پاورپوینت کامل سینمای متحول ۱۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سینمای متحول ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سینمای متحول ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سینمای متحول ۱۹ اسلاید در PowerPoint :

۳۰

چهره اقوام

در سینمای پیش از انقلاب، چهره اقوام غالبا آمیخته به استهزا و هزل بود . از لهجه ترکی و گیلک و . . . برای پولسازی استفاده
می شد و سینما هرگز به نحو جدی چهره مردم مختلف و زندگی شان را بازتاب نمی داد . در آثار روستایی مجید محسنی، هر چند
فضای عاطفی فیلم عامه پسند بود، ولی جز لهجه ویژه عموقلی صمد و پوشاک قومی، هویت بومی نداشت . اما در سینمای پس از
انقلاب، تحولی جدی در این زمینه پدیدار شد . غلامرضایی با فیلم هایی چون «نامزدی » ، قبادی با فیلم هایی چون «زمانی برای
مستی اسب ها» ، سینایی با «عروس آتش » مهرانفر با فیلم هایی مثل «درخت جان » و آثار پیشین خود و دیگر فیلمسازان امکان
نزدیکی مردم ایران را با فضاهای بومی دیگر نقاط و آیین ها و سنت ها، مسایل عمده و زبان و لهجه کردی و ترکی و لری و گیلک و . . .
فراهم آوردند و تصاویر زنده ای از زندگی، باورها و احیانا وجوه سنتی یا خرافی عادات قومی را که نیاز به اصلاح دارد، ارائه دادند .
به خصوص قواعد مربوط به زنان و دختران و اجبارهای کهنه در خصوص ازدواج فامیلی در آثار بعد از انقلاب، نقد شد .

از این گونه آثار می توان «عروس آتش » به کارگردانی خسرو سینایی را مثال زد . این فیلم از روابط کهنه در جنوب ایران میان اقوام
عرب ایرانی سخن به میان می آورد . دختری بومی از زادوبوم خود جدا می شود . تحصیل می کند، دکتر می شود و حال می خواهد با
پزشکی که دوست می دارد، ازدواج کند . اما طبق سنت قبیله ای از کودکی او را به اسم پسرعمویش نامزد کرده اند . این بحران به
ازدواج اجباری دختر و خودسوزی او در شب ازدواج ختم می شود . سینمای قومی در گسترش آگاهی ایرانیان از هم، نقش مثبت
داشته است .

بیش از اندکی خنده برای دو دهه

اساسا سینمای ایران سینمای عبوسی است; اما با این همه بعد از انقلاب آثار کمیک جذابی ساخته شده است که تفاوتش با
کمدی های قبل از انقلاب، در مبتذل نبودن این آثار است .

پیش از انقلاب ما آثار کمیک ارزشمندی چون «آقای هالو» بسیار کم داریم . سینمای ما در اشغال کمدی های مبتذل
لاندابوزانکایی است . نجیبانه ترین این کمدی ها آثار سطحی دهه سی و چهل مجید محسنی و ارحام صدر و وحدت است که اندک
اندک آنها هم به ابتذال آلوده شدند . در فیلم فارسی، مسخره کردن لهجه های محلی رواج داشت . ظهوری و میری جفت قهرمانان
و سکس نقش دوم شمرده می شدند . گرشا و سپهرنیا و متوسلانی تنها در «سه دیوانه » کار با ارزشی ارائه دادند که جلال مقدم
کارگردانش بود .

اما پس از انقلاب، کمدی اجاره نشین ها از مهرجویی یک نقطه عطف فراموش نشدنی را در سینمای کمدی آغاز کرد .
«ناصرالدین شاه آکتور سینما» یکی از شاهکارهای سینمای ایران، اثری کمیک محسوب می شود . پیش از آن «خانه آقای حقدوست »
و «حاجی واشنگتن » را باید نام برد که اثر علی حاتمی و از آثار به یادماندی و عمیق سینمای ایران است . اما یک نقطه عطف دیگر
در سینمای کمی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.