پاورپوینت کامل دیدگاه هایی در قلمرو بین الملل و مباحث سیاسی و فرهنگی ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دیدگاه هایی در قلمرو بین الملل و مباحث سیاسی و فرهنگی ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دیدگاه هایی در قلمرو بین الملل و مباحث سیاسی و فرهنگی ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دیدگاه هایی در قلمرو بین الملل و مباحث سیاسی و فرهنگی ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint :

۲۶

اهمیت خردادماه و مناسبت های آن در موضوعات مهمی چون ” آموزه
های امام در سیاست خارجی” و ” امام خمینی ، قلمرو دین و کرامت
انسانی” متبلور شد و همایش هایی تحت همین عنوان با حضور
شخصیتهای سیاسی و علمی کشور برگزار شد. همچنین با نزدیک شدن
زمان برگزاری انتخابات خبرگان رهبری ، این موضوع نیز در عناوین
همایشها تبلور داشت و همایشی با عنوان ” خبرگان ، مسوءولیت و
مشروعیت” برگزار شد. از دیگر همایشهایی که در خرداد ماه برگزار شدند
و حائز اهمیت علمی و فرهنگی بودند، میتوان به هم اندیشی هنر، سنت
و سنت گرایان ، بررسی بحرانهای انسان شناسی و همایشی با عنوان
سازمان ملل و مقابله با بی کیفری اشاره کرد که صاحب نظران مسائل
فرهنگی و سیاسی در آن به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.

آموزه های امام (ره) در سیاست خارجی- در همایشی که با همین عنوان در
وزارت امور خارجه برگزار شد، آقایان متکی، بروجردی، خاتمی، رحیم پور
و ولایتی به ایراد سخنرانی پرداختند. وزیر امور خارجه کشورمان با بیان
اینکه اصول سیاست خارجی در چارچوب درک مفاهیم اعتقادی و
اسلامی از منظر امام راحل ما قابل فهم درک و پیاده کردن است، اظهار
داشت: این نظر امام (ره) مرزهای جغرافیایی را در می نوردد و حتی
نگاه های ملی را در چارچوب خویش تعمیم می بخشد؛ در مبانی و
محورهای نظری امام در حوزه سیاست خارجی بخش های مشخصی
وجود دارد که غیرقابل مناقشه و در واقع اصول ثابت و قطعی هستند.
متکی افزود: در بررسی مبانی عملیاتی دیپلماسی در بینش سیاسی امام
راحل خدامحوری از اساسی ترین اصولی است که البته تنها به عرصه
سیاست خارجی اختصاص ندارد و در تمام بخش های نظام جمهوری
اسلامی در نگاه و رفتار ایشان متجلی گشته است. وی ادامه داد:: فعال و
ابتکاری بودن مواضع از دیگر ویژگی ها و آموزه های حضرت امام در
سیاست خارجی است؛ شما باید در سیاست خارجی ابتکار داشته و
شرایط بر شما مسلط نشوند. لازمه موضع فعال و در جای لازم تهاجمی
دیپلماتیک، شناخت کامل تحولات است و حضرت امام(ره) این ویژگی
را به طور کامل داشتند. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران
بسیاری از آن مولفه ها را مورد شک و تردید قرار داد و این بزرگترین
تحولی است که به واسطه نهضت امام در روابط بین المللی ایجاد گشته
است، تحقیر و مورد تهاجم قرار دادن ابرقدرت هاو آگاه ساختن ملت ها
را از جمله اقدامات حضرت امام(ره) نام برد و اظهار داشت: جمهوری
اسلامی ایران با مبانی مورد نظرش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و
کسانی که در جنگ ها برای پیروزی افراد را می کشتند، اینجا با ملتی
مواجه شدند که تمام عشق شان شهادت بود. متکی با اشاره به این سخن
حضرت امام که “تا منزوی نشویم مستقل نمی شویم” اظهار داشت: هنوز
تنها گوشه هایی از تکنولوژی های ما که در طول این سالیان به دست
آمده اعلام شده و ما به برکت خودباوری در ریل خودکفایی قرار گرفته ایم.
او تصریح کرد: ما با آموزه ها و رهنمودهای امام راحل که امروز در
رهنمودهای مقام معظم رهبری تجلی یافته تجدید پیمان می کنیم و
حتما عزت و شرف استقلال که بر پایه اعتقادات و اسلام است را با
وابستگی به قدرت های استکباری عوض نخواهیم کرد.

