پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۰۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint :

۲۴

توریسم یا گردشگری در اقتصاد امروز جهان، به عنوان یک صنعت
درآمدزا قبول نقش کرده است. اگر کمترین جاذبه ها توانایی جذب
بیشترین توریسم را داشته باشند، این صنعت با بهره وری روبرو است.
معیاری که بسیاری از کشورها به دنبال آن بوده و سیاست های
گردشگری خود را بر آن بنا گذاشته اند. فرهنگ و تاریخ در این مقوله
بیشترین و موءثرترین نقش را یافته و هر روز بیش تر از گذشته بر اهمیت
نقش معیارهای فرهنگی در توریسم افزوده می شود. به خصوص دین و
فرهنگ و تاریخ مذهبی کشورها ظرفیت بسیار خوبی را در این زمینه دارا
هستند. از این رو گردشگری در کشوری مثل ایران که با تکیه بر ارزش
ها و فرهنگ دینی و اسلامی خود اداره می شود، آزمونی مهم را در ایجاد
و اداره این نوع گردشگری پیش رو دارد. احیای مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری
ورود حضرت رضا (ع) تا مرو، تمامی قابلیت ها و توانایی های موجود در
این مسیر را از نظر گردشگری دینی می تواند به اثبات برساند. اما این
راه همچون دیگر راه ها بدون چالش نخواهد بود.” چالش های
گردشگری دینی چیست و راهکارهای آن چه می تواند باشد؟” پنج سال
پیش بود که پروژه احیای مسیر ورود امام رضا (ع) به ایران تا مقصد
ایشان (مرو) کلید خورد و در روزهای گذشته همایش علمی

پژوهشی
پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint، این موضوع را به بحث و بررسی گذاشت.

گردشگری دین و فرایند جاذبه علمی

مدرس دانشگاه شهید بهشتی
تهران در سخنانی با عنوان “چالش ها و راهکاهای توریسم مذهبی” با
بیان این مطلب گفت: طرح احیاء مسیر تاریخی امام رضا(ع) باید با
منطق و با تمام ابزارهای مربوط به گردشگری همراه باشد. دکتر احمد
روستا افزود: گردشگر مذهبی کسی است که در سفر و زندگی موقت،
متفاوت و متمایز خود، در جستجوی ارضای انواع نیازها و خواسته های
گردشگری به ویژه خواسته های ارزشی، دینی و مذهبی اش است. وی با
بیان اینکه گردشگر دینی، مخاطب ویژه، جاذبه و بازاریابی ویژه دارد، گفت: گردشگری
دینی یک پدیده گردشگری کاملا خاص است که در استراتژی های علمی و بازرگانی به
آن استراتژی بازار یابی بازار کوچکی از یک بازار بزرگ می گویند. دکتر روستا با
اشاره به “بازاریابی گردشگری دینی” نیاز گردشگر دینی را مجموعه ای از
ارزش ها، خواسته ها و ترجیحات خواند و گفت: این نیاز در افراد وجود دارد
که گاه تشخیص داده می شود و گاه باید با روش های بازاریابی تحریک
لازم را به وجود آوریم. وی افزود: شاید عامل کلیدی برای یک گردشگر
زیارتی، جاذبه های مذهبی باشد اما سرمایه گذاری در تمام مسیر حرکت
آن گردشگر نیاز است. وی معتقد است: اگر پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint بخواهد در امر
گردشگری موفق و اگر قرار است ایران در امر گردشگری در هر یک از
حوزه ها از جمله در گردشگری دینی فعالیت بکند، باید با مدیریتی مبتنی
بر ارزش مشترک و فرهنگ ویژه عمل کنیم که قطعا در غیر این صورت
نمی توان زیر ساخت مختلفی را برای اهداف دیگر قسمت ها ایجاد کرد.
وی افزود: به دنبال این ارزش مشترک، استراتژی یعنی تعیین اهداف
دوردست، جهت گیری، مسیر حرکت و چگونگی حرکت در این مسیر
برای دستیابی به آن اهداف دوردست می باشد. وی بازاریابی گردشگری
زیارتی را یک محصول جدید خواند و گفت: محصول جدید در بازاریابی
یک فرایند دارد که می توان در این خصوص به ریشه یابی، بیمه سنجی،
تامین اقتصادی، نمونه سازی، حفظ بازاریابی و بازاری کردن اشاره کرد.
روستا در پایان موفقیت گردشگری دینی را نیازمند توانمندی، نظام
بندی و قانونمندی دانست و گفت: اگر قرار است به گردشگری دینی
بپردازیم باید با کلیه عوامل مربوط به فرایند، خدمت و جاذبه جدید به
صورت علمی برخورد کنیم.

