پاورپوینت کامل شبیه سازی هویت ۶۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شبیه سازی هویت ۶۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شبیه سازی هویت ۶۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شبیه سازی هویت ۶۳ اسلاید در PowerPoint :

۲۴

عدم برجستگی هویت فرهنگی جمعی، یکی از موارد مطرح در مقوله هویت است که
مستلزم پژوهش در زمینه میزان گسترش آن از طریق تمایز میان هویت قومی درون
مرزی و هویت قومی برون مرزی است و باید دید که در آینده، این عدم برجستگی تحت
تأثیر عوامل مختلف، چگونه خواهد بود و هویت های دینی، ملی و قومی، در صورت
دست کاری عوامل مختلف به چه صورتی درخواهد آمد؟

به این منظور، ابتدا باید عوامل تأثیرگذار برهویت شناسایی، و میزان تأثیرگذاری آن
روشن گردد. برخی منشأ و عوامل تأثیرگذار بر هویت را سازه گرایی اجتماعی، و برخی
دیگر منشأگرایی دانسته اند.

بنابراین، در این دو نگرش، مفاهیم ثابت و لایتغیر در مقابل مفاهیم سیال و متغیر قرار
می گیرند؛ در نگرش اول، هویت محصول تعاملات اجتماعی است و عوامل تأثیرگذار بر آن
از سطوح متفاوت برخوردار هستند که به سطوح خرده میانه و کلان دسته بندی می شوند؛
برای دستیابی به پاسخ در زمینه سؤالاتی که در آغاز مطرح شد، از روش های متفاوتی
می توان بهره برد؛ یکی از این روش ها پیش بینی زمان آینده با استفاده از شبیه سازی
رایانه ای استوار است که اخیرا کاربرد پیدا کرده است.

اکنون یک سؤال به وجود آمده در عرصه مطالعات جامعه شناختی این است که چگونه
می توان با کامپیوتر رفتار موجود پیچیده ای مانند انسان و جامعه را مدل سازی کرد؟

یکی از طرح های انجام شده در دفتر طرح های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
عنوان «آینده هویت های دینی، ملی و قومی، با روش شبیه سازی رایانه ای» را برخود دارد
که توسط یک پژوهش گر علوم اجتماعی انجام شده است.

در این پژوهش، ابعاد «عدم برجستگی هویت فرهنگی جمعی» و نیز برجستگی
هویت های فرهنگی، دینی، ملی و قومی درون مرزی و قومی فرامرزی در زمان حال، با
استفاده از روش پیمایش در میان مردم عرب خوزستان، از طریق مدل شبیه سازی
رایانه ای مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل به پیش بینی تأثیر متغیرهای مستقل،
«آزادی های مدنی»، «جهانی سازی»، «ارتباطات درون ملی» و «ارتباطات فراملی»
برآینده وضعیت پدیده «عدم برجستگی هویت فرهنگی» می پردازد.

این مدل شبیه سازی، تغییرات حاصل از تأثیر متغیرها را در ۲۰۰ گام زمانی، با متوسط
دو هفته، پیش بینی می کند که با این کار می توان، تغییرات مربوط به چهار تا ده سال
آینده را بررسی کرد.

«مسعود عالمی» پژوهش گر این طرح، کسب نتیجه صحیح از این مدل را منوط به تکرار
۱۰۰ بار آزمایش و سپس محاسبه میانگین اطلاعات به دست آمده می داند.

مدل رایانه ای ساخته شده و چارچوب نظری به کار رفته در آن، بر مبنای تئوری
«سازه گرایی اجتماعی» است. وی در جلسه ای درباره طرح خود، به بررسی نتایج اجمالی
به دست آمده از این پژوهش پرداخته، گفت: «نتایج حاصل، حکایت از تأثیر معنادار
متغیرهای مستقل مذکور بر روی هویت های فرهنگی دارد».

عالمی افزود: این بررسی ها نشان می دهد که «افزایش زیاد» متغیر جهانی شدن، تأثیر
کاهنده شدیدی بر مسئله عدم برجستگی هویت فرهنگی در میان مردم عرب خوزستان
دارد.

وی گفت: براساس یافته های این بررسی، با «افزایش کم» ارتباطات درون ملی، هویت
دینی بسیار افزایش می یابد و در صورتی که این ارتباطات افزایش زیادی پیدا کند، در
مقایسه با بقیه متغیرهای مستقل، هویت ملی را به حداکثر خود می رساند.