ویژگی های بارز نظارت حضرت امام در سیاست خارجی- دکتر
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر این همایش خدامحوری، نفی
سلطه جویی و سلطه گری، جامع نگری و ثبات مواضع را از ویژگی های
بارز آموزه های امام راحل دانست و ضمن بازشماری برخی ویژگی های
بارز نظارت حضرت امام در سیاست خارجی، ثبات مواضع را از آن جمله
دانست و اظهار داشت: آن چه که حضرت امام در سال های ۴۲ تا ۵۲
درخصوص آمریکا و فلسطین فرمودند، هیچ تغییری نکرد و این ثبات
مواضع، حاکی از ژرف نگری در نگاه سیاسی امام است. بروجردی ادامه
داد: نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری از دیگر ویژگی های
سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و شجاعت در برخورد با
قدرت های بزرگ نیز از جمله ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران بود
که ابرقدرت ها در برابر این ابتکار و تفکر، عملا هیچ غلطی نتوانستند
بکنند.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توجه به
وحدت اسلامی را مهم ترین ویژگی آموزه های امام(ره) خواند و افزود:
امروز دشمنان ایران در پی اختلافات قومی و مذهبی در ایران هستند،
ولی آن ها غافلند که فرزندان امام(ره) این توطئه ها راخنثی می کنند.

قاعده نفی سبیل و روابط صلح آمیز با دول غیرمحارب-
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، امام جمعه ی موقت تهران
و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز آموزه های بنیان گذار جمهوری
اسلامی ایران در سیاست خارجی را مبتنی بر قاعده ی “نفی سبیل”
دانست و با اشاره به اصل ۱۵۴ قانون اساسی، افزود: بر مبنای این اصل
هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی
بی معناست و نظام نیز به حمایت از هر مسلمان در هرجای دنیا مکلف و
موظف است، البته این در حالی است که جمهوری اسلامی در امور داخلی
کشورها هم دخالت نمی کند. امام جمعه ی موقت تهران یکی دیگر از
اصول سیاست خارجی در نظرات حضرت امام(ره) را روابط صلح آمیز با
دول غیرمحارب، دانست و اظهار داشت: در شرایط فعلی مصداق دولت
محارب با نظام اسلامی، دولت آمریکاست، ضمن این که ما اصلا رژیم
صهیونیستی را هم به عنوان یک دولت نمی شناسیم.

تنش زدایی آری، امام زدایی نه – همچنین حسن رحیم پور ازغذی،
استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز
باید مجددا جهان بینی انقلابی امام(ره) در روابط بین الملل را احیاء کنیم،
تاکید کرد: ما نباید امروز به بهانه ی تنش زدایی، امام زدایی کنیم؛ تنش
زدایی به معنای امام زدایی، دقیقا همان چیزی است که آمریکایی ها
می خواهند. وی با تاکید بر این که ما نباید اسیر تحکم سرمایه داری
غربی شویم، ناسازگاری اندیشه های حضرت امام(ره) با
چارچوب های بین المللی و غربی را یادآور شد و افزود: ما جرات استفاده
از قدرت خویش را نداریم، ما باید تقسیم بندی های غربی از جهان و
علم، مثل تقسیم جهان به توسعه یافته و توسعه نیافته، جنوب و شمال و
مواردی از این دست را زیر سوال ببریم. او هم چنین با اشاره به این که
غربی ها به نام علم، ایدئولوژی خود را به ما تحمیل کرده اند، تضاد منافع
ملی و ایدئولوژی را غیرواقعی دانست و افزود: منافع ملی ما اصولا تعریف
ایدئولوژیک داشته و جز در قالب ایدئولوژی قابل تعریف نیستند.
رحیم پور ازغدی در پایان اظهاراتش ایدئولوژی زدایی از سیاست خارجی
را عملی غیرمنطقی و ضدعلمی دانست و تصریح کرد: علوم سیاسی و
علوم اجتماعی به مفهوم پوزیتیویستی اصلا علم نیستند و در واقع علمی
کردن دیپلماسی به معنای ایدئولوژی زدایی، اصلا معنایی ندارد.

