پاورپوینت کامل ارتفاع پست در تئاتر دفاع مقدس ۲۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارتفاع پست در تئاتر دفاع مقدس ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارتفاع پست در تئاتر دفاع مقدس ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ارتفاع پست در تئاتر دفاع مقدس ۲۸ اسلاید در PowerPoint :

۳۰

تئاتر در دفاع مقدس، هنری مؤثر نبوده و به تعالی دست نیافته است . البته نمایشنامه ها و نمایش های فراوانی در قلمرو مقابله با
جنگ تجاوزکارانه عراق علیه ایران، در کشور ما نوشته و اجرا شد . با این همه آثاری به یادماندنی و هنرمندانه که دارای ارزش های
خلاقه و ارجمند ماندگار باشد در میان این آثار دیده نمی شود یا بسیار انگشت شمار است . واقعا علت چیست؟ در حقیقت ما باید از
علل گوناگون حرف بزنیم . دو هزار و پانصد سال پیش در یونان، آشیل و سوفکل، تراژدی های دردبار یونانی را بر متن جنگ های
گوناگون می آفریدند . آن آثار که با مضمون جنگ و رویارویی قانون و عاطفه و تکلیف و حق الهی با قواعد سیاسی و تقدیر فردی و
فاجعه شکل می گرفت، هنوز هم با همان درخشش باقی مانده اند . چرا جنگ هشت ساله ما با عراق که مشحون از ماجراهای
تکان دهنده است، نتوانسته به سرحد هنر تصعید شود و در عرصه نمایش، آثار جاودان پدید آورد؟

هنر از آبشخور زندگی می نوشد . چگونه می توان باور کرد زندگی سراپا، بلندقامت، خروشان، سرشار از حماسه و درد و عشق و
فاجعه و شکست و پیروزی، سرشار از مضامین ناب فردی و اجتماعی پیش چشم ما ببالد، اما آینه هنر عاجز از صعود رویدادها به
متن خلاق هنری باشد؟ بدین رو آسیب شناسی هنر و در اینجا تئاتر دفاع مقدس، بسیار جدی و ضروری است .

در این حیطه تنها ژانر تازه، سبک نو، تجربه فرمی و جنبش جدیدی ظاهر نشد، بلکه علی رغم وجود میراث گرانبهایی از نظر بیان،
نمایشنامه نویسان ما از این ذخیره سبکی جهانی – چه سبک کلاسیک و چه سبک مکاتب نو – هیچ نتوانستند سود جویند .

شاید ضعف پیشینه تئاتری و بحران آن مایه ضعف تئاتر دفاع مقدس بوده است؟

در هر حال لازم است این مشکلات به سود پیدایش یک هنر ژرف و فراتر از هنر تبلیغی و گذرا بررسی شود . اکنون ما قادریم
تقسیم بندی اولیه ای در حوزه تئاتر دفاع مقدس به عمل آوریم و آسیب های نمایشنامه نویسی و اجرا را در قلمرو آن بررسی کنیم .

×××××

نمایشنامه های دفاع مقدس را می توان با محورهای زیر تقسیم بندی کرد:

۱ . تئاتر صحنه;

۲ . تئاتر خیابانی .

از فرم تئاتر خیابانی در ایران بسیار کم استفاده شده است . تقسیم دیگر عبارت است از:

۱ . آثار مدرن;

۲ . آثار رئالیستی .

آثار مدرن را می توان در دسته های زیر تقسیم نمود:

۱ . آثار نمادگرا;

۲ . آثار فاصله گذارانه;

۳ . آثار بهره مند از تجربه پیتر بردک به صورت ناقص;

۴ . آثار تبلیغی;

۵ . آثار پست مدرن با بهره از فرم های تعزیه .

آثار رئالیستی را می توان در قالب زیر بررسی کرد:

۱ . آثار لاله زاری;

۲ . آثار مبتنی بر تجربه استانیسلاوینسکی;

۳ . آثار متکی بر تجربه بر تولد برشت .

از نظر مضمون نمایشنامه ها و نمایش های جنگ را می توان به صورت تقسیم بندی زیر در حیطه مضمون، دسته بندی کرد:

۱ . آثاری که به طور مستقیم شخصیت مبارزان و مدافعان را مورد توجه قرار داده اند;

۲ . آثاری که به منش اخلاقی بیش از شخصیت پردازی توجه داشته اند، مثل ایثار;

۳ . آثاری که به امدادهای غیبی بها داده اند;

۴ . آثاری که بیانگر ذلت خصم بوده اند;

۵ . آثاری که به مسائل پشت جبهه پرداخته اند;

۶ . آثاری که جنگ هشت ساله دفاعی ایران را برابر عراق، با فاجعه عاشورا آمیخته اند;

۷ . آثاری که قصد افشای بعضی ها و ارتباطشان با امپریالیست های پشت پرده را مد نظر قرار داده اند;

۸ . آثاری که براساس تحلیل شکل گرفته اند .

×××××

حقیقت آن است که این آثار از زوایای گوناگون دارای مشکلات جدی بوده اند:

۱ . موضوع

اگرچه سوژه جنگ دفاعی، مضمونی مؤثر و ملی است، اما اکثر قریب به اتفاق تئاترهای جبهه و مقاومت، درکی تبلیغی از مضمون
داشته و قادر به کسب دیدگاهی ژرف و عمیق نبوده اند . در این تئاترها مضامین برخاسته از تجربه ای زنده نیستند; بلکه نویسنده
از پیش تصمیم می گیرد که نکته ای را بیان کند، و سپس با کلی ترین عناصر کلیشه ای می کوشد این مضمون را در فضای جبهه به
تصویر کشد نتیجه، عدم قابلیت ژرف کاوی و گسترش در نمایشنامه های جبهه و جنگ است . نمایش ها دچار گفت وگوهای
کسالت بار و ناملموس و کلیشه ای می شوند و نمایش در همان قدم اول سقوط می کند .

۲ . پرنگ (Pilot) یا پیرنگ یا پی رفت

نمایشنامه های دفاع مقدس اکثرا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.