پاورپوینت کامل صهیونیسم و جهانی شدن«قسمت پایانی» ۴۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل صهیونیسم و جهانی شدن«قسمت پایانی» ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل صهیونیسم و جهانی شدن«قسمت پایانی» ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل صهیونیسم و جهانی شدن«قسمت پایانی» ۴۶ اسلاید در PowerPoint :

صهیونیسم در دوره ی پسا استعمار، نقش جدیدی را بازی کرد که این نقش مورد حمایت مادی و معنوی ایالات متحده قرار گرفت. کشورهای استعمارگر نیز که در مسیر عبور از استعمار، به پسا استعمار قرار داشتند، به آن یاری رساندند و سازمان ملل نیز به آن رسمیت بخشید. در چنین ساختاری، صهیونیسم کوشید، تا از سوی کشورهای بزرگ عربی به رسمیت شناخته شود. پروژه ی صهیونیستی که در عین حال همزمان با خود بازسازی پروژه ی ناسیونالیستی عرب بود، در سایه ی دولت حزب «لیکود» آغاز به پای بندی شدید، به ملایمت در برابر ترور، آبادانی در برابر فقر و ویرانی و دموکراسی در برابر خودکامگی کرد، و تلاش نمود تا الگوی اسراییلی دموکرات (مردم سالار) را در برابر عرب ها و مسلمانان، پس مانده نشان دهد.

آنچه که در آینده بر سر پروژه ی صهیونیستی خواهد آمد مسأله ای بسیار مهم است. برای مثال وضعیت دقیق اسراییل در پنجاه سال آینده، تقریبا غیر قابل پیش بینی است؛ اما با ریشه دوانی جهانی شدن در اقتصاد و فرهنگ جهانی، در آینده خاورمیانه به طور عام و اسراییل به طور خاص اهمیت کمتری برای راهبردهای نظامی و سیاسی «مرکز» سرمایه داری خواهند داشت؛ زیرا نفت و گاز «عرب» و صهیونیسم، یا هرگونه ای از گونه های قومی در خاورمیانه به زودی مجبور خواهند شد، به طور جدی نشانه های خود را در مقابل دگرگونی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر آمده از جهانی شدن تغییر دهند. معنای این سخن آن است که رؤیت سرنوشت اسراییل پس از پنجاه سال بدون محاسبه ی اهمیت خاورمیانه ـ به عنوان یک کل ـ در همین دوره ناممکن است.

جهان در سال ۱۹۴۸ م شاهد اوج پیروزی پروژه ی صهیونیسم در ایجاد دولت قوی اسراییل بود که هدفش طبعا فراهم آوردن پنگاهگاه امنی برای شهروندان خود و احتمالاً ملت یهود در سراسر جهان بوده است. پس از گذشت پنجاه سال از آن تاریخ، اسراییل به لطف شکست کامل نظامی دولت «ناصر» در سال ۱۹۶۷ م و در هم کوبیدن نیروهای نظامی عراق در جنگ دوم خلیج[فارس] و پس از آن، قوی ترین دولت ـ به لحاظ نظامی ـ در خاورمیانه است. حال اسراییل با آن که توانسته است یهودیانی را از گوشه و کنار جهان ـ و به عنوان مثال از جهان عرب، اروپای شرقی، اتحاد شوروی سابق و اتیوپی ـ جذب کند، اما اکثر یهودیان «مرکز» در غرب اروپا و امریکای شمالی، حتی تا امروز اهتمامی جدی جهت مهاجرت به اسراییل و زندگی در آن از خود نشان نداده اند. و این طرح صهیونیستی، به گونه ای ناکام و یا شکست خورده باقی مانده است ـ به رغم کمک های مالی کلانی که یهودیان خارجی به اسراییل می کنند، اما یهودیان «مرکز» که همگام با «جهانی شدن» به راه خود ادامه می دهند، جوهره ی ناسیونالیستی و محدود صهیونیسم را ناخوش می دارند. آنان اگر چه دراین مرحله ی تاریخی بزرگ ترین حامیان اسراییل به شمار می آیند، اما در آینده به دشمنی با آن برخواهند خاست.

علل عدم مهاجرت دسته جمعی یهودیان «مرکز» به اسراییل

یکی از این عوامل ماهیت نظامی اسراییل است. اسراییل از سال ۱۹۴۸ م تاکنون درگیر چندین جنگ عمده با اعراب شده است.

علت دیگر، ماهیت مشکل فلسطین است، زیرا به موازات شکل گیری احساس «ملتی مجروح» در میان فلسطینیان ـ که از سال ۱۹۴۸ م زخم های عمیقی دیده اند ـ در جهان غرب، کم کم از میزان پافشاری بر اعتقادات محوری صهیونیسم ـ به ویژه در سایه ی دولت حزب لیکود ـ کاسته می شود.

