با نیات و اهداف نظام سیاسی، یکی از دستاوردهای عظیم و مؤثر اطلاع رسانی امروزی است .
در کنار این اطلاع رسانی در درون یک نظام سیاسی، «اطلاع رسانی » نقش مؤثری در هماهنگ سازی دولت های دیگر دارد . در
نظام امروزی جهان و تلاش برای «جهانی سازی » همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، جایگاه اطلاع رسانی، قابل تامل و
تفکر است . گرچه بسیاری بر آن اند که نقطه شروع جهانی سازی، از جهانی سازی گردش اطلاعات و جهانی سازی اطلاع رسانی
است، ولی در عین حال نقش اطلاع رسانی د ر عرصه جهانی غیر قابل انکار است .
اطلاع رسانی در واقع نقش اساسی در فرایند جامعه پذیری دارد و به انسان ها القاء می کند که چگونه جهان را ببینند و آن را تفسیر
کنند . در میان هزاران خبر و اطلاعات گسترده در شبکه های اطلاع رسانی جهان، به خوبی نقش «فرهنگ پذیری » نمایان می شود .
در فرایند اطلاع رسانی مستمر و همیشگی است که انسان ها می آموزند چه ملاک ها و معیارهایی را در زندگی فردی و اجتماعی به
کار ببندند و از چه الگوها و روش هایی اجتناب نمایند . در مهندسی افکار عمومی به خوبی بر کارکردها و زمینه های اطلاع رسانی
تاکید می شود و در سایه گردش اطلاعات هدف مند است که افکار عمومی در مسیر «خواست قدرت » شکل می گیرد .
«قدرت » با تشدید یا تخفیف یا حتی طرد داده ها و اطلاعات، زمینه های بهره برداری را از آن در حوزه های متفاوت سیاسی،
اقتصادی و فرهنگی برای خود محفوظ می دارد . از این روست که «گزینش و انتخاب » در اطلاع رسانی معنا و مفهوم می یابد .
در میان هزاران داده اطلاعاتی و گزاره های خبری که از طریق شبکه های مختلف خبری و اطلاعاتی در دنیا رد و بدل می شود،
جایگاه رسانه های کشورهای اسلامی ناچیز است .
اطلاع رسانی انفعالی و ضعیف رسانه های کشورهای اسلامی، فضا را برای کشورهای دیگر فراهم ساخته است تا با بهره گیری از خلا
اطلاعات، به ارائه اطلاعات «هدف مند» بپردازند و کشورهای اسلامی را در مقابل اطلاع رسانی فعال و هدف مند، منعطف نمایند .
چه بسا هزینه های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی بازتاب اطلاع رسانی هدف مند دیگر رسانه ها، بیش از هزینه اطلاع رسانی
کشورهای اسلامی نیز باشد . گردش اطلاعات در میان کشورهای اسلامی نیز به سختی و بعضا با سوء گمان همراه است . عدم
اعتماد کشورهای اسلامی از یک سو و عدم شناخت جایگاه مؤثر و وسیع اطلاع رسانی در دنیای امروز، گردش اطلاعات را میان
آنها ضعیف ساخته است و از این رو شهروندان کشورهای اسلامی به رسانه های بزرگ و غول های رسانه ای غرب روی می آورند و در
تعامل با آن، با اطلاعات و اخبار هدف مند و هدایت شده، مواجهه می شوند که در بدو نظر شناختن ماهیت هدایت شده و هدف مند
این رسانه ها مشکل است . لذا با قبول داده ها و اطلاعات غول های رسانه ای، خواسته یا ناخواسته، سوژه اعمال قدرت سیاسی
قدرت های بزرگ می شوند . گرچه در قالب «سازمان کنفرانس اسلامی » تلاش هایی برای اطلاع رسانی میان کشورهای اسلامی
صورت گرفته است، اما این تلاش ها نتوانسته است در برابر غول های رسانه ای امروز دنیا، تشخصی پیدا کند . نه تنها مردم
کشورهای اسلامی نیاز مشترک به داده ها و اطلاعات سریع و صحیح دارند، بلکه مردم سایر نقاط جهان نیز حداقل نسبت به اخبار
و اطلاعات جهان
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 