پاورپوینت کامل صفحه کوچه های آسمانی – اهل بیت(ع) ۴۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل صفحه کوچه های آسمانی – اهل بیت(ع) ۴۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل صفحه کوچه های آسمانی – اهل بیت(ع) ۴۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل صفحه کوچه های آسمانی – اهل بیت(ع) ۴۴ اسلاید در PowerPoint :
جوان و اهل بیت(ع) (۱)
اهل بیت(ع) در آیات
ائمه، صاحبان علم کتاب
وَیقُولُ الَّذِینَ کفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کفَی بِاللّهِ شَهِیدًا بَینِی وَبَینَکمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکتَابِ. (رعد: ۴۳)
و کسانی که کافر شدند، می گویند: «تو فرستاده نیستی»، بگو: «کافی است خدا، و آن کس که نزد او علم کتاب است، میان من و شما گواه باشد».
پیام
الف) بنا بر روایات، مراد از کسی که علم همه کتاب را دارد، حضرت علی و اهل بیت(ع) هستند.
ب) وقتی یکی از اطرافیان حضرت سلیمان که مقداری از علم کتاب را دارد، می تواند در کمتر از یک چشم به هم زدن تخت ملکه سبا را پیش روی آن حضرت حاضر کند، پس اگر کسی تمام علم کتاب نزد او باشد، قدرت و اختیار او تا کجاست!
ج) آگاهی بر کتاب الهی، مقام انسان را تا آنجا بالا می برد که گواهی او، در کنار گواهی خداوند قرار می گیرد.۱
۱. محسن قرائتی، تفسیر نور، ج ۶، ص ۲۱۱.
ائمه(ع)، سرپرستان امت پس از پیامبر(ص)
إِنَّمَا وَلِیکمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلاَهَ وَیؤْتُونَ الزَّکاهَ وَهُمْ رَاکعُونَ. (مائده: ۵۵)
ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده اند؛ همان کسانی که نماز برپا می دارند و در حال رکوع زکات می دهند.
پیام
الف) ولایت بر مسلمین، اول از آن خداست، سپس پیامبر، بعد امام، سپس ولی فقیه.
ب) پس از رسول خدا(ص)، تنها علی(ع) رهبر مسلمانان جهان است.
ج) کسانی که اهل نماز و زکات نیستند، حق ولایت و رهبری بر مردم ندارند.
د) روح ولایت خدا و رسول و حضرت علی(ع) یکی است.
هـ) کسی که نسبت به آه فقرا بی تفاوت باشد، نباید رهبر و ولی شما باشد.۱
۱. همان، ج ۳، ص ۱۱۹.
ائمه(ع)، وارثان انبیا
وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُک لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّیتِی قَالَ لاَ ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ. (بقره: ۱۲۴)
و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی آن همه را به انجام رسانید، [خدا به او] فرمود: «من تو را پیشوای مردم قرار دادم.» [ابراهیم] پرسید: «و از دودمان من [چطور]؟» فرمود: «پیمان من به بیدادگران نمی رسد».
پیام
الف) امامت مقام رفیع و از منصب های الهی است. امام باید تنها از سوی خداوند منصوب شود.
ب) منشأ و علت امامت وراثت نیست، شایستگی است. شایستگی ها نیز با شعار اثبات نمی شود، بلکه با پیروزی در آزمون های الهی ثابت می گردد.
ج) امامت عهد الهی است و همیشه باید این عهد میان خدا و مردم باشد. در جایی از قرآن نیز خداوند فرموده است: زمین هیچ گاه از حجت خالی نمی شود. پس، امام و عهد امامت پایبندی همیشگی می خواهد.
د) از مهم ترین شرایط رهبری، عدالت ورزی و پیشینه نیکو است. هرکس سابقه شرک داشته باشد، سزاوار امامت نیست.
هـ) این آیه یکی از پشتوانه های فکری و اعتقادی شیعه است، که امام باید معصوم باشد و کسی که لقب ظالم بر او صدق کند، به مقام امامت نخواهد رسید.۱
۱. همان، ج ۱، ص ۲۵۳.
