پاورپوینت کامل انقلاب ساختارساز ۶۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل انقلاب ساختارساز ۶۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل انقلاب ساختارساز ۶۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل انقلاب ساختارساز ۶۹ اسلاید در PowerPoint :

۱۶

قسمت پایانی

۲ – اهداف فرهنگی

تضمین استقلال جامعه

امام راحل (ره)، مهمترین راه تضمین استقلال یک ملت و رهایی
کامل آن از دام شیطنت دشمنان را، اصلاح و استقلال فرهنگ آن ملت
می داند:

«قضیه تربیت یک ملّت به این است که فرهنگ آن ملّت، فرهنگ صحیح باشد(۱)».

«ملّت عزیز ایران و سایر کشورهای مستضعف جهان، اگر بخواهند از دام شیطنت آمیز
قدرتهای بزرگ تا آخر نجات پیدا کنند، چاره ای جز اصلاح فرهنگ و استقلال آن
ندارند(۲)».

به طوری که ملاحظه می شود، تربیت صحیح از نظر امام راحل (ره)،
بدون توجه جدّی به فرهنگ اسلامی و شناسایی خطر هجوم فرهنگ
بیگانه و انحرافات ناشی از آن، امکان پذیر نیست. فلذا تا وقتی که یک
ملّت ویژگیهای استعمار و فرهنگهای وارداتی را نشناسد، هرگز از دام
شیاطین رها نخواهد شد. لذا آن چه که نظام تربیتی صحیح را تضمین
می کند و در نهایت راه نفوذ سلطه گران را می بندد، فرهنگ سالم و آدم
ساز اسلام است.

معرفی صحیح احکام اسلام

یکی از اهداف مهم در اهداف فرهنگی، ایجاد زمینه های سالم و
مساعد به منظور عرضه و معرفی احکام اسلام است تا انسانها در جوامع
مختلف بتوانند بدون ابهام و پیرایه های غرض آلود اسلام را بشناسند:

«ما موظفیم ابهامی را که نسبت به اسلام به وجود آورده اند، بر طرف سازیم. تا این ابهام
را از اذهان نزداییم، هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم. ما باید خود و نسل آینده را
وادار کنیم و به آنها سفارش کنیم که نسل آتیه خویش را نیز مأمور کنند این ابهامی را که بر
اثر تبلیغات سوء چند صد ساله نسبت به اسلام در اذهان حتی بسیاری از تحصیل
کرده های ما پیدا شده، رفع کنند…شما باید خودتان را، اسلامتان را، نمونه های رهبری و
حکومت اسلامی را، به مردم دنیا معرف کنید؛ مخصوصا به گروه دانشگاهی و طبقه
تحصیل کرده(۳)».

باید این واقعیت را پذیرفت که یکی از عوامل گرایش جوانان، بویژه
دانشگاهیان، به فرهنگ بیگانه و افکار انحرافی، بی جواب ماندن
سؤالات و شبهاتی است که در ذهن آنان ایجاد می شود. امام راحل (ره)،
اعتقاد راسخ دارند که اگر احکام اسلام به طور منطقی و درست عرضه
شوند، دانشگاهیان با آغوش باز از آن استقبال خواهند کرد:

«دانشجویان چشمشان باز است. شما مطمئن باشید اگر این مکتب را عرضه نمایید و
حکومت اسلامی را، چنانکه هست، به دانشگاهها معرفی کنید، دانشجویان از آن استقبال
خواهند کرد(۴)».

مبارزه تا نفی کامل فرهنگ کفر

بنا به شواهد مستدل قرآنی و روایی و تجربه تاریخ، تقابل بین فرهنگ
کفر و ایمان، امری بدیهی و آشکار است. مسلمانان چه بخواهند و چه
نخواهند، در میدان مبارزه حضور دارند و اگر به خود نیایند و ضربه به
جبهه کفر وارد نکنند، قهرا باید ضربات پی در پی جبهه کفر را دریافت
کنند و این واقعیتی است که جای هیچ انکار و حتی تردید در آن وجود
ندارد. به همین دلیل، امام راحل(ره) معتقد بودند که در عرصه فرهنگ،
ما باید به جای قبول ضربه از دشمن، نخستین ضربه را وارد کنیم و از
طرفی اعتقاد داشتند که اسلام به دلیل غنای فرهنگی، سرانجام پیروز
میدان است. به طور کلّی امام راحل (ره) در زمینه تقابل فرهنگی عمیقا
به مبانی زیر پایبند بودند:

