پاورپوینت کامل روز خبرنگار ; چکیده کتاب خبر و اخلاق خبرنگاری ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل روز خبرنگار ; چکیده کتاب خبر و اخلاق خبرنگاری ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روز خبرنگار ; چکیده کتاب خبر و اخلاق خبرنگاری ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل روز خبرنگار ; چکیده کتاب خبر و اخلاق خبرنگاری ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
۴۹
چهارشنبه
۱۷ مرداد ۱۳۸۶
۲۴ رجب ۱۴۲۸
۸ . Out . 2007
اشاره
هفدهم مرداد، «روز خبرنگار» نام گذاری شده است. در این نوشتار، بخش های مختلف
کتاب خبر و اخلاق خبرنگاری را با ویژگی های کتاب نامه ای زیر خلاصه کرده ایم:
سیدمحمد مکتبی، خبر و اخلاق خبرنگاری، قم، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما،
۱۳۸۴، چاپ اول، ۱۲۲ صفحه.
در این کتاب، با تبیین نقش و اهمیت اخلاق در حرفه خبرنگاری، تأثیر اخلاق بر فرآیند
اطلاع رسانی بیان شده است.
اهمیت خبر
خبر، ماده اولیه ارتباطات اجتماعی را تشکیل می دهد. در گفت وگوهای عمومی نیز خبر، شامل آگاهی و
اطلاعاتی است که افراد درباره زندگی مشترک خویش به دست می آورند. انسان ها برای دست یابی به
زندگی بهتر، انتخاب راه مناسب تر، فعالیت در صحنه اجتماع و پرداختن آگاهانه تر به مسئولیت های
فردی و اجتماعی، همواره باید از حوادث و اتفاق هایی که در دنیای اطرافشان روی می دهد، باخبر
باشند. در حقیقت، تهیه خبر یکی از اهداف اساسی وسایل ارتباطی به شمار می رود و رسانه های
جمعی اساساً همراه با خبر متولد می شوند. نشر خبر و اطلاع رسانی در شکل گیری شخصیت اصلی یک
رسانه ارتباطی، اهمیتی ویژه دارد. بنابراین، وسایل ارتباطی، انتشار اخبار را به عنوان نخستین هدف،
در رأس فعالیت های خود قرار داده اند و می کوشند نیازهای خبری مخاطبان خود را تأمین کنند.
عناصر خبر
هر خبرنگار پیش از هر چیز باید به شناسایی دقیق خبر بپردازد و با استفاده از ایده های خود یا استناد
به گزارش های معتبر دیگران، جریان حقیقی آن را بیان و کیفیت و آثارش را به خوبی تشریح کند. با این
شیوه، حقیقی بودن، نو بودن و جالب بودن خبر نیز که مهم ترین ویژگی های آن را تشکیل می دهد،
رعایت خواهد شد. هر خبر هر چند کوتاه و کوچک، با توجه به اطلاعات زیر تکمیل می شود:
ـ شخص یا اشخاصی که در واقعه، شرکت دارند یا واقعه به گونه ای با آنها ارتباط می یابد.
ـ موضوع و نوع واقعه، یعنی آنچه واقعه را تشکیل می دهد.
ـ علت و انگیزه ای که سبب ایجاد واقعه شده است.
ـ چگونگی وقوع که ترتیب و کیفیت واقعه را نشان می دهد.
ـ مکان وقوع و زمان آن.
این عناصر شش گانه خبر: کجا، که (چه کسی)، کی (چه وقت)، چه (چه چیزی)، چرا و چگونه
(چه طور)، کلیشه و الگویی است که با طرح مناسب آنها در خبر، کمترین ابهامی برای مخاطب باقی
نمی ماند و نیازهای او از محتوای خبر به میزان قابل توجهی تأمین می شود.
مراحل خبرنویسی
نگارش و تنظیم اخبار، یکی از مهم ترین مراحل کار رسانه های خبری است که به مهارت های ویژه ای
همچون تسلط بر موضوع خبر، آشنایی با متون خبر، تندنویسی، درست نویسی، ساده نویسی،
روان نویسی، خلاصه نویسی، به گزینی کلمات و عبارات، گزینش مناسب اطلاعات، تعیین حجم مناسب
اطلاعات و نوشتن آمار و ارقام نیاز دارد. مرسوم ترین شیوه نگارش خبر، هِرم وارونه است که در آن،
عبارت یا بند نخست، مهم ترین بخش خبر را تشکیل می دهد. پس از آن نیز دیگر اطلاعات، به ترتیب تا
کم اهمیت ترین بخش خبر می آید.
اهمیت خبرنگاری
خبرنگار، کسی است که با استفاده از منابع خبری
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 