پاورپوینت کامل صهیونیسم، محصول مشترک هرتزل و هیتلر است. ۴۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل صهیونیسم، محصول مشترک هرتزل و هیتلر است. ۴۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل صهیونیسم، محصول مشترک هرتزل و هیتلر است. ۴۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل صهیونیسم، محصول مشترک هرتزل و هیتلر است. ۴۴ اسلاید در PowerPoint :

اشاره

دکتر «عبدالوهاب المسیری» استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه اسکندریه و محقق برجسته ی یهود و صهیونیسم شناس، دایره المعارف ۸جلدی «الیهود و الیهودیه والصهیونیه» را روانه ی بازار کرد. وی برای به انجام رساندن این مجموعه، بیش از بیست و پنج سال تلاش کرد تا در قالب یک کار علمی و پژوهشی و تفسیری تازه چهره ی واقعی صهیونیسم را نشان دهد.

صهیونیست ها، پس از اطلاع از برنامه ی پژوهشی وی بارها او را تهدید به قتل کردند، اما وی بی اعتنا به این تهدیدها به راه خود ادامه داد.

وی در گفت وگویی با مجله ی «الکفاح العربی» لبنان، به پرسش هایی درباره ی طرح خود پاسخ می دهد و نکات جدیدی درباره ی صهیونیسم باز می نماید.

تاکنون عرب ها هزاران کتاب و پژوهش درباره ی یهود و صهیونیسم تألیف و منتشر کرده اند. اما این تألیف ها برخی منفعلانه و برخی دیگر خطابه وار بوده و نتوانسته است که عرب ها و مسلمانان را به حقیقت این ملت (یهود) و نقش آنها در منطقه آگاه کند. آیا دایره المعارف شما نیز گرفتار همین وضع است یا راهی برای بیرون رفتن از این وضع پیدا کرده است؟

من نیز با شما در مورد این مسأله که آنچه درباره ی صهیونیسم، یهود و اسراییل منتشر شده، بسیار پر حجم است، موافق هستم. اما من به عنوان پژوهشگری که می خواهد درباره ی یک موضوع، مطلبی علمی بنویسد، همه ی آنچه در باب آن موضوع نوشته شده است را مطالعه می کنم تا به نقطه ی عزیمت مورد انتظار دست یابم. البته کتاب هایی که فاقد روح و روش علمی هستند، برای من ارزشی ندارند. در این جا باید به این نکته اشاره کنم که برای تألیف این مجموعه تعداد زیادی از نوشته ها و کتاب ها، مبنای کار من بوده اند که دست یابی به آنچه در «موسوعه» ارایه کرده ام، بدون آن ها امکان نداشت. از این میان می توان به کتاب ها و پژوهش های زیر اشاره کرد: «الموسوعه الفلسطینیه»، «الفکر الصهیونی» و دیگر نوشته های دکتر «انیس الصایغ»، کتاب های «تلمود» و «اسراییل الکبری» اثر دکتر «اسعد رزوق»، پژوهش های پژوهشگر سوری «جبور» درباره ی شهرک سازی و شهرک نشینی در اسراییل، جنوب افریقا و اندونزی که کاری برجسته است و متأسفانه ناتمام مانده! پژوهش های دکتر «بدیعه امین» (عراقی) درباره ی ادبیات صهیونیستی و کتاب برجسته ی وی درباره ی مسأله ی یهود. هم چنین از پژوهش های پژوهشگر فلسطینی «حبیب قهوه چی» ـ که مدیر مؤسسه ی «زمین» بود ـ نیز استفاده کرده ام. هر چند که او در بعضی از کتاب هایش به من حمله کرده است. البته به نظر من، علت این کار نداشتن درک درستی از کار من می باشد، زیرا من کار خود را در ادامه ی کار و نگرش او محسوب می کنم.

هم چنین من از پژوهش های دکتر «جمال حمدان» در مصر نیز استفاده کرده ام. علاوه بر این نباید سهم مراکز پژوهشی در این کار را فراموش کنم؛ مراکزی مانند «مرکز الدراسات الفلسطینیه» که مجله ی «الیوم» را منتشر می کند. به نظر من، هرکس که بخواهد با شیوه های علمی، مسایل اسراییل را مورد بررسی قرار دهد، می تواند از این منبع استفاده کند. هم چنین «مرکز الابحاث الفلسطینیه» که انیس الصایغ یکی از گردانندگان آن بود، «مرکز الدراسات السیاسیه والاستراتیجیه» که مجموعه ای از پژوهش های بسیار مهم را منتشر کرد.