الف: جهان تشنه فرهنگ اسلام است

اسلام به دلیل غنای ذاتی و هماهنگی با فطرت انسانها، مورد توجه
همه جوامع بشری است؛ به عبارت دیگر همگان تشنه اسلام ناب
هستند و این احساس نیاز، زمانی مشخص تر ظاهر می شود که حرکتی
فراگیر علیه قدرتهای باطل از سوی مسلمانان آغاز شود؛ به طوری که
فرمودند:

«امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و مسلمانان در یک تشکیلات
بزرگ اسلامی، رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد. جنگ ما،
جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان، بسیج بزرگ
سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم(۵)».

ب: انتقال تجربه انقلاب اسلامی به جهان

امام راحل (ره) با اعتقاد به این که جهان امروز تشنه فرهنگ اسلام
است، انتقال تجربه انقلاب اسلامی و شیوه مبارزه با دشمن را برای
ملتهای دربند، شکوفه های پیروزی قلمداد کرده و فرمودند:

«ما به تمام جهان، تجربه هایمان را صادر می کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را،
بدون کوچکترین چشمداشتی، با مبارزان راه حق انتقال می دهیم و مسلما محصول
صدور این تجربه ها، جز شکوفه های پیروزی و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام برای
ملتهای دربند نیست. روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پرفراز و نشیب
دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیزم را بپیمایند و تمام آزادی خواهان باید با
روشن بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها، و قدرتها خصوصا آمریکا را بر
مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند(۶)».

ج: قدرت برتر اسلام

در تقابل کفر و ایمان، قدرت برتر، اسلام است، و در این توانایی هیچ
تردید به خود راه نمی دهند. به همین دلیل در کمال صراحت اطمینان
فرمودند:

«من با اطمینان می گویم اسلام، ابر قدرتها را به خاک مذلّت می نشاند. اسلام موانع
بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی
جهان را فتح خواهد کرد(۷)».

د: احیای هویت مسلمین و محرومین جهان

امام راحل (ره) با علم و توانایی اسلام در اداره جوامع بشری، احیای
هویت اسلامی را ضروری دانسته و سرمایه گذاری در این زمینه را از
وظایف جمهوری اسلامی ایران می داند:

«من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود، برای احیای
هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیلی هم ندارد که
مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی
جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد(۸)».

بدین ترتیب امام خمینی (ره) در جنگ عقیده، معتقد به مرز
جغرافیایی نیست و مبارزه را لازمه عرضه و ظهور اسلام در صحنه های
بین المللی می داند. فلذا یکی از اهداف برائت از مشرکین در مراسم
سیاسی عبادی حج را تبلور قدرت متراکم جهان اسلام می داند و به
پیروزی اسلام بر فرهنگ کفر و شرک امیدوار است:

«ما با اعلام برائت از مشرکین، تصمیم بر آزادی انرژی متراکم جهان اسلام داشته و
داریم و به یاری خداوند بزرگ و با دست فرزندان قرآن روزی این کار صورت خواهد
گرفت(۹)».

امام راحل (ره) به هنگام ترسیم اهداف عالی اسلام، آن چه را که
وظیفه خود می داند، با صراحت عمل می کند و در این رهگذر به
واکنشهای منفی یا تعبیرهای نادرست دشمنان اعتنایی ندارد؛ به طوری
که فرمودند:

«در سیاست خارجی و بین المللی اسلامی مان بارها اعلام کرده ایم که در صدد گسترش
نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم؛ حال اگر نوکران
آمریکا، نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می گذارند، از آن
باک نداریم و استقبال می کنیم(۱۰)».

