پاورپوینت کامل گلبرگ فراغت; کتاب خانه گلبرگ ۷۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گلبرگ فراغت; کتاب خانه گلبرگ ۷۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گلبرگ فراغت; کتاب خانه گلبرگ ۷۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گلبرگ فراغت; کتاب خانه گلبرگ ۷۸ اسلاید در PowerPoint :

۹۵

کتاب خانه گلبرگ

سکینه صادقی

فلاح، محمدهادی، حرف های ماندگار: رهنمودهای سازنده به جوانان، قم، مرکز پژوهش های
اسلامی صدا و سیما، ۱۳۸۰، ۱۵۳ص.

اخلاق در فرهنگ اسلام، طیف گسترده ای دارد و امور فردی و اجتماعی را در برمی گیرد.
در این فرهنگ، اصلاح رابطه انسان با خود، با خدا و دیگران مورد انتظار است.
بزرگ ترین مسئله در زندگی جوان، رهبری عواطف و احساسات اوست. حرف های ماندگار
سفارشی به خود است، برخلاف سفارش ها و وصیت های مرسوم. سفارشی است بر خود که جانب
خدای تعالی و جهان هستی و هم نوع و خویش را نگه داریم، هر کاری نکنیم و هر جایی
نرویم تا جان ما هر کاره و هر جایی نشود. این کتاب مجموعه ای است از احادیث و
گفتارهای زیبا با موضوع اخلاق پیرامون خداگرایی، اخلاص، قرآن گرایی، دین داری،
پرهیزکاری، دعا و راز و نیاز، نماز، بردباری، امر به معروف و نهی از منکر، الگوی
مناسب، دیگرگرایی و کمک به هم نوع، خویشتن داری، بهره برداری از فرصت ها، علم و
تحصیل، کار و تدبیر و معاشرت ها و مراقبت ها، با این امید که تحفه ای از اخلاق و
ادب ره توشه جوانان شود و آنان را به نردبان تعالی رهنمون سازد.

رضایی اصفهانی، محمدعلی، پرسش های قرآنی جوانان (۷): روابط دختر و پسر (۱)، قم،
پژوهش های تفسیر و علوم قرآن، ۱۳۸۵، ۳۰۴ ص.

قرآن کریم، نوری همواره تابان است که بر اندیشه بشر تابید و راه انسان ها را روشن
ساخت. این کتاب، منبع عظیم معرفتی و سفره ای الهی است که می تواند نسل های بشر را
از زلال معرفت خویش سیراب سازد که مقام دانش و دانشمندان را ارج می نهد و عالمان و
جاهلان را مساوی نمی داند، بلکه با اشارات متعدد به مباحث علوم تربیتی،
کیهان شناسی، زیست شناسی و روح و روان انسان، حس کنجکاوی و پرسش گری آدمی را تحریک
می کند و زمینه رشد علوم را فراهم می سازد.

پرسش، کلید دانش و ذهن پرسشگر، ارجمند است. وظیفه دانشمندان دریافت پاسخ از منابع
قرآن، حدیث، عقل و علوم تجربی و ارائه آن به تشنگان حقیقت است. ازاین رو، جمعی از
پژوهشگران حوزه و دانشگاه گرد هم آمده اند و با تأسیس «واحد پاسخ به پرسش های تخصصی
قرآن و علم» و ارسال پرسش نامه به دانشگاه های گوناگون، به گردآوری پرسش ها و ارائه
پاسخ پرداخته اند و حاصل تلاش این عزیزان در مجموعه پرسش های قرآنی جوانان گردآوری
و ارائه شده است. به طور کلی مباحث این کتاب در مورد رابطه دختر و پسر، عشق و
معاشرت می باشد.

دوانی، علی، سیمای جوانان در قرآن و تاریخ اسلام، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی،
۱۳۴۸، ۳۱۰ ص.

کتاب سیمای جوانان زمانی به رشته تحریر درآمد که طاغوت و دستگاه مخوف ساواک، سایه
شوم خود را بر همه چیز این مرز و بوم گسترده بود که از جمله می توان سانسور شدید
مطبوعات و کتاب ها، به ویژه این قبیل کتب اسلامی را یاد کرد. بنابراین، این کتاب در
زمان خود اثر کم نظیری بوده است.

