پاورپوینت کامل ادوارد سعید و وظیفه منتقد ۳۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ادوارد سعید و وظیفه منتقد ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ادوارد سعید و وظیفه منتقد ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ادوارد سعید و وظیفه منتقد ۳۴ اسلاید در PowerPoint :

«ادوارد سعید» استاد معتبر دانشگاه و یک متفکر جهانی فلسطینی تبار است.بسیاری معتقدند وی در زمره ی نخبگانی محسوب می شود که توانسته است میان فرهنگهای متنوع پل ارتباطی ایجاد کند.اهمیت سعید حاصل تنوع فعالیتهای فکری،غنای پژوهشها و ر وش انتقادی و صریح او است.

سویه ی انتقادی ادوارد سعید آن گونه که در کتابهایش درج شده،قلمرو بسیار گسترده ای است و تمام وجوه مختلف نقد سیاسی،ادبی، نقد موسیقی، نقد خویشتن وحتی نقد تبار خود را شامل می شود که این قسم اخیر به گونه ای بسیار اعجاب آمیز در زندگینامه ی خود نوشت وی که در سال گذشته با عنوان «فرامکان» منتشر گردیده،نمایان شده است.او در آن پدر وبسیاری از اعضای خانواده و دوستانش را نقد کرده است.

«پاول پوفیه» نویسنده ی کتاب حاضر کوشیده است تا از رهگذر پژوهش هایی که پیروان و شاگردان فکری سعید درباره ی او منتشر کرده اند،به تبیین صبغه و نگرش انتقادی وی بپردازد.بیش از هرچیز ضروری است به این نکته اشاره کنیم که نویسنده در مقدمه یکتاب به شایستگی به این سخن ادوارد سعید اشاره می کند:«من موانع گفت و گوی میان فرهنگ و هم زیستی ملتها هستم.تا کنون هر نوشته ای را که منتشر کرده ام و نیز تمام مبارزات من به منظور تحقق این آرمان اساسی بوده است.

اما معتقدم که باید پیش از هر گفت و گوی حقیقی عدالت و اصول حقیقی اجرا شود».اهمیت ذکراین سخنان درانی است که ادوارد سعید را در جایگاه شایسته و واقعی اش می نشاند و این نکته ای است که از نظر بسیاری از ناقدان وی پنهان مانده است.همچنان که بسیاری از مدافعان سعید نیز از آن فراتر رفتهاند؛زیرا ادوارد سعید مانند بسیاری از متفکران بزرگ پیوسته مایه ی اختلاف،ستایش،نقد و دشمنی بوده است.

وازآنجا که سعدی تفکر انتقادی و شجاعت د رگفتن حقیقت را یک جا درخود گردآورده است،هم شمار مدافعانش بسیاراست و هم ناقدانش افزون.مؤلف در این کتاب ـ که در نوع خود بی نظیراست ـ به بیان مهمترین دیدگاهها و نظریه ها درباره ی اندیشه و سرگذشت علمی،سیاسی و موسیقی سعید پرداخته است.

پوفیه معتقد است که ادوارد سعید به سبب داشتن سه خصلت ویژه،جایگاه خاصی پیدا کرده است،ویژگیهایی که تعهد وگستردگی شخصیت اورا به نمایش می گذارد.سه خصلت مذکور از گستردگی وبینش عمیق علیم،تفکر منسجم،ومنش اخلاقی وارزشی در موضع گیریهای سیاسی که بدون آنها هیچ تمدنی پا نمی گیرد.

نبود هر یک از ویژگیهای سه گانه سبب می شوند که روشنفکر به انسانی کاملاٌ عادل یا دانشگاهی صرف همانند انبوده دیگر مدرسان دانشگاه در سراسر جهان تنزل یابد.پایبندی به اصول اخلاقی درعرصه ی سیاست سبب می شود تا از پذیرش هرگونه زور،اقتدار سرکوب گر و گونه ی تفکر هابزی در روابط انسانی سرباز زند.هم چنین این اصول موجب می شود که شخص برای عدالت ـ به عنوان اصلی از اصول مهم بشری ـ به مبارزه دست زند و مدافع سلطه و حاکمیت زور نگردد.

ادوراد سعید طرح های عظیم فکری خود را بر مبنای همین«ارزش عدالت بشری» که نسبت به تمام انسانها یکسان است،بنا کرده است.ازکتاب نخستین اش درباره ی فلسطین با عنوان«واپسین آسمان» گرفته تا کتاب سترگ«شرق شناسی» دردهه ی هفتاد قرن گذشته ـ که در آن تمام مفاهیم غربیها در مورد شرق را یکسره دگرگون کرده است ـ وتاکتابهای بعدی هم چون کتاب پرارزش «فرهنگ امپریالیسم»(۱۹۹۴)و نوشته های انتقادی دیگر که به گونه ای علمی به بررسی مسأله ی اسرائیل وفلسطین پرداخته است،همه و همه برپایه ی رعایت عدالت نگاشته شده است.

ادوارد سعید برخلاف بسیاری از روشنفکران جهان سوم تنها سودای عدالت را دارد و برپایه ی آن به جهان پیرامون می نگرد.وی حتی درتعامل با ابرقدرتهای استعماری،روایتهایی از کشورها و ملتهای استعمار شده و نظامهایسرکوبگر(هرجا و در هر مقامی که می خواهند باشند) نیز همین اصل را به کار می گیردوبه دفاع از آن می پردازد.

علاوه براین،سعید در نقد خویش نیز عدالت پیشه است؛نه پروای خود را داردو نه می کوشد تا خویش را پاک و بیگناه نشان دهد. از این منظر است که سعید بر بارزترین ستم و اجحافی را که طرحهای قومی و محلی می کوشند تا تحت شعارهای بزرگ و اغوا کننده پنهان دارند،آشکار میکند.وی معتقد است:ستمی ک این طرح هابر ملت استعمار شده روا می دارند کمتر از سلطه جوییهای استعمارگران نیست.

سعید در کتاب«فرهنگ و امپریالیسم» به درستی از ضرورت احیای میراث انتقادی«فرانتس فانون» علیه طبقات استعمارگر سخن به میان می آورد و در این زمینه به دلایلی آشکار و نهان اشاره می کند که هم به استعمارگران پیوند می یابد وهم به طبقات محروم و استعمارشده.ازجمله دلایل مذکور این است که طبقات استعمارشده ضمن مبارزات خود علیه استعمارگران به همان شیوه ها و شگردهایی متوسل می شوند که استعمارگران خود می کوشند آنها را علیه مردم ستمدیده به کارگیرند.

ازاین رو وظیفه ی منتقد آگاه این است که هر دوی آنها را بر تیغ نقد بسپارد. وظیفه ی راستین او را در این خلاصه خواهد شد که این گونه شیوه های مذبوحانه اما ریاکارانه ی طبقات محروم واستعمار شده را عریان سازد و بدین وسیله آنان را از فرو غلتیدن در دام استعمارگران بر حذر دارد.بنابراین،ادوارد سعید از پذیرش احکام و یا نتیجه گیریهای کلی در

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.