پاورپوینت کامل نگاه نا تمام ۲۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نگاه نا تمام ۲۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نگاه نا تمام ۲۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نگاه نا تمام ۲۶ اسلاید در PowerPoint :

نزاع بر سر حوزه ی اقتدار

شکافت سنت و تجدد – که از شکاف های فعال عصر جدید است ـ بع فعال شدن شکاف های دیگر در عرصه ی اجتماع انجامیده است. سخن گقتن از تعارض یا عدم تعارض دین و دولت، دین و دنیا، دین و علم، دین سیاست و عغقل و وحی از همین شکاف سرچشمه می گیرد. در میان شکاف های یاد شده، مهم ترین نزاع های عمدتاً در دو گستره صورت گرفته است: نزاع در حوزه ی اقتدار؛ و نزاع در حوزه ی شمول مدعیات.

شاید نزاع بر سر حوزه ی اقتدار هر یک از دو عنصر دین و سیاست از نزاع بر سر حوزه ی شمول مدعیات علم و دین سابقه دارتر باشد.

نویسنده ی کتاب « مشروعیت دینی دولت و اقتدار سیاسی دین» نزاع در حوزه ی اقتدار را از منظر « جامعه شناسی دین» مورد بررسی قرار می دهد و می کوشد، به لحاظ موضوعی، در محدوده ی « مشروعیت» و « اقتدار»، از نظر مکانی در محدوده ی ایران و به احاظ زمانی در حد فاصل ورود اسلام به ایران تا انقلاب مشروطه باقی بماند.

۲.انگاره ی اصلی

نویسنده ی کتاب معتقد است نهادهای اجتماعی و پدیده های جمعی، افزون بر کارکردهای انحصاری اجتماعی، با یک دیگر نیز داد و ستد دارند و فرآورده های خود را مبادله می کنند. شجاعی زند معتقد است از آغاز شکل گیری اولین اجتماعات بشری دین و دولت، به عنوان دو پدیده ی جمعی، با یک دیگر داد و ستد داشتند. تولیدات دین مانند وجدان جمعی، انسجام اجتماعی، الگو سازی، کنترل درونی و مشروعیت همواره نیازی را در نهادهای غیر دینی، به ویژه نهاد سیاسی، بر آورده می ساخت و متقابلاً نیاز خود به اقتدار، حمایت، فعالیت های تبشیری و تحقق آرمان ها را از طریق نهاد سیاسی تأمین می کرد. آنچه آمد، نشان دهنده ی انگاره ی اصلی مؤلف است؛ به سخن دیگر، وی معتقد است تعامل دین و دولت در گرو نیاز این دو به تولیدات یک دیگر است. دین مشروعیت پدید می آورد. مشروعیت کالایی است که دولت ها سخت به دان نیازمندند؛ متقابلاً دولت قدرت و اقتدار تولید می کند. اقتدار کالایی است که دین، برای گسترش آموزه های خویش، بدان نیاز دارد. بر همین اساس، در طول تاریخ ایران تداخل دین و دولت، ولو با زور و اجبار، قابل توضیح می گردد.

۳. محتوا

فصول محتلف کتاب، د رجهت آزمون انگاره ی یاد شده، طراحی و ارائه شده است. فصل اول عهده دار تبیین چارچوب پژوهش است. مفاهیمی که از محورهای دوگانه ی تحقیق یعنی «اقتدار سیاسی دین» و «مشروعیت دینی دولت» قابل استخراج می نماید، عبارت است از: «دین»، «دولت»، «اقتدار»، و «مشروعیت». این واژه ها در فصل دوم با استفاده از چارچوب های نظری متفاوت به ویژه نظریه ی ماکس وبر، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. درباره ی «دین» تعاریف و تاویل گرایانه، کارکرد گرایانه، عقلگرایانه و شهودی به عنوان تعاریف برون دینی و تعریف اشتمالی به عنوان تعاریف درون دینین مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. در بحث دولت از انواع دولت، از جمله دولت آرمانی، دولت آسمانی، دولت اخلاقی، دولت عرفی، دولت قرار دادی و دولت استبدادی سخن به میان آمده است؛ و در بحث مشروعیت، از مشروعیت پیشینی و پسینی و از زاویه ی دیگر از مشروعیت سنتی، کاریزماتیک وقانونی بحث شده است. به نظر مولف، مشروغیت های مبتنی بر دین از نوع مشروعیت های پیشینی و اولیه اند، در حالی که مشروعیت های متکی بر غلبه و کار آمدی، از مشروعیت های ثانویه شمرده می شوند. مشروعیت ثانویه نیز برای دام خویش نیازمند آن است که به شکلی توسط مشروعیت مبتنی بر فره یا سنت تقویت گردد. البته مشروعیت در این پژوهش معادل Legitimacy است و به معنای مقبولیت حاکمیت به کار رفته نه به معنای شرعی بودن.

دین و دولت درجوامع باستان، دین و دولت در سنت مسیحی و تبیین الگوهای مختلف تعامل دین و دولت، در اندیشه ی متفکران غربی، از دیگر مباحث فصل دوم است.

پی گیری تعامل دین و دولت در اسلام، موضوع فصل سوم است. مؤلف معتقد است اسلام در تحقق تاریخی خویش، مانند بسیاری از مکاتب دیگر، از اصول نظری اولیه اش فاصله گرفت و در ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.