پاورپوینت کامل کچ ۲۲، حمله ای بی پروا به ناعقلانیت جنگ های مدرن ۴۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل کچ ۲۲، حمله ای بی پروا به ناعقلانیت جنگ های مدرن ۴۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کچ ۲۲، حمله ای بی پروا به ناعقلانیت جنگ های مدرن ۴۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل کچ ۲۲، حمله ای بی پروا به ناعقلانیت جنگ های مدرن ۴۹ اسلاید در PowerPoint :
۲۶
جا به جایی و وارونگی، تم اساسی «کچ ۲۲» است . فیلمی که به افشای عقل مدرن و عقل افزاری می پردازد . «مایک نیکولز» در فیلم
«کچ ۲۲» ، جهان مدرن را به نقد می کشد . جهانی که بنا به عقلانیت افزاری، قرار بود خرد را بر انسان و اجتماع انسانی حاکم کند،
اما خود موجد دو جنگ دیوانه وار جهانی شد; این دو جنگ حاصل مستقیم عقل مدرن است .
مایک نیکولز فیلمسازی است که با نگاه انتقادی به عقل افزاری و فجایع آن می نگرد . «سیلک وود» در کارنامه فیلمسازی نیکولز نیز
فیلمی است دارای وجدان اجتماعی، اما «دل سوخته » بار دیگر به مضمون زندگی های زناشویی شکننده در آمریکا باز می گردد; هر
چند این فیلم هم که به فاصله سه سال از سیلک وود ساخته شده (۱۹۸۶)، موفقیتی به دست نیاورد .
پرسشی که همواره برای ما در ارتباط با سینمای آمریکا مطرح است، سرشت انتقادی این سینما است . نیکولز در سال ۱۹۸۸ دختر
شاغل را می سازد، که آن نیز فیلمی با روحیه منتقد نسبت به اخلاقیات جامعه آمریکا است . جامعه ای که در آن روابط فردی،
سلامت و اخلاق را از دست می دهد . پس از فیلم دختر شاغل، نیکولز فیلم «کارت پستال های …» را می سازد تا به تفاوت دنیای
واقعی و دنیای مجازی اشاره کند و شخصیت هایی را نشان می دهد که میان واقعیت جامعه امریکا و رؤیای امریکایی گرفتار هستند
و جز تلخی واقعیت نصیبی نمی برند (۱۹۹۰) . فیلم درباره هنری پایان خوشی دارد که خالی از بدبینی فیلم های سابق است .
تماشاگر می پرسد: آیا نیروی غیر مستقیم سانسور موجب خوش بینی ظاهری نیکولز شده است؟
فیلم بعدی نیکولز فیلم هایی است که از انسان، گرگ انسان ساخته می شود، تا شغل خود را حفظ کند (۱۹۹۴) . فیلم گرگ در پی
ترس نمی رود و هیجان ایجاد نمی کند، بلکه می خواهد به انسانی بپردازد که به حیوان تبدیل می شود; چنین فیلمی بیانگر یک نقد
شدید از جامعه است .
رنگ های اصلی، افشاگر انتخابات و سیاست در آمریکاست (۱۹۹۶) . مردی از حزب دموکرات که نامزد اصلی ریاست جمهوری
امریکا است، از هیچ فساد و زد و بندی ابا ندارد . این فیلم بحران دوران کلینتون و رابطه نامشروع او با یک زن را نشان داده است .
مایک نیکولز از آن جمله فیلمسازانی است که مثل پولاک و سومت، با استعداد و گرایش هنری شروع می کند و آثاری مثل «چه
کسی از ویرجینیا دولف می ترسد» ، «فارغ التحصیل » و کچ ۲۲ را می سازد، اما روابط فاسد هالیوود قدم به قدم او را فرو می کشد و به
یک فیلمساز هالیوودی متعارف که درگیر مسائل زندگی امریکایی با پایان خوش است، بدل می سازد . اعتبار هنری مایک نیکولز
در مراحل اخیر کارش، کاملا زیر سؤال رفته است . آثار درخشان و همراه با نوآوری او تباه شده است . کسانی که مدافع سیستم
هالیوودی هستند، نمی توانند پاسخ بگویند که چگونه یک سیستم کارآمد فیلمسازی، از یک استعداد درخشان، فیلمسازی فاقد
جهان اندیشگون می سازد .
آنان که در ایران به دنبال تقلید از هالیوود هستند، باید بدانند که سیستم سرمایه داری امریکا برای سینمای ایران، جز هنری فاقد
تفکر، هیچ به ارمغان نمی آورد; البته دست های مداخله گر، شاید از هنری انتقادی خوششان نیاید و سینمایی غیر ناب و
سرگرم کننده که ضمنا نگاه مثبتی نسبت به نظم رسمی به وجود می آورد، برای آنان دوست داشتنی تر است .
نقد تکنولوژی، نقد قدرت، نقد سیاست، نقد فقدان اخلاق در جامعه سرمایه داری، نقد سرشت وحشیانه سرمایه داری مدرن و
افشای جهان موجود، و حاکمیت های موافق ایدئولوژی حاکم، همه و همه مواردی پر دردسر برای حکومت ها محسوب می شوند .