ه: عدم سازش با ظالمان

از آن جا که هدف گیریهای امام راحل (ره) در همه زمینه ها، منبعث از
قرآن و سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) است، لذا ایشان سازش ناپذیری
با ظلم و ابرقدرتهای فاسد را میراث گرانبهای انبیاء دانسته و می فرماید:

«آنهایی که به ما اشکال می کنند که شما چرا سازش نمی کنید با این قدرتهای فاسد، آنها
از باب این که همه چیز را با چشم مادی ملاحظه می کنند … آنها نمی دانند انبیای خدا چه
رویّه ای داشتند، با ظالم چطور برخورد می کردند، یا می دانند و خودشان را به کری و
کوری می زدند، سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است؛ سازش با ابرقدرتها، ظلم بر بشر
است. آنهایی که به ما می گویند سازش کنید یا جاهل هستند یا مزدور(۱۱)».

امام (ره) معتقدند که مسلمانان و محرومان جهان یا باید سیلی از
ابرقدرتها دریافت کنند یا این که باید به آنان سیلی بزنند و راه سیلی زدن
به ابرقدرتها را نیز به دیگران بیاموزند. بر این اساس، امام راحل (ره) در
همین باره فرمودند:

«من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما
بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان، از پای
نخواهیم نشست؛ یا همه آزاد می شویم و یا به آزادی بزرگتری (که شهادت است)
می رسیم. در هر حال پیروزی و موفقیت با ماست(۱۲)».

امام راحل (ره) که همواره عشق به اسلام و شور حماسه و فداکاری در
قلب و روح آسمانی اش می جوشید، درباره خود چنین فرمود:

«من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان
آماده نموده ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن
باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند، به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و
بت پرستی است، ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این
پابرهنه های مغضوب دیکتارتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و
سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند، سلب خواهد کرد(۱۳)».

مقابله با تهاجم فرهنگی

ملّتها را از تبادل و تعاطی فرهنگی بین یکدیگر، گریزی نیست و هیچ
کشوری نمی تواند مرزهای کشورش را به روی کشورها و ملّتهای دیگر
ببندد؛ امّا امروزه به دلیل انحصار وسایل ارتباطات و فن آوری در
کشورهای پیشرفته، این روند، به جریانی یکسویه بدل شده است.
استکبار جهانی به قصد نابودی هویت ملی و فرهنگی و استقلال
کشورهای جهان سوم، بویژه جهان اسلام، وارد میدان شده است و با در
اختیار داشتن ابزارهایی نظیر ماهواره، حملات بی امان خویش را، هر آن
توسعه بیشتر می دهد. چاره اندیشی برای دفع این خطر، خصوصا برای
جمهوری اسلامی که در نوک پیکان حمله دشمنان قرار دارد، امری
ضروری و حیاتی است. در جوهره تفکر امام خمینی (ره)، کار اصلی
مقابله با تهاجم نیست؛ حمله مستمر و مداوم به همه ارکان وجودی
استکبار جهانی، ویژگی اصلی و برجسته این اندیشه است. آن بزرگوار
خود در دوران عمر گرانمایه اش چنین عمل کرد و قدرت افسانه ای
استکبار جهانی را در هم شکست و شجاعانه می فرمود:

«دست آمریکا و سایر ابرقدرتها تا مرفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و
رزمنده فرو رفته است. ما تا آخرین قطره خون خویش با آنان شدیدا می جنگیم ؛ چرا
که ما مرد جنگیم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی
است و تا بانگ لا اله الا اللّه و محمّد رسول اللّه بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست
و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم(۱۴)».

مصلحت گرایی و مماشات، یا نرمش از موضع ضعف، هیچ گاه در تفکّر
فرهنگی امام راحل(ره) جایی پیدا نکرد و ایشان همواره با لحن
عتاب آمیز و نهیب ملکوتی خویش، زلزله بر کاخهای ستمگران و
جهانخواران می افکند:

«قدرتها و ابرقدرتها بدانند که ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطره
خون، برای اعلای کلمه اللّه ایستاده ایم و بر خلاف میل تمامی آنان، حکومت نه شرقی و
نه غ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.