کتاب من از این پشتوانه های پژوهشی برخوردار بود. مشکل اصلی ای که بر سر راه من قرار داشت، این بود که چگونه از میان حجم عظیم کتاب هایی که به این موضوع پرداخته اند، بهترین آن ها را انتخاب کنم یا کدام یک را مبنا قرار دهم.

آیا می توان گفت که روش علمی شما در این دایره المعارف (موسوعه)، از روش خطابه و انفعال فاصله دارد؟

دوست دارم درباره ی ایده ی این انفعال ها سخن بگویم. من از خرد عربی می خواهم تا از معیارهایی مانندِ اعتدال، انصاف، بی طرفی و… دوری جوید و به جای آن به معیاری تفسیری روی آورد؛ یعنی به جای این که از من سوءال شود، انگیزه هایت چه بود؟ آیا بی طرف مانده ای یا خیر؟ از توانایی تفسیری آنچه می گویم ـ با صرف نظر از انگیزه هایم ـ سوءال شود. کسی که نوشته هایم را می خواند، باید ادعاهایم را با واقعیت تطبیق دهد. اگر من توانسته باشم واقعیت ها را تفسیر کنم، کارم پذیرفته و غیرقابل انکار خواهد بود. کار تطبیق با واقعیت، باید بدون احساسات غضب آلود من و دیگر همکارانم نسبت به صهیونیسم انجام گیرد.

شما در این دایره المعارف، به تبیین حرکت دولت صهیونیسم، عقیده ی یهودی و جماعت های یهودی در جهان پرداخته اید. بدون شک شما برای تبیین این ابعاد، از منابع غربی و یهودی نیز استفاده کرده اید. فکر نمی کنید که برخی از این منابع، به گونه ای نوشته شده اند که با وجود و نقش یهود تناسب دارند. اصولاً

چگونه توانستید نخ های سفید را از نخ های سیاه جدا کنید؟

دایره المعارف من به تدریج به یک مؤسسه تبدیل شد. در این مؤسسه بخش ویژه ای به نام بخش ترجمه ی زبان عبری به عربی وجود داشت. علاوه بر این در امریکا دو پژوهشگر دستیار من بودند که کارشان تهیه ی منابع انگلیسی منتشر شده ی این کشور بود. این دو نفر کمک های زیادی به من نمودند، زیرا منابع صهیونیستی به خاطر شهرت من به دستم نمی رسید. این دو نفر به سازمان ها و مراکز صهیونیستی مراجعه می کردند تا منابع مورد نیاز را تهیه نمایند. در این منابع ـ مانند الموسوعه الیهودیه ـ حجم عظیمی از اطلاعات وجود دارد.

من برای تشخیص مطالب حقیقی از مطالب ساختگی، روشی را در پیش گرفتم که به جوانان هم سفارش می کنم که از این روش استفاده نمایند. این روش بر یافتن الگو و سبک موجود در اطلاعات پراکنده مبتنی می باشد؛ یعنی ابتدا اطلاعات پراکنده را یکی پس از دیگری ثبت کرده و سپس سبک و الگوی موجود در آن ها را انتزاع می نمایم واز این راه اطلاعات به دست آمده را طبقه بندی می کنم. برای روشن شدن بیشتر این روش مثالی می زنم؛ به نظر من، حرکت صهیونیسم نسبت به یهودیان حرکتی دشمنانه بوده و خواهان خلاص کردن اروپا از شرّ یهودیان بوده است. استعمار غرب به این نتیجه رسید که مشکلات خود را به جایی خارج از اروپا منتقل کند. به همین دلیل تصمیم گرفت یهودیان را از اروپا کوچ دهد. در انجام این کار برخی از رهبران صهیونیسم که از غرب اروپا آمده بودند، به استعمار غرب یاری می رساندند. این در حالی بود که یهودیان در اروپای غربی در رفاه و آسایش به سر می بردند و با محیط خود هماهنگی کامل داشتند. اما آنان از یهودیان شرق اروپا می ترسیدند.از این رو، در تشکیل حرکت صهیونیسم با رهبران استعمار غرب همگام شدند. دفاع غرب از یهودیان فقط برای تحقق این ایده ی غربی بوده است. این همان الگو یا سبک است. من هنگام مطالعه ی تخصصی این موضوع به شخصی با نام «آلفرد نوسیک» برخورد کردم که بنیان گذار حرکت صهیونیسم محسوب می شود. در مطالعات خود متوجه شدم که وی مخفی شده و دیگر رد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.