فرصتی برای بهره وری فرهنگی

مسوول کمیته علمی این همایش که
در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
برگزار شد، گفت: گروه متشکل برای این تحقیق شامل دو
باستان شناس، یک تاریخ دان، یک جامعه شناس، مردم شناس و یک
نقشه بردار بوده که در نهایت حاصل مطالعات گروه در دو جلد گزارش
مکتوب و مصور تهیه شده که نقشه های مسیر حضرت(ع) در آن نیز
ترسیم شده است. وی اساس و فلسفه طرح و بررسی مسیر تاریخی امام
رضا(ع) را شناسایی مسایل فرهنگی راه (چه مادی و چه معنوی) از
منظر علمی دانست و گفت: مسیر این جاده برخلاف نظر خیلی ها، مسیر
سنتی یا جاده ابریشم نیست. ایشان از مسیر مدینه از سمت جنوب، از
خوزستان به استان یزد و از یزد به طبس و بردسکن، و از بردسکن به
نیشابور و در واقع در نیشابور وارد مسیر سنتی یا شاهراه بزرگ شرق یا
جاده ابریشم شدند و مسیر را به سمت مرو ادامه دادند. وی با بیان اینکه
در صورت تحقق این امر شاید برای اولین بار فرصت حضور امام رضا(ع)
در خراسان تبدیل به فرصتی شود که می تواند بهره وری فرهنگی،
اعتقادی، هنری و اقتصادی داشته باشد، گفت: در تغییر مکان های ائمه
اطهار که کاملا حساب شده صورت می گرفت، مسائل فرهنگی جدی تر
از مسائل ظاهری بود و امام رضا (ع) به این مسائل نیز توجه داشتند.

