پاورپوینت کامل زوزه گرگها در گلو شکست ۶۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل زوزه گرگها در گلو شکست ۶۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل زوزه گرگها در گلو شکست ۶۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل زوزه گرگها در گلو شکست ۶۳ اسلاید در PowerPoint :

>

۳۰

قسمت یازدهم

زنان آفریقایی و حساسیت موضوع «ارث»

در ادامه بحث و بررسی بر
روی موارد اختلاف سند پکن،
نوبت به موضوع جنجالی «ارث»
رسید. همچنان که گفته شد
وضعیت زنان و دختران آفریقایی
در مورد برخورداری از حق ارث،
حساسیت خاصی را به این مبحث
بخشیده بود. زیرا بسیاری از آنان یا
کاملاً از ارث محروم هستند و یا
ارث بسیار کم و غیر عادلانه ای به
آنها می رسد.

با توجه به قوانین اسلام در
مورد سهم الارث زنان که نصف
مردان است و تجربه ایستادگی
کشورهای اسلامی بویژه ایران بر
روی قوانین دینی خود، به نظر
می رسید که مسلمانان بزرگترین
مانع در راه برخورداری زنان
آفریقایی از ارث عادلانه باشند و
بویژه اتحادیه اروپا و متحدین آنها
دل، خوش داشتند که با بهره گیری
از این مواضع بتوانند چهره اتحاد
کشورهای اسلامی و قوانین اسلام
را مخدوش کرده و آنان را در مقابل
زنان آفریقایی که نماد زنان محروم
جهان هستند، قرار دهند.

حساسیت این موقعیت چنان
بود که خانم گرترود مونگلا، دبیرکل
کنفرانس با توجه به شناختی که از
هیأت ایرانی داشت، پیش از
بررسیهای نهایی بند مربوط به
ارث خواستار ملاقاتی با ریاست
هیأت ایرانی، خانم شهلا حبیبی
شد.

مونگلا که خود اهل
تانزانیاست و طبعا نسبت به
مشکلات زنان آفریقایی بسیار
حساس، در این ملاقات موضوع
ارث را مطرح کرده و درخواست کرد
که هیأت ایرانی شرایط زنان
آفریقایی را درک کند.

دقت و ظرافتی که در این
بخش باید در نظر گرفته می شد،
بسیار حساس تر و مهمتر از مواردی
چون حقوق و گرایشهای جنسی
بود. اینجا دیگر اتحادیه اروپا با
داعیه علنی سکولاریسم و تفکر
غیر دینی در مقابل اسلام و
کشورهای اسلامی نایستاده بود؛
بلکه این بار، زنان محروم آفریقایی
بودند که برای احقاق حقوق خود
تلاش می کردند.

سهم الارث برای مسلمانان در
چارچوب سیستم اقتصادی اسلام
که نفقه و مهریه را بر مرد واجب
کرده و زن را صاحب مطلق
داراییهای خود می شناسد، مطرح
می باشد. این موضوع را کارشناسان
ایرانی در برخوردهایی که با زنان
آفریقایی و نگران داشتند، مطرح
کرده و به آنها اطمینان می دادند به
گونه ای حرکت خواهیم کرد که شما
به حق خود برسید.

بدین ترتیب پس از مذاکرات
طولانی با سعه صدری که
کشورهای مسلمان از خود نشان
دادند، بندی در سند گنجانده شد که
به جای «حق ارث برابر»، «حق
برابر در ارث یا دسترسی برابر به
ارث» را مطرح می ساخت. به
عبارت دقیق تر، زنان و مردان در
برخورداری از ارث (و نه با اشاره به
میزان آن) از حقوق مساوی
برخوردار خواهند بود و میزان
سهم الارث هر یک می تواند بر
اساس قوانین داخلی کشورها تعیین
شود.

علاوه بر این ایران در حق
تحفظ یا شرط خود قید کرد: در
رابطه با مسأله ارث، جمهوری
اسلامی ایران تفسیرش این است
که ترتیبات ذکر شده در سند،
متناقض با اصول نظام اقتصادی
اسلام نیست.