عالمی گفت: «افزایش زیاد» ارتباطات فراملی، «کاهش زیاد» برجستگی هویت های
قومی درون مرزی و فرامرزی را به دنبال خواهد داشت. وی درتشریح مدل کامپیوتری به
کار رفته اظهار داشت: این مدل بر اساس PSI طراحی شده است که اولین بار در دانشگاه
پنسیلوانیای امریکا، مدل پایه (Basic) مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون به وسیله آن،
تحقیقات بسیاری درباره اروپا و خاورمیانه صورت گرفته است.

این پژوهش گر مسائل اجتماعی، پروژه و پژوهش خود را این گونه تشریح کرد که در
شیوه بررسی این پژوهش، سؤالات تحقیق به دو دسته تقسیم می شوند؛ یکی زمان
کنونی و دسته ای به زمان آینده مربوط است. سؤالات زمان کنونی شامل عدم برجستگی
هویت فرهنگی است که در زمان حاضر چقدر گستردگی دارد؟ آیا اصلاً مسئله اجتماعی
است؟ در مورد هویت های دینی، ملی و قومی، چه تعداد و چه نسبت از جمعیت مورد نظر،
این هویت در آنها برجسته و فعال است؟

وی با فرض تمایز میان هویت قومی و درون مرزی و هویت قومی فرامرزی می گوید:

اگر ما در قومیت ها دقت کنیم، می بینیم که به «ما بودن» خود افتخار می کنند؛ مثل
عرب های داخل ایران یا کردهای داخل ایران که با کردها و عرب های آن طرف مرز
اشتراک دارند و یک «ما»ی فرامرزی را تشکیل می دهند؛ این در واقع شکل گیری «ما»ی
فرامرزی است. همین مسئله در خصوص آینده نیز مطرح است که عدم برجستگی هویت
فرهنگی جمعی تحت تأثیر عوامل مختلف چگونه خواهد بود؟ هویت های دینی، ملی و
قومی درصورت دست کاری عوامل مختلف منشأگرایی است. سازه گرایی اجتماعی، در واقع
یک پارادایم در مقابل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ذهن همان عین است، مفاهیم ثابت و لایتغیر است و
در واقع آنچه ما می بینیم و می شنویم و در جهان خارج است همان در ذهن ماست؛ به
همین لحاظ مفاهیم ثابت هستند، اما در سازه گرایی مفاهیم را محصول تعاملات
اجتماعی می دانیم، به همین دلیل متغیر و سیال است.

سازه گرایی اجتماعی در موضوع هویت معنای مشابه پیدا می کنند؛ به این معنا که
هویت محصول تعاملات اجتماعی است؛ یعنی براثر تعاملات اجتماعی یک هویت به
وجود می آید و از بین می رود یا ضعیف، قوی، سیال و متغیر می شود. هر فرد دارای چندگونه
هویت است که می تواند از میان آنها انتخاب کند، اما در مورد منشأگرایی باید گفت که
منشأ هویت ها را طبیعی می داند؛ در واقع مانند هویت های قومی می گوید، منشأ خونی
دارند؛ یعنی مردی که بلوچ است تا آخر عمر بلوچ است و در این انتخاب مختار نیست و
مجبور است؛ هرچقدر هم با سایرین ارتباط برقرار کند، هیچ تأثیری در این موقعیت ندارد
و همواره در این حد و مرز باقی می ماند و کم رنگ و پرنگ نمی شود.

عواملی که روی هویت ها تأثیر گذار هستند در کنار پارادایم هایی که عنوان شد؛
یکسری سطوح نیز دارند؛ بعضی عوامل در سطح خود هستند که وارد حوزه روانشناسی
می شوند؛ یکسری در سطح میانه هستند که در حوزه جامعه شناسی و روانشناسی وارد
می شوند، و یکسری عوامل دیگر در حوزه کلان قرار می گیرند که وارد حوزه علوم سیاسی
می شود.

این سطوح در کنش متقابل با یک دیگر هویت های فرهنگی جمعی را تحت تأثیر قرار
می دهند. ما در واقع این کنش متقابل سطوح را در مدلی که پژوهش ارائه داده مشاهده
خواهیم کرد.

