پاورپوینت کامل طاهره صفارزاده از زبان دیگران ۴۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل طاهره صفارزاده از زبان دیگران ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل طاهره صفارزاده از زبان دیگران ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل طاهره صفارزاده از زبان دیگران ۴۵ اسلاید در PowerPoint :
۱۹
شناخت نامه ها چه نقش و تصویری از انسان مورد شناسایی، فراهم می آورند؟ روح آنان چقدر در شناخت نامه ها روح انگاری تواند شد؟ و در این میان به ویژه روح شاعران تا چه میزان در شناخت نامه ها ثبت می شود؟ جدا از همه اینها در حد مقدورات، آنچه در شناخت نامه ها گرد می آید، چقدر بهترین مستدنی که در شناخت آن شاعر معین و خاص، می توانست گرد آید؟
کاملا آشکار است که پرسش های حاضر و بسیاری از پرسش های دیگر گاه پاسخی تردید انگیز دارند. از همه روح آدمی، جز آفریدگانش چه کسی با خبر است؟ و شناخت ابعاد گوناگون یک انسان، یک هنرمند، یک شاعر، هرگز با مجموعه نوشته های یک شناخت نامه کامل ترین امکان خود را محقق نمی سازد و همواره ممکن است مقاله و تفسیر و تأویلی دیگر به قلم نگرنده ای هوشمندتر، نکات ارج دارتر و نزدیک تر به حقیقت آدمی مذکور را بازبگشاید. طاهره صفار زاده از جمله شاعران ناموری است که کوششی ارجمند برای شناختش صورت پذیرفته است. بیدادگری، در علم و هنر، شناخت نامه شاعر، نظریه پرداز، مترجم دین پژوه و عارف ایرانی است که جلد نخست آن منتشر به سعی سیدعلی محمد رفیعی منتشر شده است و در آن کوشش متینی برای شناساندن طاهره صفار زاده مندرج است. افراد فراوانی در شناختنامه طاهره صفار زاده درباره او اظهار نظر کرده اند. مطالبی که گزینش اشاراتی از آن متون، به شناخت ابعاد گوناگون خانم صفارزاده یاری می رساند و این ها گزیده ای از همان سخنان ارجمند است درباره مرحوم خانم صفارزاده.
۱. پروفسور فرهت قائم مقامی
درباره زنان شاعره امروزی گفت و گو بسیار مشکل است؛ زیرا هنوز اثر زمان بر اشعار آن ها آشکار نیست. اما با صراحت می توان گفت همان مضامین گذشته نیز در اشعار زنان امروزه به خوبی حفظ شده که این ناشی از تغییر نکردن تعصب زن است و فردگرایی و لذت جسمانی به نحوی بی پرواتر در شعر زنان بیان می شود. در حالی که در همین زمان، در اشعار مردان می بینیم مضامین اجتماعی در حال رشد است و کمتر به توصیف اندام زن و شراب و گل و … توجه می شود. اما در اشعار زنان شاید تعداد کمی شعر همانند «کودک قرن» از طاهره صفارزاده می توان دید که… در مورد مسائل اجتماعی سخن گفته باشند… در بین دیگر زنان شاعره کمتر چنین مضامینی را می توان یافت. زیرا بیشتر به توصیف های لطیف و یا بیان بی پروا و هوس آلوده اکتفا می کنند.
۲. محمد حقوقی
در این دهه ( دهه پنجم شعر نیمایی ) همچنان با نام احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، نادر نادر پور، ید الله رویایی، محمود آزاد تهران (م. آزاد) م مفتون امینی، فرخ تمیمی، اسماعیل شاهرودی، نصر رحمانی، منوچهر آتشی، اسماعیل خویی، محمد علی سپانلو، منصور اوجی، احمد رضا احدی، و طاهره صفار زاده بر می خوریم… اما پس از این زمان است که ما هیچ جریان تازه ای را در شعر امروز نمی بینیم تا وقتی که کتاب طنین در دلتای طاهره صفارزاده منتشر می شود و به نظر نگارنده این سطور با زبانی کاملا اختصاصی و انحصاری … او با عبور از مرزی که نشانه های آن را در دفتر دوم «طنین در دلتا» می توان دید حاصل تجربیات و مطالعات چند ساله خود را در شعرهای فصل اول این کتاب به وضوح نشان داد. آن هم در این دهه اخیر (دهه پنجم شمسی)؛ یعنی درست در زمانی که با زبان های شعری همه شاعران شناخته شده ی پس از خود رو به او بود و این نکته قابل توجهی است. زیرا آن زمان که شاملو و اخوان به زبان مستقل شعری خود رسیدند. تنها نیما و توللی را پیش روی داشتند. یا آن هنگام که آتشی «آهنگ دیگر» را منتشر کرد، فقط با شعر این چهار شاعر سرو کار داشت یا فرخزاد با این پنج شاعر. یا رویایی با این شش شاعر بنابراین هر چه رو به دهه آخرین پیش بیاییم، ارائه زبانی که متأثر از هیچ یک از شعرهای شاعران شناخته شده نباشد و در عین حال خود موازین و معیارهای خاص خود را همراه بیاورد بسیار مشکل تر است و جز از طریق مساعی بسیار و تربیت ذهنی سرشار که نتیجه بیات و مطالعات همه جانبه است دستیابی به آن امکان پذیر نیست.