نفی سلطه ی شرق و غرب – دکتر ولایتی مشاور عالی مقام معظم
رهبری در امور بین الملل هم آخرین سخنران این همایش بود که با بیان
این که نه شرقی، نه غربی به معنای نفی سلطه ی شرق و غرب است،
افزود: تاکید امام بر این شعار به این معنا بود که شما باید ابتدا سلطه ی
شرق و غرب را نفی کنید و در واقع این نفی سلطه از شرق و غرب
مقدمه ی تشکیل جمهوری اسلامی ایران بود. ولایتی ادامه داد: در
گذشته شرایطی بر کشور حاکم بود که هر کس می خواست کاری انجام
دهد، چاره ای غیر از نفی سلطه ی خارجی ها که بر مقدرات کشور حاکم
بود، نداشت. مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با
استقبال از مصوبه ی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی مبنی بر
خروج کشور از NPT در صورت ارجاع پرونده ی هسته یی کشورمان به
شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهار داشت: این اقدامات همگی
برای رسیدن کشور به استقلال است و این حق اولیه ی تمام ملت هاست.
ولایتی همچنین با اشاره به برخی نظرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی
ایران در خصوص سیاست خارجی کشور، افزود: در جمهوری اسلامی
ایران مبانی تصمیمات سیاست خارجی در دست رهبر بوده و امروز نیز
همین گونه است و البته در تمامی کشورها نیز چنین است که حرف آخر را
نفر اول مملکت می زند، در ایران هم اگر قرار باشد سخنی فصل الخطاب
قرار گیرد، به طور مسلم آن نظر مقام معظم رهبری است. دکتر ولایتی در
پایان بر پایداری در مواضع و حفظ ابتکار عمل در دراستای استمرار
عزت کشور تأکید کرد.

امام ، قلمرو دین و کرامت انسانی- حجت الاسلام والمسلمین فیرحی در
همایش بین المللی « امام خمینی(ره)، قلمرو دین و کرامت انسانی» با
بیان این مطلب که امام(ره) در بسیاری از بیانات خود سعی می کرد
همواره تقارنی بین اسلام و انسان ایجاد کند و به نوعی کامل را مساوی
اسلام ناب معرفی می کرد و همواره تلاش می نمود تا ارتباطی بین اسلام
کل و انسان کامل ایجاد کند، اظهار داشت: امام(ره) بر خلاف
ماتریالیست ها نگاه خوش بینانه ای به فطرت انسان داشته و معتقد بودند
که عمل صالح عملی است که با فطرت انسان سازگار است و اگر کسی
می بیند عملش مخالفت دیگران را برانگیخته باید در صالح بودن
عملش شک کرد، چراکه سازگاری و ناسازگاری هر عمل چه در سطح
سیاسی اجتماعی و چه فردی را می توان با عمل انسان به تجربه آزمود.
وی با یادآوری اینکه امام انسان را ذاتا آزادی خواه میدانستند اضافه کرد:
امام عشق فطری انسان به آزادی را از مهمترین فاکتورهای فطرت
آدمی می دانستند اما می گفتند آزادی مطلق است با دو قید یکی عدم
مغایرت با عفت عمومی و دیگری عدم مغایرت با آزادی دیگران. در
حقیقت ایشان می گفت آزادی نیازمند قانون است چراکه قانون هم حدود
عفت و هم حدود آزادی دیگران را تعیین می کند. وی خاطرنشان کرد:
امام معتقد بودند که به چند دلیل باید با دیگران دوستی و از دشمنی
پرهیز کرد؛ یکی این که انسان بنده محبوب خداست و دیگر این که بین
انسان ها افرادی محب خدا وجود دارند که حرمت نگذاشتن به آن ها
موجب خشم خداست.

کرامت انسانی و نفی خشونت – حجت الاسلام و المسلمین معادیخواه
نیز در سخنانی با اشاره به بخش هایی از نهج البلاغه اظهار داشت: امام
علی (ع) به یارانش که معاویه را در جنگ دشنام می دهند اظهار می کند
که دشنام دادن به یک انسان ولو دشمن مخالف کرامت انسانی است و
این گونه آن ها را از پایین ترین سطح خشونت که کرامت انسان را
لگدکوب می کند به خود می داشت. وی افزود: چطور می توان با وجود
چنین مکتب مقدسی که حتی این سطح از خشونت را نفی می کند این
همه لگدکوب شدن کرامت انسانی را به اسلام و حقوق اسلامی توجیه
کرد؟ وی گفت: انسان ظرفیت خداگونه شدن را دارد، با این وجود اگر
انسان خلاف مسیر خدا گام بردارد حتی اگر از نخبگان هم باشد مانند
درندگان وحشی به جان همنوعان خود می افتد و شهرهای بزرگ را با
خاک یکسان می کند. وی افزود: امام (ع) در توصیه های خود به مالک
اشتر آورده است که تار و پود دلت باید لطف محبت و رحمت باشد، یعنی
یا عاشق باش یا درنده. حاکمان نیز اگر عاشق مردم نباشند از خود
بیگانه ی قدرت می شوند و از کرامت انسانی فاصله می گیرند.

