پاورپوینت کامل پنجمین همایش هم اندیشی دین از نگاه سینما ۳۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل پنجمین همایش هم اندیشی دین از نگاه سینما ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پنجمین همایش هم اندیشی دین از نگاه سینما ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل پنجمین همایش هم اندیشی دین از نگاه سینما ۳۰ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل پنجمین همایش هم اندیشی دین از نگاه سینما ۳۰ اسلاید در PowerPoint، از روز ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در حوزه ی هنری با حضور متخصصان و صاحب نظران سینمایی برگزار گردید که در آن نظرات موافق و مخالف درباره ی مساله ی سینما و دین مطرح شد.
معاونت دانشگاه سوره در گفت وگو با هفته نامه ی پگاه، هدف از برگزاری این همایش را طرح مساله ی رابطه ی سینما و دین در بافت بومی ایران، برقراری ارتباط میان سینماگران و حوزه های علمیه، جمع آوری و ارایه ی نظرات برخی از مجتهدان در خصوص مسایل تخصصی سینما مانند نقش زن در فیلم و دیگر مسایل فقهی و موضوعی در سینما عنوان کرد.
دکتر فرهاد ساسانی، پژوهشی و تحقیقی کردن رابطه ی سینما و دین و طرح آن به صورت تئوری و استخراج رویکردهای مختلف در این خصوص و فراهم کردن زمینه ی اجرای آن، و بسترسازی برای صدور احکام شرعی در خصوص مسایل تخصصی سینما را از دیگر اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.
عضو شورای سیاست گذاری این همایش، در خصوص اقداماتی که تاکنون برای ایجاد ارتباط میان حوزه و سینما انجام شده است، گفت: با برخی از روحانیون حوزه ی علمیه ی قم که در سطوح مختلف این حوزه مشغول به تحصیل هستند همکاری هایی داشته ایم که باید این ارتباط را بیش از پیش تقویت کنیم.
معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، وضعیت سینمای دینی در ایران را متاثر از وضعیت حاکم بر کل سینمای ایران دانست و خاطرنشان کرد: فروش کم، هزینه ی سنگین و عدم حمایت دولت از مهم ترین موانع رشد سینمای ایران و تبعا سینمای دینی کشور است. وی ایجاد واحدهای درسی با عنوان دین و سینما در دانشگاه ها، اختصاص بخشی از دروس حوزه به مساله ی هنر و سینما، برگزاری دوره های آشنایی با سینما برای طلاب و برگزاری همایش هایی در این خصوص را از راهکارهای نزدیک کردن حوزه های علمیه با سینما دانست.
وی در ادامه افزود: اکنون برخی از کشیش های مسیحی در غرب با تحقیق و فعالیت در زمینه ی مسایل تخصصی سینما، در پی اندازه گیری مقدار آن بر مخاطب هستند.
در این همایش، عبداللّه اسفندیاری تهیه کننده و استاد دانشگاه در سخنانی با عنوان «نشانه های سینمای دینی» گفت: عده ای معتقدند سینمای دینی وجود ندارد، اما اگر دین را مجموعه ای از توصیف ها و تکلیف ها بدانیم، دیگر نمی توانیم مدعی شویم که سینمای دینی وجود ندارد. هیچ انسانی نمی تواند بدون تاثیر از مجموعه ی توصیف ها و ارزش هایش ابراز وجود کند، چه رسد به این که بتواند آثار هنری تولید نماید.
وی افزود: هر اثر هنری، هر قصه یا هر روایتی که سرنوشت یا مسیری را برای ما حکایت می کند، تصویری هستی شناسانه به همراه دارد که به تبع آن باری از تکلیف ها، بایدها و نبایدها، و ارزش ها و ضدارزش ها را به وجود می آورد که به میزان عمق و وسعت دینداری، خالق اثر، جهان بینی و ایدئولوژی دینی او است. ایشان با اشاره به این که شخصیت های مثبت در فیلم های دینی هرگز به پوچی نمی رسند گفت: شخصیت پردازی، فضاسازی، سیر ماجرای قصه، شروع و پایان حوادث و حتی سکانس های افتتاحیه و اختتامیه ی فیلم همگی از این نگاه تاثیر می گیرند.
وی یکی از علل گسترش آثار ادبی، قصه ها، رمان ها، نمایشنامه ها و سینمای پوچ گرایانه را سیطره ی نگاه غیرالهی و دنیاگرایانه، تاثیر ناکامی های بشر در زندگی دنیوی، ظهور پدیده هایی چون جنگ های عالم گیر و کشتارهای بیرحمانه و ناتوانی علوم تجربی از نظم بخشیدن به زندگی بشر ذکر کرد.
اسفندیاری گفت: در سینمای دینی نوعی نشانه گذاری رمزآلود برای هدایت خود و انتخاب مسیر مشاهده می کنیم، این شخصیت ها به سادگی در سیطره ی عقل و علوم تجربی قرار نمی گیرند و رمز و راز جهان را نمی زدایند.
وی با اشاره به این که در بسیاری از فیلم ها نوعی کمک و ایثارگری مشاهده می شود که بدون اعتقاد به آخرت حتی به صورت ناخودآگاه نیز امکان پذیر نیست گفت: به کدام دلیل عقلی و منطقی یک شخص جان خود را فدا می کند تا دیگران نجات یابند، ماندن نام نیک برای کسی که فانی است، چه فایده ای دارد!؟
«هلن همتی» استاد دانشگاه هنر نیز در سخنانی تحت عنوان «انگاره های زیباشناختی در سینما» گفت: سینمای دینی را نمی توان در یک گونه ی سینمایی با قواعد و دستور زبان خاص جست وجو کرد، اما می توان جلوه های دینی منبعث از ذهن سازنده ی اثر را در هر ژانر و گونه ی سینمایی مشاهده نمود.
وی با اشاره به این که جای پای سینمای دینی باید در اندیشه و احوالات فیلمساز دنبال شود، گفت: «سیسیل ب دومیل» ـ فیلمساز ـ با استفاده از قصه های مذهبی به بهره برداری از اسکلت محکم داستانی در قصص تاریخ مذهب پرداخت و با افزودن نتیجه گیری های اخلاقی و سنتی در پایان هر فیلم، فروش سرسام آوری را به دست آورد.
همتی گفت: در
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 