در نخستین بخش، یک سلسله حقایق و حوادث موثق تاریخی از کتاب آسمانی قرآن مجید آورده
شده است. قرآن کریم صریحاً نقش جوانان را در این رویدادها بازگو می کند و تأثیر
نیروی فیاض جوانی را که سرچشمه آن همه وقایع بزرگ و جالب تاریخی بوده، به نحو
دلپذیری روشن می سازد. سیمای جوانان در سطور زرین تاریخ درخشان اسلام و منابع پر
ارزش این آیین ابدی، ترسیم دورنمایی از سیمای ملکوتی پیشوایان معصوم(ع) در دوران
جوانی است و ذکر نامی از بسیاری از دانشمندان، فقیهان، محدثان، حکیمان و ادیبان
نامی که در سنین جوانی منشأ اثر بودند و درخت وجود آنها ثمربخش بود، از دیگر
بخش های این کتاب هستند.

وکیلی، حسین، قانون برای جوانان (شرح قوانین و مقررات مورد نیاز جوانان)، تهران،
نگاه امروز، ۱۳۷۹، ۱۴۴ ص.

قانون برای جوانان، با هدف آشنایی جوانان با قوانین و مقررات مورد نیاز تدوین شده
که حقوق و تکالیف آنها را مشخص می کند. در این کتاب، از حقوق و تکالیف فردی،
خانوادگی و اجتماعی جوانان سخن به میان آمده است و هر کدام از این موضوعات کلی، به
ریزموضوعاتشان بسط داده شده اند که مخاطب را به طور کامل در شناخت قوانین و مقررات
یاری می رساند. در بخش حقوق و تکالیف فردی، قوانین مربوط به نام و نام خانوادگی و
تغییر آن، سن قانونی، تحصیلات، خدمت سربازی، کار و استخدام، حساب بانکی و قوانین
رانندگی بیان شده است. در بخش حقوق و تکالیف خانوادگی، قوانین مربوط به ازدواج،
مخارج زندگی (نفقه)، ارث، روابط جنسی، شنیدن موسیقی و دیدن فیلم و عکس بیان گردیده
است. بخش حقوق و تکالیف اجتماعی، به حقوق اساسی افراد جامعه، مسئولیت های قانونی
افراد، شکایت علیه دیگران، امر به معروف و نهی از منکر، جرائم، اختیارات مأموران در
برخورد با جرائم و معاملات و داد و ستدها می پردازد.

محدثی، جواد، گامی در مسیر: خودسازی و عرفان برای جوانان، قم، بوستان کتاب قم
(انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی)، ۱۳۷۹، ۲۲۴ ص.

کتاب گامی در مسیر: خودسازی و عرفان برای جوانان، مجموعه بازنگری شده سلسله مقالاتی
است که با عنوان ثابت «گامی در مسیر»، در مدت بیش از سه سال (از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸)
در صفحه جوانان روزنامه جمهوری اسلامی به صورت هفتگی چاپ می شده است. جهت گیری
مقالات، جوانان بودند و هدف آن بود که مخاطبان با زبانی ساده، با معارف والا و ژرف
مکتب در زمینه خودسازی و سلوک و عرفان آشنا شوند. ازاین رو، با آنکه محتوای این
نوشته ها عمدتاً معارفی برگرفته از آیات قرآن و احادیث معصومان(ع) و معارف دین است،
اما در زبان و قالب استفاده شده، اصولی همچون کوتاهی، تنوع موضوعات، روانی و سادگی
قلم، لحن صمیمی و خودمانی و به کار گرفتن کمتر متن عربی آیه و حدیث مراعات شده است
و با برخی بازنگری های تکمیلی و بهینه سازی متن، به صورت کتاب تدوین گردیده و در
اختیار جوانان و دیگر علاقه مندان قرار داده شده است. سرفصل های آن عبارتند از:
هستی در نگاه عارفانه، در قلمرو دل، خودسازی، سلوک اجتماعی و منزل واپسین، همراه با
مقالات مربوط به هر یک از این سرفصل ها.

