پاورپوینت کامل قرن قدرت اندیشه ۲۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل قرن قدرت اندیشه ۲۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قرن قدرت اندیشه ۲۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل قرن قدرت اندیشه ۲۶ اسلاید در PowerPoint :

۲

۱ . انقلاب ایران در آخر قرن بیستم رخ داد و جهان را از قرن بیستم به قرن بیست و یکم وارد کرد . از آنجا که بنابر یک اصل کلی،
هیچ انقلابی بدون یک چارچوب معرفتی و شناختی نمی تواند علیه چارچوب شناختی حاکم بر جهان خود، انقلاب کند و این بر
تمامی انقلاب های بشری – اعم از مذهبی مثل ظهور پیامبران و غیرمذهبی مثل انقلاب فرانسه و شوروی، صدق می کند – انقلاب
اسلامی ایران نیز به تعبیر میشل فوکو راه صد ساله معرفتی جهان آینده را نشان داد و خواستار انقلاب در چارچوب های شناختی
فعلی جهان معاصر – اعم از مدرنیسم چپ و راست – شد که به نام شرقی و غربی در اصطلاح انقلاب اسلامی قلمداد می شد .

۲ . اساس این انقلاب ولایت به معنای فیضان نوری از عالم بالا بر زندگی انسان ها بود که براساس معنای میان ذهنی شکل
می گرفت و با مجسم شدن در کنش متقابل انسانی، نمونه اعلای آن را در انسان کامل می یافت . پس، انقلاب اسلامی ایران، انقلاب
نظریه انسان کامل علیه نظریه انسان عادی بود که به بی معنایی انسان ها در جهان امروز منتهی شد و او را به موجود سرگشته ای
تبدیل کرده بود که نمی دانست در کجای جهان قرار دارد; چرا که جهان در نظر مدرنیسم یک عینیت مرده ای است که توسط
انسان متفکر به صورت خنثی، از راه مهندسی اجتماعی و فیزیکی، دستکاری می شود و انسان هدف اول و آخر جهان و تنها هدف
است و هدفی خارج از آن وجود ندارد; انسان خودمحوری که مانند حیوان فقط غریزه دارد و تنها معنای موردنظر او، در چارچوب
و محدوده غریزه شکل گرفته و چون غریزه معنایی محدود دارد، بنابراین به بن بست معنایی می رسد . بازگشت به سنت ها و
مذهب ها در دنیای غرب و شرق به همین دلیل بوده است . همانگونه که در دهه ۸۰ و ۹۰، یعنی درست پس از انقلاب اسلامی ایران،
فرهنگ های بومی و فرهنگ هایی که محور مذهبی داشتند، در مقابل فرهنگ جهانی غریزه گراتر، قد علم کردند .

۳ . نظریه انسان کامل به عنوان پایه و مبنای انقلاب اسلامی بر حیات انسانی و زندگی آنها و نیز فضای میان ذهنی بین انسان ها
استوار گشته و به صورت یک افاضه و اضافه وجودی بر این فضای میان ذهنی معنابخشی می کند . به عبارت دیگر، انقلاب اسلامی
بر آن فضا و حیات زندگی بنا شده است که مبنای معرفتی آن همان فضای میان ذهنی است و انسان کامل نیز، مظهر اعلای حیات
آن است و موجب تکامل و تعالی بیشتر آن می شود .

۴ . انقلاب اسلامی ایران، انقلابی زندگی محور و بر اساس مردمی بنا شده است که در زندگی روزانه خود غرق اند و باتوجه به
زندگی خود درباره آنچه خارج از این زندگی است، تامل و تفکر می کنند . به همین دلیل هر وقت سخن از زندگی می شود، بلافاصله
مردم به ذهن می آیند و از این رو مفهوم مردم، یک مفهوم متلاقی با مفهوم زندگی است .

۵ . انقلاب ایران نسبت به زندگی و مردم یک انقلاب محافظه کار است . به این معنا که نبایستی زندگی مردم را باعنوان توسعه و
پیشرفت، مختل ساخت و این تفکر ریشه در عرفان مردم گرایی ایرانی دارد که در زمان قبل از اسلام، در مهرپرستی و زرتشت و بعد
از اسلام نیز در تصوف و در نهایت در تشیع و عرفان – که در آن انسان کامل، خدمت گزار مردم است، بدون هیچ گونه چشم داشت و
نیاز به جبران زبانی یا قلبی و یا عملی – تجسم یافت .

۶ . در این سیره، فرقی بین انسان ها وجود ندارد و از آنجا که همه جزو مردم هستند، پس بحث نژاد مطرح نیست، چرا که هر که
جان شیرین دارد و جان شیرین خوش است . پس این سیره، نگاهی رحمانی به انسان ها دارد و آنها را مظهر خدای رحمان می داند;
خدایی که ویتگنشتاین و نیچه سرگشته به دنبال آن بودند، خدایی که به زندگی انسان ها از هر دین و مذهب و نژاد و زبان و
جغرافیا و تاریخ نگاه عام دارد .

۷ . هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ایران، ایرانی است، که خود فرهنگی جهانی و خصوصا فرهنگ جهان آینده است; چرا که امروزه
معرفت شناسی نخبه گرای مسطور در فلسفه و ادبیات قرن نوزدهم، دچار خدشه است و جهان در حال گذر از مدرنیسم

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.