پاورپوینت کامل گفت وگو با جی. پی. مورلند نویسنده کتاب«شخصیت انسان و شکست ناتورالیسم» ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گفت وگو با جی. پی. مورلند نویسنده کتاب«شخصیت انسان و شکست ناتورالیسم» ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گفت وگو با جی. پی. مورلند نویسنده کتاب«شخصیت انسان و شکست ناتورالیسم» ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گفت وگو با جی. پی. مورلند نویسنده کتاب«شخصیت انسان و شکست ناتورالیسم» ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

۲۹

ناتورالیسم به انفعال و اعتیاد انسان ها می انجامد

تصور کنید که بورسیه یک دانشگاه بسیار معتبر برای تحصیل دکتری شیمی هسته ای به شما تعلق گرفته باشد و آن وقت آن را رها کنید و به ترویج خداپرستی روی بیاورید. پروفسور جی. پی. مورلند، استاد فلسفه دانشکده الهیات تالبوت دانشگاه بیولای کالیفرنیای جنوبی، کسی است که پا را از تصوراتش فراتر گذاشته و آنها را محقق کرده است – او همان شخصی است که سعی داشتید خودتان را به جای او تصور کنید.

جهان بینی ناتورالیستی چگونه است؟ لطفاً کمی درباره آنچه ناتورالیسم از آن دفاع می کند، توضیح دهید.

ناتورالیسم وجوه مختلفی دارد، اما اگر کسی بخواهد آن را به عنوان جهان بینیِ برتر از جهان بینیهای مطرح شده در نظریه های مخالفش مطرح کند، آن وقت است که مشخصاتش را بر اساس تفسیری که اغلب از آن می شود، این گونه می توان برشمرد:

(۱) رویکردی صرفاً علمی که می گوید تمام چیزهای واقعی، مادی هستند و دانش فقط آن چیزی است که از طرق علمی قابل کشف است.

(۲) نظریه ای که ریشه در داستانی دارد که اساس آن را اتفاق تشکیل می دهد؛ داستانی که می گوید همه چیز در نتیجه فرآیندهای ترکیبی و آرایش مجدد موجودات میکروسکپی برای تشکیل موجودات ماکروسکپی گوناگون با ساختار متفاوت، هستی یافته است. محوریت این داستان را نیز تئوری اتمی ماده و نظریه تکامل در زیست شناسی تشکیل می دهد.

(۳) نوعی هستی شناسی کاملاً مادی نگرانه که فقط و فقط با آنچه در بندهای (۱) و (۲) مطرح شد، قابل تعریف است.

من در کتابم این بحث را مطرح کرده ام که هستی شناسی ناتورالیستی نمی تواند درباره موجودات و پدیده های واقعی و شش ویژگی منحصربفرد انسان یعنی خودآگاه، آزادی اراده، خردگرایی، شخصیت، ارزش ذاتی و اخلاق پاسخگو باشد و حتی برای ساختارهای ساده اتمی نیز پاسخگو نیست.

تعریفی که از انسان در فرهنگ عامه ارائه می شود، اغلب بر اساس مباحث مطرح شده در علوم سخت (زمینه هایی از علوم طبیعی نظیر فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی) یا علوم نرم (مثل علوم اجتماعی) شکل گرفته است. رویکرد شما در این باره چقدر متفاوت است و این موضوع تا چه میزان حائز اهمیت است؟

پرسش های اساسی که درباره ذات انسان مطرح است، این هاست: آیا خودآگاه انسان حقیقت دارد و یک بُعد غیر مادی از شخصیت انسان است؟ آیا من دارای آزادی اراده هستم و اگر چنین است، این آزادی اراده چه جور چیزی است؟ خردگرایی بشر چطور ممکن می شود و اگر چنین چیزی ممکن است، این موضوع چه پیامی را درباره ذات انسانی برای ما در بر دارد؟ آیا من دارای خودی یکپارچه هستم که در خلال تغییرات به همان شکل باقی می ماند یا فقط توده ای مرکب از بخش های مختلف هستم؟ آیا شخصیت انسان ها دارای ارزش برابر و اخلاقی است و اگر چنین است، چطور می توان چنین چیزی را توضیح داد؟ عمل اخلاقی یعنی چه و آیا شخصیت انسان ها می تواند درگیر چنین چیزی شود؟

هیچ یک از این پرسش ها با علوم سخت و علوم اجتماعی قابل پاسخگویی یا قاعده مند شدن نیست، چرا که این ها همه از نظامی توصیفی و نه تجویزی پیروی می کنند. این علوم درباره بایدها و امکان های وجودی این موارد هیچ حرفی برای گفتن ندارند. پرسش هایی که فهرست کردم، همگی در فلسفه و الهیات مطرح اند. این گونه در کتابم با ناتورالیست ها برخورد کرده ام و پاسخ هایی که به پرسش های فوق داده ام، بر اساس تحلیل های موجود در فلسفه و الهیات شکل گرفته است.

هاوارد رابینسون، فیلسوف دانشگاه سنترال یوروپین بوداپست معتقد است که خدمت بزرگ کتاب شما این است که در مجموع ثابت کرده که ناتورالیسم در توضیح برخی از اساسی ترین اصول وجودی انسان شکست خورده است. ممکن است درباره شکست ناتورالیسم بیشتر توضیح دهید؟

بحث من این است که جهان بینی ناتورالیستی وجود مواردی چون ارزش زندگی، آزادی اراده و مسئولیت، خردگرایی، یکسان ماندن خود انسان در خلال تغییرات و امکان وجود زمینه ای برای حقوق برابر و عمل اخلاقی را انکار می کند.

سکولاریسم با اعتماد مافوق تصورش به علوم سخت، کل وجود ما را به مغزهایمان، کل خواسته های ما را به واکنش های سیستم اعصابمان، کل ارزش ما را به آنچه اجتماع دیکته می کند تقلیل داده است. در این فرآیند، آنچه را که ویژگی ما محسوب می شود از دست می دهیم – یعنی خودآگاه، آزادی اراده، خردگرایی، خود و ارزش هایمان را.

ناتورالیسم در مجموع، در ارائه تحلیلی باورپذیر و عمیق درباره شخصیت انسان ها که نشان دهد آنها چه کسانی هستند، چطور می توانند دارای ارزش و هدفی در زندگی شوند و چطور می توانند از نظر اجتماعی و اخلاقی پیشرفت کنند، شکست خورده است. هر چه دیدگاه ه

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.