پاورپوینت کامل همراه با بهار ; جوان و بهداشت روان(۶) ۳۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل همراه با بهار ; جوان و بهداشت روان(۶) ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل همراه با بهار ; جوان و بهداشت روان(۶) ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل همراه با بهار ; جوان و بهداشت روان(۶) ۳۲ اسلاید در PowerPoint :
۱۶
جوان و هویت دینی
اشاره
از نیازهای فطری آدمی، گرایش به عشق و پرستش است؛ به این معنا که فرد، سمتقل از هر گونه
یادگیری، در درونش تمایل به عبادت و بندگی خدا را احساس می کند. تجلی چنین احساس و
تمایلی، در اعمال و رفتار دینی آشکار می گردد. رابطه آدمی و دین و نسبتی که با آن پیدا می کند،
در موقله هویت دینی تبیین می شود. به گفته یکی از روان شناسان، هدف ایدئولوژی، ایجاد
تصویری درذهن شخص است که احساس فردی و جمعی هویت را در او تقویت کند. بدیهی
است پی آمدهای تکوین هویت دینی، احساس تعهد و مسئولیت در برابر ارزش ها و باورهای آن
مکتب است. برخی از صاحب نظران، تعهد را سنگ بنای هویت می پندارند.
بهترین هویت
بهترین هویتی که مورد تأیید اندیشمندان جامعه ما قرار گرفته، دین و مذهب است. هویت دینی،
انسان را به منبع و پشتوانه ای متصلمی کند که از بالاترین ثبات برخوردار است؛ یعنی خداوند
مهربان. هنگامی که به عقل خود رجوع کنیم، به همین هویت پی می بریم. ارسطو در این باره
می گوید:«ما نباید از کسانی پیروی کنیم که به ما اندرز می دهند چون انسانیم، باید به فکر چیزهای
انسانی باشیم و چون فانی هستیم، تنها درباره امور فانی بیندریشیم، بلکه باید تاجایی که در توان
داریم، خویشتن را جاودان سازیم و نهایت کوشش خود را به کار بریم تا مطابق بهترین چیزی
کهدر ما وجود دارد زندگی کنیم». هویت دیی، به جاودانه بودن انسان اشاره دارد، جلوه ای زیبا به
او می دهد و راه های رسیدن به کمال را بیان می کند.
ارمغان هویت دینی
اولین و مهم ترین دستاورد هویت دینی، پاسخ به پرسش های بنیادین و عمیق آدمی است.
سامئول ها نینگتون معتقد است دین برای کسانی که با پرسش هایی از این دست رو به رو هستند
که من کیستم و به کجا تعلق دارم، پاسخ های قانع کننده ای دارد. پی آمد دیگری که از تکوین
هویت دینی به نسل جوان می رسد، جهت یافتن زندگی است. امام راحل در این زمینه می فرماید:
«مذهب اسلام، هم زمان با اینکه به انسان می گوید خدا را عبادت کن و چگونه عبادت کن، به او
می گوید چگونه زندگی کن و روابط خود را با دیگر انسان ها باید چگونه تنظیم کنی و حتی جامعه
اسلامی با دیگر جوامع باید چگونه روابطی را برقرار نماید. هیچ حرکتی و عملی از فرد و یا
جامعه نیست مگر اینکه مذهب اسلام، برای آن حکمی مقرر داشته است». هویتی دینی، جوان
را در جایگاهی ارزشمند و والا قرار می دهد. دین، از یک سو جوان را به ملکوت نزدیک تر از
دیگران می داند و از دیگر سوی، به تکریم و بزرگداشت او معتقد است و بر مبنای مکلف شدن به
تکلیف الهی، او را هم تراز و هم شأن بزرگسالان می داند.
مهم ترین پی آمد هویت دینی
یی از بحران های عصر حاضر، احساس پوچی، سرگردانی و بی هدفی است. به همین دلیل،
جنگ ها رو به فزونی اند و قتل و خودکشی، هر روز افزایش می یابد. مرحوم علامه محمدتقی
جعفری در این باره می نویسد: «به یاد دارم این مسئله را با یکی از انسان هایدل سوز که از عواطف
انسانی برخوردار و عمری را در فکر دفاع از ازادی های معقول و حقوق انسان ها سپری کرده بود،
مطرح کردم. او با استناد به از دست رفتن هویت انسانی و ارزش های والای انسان گفت؛ بگذار
این زمین کهفقط به صورت رزّادخانه (برای انباشتن سلاح بیشتر) و قهوه خانه عیش و عشرت و
پوچ گرایی و مبارهزبا هر ونه عظمت های انسانی در آمده است، هر چه زودتر از بین برود.»
درهویت اسلامی، آنچه انسان رااز پوچی خارج می کند، جهان بینی است. انسان دارای عطشی
است که فقط با پیمودن راه خدا و رسیدن به وصال او فرو می نشیند.
جوان و هویت ملی
در طول تاریخ اهداف تربیت از نظر توجه به آرمان های ملی، دستخوش تغییراتی گردیده است.
در برخی جوامع، تربیت بر یمراث گذشته تیه داشت و پای بندی بدان را توصیه می کرد. در دوران
رنسانس، تربیت متوجه زیبایی و هنر شد و در دوران جدید، بیشتر به مشارکت اجتماعی،
معطوف گردیده است. یکی از اهداف اساسی تعلیم و تربیت را می توان در مسئولیت مدنی
احترام به کشور خویش، و انجام خدمتی شایسته در حق آن خلاصه کرد. تحقق موارد یاد شده،
موجب درک هویت ملی می شود. دل بستگی به هویت ملی، از آگاهی از ویژگی ها و ارزش
هایملی سرچشمه می گیرد. اساسا شناخت هر پدیده، موجب یگانگی با آن می شود و در مقابل،
نشناختن به بیگانگی می انجامد.
عناصر تشکیل دهنده هویت ملی
داشتن زبان مشترک، بستگی های جغرافیایی و بستگی های مشترک اقتصادی، عواملی هستند که
مردمی را که زمانی طولانی با هم زندگی کرده اند، دارای تجربیاتی یکسان، و جهان بینی و
ارمان های تقریبا مشترک می کند. به طور معمول، این مردم با هم زندگی کرده اند، با هم احساس
خوشبختی و شادمانی داشته اند و با هم رنج برده اند. این همان یزی است که می توان آن را
شخصیت و هویت ملی نامید. در برخی پژوهش ها، از چهاردسته ارزش هایملی، دینی،
جامعه ای و انسانی، با عنوان عناصر تشکیل دهنده هویت ملی سن بهمیان آمده است. ارزش های
ملی، تمامی مشترکا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 