۳. میر احمد میر احسان
شعر طاهره صفار زاده یک رخداد زبانی / ساختاری و یک حرکت فرعی / محتوایی نو در شعر آزاد ایران است. و در رده نخست تحولات در نقاط عطف تجربه شعری، جای دارد. نیز شعر طاهره صفارزاده، باز گرداندن شرافت پرسش از وجود است به شعر خواندن وجود است و این تنها نقطه ای است که در تجلی حضور عادت ستیز و نوی زبانی به شعر ماندگاری می بخشد. چرا که این پرسش، پرسش ابدی انسان است. از نظر ساختار و از نظر زمان در هر دو بعد، تلاش این شعر آن است که ناپدیده فرا زمان را در پدیده زمان و در ساختارها زبان معرفی کند و تکنیک ها و روش هایی را که برای نفوذ در زمان و در ساختارهای زبان به کار می گیرد به نظرم یکّه و شگفت انگیز است و خوب از دستاوردهای جهانی شعر استفاده می کند. خانم صفارزاده در پیشروترین شکل، از چیزی به نام شعر تصویرها، و گرافیک شعر سود می جوید تا پایه ها و شالوده استعلا دینی پرسش از وجود در امر متعال را در شعر ما پی ریزی نماید. درست در زمانی که به ستیزه یک انسان پیشرو امروزی شعر را تجربه می کند.
۴. دکتر علی محمد حق شناس
«سفر پنجم» گشایش گر راه تازه ای بر روی شعر فارسی است. راهی که با این کتاب آغاز می شود که از نظر طبیعت و ترکیب و نقش با راه نیما بیگانه نیست. اما هر دو راه، همسو و احتمالا هم مقصدند. بدعتی که نیما گذاشت ریشه در سنت های شعری دارد: نوآوری در جهان شعر است به کمک جهانی های شعر. بدعتی که صفار زاده در «سفر پنجم» گذاشته است ریشه در کتاب های آسمانی دارد. … و بیشتر در قرآن، بدعت صفارزاده نوآوری در جهان شعر است به کمک جهانی های این. این را هم بگویم که بدون بدعت نیمایی، بدعت صفارزاده ناممکن بود. برای رسیدن به راهی که با «سفر پنجم» آغاز می شود باید از راه نیمایی شروع کرد؛ زیرا راه «سفر پنجم» در آن وسط ها از راه نیمایی منشعب می شود ولی همین که از راه نیمایی پا به راه «سفر پنجم» گذاشتی. هر چه پیش تر بروی از نیما و سنت نیما دورتر می شوی.
۵. دکتر محمدهادی کامیابی (ترجمه دکتر حمیده معرفت)
بی تردید طاهره صفارزاده یکی از بزرگ ترین شاعران عصر ماست که صدایی منحصر به فرد و پیامی تفکر انگیز دارد. شعر او بیان کننده مضامین انتقادی ملتش و دیگر ملت ها در دو دهه است. ابتکار، قدرت تخیل، تفکر عمیق، آگاهی اجتماعی و بالاتر از همه شهامت، آزادگی و صداقت وی در برخورد با موضوعات از بارز ترین ویژگی های شعر اوست. تنوع موضوع ها و گوناگونی مضامین در شعر او خوانندگان را او عام و خاص جذب می کند.
در حالی که مضامین شعر طاهره صفارزاده کاملا جهانی اند و به زندگی و مرگ انسان و تاریخ مربوط می شوند او به طور فوق العاده ای سرشار از مضامین متعالی تری همچون عرفان است. با وجودی که از عرفان عموما تلقی جبرگرایانه ادراک می شود، در اشعار وی عرفان به عنوان محرکی اصلی و نیرویی پویا عمل می کند.
۶. سینا میرزایی
یکی از گرایش ها در شعر سپید گرایش به سمت مذهب است و این گرایش توسط آن ش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 