محکومیت تعرض به حقوق مسلم ملت ایران- هم چنین مالک
ان جایی اندیشمند سنگالی طی سخنانی در این همایش گفت: اسلام
کلاسیک در دنیای معاصر دچار تحولات زیادی شده است و ما آن را از
برکت وجود انقلاب اسلامی ایران می دانیم. وی با اشاره به تهدیدهایی
که متوجه کشورمان شده تأکید کرد : ما از هیچ کشوری نمی پذیریم که
جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار دهد چرا که تجربه ثابت کرده
است اگر در این راه تلاش جهانی خود را به کار نبندیم موفق نخواهیم
بود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهان ما دستخوش تحولات
فراوانی شده است، افزود: یک تغییر بسیار مهم در این میان به وجود
آمدن نوعی اومانیسم الهی و اسلامی است که امام آن را نه تنها به
مسلمانان که به همه دنیا تعلیم داد. این اندیشمند سنگالی با تاکید بر
غیرنظامی بودن فعالیت های هسته یی ایران گفت: هیچ کشوری حق
تعرض به حقوق مسلم ملت ایران را ندارد.

کرامت نوعی شرافت- دکتر قاضی زاده نیز در این همایش گفت:
کرامت نوعی شرافت است و از دیدگاه اسلامی انسان بودن و داشتن
نفس ناطقه به خودی خود شرافت محسوب نمی شود، بلکه این کرامت
است که جایگاه انسان ها را مشخص می کند. قاضی زاده دو سطح از
کرامت را برای انسان در نظر گرفت؛ سطح اول که ذاتی برای همه ی
انسان هاست و سطح دوم براساس کسب فضیلت های اخلاقی و دینی در
طوح دوره ی زندگی آنان است. وی با اشاره به حدیثی از علی(ع) گفت:
امیرالمومنین می گفت که نسبت به همه خوش اخلاق باشید چراکه آن ها
یا برادران دینی شما هستند و یا انسانی مثل خودتان.

توانایی امام نیز به دلیل ایمان قوی- هم چنین رونالد گرانتز اسلام
شناس آلمانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) اعتقادی راسخ به اهداف
الهی داشت و همین باعث شد تا ایشان به درجات سحرآمیزی از قدرت
دست پیدا کنند و به واسطه ی آن و با حمایت مردم قدرت شاه ظالم را از
بین ببرند. وی افزود: ایمان قدرت شگرفی به انسان ها می دهد،
توانایی امام نیز به دلیل ایمان قوی او به خدا بود که چنان تاثیرات
شگرفی را به جامعه ی خود و دنیا برجای گذاشت. وی گفت: در مقابل
هرکس از حیطه ی ایمان بیرون باشد می تواند تبدیل به حیوان
خطرناکی شود که آسیب فراوانی را به انسان و انسانیت وارد می سازد.
گرانتز ادامه داد: باید هر آن چه به آن عشق می ورزیم را در معرض
قضاوت دیگران قرار دهیم تا مشخص شود عقیده ی ما چیست.

