پاورپوینت کامل اصول اسلامی پیشرفت ۲۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اصول اسلامی پیشرفت ۲۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اصول اسلامی پیشرفت ۲۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اصول اسلامی پیشرفت ۲۳ اسلاید در PowerPoint :
۲
۱. هر پیشرفتی از یک فلسفه تاریخ تغذیه می کند که بدون آن یک نوع صورت گرایی بدون محتوا خواهد بود؛ یعنی اگر کسی پیشرفت را بدون فلسفه تاریخ مربوط به آن بپذیرد، فقط یک کار تقلیدی بدون آگاهی انجام داده است (مثل کشورهای غیر غربی که پیشرفت غربی را بدون فلسفه تاریخ آن قبول کرده اند و یک تقلید صرف را مرتکب شده اند).
۲. فلسفه های تاریخ دارای یک ریشه مذهبی می باشند؛ چرا که فلسفه های تاریخ بر اساس یک مبدأ و مقصد تاریخی تدوین و تشکیل می شوند و این مبدأ و مقصد از ادیان به قرض گرفته می شوند، مثل تولد مسیح که مبدأ تاریخ غرب واقع می شود و تجلی و ظهور او به عنوان پیامبر مبدأ فلسفه تاریخ غرب واقع می شود و ظهور دوباره آخرالزمانی او نیز مقصد تاریخی واقع می شود و فلسفه تاریخ غربی پیشرفت غربی را در بین این دو نقطه مبدأ و مقصد ترسیم می کند که کاملا تابعی از مبدأ و مقصد مذکور می باشد.
۳. فلسفه تاریخ غربی بر اساس مبدأ به پدیدارشناسی هگلی (و ما قبل آن در کلام مسیحی) برای تبیین این فلسفه تاریخی و پیشرفت روی آورد (هر چند پدیدارشناسی کانتی نیز تجلی دیگری از مسیحیت و کلام آن بوده است؛ نیچه) و در نهایت پدیدارشناسی تاریخی هگلی توسط پدیدارشناسی غیر تاریخی هوسرل مورد نقد قرار گرفت. پس فلسفه تاریخ غربی بر اساس پدیدارشناسی سه گانه کانتی (فلسفه علوم تجربی) و هگلی (فلسفه علوم انسانی) و هوسرلی (فلسفه انتقادی علوم انسانی و تجربی) بنا می شود که گفتمان های درون گفتمانی پیشرفت غربی را ترسیم می کنند.
۴. اسلام، فلسفه تاریخ خود را بر اساس آیت و نشانه بنا می کند (بر عکس غرب که بر اساس پارادایم بنا می کند) و پیشرفت خود را بر اساس پارادایم بنا می کند. غرب فلسفه تاریخ را بر اساس پدیدار بنا کرد. پس یک نوع جبریّت و تعیّن در پیشرفت قایل شد، مثل تعیّن در روش شناسی علوم تجربی کانتی و یا جبریّت تاریخی در فلسفه هگل، ولی زمانی که آیه و نشانه در نقطه مرکزی واقع می شود و نشانه حاکی از یک معنا است و معنا بی نهایت است و فقط در آن جهت مطرح می شود، پس تعینی جز همان جهت و قصد وجود ندارد، لذا جبریّتی نیز وجود نخواهد داشت. به همین دلیل در پارادایم، انقلاب پارادایمی وجود دارد (تلک الأیام نداولها بین الناس).
۵. آیه هم شامل فرد و انسان می شود و هم شامل غیر انسان هر چه آنچه در زمین و آسمان است و نشانه های بزرگ انسان های برتر مثل ادیان و پیامبران می باشد. پس هم مکان و هم زمان نیز در آن وارد می شود؛ یعنی آیه ها در زمان و مکان ها وارد می شوند. پس یک نوع نسبیت زمانی و مکانی در آیت ها مطرح می باشد که آن را از جبریّت و تعیّن رهایی می بخشد.
۶. مبدأ تاریخی اسلامی پیشرفت ظهور پیامبر آخر الزمان است و مقصد تاریخی آن نیز ظهور امام آخر الزمان است و این مسیر هیچ وقت قطع نشده است و نشانه های خداوند در قالب پیامبر و امام در این مسیر ظهور کرده اند. پس سیره تاریخی مطرح می شود که هم حالت تاریخی دارد و هم حالت غیر تاریخی، چون ولایت وجود دارد و ولایت غیر تاریخی است، ولی سیره تاریخی آن را تاریخی می کند. پس دچار تاریخ زدگی و یهودی و ضد تاریخی بودن مسیحی نمی شود.
۷. در پیشرفت اسلامی جنگ محور نیست، بلکه صلح محور است؛ چرا که در آن تعیّن و جبریّت مطرح نیست تا جنگ را به وجود آورد؛ چرا که جنگ در اثر تقلیل معرفتی و عامل گرایی تعینی به وجود می آید؛ ولی اسلام با بُعد بخشی به وسیله عالم معنا و به وسیله ولایت، تعیّن های تاریخی و تقلیلی که عامل ج
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 