هجرت ابزاری برای حفظ مکتب و انتقال آن

دکتر هادی وکیلی در
دومین نشست این همایش هجرت را ابزاری برای حفظ مکتب و انتقال
و انتشار آن عنوان کرد و گفت: معمولا در مورد ائمه اطهار و تغییر مکان
زندگی آنان به تحولات طبیعی مراجعه می کنیم. هجرت پیامبر بر
همگان روشن است، اما پس از پیامبر(ص) و پس از به قدرت رسیدن
ظاهری حضرت علی(ع) در سال ۳۶ هجری قمری حضور طیف
مخالفان ایشان در مکه و بصره و پدید آمدن جریان جنگ جمل،
حضرت علی(ع) شهر کوفه را بر می گزیند. وی افزود: کوفه مرکز عراق
جدید است که ظاهرا علت آمدن حضرت علی(ع) به این شهر رفتاری
سوق الجیشی بود و این مکان مناسب ترین جا برای جنگیدن با اهل
بصره بود و بهترین پایگاه نظامی به شمار می رفت. هر چند یکی از
دلایل موفقیت امام(ع) در جنگ جمل انتخاب کوفه بود اما انتخاب
ایشان قطعا بیش از یک انتخاب و موقعیت نظامی بود. وی به لزوم ایجاد
یک پایگاه و بستر جغرافیایی برای رشد مکتب تشیع در آن زمان اشاره
کرد و گفت: از نظر تاریخی هر مکتبی برای تثبیت و رشد خویش احتیاج
به یک پایگاه جعرافیایی دارد. حجاز پایتخت شیخین و شام پایتخت
بنی امیه، با رشد و شهرت علم فلسفه در آلمان و جامعه شناسی در
فرانسه که این پایگاه می تواند تغییر کند اما در زمان حضرت علی(ع)
هیچ پایگاهی برای رشد و گسترش تشیع وجود نداشت و امام شهر کوفه
را انتخاب کردند. وی شهر کوفه را به عنوان شهری نوساز فاقد رسوب
فرهنگی عنوان کرد و گفت: در مدینه با هزار سال رسوب فرهنگ جاهلی
امکان تغییر فرهنگی نبود اما در شهری نوساز همچون کوفه انتشار
فرهنگ علوی مقدور بود. متمرکز شدن شیعه در کوفه باعث حفظ آن از
خطر بنی امیه و بنی عباس بود. وی افزود: هر چند در کوفه نسبت به اهل
بیت و حضرت امام حسین(ع) بی وفایی هایی صورت گرفت اما ارادت
مردم این شهر نسبت به اهل بیت بیش از شهرهای دیگر عراق بود. وی
به ترک کوفه توسط امام حسن(ع) و استقرار در مدینه اشاره کرد و گفت:
امام حسن(ع) پس از صلح کوفه را ترک می کنند زیرا قصد انجام
فعالیت های سیاسی ندارند. فضای کوفه فضای متحد سیاسی بود و
قابلیت کار فرهنگی را نداشت. وکیلی افزود: امام(ع) مدینه را ترجیح
دادند زیرا از جهان اسلام هر کس به قصد حج می رفت به مدینه نیز
مراجعه می نمود و امام در آنجا به علت دور بودن نسبی از شام (پایگاه
بنی امیه) می توانستند کار خویش را تبیین و منتشر نمایند. وی گفت:
امام حسین (ع) به سمت کوفه رفت زیرا کوفه آمادگی انتشار مکتب وی
را پیدا کرده بود، ایشان چند ماه را در مکه به سر بردند که پایگاه مناسبی
بود اما هنگامی که در آنجا احساس خطر نمودند به سمت کوفه رفتند
.رای امام زنده یا شهید، کوفه به عنوان پایگاه چندان اهمیت نداشت و
امام بهترین مسیر را انتخاب نمودند. آمدن امام به سمت کوفه هر چند به
شکست ظاهری و شهادت منجر شد اما معرفت امام در محل شهادت
وی پایگاهی برای تشیع ساخت و این هدف امام(ع) بود. وکیلی به
سالهای ۶۱ تا ۱۴۰ هجری قمری و استقرار امام چهارم، پنجم و ششم
در مدینه اشاره کرد و گفت: مدینه در شرایط عادی نسبت به کوفه آرامتر
بود. همچنین از دستگاه خلافت در شام دور و محل رفت و آمد حاجیان
بود، این ۳ امام بزرگوار مکتب حدیثی و تفسیری خود را در پایگاهی آرام
گسترش داده و شاگردان فراوان جذب نمودند. وی افزود: امام هفتم،
هشتم، نهم و دهم نیز حوزه عراق را برگزیدند. امام موسی کاظم(ع) هر
چند تا حدودی با اجبار رو برو شدند اما می توانستند در مدینه بمانند اما
به عراق رفتند زیرا در آن زمان عراق مرکز آمد و رفت بزرگان جهان
اسلام بود، طیف ها و گروها و فرق مختلف در آنجا پایگاه زده بودند. وی
به پذیرش ولایتعهدی مامون توسط امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری
قمری اشاره کرد و گفت: ولایتعهدی مامون برای شیعه بارگرانی بود و
امام(ع) این تهدید خطرناک علیه تشیع را پذیرفت، اما آن را به یک
فرصت بزرگ برای شیعه تبدیل نمود. از سال ۴۱ هجری و پس از صلح
امام حسن(ع) تا سال ۲۰۰ هجری، امامان از موقعیت سخن گفتن در
ملاء عام بی بهره بودند و اینک پس از ۱۶۰ سال مرو به عنوان مرکز توجه
در شرق، امام رضا(ع) تمامی تریبون های جهان اسلام را در اختیار
گرفتند، به گونه ای که دشمن مجبور شد به شکست خود اذعان نموده
وامام را از سر راه خود بردارد.