در حالی که هنر متفکر می کوشد که رخنه های رسم موجود و نظم رسمی حکومت ها را فاش سازد . حکومت ها اگر واقعا دارای تقوا
و خواهان بهبود ارتباط خود با مردم هستند، از این نقد استقبال می کنند، اما وقتی برای حکومت ها، حفظ قدرت سوء استفاده از
آن و تداوم سلطه خود بر مردم، به هر شکل (به شکل استبدادی یا با کاربرد ابزار لیبرالیسم) مهم تر از اصلاح و بهبود است، در آن
صورت فیلمسازانی مثل نیکولز، دردسر آفرین هستند و باید لحن نقادانه آنها را تغییر داد و تلخی و اعتراض شان را به همدلی و
ابلاغ نظرهای رسمی بدل کرد .
نیکولز گویی چنین کارگردانی است یا حداقل کارگردانی است که سعی شده او را تغییر دهند و با ابزار سرمایه داران کمپانی ها، او را
به سوی فیلم های بی خطر رانده اند . سینمای اجتماعی نمی تواند این کنترل را بپذیرد . فرض کنید که سینمای ناب، متعهد و آزاد
در ایران، درباره سیستم انتخابات و نیروهای اصلی سیاسی چپ و راست، و نهادهای موجود حکومتی انتقاد دارد . سینمای آزاد این
نقد را به زبان هنر تصویر بیان می کند، اگر حکومت خواهان تحول باشد، از آن استقبال می کند و اگر نفی حقوق مردم و بازی های
سیاسی را می پسندد، آن را سرکوب می کند . در هالیوود این جهت دادن و نفی نقد، درست به شیوه بسیار ظریف صورت می گیرد و
نیکولز نمونه ای است که هجوهای او به وسیله دخالت سرمایه های هالیوودی، سال به سال کم رنگ تر است .
در فیلم «کچ ۲۲» یک کمدی سیاه و هجوآمیز وجود دارد که در آن، کارگردان به فروپاشی اجتماع امریکا پوزخند می زند و ویرانی
اجتماعی آمریکا را در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ فاش می سازد . خنده تلخ نیکولز بر معضلات نفرت بار امریکایی معنی دار
است . مولفه های گوناگونی که او از سینمای کمدی وام می گیرد، برای خندیدن نیست; تلاش او برای خنده دار کردن، تلاشی
ست برای ابراز نفرت از مناسبات بیمار اجتماعی . او به غیر منطقی بودن و غیر خردمندانه بودن نظم مدرن و عقلانیت مدرن
می خندد . او از اغراق، تباین، تکرار، غافلگیری و … سود می جوید تا استهزای بزرگش علیه نظم امریکایی را شکل دهد .
کچ ۲۲ حمله ای بی پروا به ناعقلانیت جنگ های مدرن است . قیاس فیلم با جنگ ویتنام به روایت کابوس وار، کمدی فکایی تلخی را
فاش می سازد . شرایطی که نالایق ها با سروری بر دیگران، جهان را به بی معنایی می کشاند . پایگاه نظامی خشک و خاک آلود،
جنگ افزارهای خسته، و نمایش کشتار جمعی و بمب افکن ها، بی معنایی ساختار نظامی گری و فرهنگ امریکایی را به تصویر
می کشد .
ساختار فیلم عبث و نیز کابوس وار است . فصل های فیلم، رشته های بیرنگ داستان را پدیدار می کند . مرگ به سراغ انسان ها
می آید و مدیران جنگ، کوچک ترین بهایی برای جان خلبان ها قائل نیستند .
شخصیت های کچ ۲۲، از تنوع فراوانی برخوردار هستند . شخصیت های فرعی در اوج هستند و به دفت طراحی شده اند .
صبانیت یوسارین، فرصت طلبی های مایلو، سرهنگ کت کاس که فاقد هر گونه استعداد فرماندهی است جز تبعیت از اورسن دلز
فرمانده اش که فردی عصبی است، و مقامی که او را وا می دارد سبیل مصنوعی بگذارد تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهد، همه این
شخصیت ها ویژگی و خواص جدیدی را وارد فیلم می سازند .
کچ ۲۲ از نظر ابعاد تولید، بازیگران، انبوه بمب افکن های واقعی، نماهای هوایی، فیلمبرداری و حرکات دوربین وایت کین و تدوین
به یک تجربه بلند پروازانه سینمایی تبدیل شده است .
فیلم بسیار عمیق است و به جنون بشر و جنگ افروزان می خندد . هجویه سیاه نیکولز، آزمایشی موفق است که کابوس های
سورئالیستی از جنگ را در ذهن ما واقعی می کند و تماشاگر بهت زده باقی می ماند . فیلم به ما نشان می دهد که برای خلبانان
آمریکایی بر خلاف تبلیغ حکومت، آسمان دوزخی واقعی است .
فیلم با تیتراژی سیاه و سفید و بدون صدا آغاز می شود . کم کم پارس سگ، و خواندن یک پرنده به گوش می رسد . صدای کلاغ،
آوای پرنده، پارس سگ و … تکرار می شود و کم کم تصو
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 