مودت ائمه(ع)، مزد رسالت
ذَلِک الَّذِی یبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُکمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَی وَمَن یقْتَرِفْ حَسَنَهً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکورٌ. (شورا: ۲۳)
این همان پاداشی است که خدا بندگان خود را که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، [بدان] مژده داده است. بگو: «به ازای آن [رسالت]، پاداشی از شما خواستار نیستم، مگر دوستی با خویشاوندان.» و هرکس نیکی به جای آورد [و طاعتی اندوزد]، برای او در ثواب آن خواهیم افزود. به یقین، خدا آمرزنده و قدرشناس است.
پیام
الف) مودت بدون اطاعت، ریا و ظاهرکاری است. پس مودت قربی، یعنی اطاعت از آنان.
ب) قربی (خویشاوندان پیامبر) معصومند؛ زیرا مودتِ گناهکار نمی تواند مزد رسالت قرار گیرد.
ج) دوستی اهل بیت پیامبر(ص)، مزد رسالت زمینه دریافت مغفرت الهی است.
د) خداوند قدردان کسانی است که به وظیفه خود در مودت اهل بیت(ع) عمل می کنند.۱
۱. همان، ج ۱۰، ص ۳۹۸.
دوری ائمه(ع) از هر نوع پلیدی و گناه
إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا. (احزاب: ۳۳)
خدا فقط می خواهد آلودگی را از شما خاندان پیامبر بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.
پیام
الف) گناه، پلیدی روح است و خاندان نبوت از این پلیدی دورند.۱
ب) خاندان پیامبر، از هرگونه آلودگی خود را پاک نگه می داشتند نه اینکه خود را از آلودگی قبلی پاک کنند.
۱. همان، ج ۹، ص ۳۶۳.
امامت در رسالت
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاهِ وَإِیتَاء الزَّکاهِ وَکانُوا لَنَا عَابِدِینَ. (انبیا: ۷۳)
و آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما هدایت می کردند و به ایشان انجام دادن کارهای نیک و برپا داشتن نماز و دادن زکات را وحی کردیم و آنان پرستنده ما بودند.
پیام
الف) امامت همچون نبوت، مقامی است که باید با انتخاب خداوند به لایق آن سپرده شود.
ب) پیامبران بزرگ در کنار مقام رسالت، رهبری جامعه را نیز بر عهده داشتند.
ج) هدایت کردن انبیاء، امری سلیقه ای و شخصی نیست بلکه با فرمان خداوند است.
د) رهبران الهی، بندگان مخلص خدا هستند.
هـ) رهبر باید به آنچه هدایت می کند، عامل باشد.۱
۱. همان، ج ۷، صص ۴۷۶ و ۴۷۷.
اهل بیت(ع) در روایات
اهل بیت(ع)، کشتی نجات
رسول خدا(ص) می فرماید:
«اهل بیت من به منزله کشتی نوح است؛ هرکه به آنها تمسک جوید (یعنی اوامرشان را اجرا کند)، اهل نجات است و آن که تخلف کند، غرق شود».۱
گویا حافظ با اشاره به این حدیث سروده است:
حافظ از دست مده حجت این کشتی نوح
ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت
۱. الفین، ترجمه: وجدانی، ص ۷۳۴
استواری اطاعت کننده رسول
امام کاظم(ع) می فرماید:
هرکس دین خود را از قرآن و دستور پیغمبر بگیرد، از کوه استوارتر باشد و متزلزل نشود و هرکس دین خود را از مردم بگیرد، همان مردم او را از دین برگردانند.۱
۱. همان، ص ۷۳۱.
حقانیت دانش اهل بیت(ع)
از امام باقر و امام صادق(ع) نقل است:
«هر دانشی که از غیر خانواده عصمت گرفته شود، باطل است».۱
۱. شیخ صدوق، کمال الدین، ص ۳۳۳.
گمراهی تبعیت کننده از غیر اهل بیت(ع)
امام صادق(ع) می فرماید:
«دروغ گفته، آن که تصور کند ما را شناخته و حال آنکه به ریسمان دیگران چنگ زده و معالم دین را از دیگران گرفته است».۱
۱. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج ۱، ص ۹۰.
شناخت اهل بیت(ع)، برائت از آتش
پیامبر خدا(ص) فرمود:
شناخت آل محمد، برات رهایی از آتش است و دوست داشتن خاندان محمد، جواز عبور از صراط است و ولایت آل مح
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 