پاورپوینت کامل مذهب پس از سال ۲۰۰۰ ۳۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مذهب پس از سال ۲۰۰۰ ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مذهب پس از سال ۲۰۰۰ ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مذهب پس از سال ۲۰۰۰ ۳۶ اسلاید در PowerPoint :

مترجم: دکتر فروزان سجودی

با افول خورشید این هزاره و طلوع خورشید هزاره یی دیگر، مذهب در امریکا با بحرانی قطعی رو به رواست. یا به خواسته های گرایش های تکثر فرهنگی (multi_ culturalism)، حفظ محیط زیست، مذاهب جدید، نظم جدید جهانی، پیشرفت علمی، بحران سیاسی جامعه، آرمان های زنان اقلیت و جوانان پاسخ قطعی می دهد یا در برابر نیروهای سکولار و پست مدرن میدان را خالی می کند. ورود به هزاره ی جدید آخرین بخت برای مذهب در امریکاست.

اینجملات این روزها بسیار شنیده می شود و در بحرانی که با آن درگیریم، نوعی فراخوان به اظهار ندامت و بازبینی گذاشته است. به نظر من، این گرایش در بیش تر نشست های رهبران مذهبی و عالمان الاهیات مورد استقبال قرار می گیرد؛ ولی متأسفانه حتی یک کلمه ی آن حقیقت ندارد. گرایش ما انسان ها به تقسیم واقعیت به دوره های مختلف ـ که ضرایبی از ده هستند ـ کاملا تصنعی و فریبنده است. مذهب در امریکا رو به افول نیست و وضعیتش، دست کم بیش از حدی که معمولا مطرح می شود، بحرانی نمی نماید. اقلیتی محدود گاه ضرورت ارتباط اجتماعی و سیاسی را مطرح می کند و مذهب را از وظیفه ی اصلی اش ـ که دادن معنا و هدف به زندگی است ـ منحرف می سازد. پسامدرن جز در مدارس الاهیات، دپارتمان های انگلیسی و متاسفانه برخی از دپارتمان های جامعه شناسی دانشگاه های معاصر وجود ندارد. انسان پسامدرن بیش از انسان مدرن ـ که سی سال پیش ستوده می شد و مقصود از آن هم همان همکاران ساختمان های مختلف دانشکده بود ـ گسترده نیست. در حقیقت خوشبختانه بیش تر ما هنوز پیشامدرن هستیم. سرانجام، این هزاره از راه رسید.

آدم هایی مثل من برنامه ریزی شده اند تا واقعیت اجتماعی را خاکستری، پیچیده، مبهم و سرشار از مسئله و تحول اجتماعی را چیزی نامنظم و آشفته، چند سویه و غیر قابل پیش بینی ببینند. به همین دلیل، ما پیامبران و پیش گویان خوبی نیستیم. تنها می توانیم از مسائلی که مذهب اکنون و احتمالا در چند سال آینده با آن درگیر خواهد بود طرحی کلی تهیه کنیم. نباید فراموش کرد که یک تحلیل گر داده ها در برابر پیش بینی های بیش از پنج سال با تردید عمل می کند. پس اگر به خود جرأت دهیم و درباره ی ده سال آینده پیش بینی کنیم، نباید آن را خیلی جدی بگیریم.

طرحی که من از این موضوع تهیه کرده ام به هیچ عنوان مدعی کامل بودن یا منظم بودن نیست. این ها در واقع حوزه هایی هستند که مذهب ممکن است تصمیم بگیرد به آن ها بپردازد.

۱ ـ سکولارشدن و مبلغان آن

فتوای پاپ درباره تنظیم خانواده، ضربه یی سنگین بر مذهب کاتولیک وارد کرد. چنانچه این مورد نادیه گرفته شود، هیچ دلیلی بر افول باورهای کذهبی در امریکا یا کاهش اهمیت مذهب در زندگی امریکاییان، در نیم قرن گذشته، وجود ندارد. گزارش های رسانه ها ـ که پیوسته افول یا احیای دین و سکولار شدن یا تجید آن را ادعا می کنند ـ نشان دهنده ی عدم نگاه دقیق آن ها به داده ها است. رفتار مذهبی ممکن است تغییر کند اما این تغییر در جهت افول مذهب نیست.

افزون بر این، آثار اخیر پژوهش گرانی چون رادنی استارک، راجر فنک، استفان وارنر و لارنس لاناکون ـ که گویا حوزه ی جامعه شناسی مذهب را در اختیار دارند ـ با نظریه افول مذهب ناسازگار است و تنها اندکی از دانشمندان امریکایی در این مورد موضع ملحدانه ی بر ایان ویلسون را پذیرفته اند. نظریه سکولاریزاسیون، در اروپا نیز در حال بازنگری است. این امر، ره آورد موج تازه ی گرایش های مذهبی در کشورهای سوسیالیستی سابق، به ویژه روسیه، است تنها دو مورد سکولاریزاسیون اصیل در اروپا وجود دارد: یک آلمان غربی و دیگری احتمالا هلند.

منظور این نیست که آن داده ها یا نظریه ی جدید دانشگاهیان علوم اجتماعی و علوم انسانی و نیز روزنامه نگاران رسانه های شبه اکادمیک تاثیر نمی نهد.

سکولاریزاسیون عامیانه، خود نوعی جزم اندیشی مذهبی چالش ناپذیر است. وقتی این جزم اندیشی در امداد خطی قرار می گیرد که توصیف را از تجویز متمایز می کند، مبلغان سکولار یعنی آن عواملی که می خواهند مذهب را به طور کامل از زندگی مردم خارج کنند آشکار می شوند.

معتقدان به فرهنگ بی اعتقادی در پی تحلیل ارزش های خود به جامعه اند، چنان که مذهب نیز در همین راستا می کوشد. جنگ های فرهنگی نبردهای نخبگان است و بر کلیت جامعه، به ویژه گروهایی که سازمان های جنگ فرهنگی مدعی نمایندگی آنانند، چندان تاثبیر ندارد. این جنگ ها نشان دهنده ی میزان تلاش مبلغان سکولاریزاسیون برای خارج کردن مذهب از زندگی مردم است.

اینان مذهب را پوچ و زیانبار می دانند وقتی می بینند هنوز در زندگی امریکاییان نقش دارد، حیرت می کنند. آزادی مذهب برای آنان به معنای آزادی از مذاهب است.

۲ ـ مذهب و سیاست

موضوعی که به بحث مذهب در زندگی مردم بسیار نزدیک است، اضطرابی است که با ادعای افزایش نقش مذهب در سیاست آفریده شده است. مرکز تحقیقاتی «پو» اخیراً اعلام کرده است که مذهب می کوشد بیش از گذشته بر سیاست امریکا تاثیر بگذارد. چرا وقتی کشیشان و راهبه ها در کنار مارتین لوتر کینگ در سلما ایستاده بودند، قهرمانان مردمی بودند؛ ولی اکنون، به خاطر تظاهرات درمانگاه های سقط جنین سرزنش می شوند.

۳ ـ ارزش های خانوادگی

امروزه مسئله ی «ارزش های خانوادگی» بسیار مورد توجه است. البته این توجه بیش تر به خانواده های امریکایی های آفریقایی تبار و هموسکسوال ها مربوط می شود.جالب آن است که کسانی که بیش از همه فریاد ارزش ها سر می دهند خود، زن و فرزندانشان را ترک کرده، در پی زنان دیگر رفته اند.

بی تردید افزایش آمار طلاق در افزای

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.