انسان به روح انسان – رییس مرکز مطالعات عالی بین المللی دانشکده
حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هم در سخنانی با اشاره به وجود
بیش از ششصد میلیون نفر در سراسر جهان که به علل مختلف جسمی،
ذهنی و اجتماعی دارای معلولیت هستند ، گفت: تعداد افراد دارای
معلولیت هر روز در جهان به دلایل مختلف به ویژه در کشورهای در حال
توسعه در حال تزاید است. به طوری که هفتاد درصد افراد دارای معلولیت
در کشورهای فوق زندگی می کنند. با فزونی آنها چالش برای بهبود
زندگی و رعایت حقوق و کرامت آنها وسیع تر می شود. در حالی که اقدامات
ملی و بین المللی باید در حمایت از آنان صورت گیرد، نوع نگرش انسانی
به آنها و افزایش آگاهی در جهت حفظ این کرامت مهم تر است. با توجه
به اهمیت دین در جهان معاصر و انتظار از کارکردهای آن و نظرات
مراجع دینی، لزوم بررسی و تحلیل موضوع اهمیت می یابد. این مدرس
دانشگاه همچنین با اشاره به وجود میلیون ها افراد دارای معلولیت به
دلایل مختلف از جمله جنگ در ایران و کشورهای اسلامی توجه بیشتر
به این دسته از افراد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: نکته آن که در حال
حاضر بعد از سال ها غفلت جامعه جهانی در توجه واقعی به کرامت و
حقوق افراد دارای معلولیت به پیشگامی ملل متحد کنوانسیون جامع
بین المللی حمایت و ارتقاء حقوق و کرامت افراد دارای معلولیت در حال
تدوین می باشد که ارائه نظریات مهم برای غنای هرچه بیشتر آن
ضروری است. وی با اشاره به گزیده ای از سخنان امام درباره کرامت
افراد دارای معلولیت گفت: جامعه معلولین باید بدانند که انسان دارای
روحی است و جسمی. آن که انسان به او انسان است، روح انسان است نه
جسم انسان. دعا کنید که آن هایی که روح شان معلول است، آنها شفا پیدا
کنند و دعا کنید که شما جامعه معلولین جسمی، معلولین روحی نباشید.
اگر روح شما سالم باشد و روح شما آزاد و قوی باشد، چه باک که دست یا
پای انسان معلول باشد. دست و پای انسان مناط انسانیت نیست. این
قشر است، لب انسان روح انسان است، نفس ناطقه انسان است. وقتی
نفس ناطقه انسان قوی باشد، باکی از این نیست که جسمش علیل
باشد. انسان به روح انسان است. دکتر مصفا در بخش پایانی سخنانش
گفت: انسان با روح انسان است. ما همه، با همه ی حیوانات شرکت داریم
در این که گوش داریم، چشم داریم، پا داریم، دست داریم. اما این مناط
انسانیت نیست. آنی که انسان را از همه موجودات جدا می کند، از همه
موجودات طبیعی جدا می کند، آن قلب انسان است؛ آن بصیرت انسان
است. شما بصیرت داشته باشید انسانید. اگر بصیرت نداشته باشد
ابوجهل چشم داشت، اما انسان نبود. بعضی از انبیاء هم چشم نداشتند و
نبی بودند، میزان در انسانیت معنویت انسان است. کوشش کنید که
خودتان را با محتوا کنید. معنویت در خودتان ایجاد بکنید.

زنان و امکان نامزدی خبرگان – آیت الله امینی، نایب رئیس مجلس
خبرگان رهبری در همایش همایش یکروزه «خبرگان ، مسوولیت و
مشروعیت» که با شرکت ۱۵نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در
بندرعباس برگزار شد ، با اشاره به این که به لحاظ قانونی منعی برای
حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد ، گفت : عضویت در
خبرگان رهبری شرایطی دارد که در آیین نامه آمده و در آن ، این عضویت
به مرد بودن مشروط نشده است و به همین دلیل اگر خانمی مجتهده و
عادل باشد، می تواند نامزد شود و در صورت انتخاب مردمی به مجلس
خبرگان رهبری راه یابد. همچنین سیداحمد خاتمی ، عضو دیگر
مجلس خبرگان رهبری با اظهار این نکته که همه ۸۶ عضو مجلس
خبرگان رهبری شرایط مختلف علمی دارند و اگر شخصی این تخصص
را نداشته باشد ، طبق قانون حضور او غیرقانونی است، اشتهار به دیانت و
وثوق شایستگی ، اجتهاد در حد تجزی ، بینش سیاسی اجتماعی و
آشنایی با مسائل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ، التزام
عملی به مجموعه نظام و نداشتن سوئ سابقه سیاسی اجتماعی را از
جمله ویژگی های خبرگان رهبری دانست. آیت الله مقتدایی عضو
کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان نیز با اشاره به این که ۱۱ وظیفه برای
رهبری تعیین شده و مجلس خبرگان با تشکیل کمیسیون های مختلف
از جمله کمیسیون تحقیق بر وظایف رهبری نظارت می کند، گفت:
کمیسیون تحقیق اشراف و نظارت کامل دارد و حتی رهبر معظم انقلاب
تاکید دارند که این کار را ادامه دهید و محلی در دفتر خود برای این کار در
اختیار کمیسیون گذاشتند .آیت ا… یزدی، عضو دیگر مجلس خبرگان
رهبری نیز در این همایش با تأکید بر اینکه همه فقها «منصوب»
هستند وحق تصرف از طرف خدا به آنهاداده شده، وظیفه مردم را
حمایت از آنها دانست و افزود: ای

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.