نظریه های سازه گرایی در سه سطح میانه، خرد و کلان مطرح هستند؛ در سطح میانه،
هویت جمعی و فرهنگی در تاریخ و سنت سهم بیشتری داشته اند. نظریه هویت اجتماعی
که بسیار مشهور و معروف است، متعلق به آقای ترنر و دیگران است که در دو دیدگاه
روانشناسی تکمیلی تئوری تمایز و تئوری انتخاب برنامه مطرح می شود. نظریه
سازه گرایی کلان، نظریه ای است که عمده فرضیه های پژوهش بر آن استوار است؛ از
جمله: تئوری عوامل محیطی (کاورت) و قضایای اطلاعات نمادین چلپی، روابط میان
فرهنگی، تأثیر توسعه بر هویت، اعم از مثبت و منفی، استقرار جامعه مدنی و ارتباط آن با
هویت های ملی و قومی، تأثیر دموکراسی، تأثیر شهروندی، رسانه ها و ارتباطات و
نظریه های مختلف دیگر چه تغییری در هویت ها به وجود می آورد؟

در این مدل، از تمامی پایه های نظری به صورت کامپیوتری استفاده شده، به پیش بینی
تأثیر متغیرهای مستقل و جهانی سازی، آزادی های مدنی، ارتباطات درون ملی و
ارتباطات فراملی برآینده وضعیت پدیده عدم برجستگی هویت فرهنگی پرداخته است.
ارتباطات فراملی به دو دسته تقسیم می شود؛ یک نوع زمانی است که مردم کشور ما
می توانند، با تمام کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند و در واقع، آنجا فرصت یکسان
وجود دارد؛ لیکن هر قومیت با کشور هم قومیت خود ارتباط برقرار می کند و این به فرصتی
متفاوت تبدیل می شود.

عدم برجستگی هویت های دینی، ملی و قومی در زمان کنونی چگونه خواهد بود؟

در این پژوهش، برای توصیف زمان کنونی از روش پیمایش و پیش بینی زمان آینده از
روش شبیه سازی استفاده شده است؛ به این ترتیب که ابتدا یک پیمایش صورت گرفت
که داده های این پیمایش به عنوان توصیف زمان کنونی در نظر گرفته شد و بعد این داده ها
وارد مدل کامپیوتری شد و شبیه سازی انجام شد و به این صورت زمان آینده پیش بینی
گردید.

جامعه آماری پژوهش ایرانی های با قومیت عرب ساکن خوزستان بوده اند که به شکل
کلان و با حجم نمونه ۵۰۰ نفر در ۶ مرحله و در ۱۴ روز انجام شده است. در روش
شبیه سازی کامپیوتری، جامعه موجودی است دو ابعاد و پیچ در پیچ که اگر بخواهیم
شبیه سازی کنیم، فقط یک بعد آن را می توانیم شبیه سازی کنیم که آن هم به هدف ما
بستگی دارد؛ بنابراین، براساس هدف پژوهش، جنبه مشخص شده مدل را ایجاد
می کنیم. یک سؤال متداول، به خصوص در رشته جامعه شناسی این است که چگونه
می توان با کامپیوتر رفتار موجود پیچیده ای مانند انسان و جامعه را مدل سازی کرد؟ در
علوم عصبی، کار یک عصب گرفتن و انتقال پیام است؛ لیکن ترکیب عصب ها رفتار
موجود پیچیده ای مانند انسان را ایجاد می کند؛ بنابراین ترکیب رفتارهای ساده، رفتار
پیچیده را ایجاد می کند. در مورد جامعه نیز مدل ها مشتمل بر عاملانی است که رفتار هر
عامل براساس قوانین ساده ای است که بین عامل ها کنش متقابل ایجاد می گردد و موجود
جدیدی به اسم جامعه به وجود می آید.

دورکیم می گوید که جامعه یک موجود مستقل است. ما در شبیه سازی این نکته را عینا
می بینیم. در واقع موجود جدیدی که از کنش متقابل عامل ها به وجود می آید، یک موجود
کاملاً جدید است و رفتارش کاملاً مستقل از آن عامل ها است. و با وجود آنکه رفتار
عامل ها ساده بوده است. اما رفتار موجودات جدید پیچیده است؛ البته نه به پیچیدگی
جامعه واقعی، ولی بازهم بسیار پیچیده است.

در این پژوهش، پارادایم سازه

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.