خوب است بدانید که این کتاب، یک سلسله مباحث نظری و مدوّن و برهانی نیست و شیوه
عقلی و نقلی و استدلالی در آن به کار گرفته نشده است، بلکه با زبان دل و با صفای
باطن جوانان سخن گفته شده، بی آنکه از ارزش مباحث عقلی و برهانی کاسته شود.

قائمی، علی، مجموعه بحث ها در زمینه شناخت، هدایت و تربیت نوجوانان و جوانان،
تهران، انتشارات امیری، ۱۳۶۳، ۳۴۰ ص.

کتاب هدایت و تربیت نوجوانان و جوانان کوششی است برای شناخت و بررسی حالات و رفتار
نوجوانان و جوانان و آگاهی از ابعاد وجودی آنان و شناساندن به والدین و مربیان، با
هدف آنکه نوع برخورد و موضع گیری خود را در مورد تربیت و هدایت آنان اصلاح کنند و
جهت دهند. این کتاب، به مسائل مربوط به رشد و حیات، تحولات جسمی و روانی نوجوانان و
جوانان، طرز فکر، حالات، امیدها، ایده آل ها، یأس و ترس های آنان و… می پردازد و
سیزده بخش را دربرمی گیرد که بعضی موضوعات آن عبارتند از: هوش و استعداد، شخصیت و
رفتار، استقلال طلبی، مذهب و اخلاق، عقاید و جهان بینی، اختلالات و بیماری ها،
نوجوانان و لغزش ها، خواسته ها و مسائل نوجوانان و جوانان، پرورش و تعدیل ابعاد
وجودی، تربیت در رابطه با واقعیت ها، بازسازی و اصلاح و ضوابطی در تربیت.

چیستان/معماهای معنوی

اصغر عرفان

به هیچ چراغی بها نمی دهم. من تابناکی اشعه های خورشید را با تار و پود وجودم احساس
می کنم. ستارگان را با قلبم رصد می کنم، و سرخ و بنفش و زرد و آبی گل ها را با دلم
می بینم. با آیینه قهر نیستم. او را به درون برده ام و روشنی را به ضمیر سپرده ام.
آهنگ ها رمز زندگی منند و دروازه ورودم به جهان هستی. من با رنگ ها غریبه نیستم؛
سبز خوشبختی را می شناسم و سیاه نگون ساری را، در آسمان خیالم رنگ ها رنگین کمان
می شوند. می دانم عشق، به رنگ زیبایی است و زیبایی به رنگ عشق، رنج به رنگ زرد و
زرد به شکل پاییز، مهر به رنگ بهار و بهار بسان زندگی، سپید مثل آب، و آب مزه حیات،
مشام من تیزتر از شماست؛ من با بوی پیراهن یوسف آشنایم. من خوش رویی را از نسیمش
می شناسم و تلخ چهرگی را از بوی نفرت انگیزی که منتشر می کند. من بیش از هر کسی
افتادن را آزموده ام و بهتر از هر کسی برخاستن را می دانم. ابوبصیر، رودکی،
ابوالعلای معری، دکتر طه حسین، هومر، هلن کلر و خیلی دیگر از بزرگان را با وصف من
یاد می کنند. من انتظار زیادی ندارم، فقط می خواهم مرا و توانایی هایم را ببینید.