بنابر یک نظرسنجی، عمر اسراییل در پنجاه سال آینده نسبت به پنجاه سال گذشته به کلی متفاوت خواهد بود؛ زیرا از یک سو در بین بسیاری از اسراییلی ها و یهودیان آن سوی آبها، نوعی دلزدگی از ماهیت نظامی دولت اسراییل به چشم می خورد و از سوی دیگر همدلی با رنج های ملت فلسطین رو به فزونی است و حتی صهیونیست ترین یهودی ها این حقیقت را عمیقا دریافته اند که اقتصاد اسراییل نمی تواند برای همیشه برپایه ی کمک های خارجی ـ امریکایی، اروپایی و حتی یهودی ـ سرپا باشد. سرنوشت فلسطینی ها و اسراییلی ها در آینده، با توجه به عوامل فرهنگی و جمعیتی بیش تر به هم گره خواهد خورد. از دید جمعیتی، شاخص زاد و ولد ساکنان یهودی و فلسطینی حاکی از آن است که فلسطینی هایی که شهروند اسراییلی شمرده می شوند و اکنون تعداد آنها به ۸۵۰ هزار نفر می رسد، پس از پنجاه سال به دو و نیم میلیون خواهد رسید. در حالی که بعید به نظر می رسد شمار ساکنان نوار غزه و کرانه ی غربی پس از پنجاه سال به ۵ یا ۶ میلیون برسد. هم چنین جای شک است که شمار ساکنان یهود در اسراییل پس از پنجاه سال به ۹ میلیون برسد.

گذشته از این، به لحاظ فرهنگی نیز در آینده یهودیان مهاجر عرب، نقش عمده ای درامور سیاسی و فرهنگی اسراییل خواهند داشت و با صرف نظر از گرایش های سیاسی محافظه کارانه اشان، از نزدیکی فرهنگی، عربی ـ اسراییلی حمایت خواهند کرد. بسیاری از آنان در تلاش هستند تا بار دیگر هویت فرهنگی و دینی خود را که در خارج از مرزهای کنونی اسراییل شکل گرفته است، مکشوف سازند. بنابراین عوامل یاد شده در تضعیف ماهیت قوی نظامی اسراییل کمک کرده و سبب خواهد شد تا جامعه ی اسراییلی گرایش بیش تری به خاورمیانه داشته و بقای خود را در همگرایی با محیط خاورمیانه و نیز همگرایی با فرهنگ عربی ـ اسلامی به طور عام ببیند.

جهانی شدن اسلام امریکایی

دوست دارم تا بر یک نکته ی اساسی دیگر درباره ی زندگی جامعه ی مسلمان در ایالات متحده انگشت بگذارم؛ زیرا بسیاری از مسلمانان امریکایی معتقدند: این کشور تنها کشوری است که در آن فرصت واقعی برای مسلمانان جهت شکل دهی به هویتی اصیل و اسلامی و آگاهی و نگرشی اسلامی به جهان، داده شده است. این وضع مبتنی بر اموری است که از پی خواهد آمد.

فضای فرهنگی و دینی امریکا، به گونه ای در بستر زمان ها، تحول و تکامل یافته است که اجازه ی شکل گیری هویت های دینی و فرهنگی تازه را می دهد. از آن رو که شکل گیری فرهنگی جامعه ی مسلمانان امریکا در نهایت تنوع است. این کشور یکی از اندک مناطق جهان است که مسلمانان دارای خصوصیات نژادی و فرهنگی مختلف و متنوع خواهند توانست، با یکدیگر اختلاط و امتزاج یابند. به این ترتیب راه برای شکل گیری فرهنگ اسلامی جهانی ـ با ویژگی های صرفا امریکایی ـ و در چارچوبی سکولار باز خواهد شد؛ به عبارت دیگر، برخی دیدگاهشان این است که مسلمانان در درون و قلب غرب جهانی شده، بهتر از هر کشور و هر جای دیگر، فرصت پی ریزی جامعه ای اسلامی و جهانی را خواهند داشت و این پیشنهاد جذاب، تفکری ژرف را می طلبد.

حوادث داخلی در زندگی جامعه ی مسلمانان امریکایی و مهاجران و دیگر مردم این کشور و تحولات خارجی به وقوع پیوسته در نظام جهانی، به ویژه فروپاشی اتحاد شوروی و دخالت امریکا در امور سیاسی و اقتصادی جهان اسلام، جامعه ی مسلمان را از مجموعه ای غریب ـ و احیانا گوشه گیر از دیگران ـ به جامعه ای باز و آشکار تبدیل کرده است. از این رو مسلمانان نمی توانند خود را از عرصه ی زندگی دینی امریکایی ـ و چالش های جدی ای که سکولاریسم بر عقل یگانه پرست (موحد) تحمیل کرده است ـ کنار بکشند.۱

هنوز هم جامعه ی مسلمان امریکا، مبانی فکری (دین) و مبانی بنیادین

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.