نمادگرایی در بازسازی پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت:
در گستره اندیشه دینی مجردترین اندیشه دینی یعنی توحید با نماد
فیزیکی و مادی (کعبه) آمده است. حجت السلام و المسلین دکترالویری،
در سخنرانی خود با عنوان “نمادگرایی روش ملهم از سیره امام رضا(ع)
برای بازسازی پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint” با بیان این مطلب گفت: نمادها در
شاخه های مختلف علوم و هنر جایگاه ویژه ای دارند، نمادها در گستره
دانش ارتباطی، فرهنگ دینی، جامعه شناسی و … بکار می آیند. وی نماد
را هر چیزی که توان انتقال یک محتوا را به شیوه خاص داشته باشد،
توصیف کرد که برای عده ای معنادار باشد و افزود: نمادها با
تقسیم بندی های متفاوت آیکونیک و غیر آیکونیک در حالت های
محدود و گسترده می آید. وی به قابلیت فراوان نمادها در انتقال ارزش ها
اشاره کرد و گفت: نماد در جامعه شناسی واسطه انطباق و سازگاری با
محیط زیست است؛ در فرهنگ دینی نیز زنار بستن اهل کتاب، دست
افشاندن و پای کوبیدن صوفیان و گنبدی بودن مساجد جایگاه نمادها را
نشان می دهد. وی افزود: در گستره اندیشه دینی مجردترین اندیشه
دینی (توحید) با نمادی فیزیکی و مادی (کعبه) می آید. در قرآن نیز ۳۸۲
بار کلمه “آیه” آمده است. وی به نمادگرایی در فعالیت های امام رضا(ع) در
مسیر مدینه تا مرو اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در مسیر خویش در
نیشابور در محلی به نام “بلاشاواد” درخت بادامی می کارند که مردم میوه
آن را به قصد شفا بخورند، همچنین در محله ای به نام “الفرینی”
حوضچه ای را به منظور غسل می سازند و در آنجا نماز می گذارند که هر
دو مورد در ارتباط با نیازهای عامه مردم است. وی به توان بالای
معماری در انتقال پیام ها اشاره کرد و گفت: معماری و ساختن بنا
ویژگی های دارد که از آن جمله ماندگاری، پیوند با نیازهای عامه مردم،
توانمندی برای انتقال فضائل اهل بیت(ع)، توانمندی برای تقویت
گرایش عاطفی مردم در فرهنگ سازی نسبت به اهل بیت(ع)،
بهره مندی از امکان استفاده از روش رمزنگاری مجدد، معطوف بودن به
ارزش ها برای رمزگذاری و دور بودن از خرافه ها می باشد. کعبه هر چند که
از جنس گل و سنگ است اما ویژگی های فوق را دارد و دستخوش
تحریف نخواهد شد. وی به نمادگرایی در بازسازی پاورپوینت کامل جاده ولایت ۱۰۰ اسلاید در PowerPoint به ویژه
بناها و معماری تاکید کرد.

ساختار و تکنیک در زیبایی های دین

“محمود برآبادی” رییس هیات
مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، هم در این همایش
موضوعات دینی، محتوا هستند و ما برای بیان آنها به این ظرف احتیاج
داریم که همان ساختار و تکنیک است . وی درباره وضعیت ادبیات دینی
در عرصه کودک و نوجوان گفت: به نظر من در این سالها و ارایه زیبایی
غافل مانده ایم ، در حالی که ما برای طرح زیبایی های دین در یک قالب
هنری ، نیازمند تکنیک و فرم هستیم . برآبادی در ادامه گفت : قصه،
ساختار پیچیده و پنهانی در بیان محتوا دارد . اگر غیر از این بود گونه های دیگری به
وجود می آمد که شاید آنها را گزارش قصه یا شبه قصه می نامیدیم . به همین خاطر وقتی
می خواهیم از قالب قصه و داستان برای طرح زیبایی های دین استفاده کنیم باید به بیان
غیرمستقیم و در قالب هنری بپردازیم .