پاسخ: روز جهانی عصای سفید

قلبم را نمی دانم؛ چرا که خیلی جاها از بی مهری ها شکسته، ترک برداشته و در پی این
شکست ها و دوباره ایستادن ها، به استواری تپیدن را قوی تر آموخته است، اما دست هایم
درست مثل دست های شماست و چشم هایم که شبیه تان، با ظاهری کاملاً عادی. تا با من
هم سخن نشوید، تفاوتم را نمی فهمید. دست هایم درست مثل دست های شماست، اما آنها
کارهای بیشتری آموخته اند، عمیق تر حس می کنند، دوست شدن را می دانند و از همه
مهم تر حرف زدن را؛ آنها پیامبر الهام های زمینی اند. چشمان من درست مثل چشمان
شماست با رنگ های سبز و سیاه و قهوه ای و آبی، اما چشمان من رنگ ها را بهتر
می شناسند، سبز صمیمیت را، آبی احساس را، سپید زلالی را و رنگ هر چه عشق و معناست.
آنها عمیق تر می بینند و ژرف تر می فهمند. من صدای سخن عشق را شنیده ام. دریا را
بی صدای امواجش می شناسم و رود را از طنین حرکتش می شنوم. دنیای من دنیای علامت ها
و نشانه هاست. من از سرزمین خاموشی آمده ام، از دیار سکون، با دلی پر از آرامش.
دنیای من با شما متفاوت است، اما خودم هرگز. با من حرف بزنید.

پاسخ: روز ناشنوایان

اصلاً ترسناک نیستم، اما برخی به درستی از من می ترسند و بعضی ها به غلط. گاهی کمین
می کنم، راه ها را می بندم و گاهی دست ها را، اما باور کنید نه دزدم و نه راهزن.
گاهی قفل ها را می شکنم، از پشت بام خانه مردم بالا می روم، با سرعتی غیر مجاز
رانندگی می کنم، سبقت می گیرم و به ظاهر خلاف می کنم، اما اهل خلاف نیستم.

شب را می شناسم و تاریکی هراس آورش را، اما نه برای نقشه های پلید و پنهانی که باید
در تاریکی اجرا کرد. من در پی آرام کردن شبم و اینکه کسی سکوت زیبایش را نشکند.
عقاب تیزبین لحظه ها هستم. با نگاهم صید می کنم، با سرعتْ خودم را می رسانم،
صحنه ها را شکار می کنم، اما نه برای خودم، که برای آسایش دیگران. انواع اسلحه های
خطرناک را دارم. اصلاً خیلی وقت ها راحت اسلحه می بندم، اما نه برای ترساندن مردم،
که برای آرامش دادن به آنها. می ترسانمشان، نه برای باج گرفتن از آنها، که برای
نرفتنشان در کمند خطر. من خیرخواه آنها هستم، اگرچه خیلی ها باور نمی کنند و از من
و عتاب و امر و نهی هایم دل خوشی ندارند. با این اوصاف، شاید کمی شبیه دزد باشم،
اما خیلی متفاوت از او هستم؛ درست برعکس او.

پاسخ: روز پلیس

اگر از معروف ترین شاعران ایران نباشد، دست کم از پرکارترین هاست، چون افزون بر
دیوانی با چهارده هزار بیت، چند اثر منظوم و منثور دیگر هم دارد مثل حدیقه الحقیقه،
سیر العباد الی المعاد و کارنامه بلخ، با دو دوره متفاوت در زندگی؛ اول که مصادف با
آغاز کار شعر و شاعری اش بوده و ناپختگی اش در معرفت، به مدح شاهان و سلاطین گذشت،
اما خیلی زود دوره دوم زندگی اش شروع شده و به راه بیداری و زهد و عبادت رفت، تا
آنجا که حتی دست بهرام شاه را که می خواسته دست خواهرش را در دست او بگذارد، رد
کرده است.

خیلی ها می گویند او نخستین کسی است که شعر اخلاقی را بنیان نهاده و همچنین اولین
کسی که عرفان را به صورت وسیع به شعر وارد کرده؛ یعنی بنیان گذار شعر عرفانی،
مولانا هم خودش را پیرو او می داند و در غزلی، عطار را مثل روح و او را به منزله
چشم آن روح می شمارد.

این شاعر بزرگ، ارادتی تمام به خاندان اهل بیت داشته؛ ارادتی در جای جای آثارش.
برای شناخت این شاعر زهد و مَثَل، شما را به شاعران قرن پنجم و اوایل قرن ششم
راهنمایی می کنیم و اگر راهنمایی بیشتری بخواهید، از شهر غزنه به عنوان زادگاه و
مدفن او نام می بریم. اگر تاکنون نام این قصیده سرا را به یاد نیاوردید، درباره
شاعر این شعرهای معروف کمی بیندیشید:

مسلمانان مسلمانان، مسلم

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.