عرضی بودن یا نبودن زبان قرآن

همایش “ادله عرضی بودن زبان
قرآن” و همایش تفاوت دید زن و مرد و همایش تبیین اندیشه های
استاد مطهری نیز سه همایش دانشگاهی بود که در دو هفته اخیر برگزار
شد.

دکتر بستانی

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

گفت: عرضی بودن به این معناست که آن زبان و کلامی که در قرآن آمده
همان زبانی است که خداوند پیامبر (ص) را مورد خطاب قرار داده و زبانی
است که از نظر مفردات، ترکیبات، ترفندهای بلاغی و عناصر تشکیل
دهنده زبان بین اعراب متعارف و توافقی بوده است. وی افزود: با خواندن
آیه ای از قرآن به مفهوم آن پی می بریم چون از نظر ترکیبات و اعراض
به زبان متعارف خودمان نزدیک است. بستانی با تاکید بر عرضی بودن
زبان قرآن گفت: تمامی کلمات به کار رفته در قرآن را در زبان عام نیز
می توان به کار برد که این مساله از خصوصیات زبان عرضی است. وی با
اشاره به تلاش برخی برای نشان دادن غیر عرضی بودن زبان قرآن
گفت: بعضی ها انتظارات خاصی از زبان قرآن دارند و می خواهند تمام
علوم و تاریخ اسلامی را از قرآن به دست آورند. در دیدگاه غیر عرضی
بودن قرآن، کلمات از معنای اصلی خود خارج می شوند. عضو هیات
علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با استناد به وجود ادله عقلی و نقلی در
اثبات عرضی بودن زبان قرآن توضیح داد: انتخاب زبان غیر عرضی و
زبانی که مردم بر روی آن توافق ندارند از طرف خداوند دور از انتظار
است. غیر عرضی بودن زبان قرآن بدان معناست که قرآن مخصوص
خداوند و افراد خاصی است که از آن معنای خبر داشته اند و افراد در روز
قیامت باید پاسخگوی اعمالی باشند که معنای آن را نمی دانستند.

پژوهش محوری به جای حافظه محوری

حجت الاسلام مجتبی الهی
خراسانی، پژوهشگر حوزه علمیه مشهد در همایش “بایسته های توسعه
پژوهش در دانشگاه” در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد با اشاره به وضعیت
تولید علم در ایران گفت: بررسی وضعیت تولید علمی در ایران با توجه به
بررسی شاخص های پژوهشی از جمله نسبت اعتبارات تحقیقاتی به
بودجه عمومی و همچنین نسبت اعتبارات تحقیقاتی به تولید ناخالص
ملی و تعداد پژوهشگران، بررسی انجمن ها علمی و مجلات علمی و
بررسی رشد شاخص های موقعیت بین المللی پژوهشی در ایران ممکن
است. وی در ادامه با تشریح هر یک از این موارد رشد شاخص های کیفی
پژوهش در ایران را بیش از رشد شاخص های کمی دانست و در ادامه
ویژگی های بایسته در عوامل موثر بر نظام آموزشی را عامل محتوای
آموزشی، استاد، دانشجو و دانشگاه ذکر کرد و با اشاره به کمیت گرایی در
انتقال علم، معطوف شدن آموزش به سمت تفکر خلاق را از عوامل موثر
در رشد پژوهش و پرورش روح علمی و نه صرفا انتقال معلومات، تغییر
مسیر آموزشی از حافظه محوری به پژوهش محوری و هدایت یادگیری
به سطوح عمیق تر، تقویت کنجکاوی و انگیزه پرسش گری، شکستن
انحصار متن محوری در سنجش آموزشی و منظور کردن سهم پژوهش
در سنجش و همچنین تنظیم حجم سرفصل ها و متون به گونه ای که
استاد را در شیوه های آموزشی خلاق محدود نسازد را از عوامل موثر در
ارتقای فرهنگ پژوهش عنوان کرد. وی درباره مراحل تکوینی پیشرفت
یادگیری شناختی گفت: دانش، فهم، کارب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.