بعد از تصویب بند مربوط به
ارث به صورت ذکر شده، چهره های
حاکی از رضایت زنان آفریقایی،
فضا را برای تحقیق نیات
تفرقه افکنان نامساعد ساخت.

«برابری» یا «عدالت»

بحث عمومی تر و مهمتری که
در جریان طرح ارث و برخی دیگر
از بندها، مانند بند حقوق دختران
مطرح می شد، موضوع «برابری»
یا «عدالت» بود.

در پکن هیأتهای شرکت کننده
شاهد نوعی روحیه تقابل و رقابت
بین جنس مؤنث و مذکر بودند که
این حاصل نظرات و دیدگاههای
افراطی جناحهای موجود بود. به
نظر می رسید که تعریف برابری با
توجه به تفاوتهای جدی زنان و
مردان و نقشهای خانوادگی و
اجتماعی آنان برای هیچ کدام از
طرفین روشن نشده و از آنجایی که
نقش بیولوژیک زن، همواره به
عنوان بهانه ای جهت تبعیض علیه
زنان به کار رفته است، افراطین
سعی داشتند با نفی تفاوتهای
بیولوژیک و یا حداقل ممانعت از
طرح آنان، خواهان برابری کامل
شوند، غافل از اینکه با این موضع،
هویت «زن بودن» را از او گرفته و
او را در رقابتی بی هدف با مردان
قرار می دهند.

بر اساس این استدلال
کشورهای متدین مانند ایران
پیشنهاد دادند که به جای کلمه
برابری (equality) که در
بعضی موارد غیر قابل انطباق،
مفهوم «یکسانی حقوق» را
می دهد، از کلمه عدالت یا برابری
توأم با عدالت (equity)
استفاده شود. البته این پیشنهاد
چون با مفاهیم اساسی در پیوند بود
و از لحاظ هیأت ایران فقط در
جنبه های خاص حقوق کاربرد
داشت (۴ مورد در کل سند)
جمهوری اسلامی ایران تصمیم
گرفت با ارائه یادداشت توصیفی
موضع خود را مشخص سازد.

در این یادداشت آمده: «اصل
برابری، در نظر ما شامل برابری زن
و مرد در حقوق و کرامت انسانی
است و نقشها و مسؤولیتهای
متفاوت اجتماعی آنان بیانگر
ضرورت نظام عادلانه حقوقی
می باشد که حق تقدم و امتیازهای
ضروری زنان در نقشهای چندگانه
آنان را لحاظ دارد.»(۱)

نتایج بحث بر روی سایر موارد اختلاف

نتایج بحث بر روی سایر موارد
اختلاف که در شماره قبل، اهم آنها
را برشمردیم به قرار ذیل است:

ـ آموزش بهداشت جنسی و

باروری و حقوق والدین

در حالی که در متن سند ۲۲
مورد به حقوق والدین و ضرورت
نظارت آنان اشاره شده بود، تمامی
این موارد به علت مخالفت
کشورهای غربی و متحدین آنها در
داخل پرانتز قرار گرفته و باید بر سر
تصویب یا عدم تصویب آنان توافق
می شد. این کشورها به بهانه
ضرورت جلوگیری از اشاعه
بیماریهای مقاربتی بویژه ایدز و
سوء استفاده جنسی از جوانان با
نظارت والدین بر آموزش و خدمات
مربوط به بهداشت جنسی و
باروری نوجوانان و جوانان، زنان و
مردان مخالفت می کردند.

پس از مذاکرات در این زمینه،
یک گروه متشکل از جمهوری
اسلامی ایران به نمایندگی از سوی
کشورهای آسیایی و اسلامی،
اسپانیا و انگلستان به نمایندگی از
سوی اتحادیه اروپا، شیلی به

نمایندگی از سوی آمریکای لاتین
و استرالیا به نمایندگی از سوی
سایر کشورهای غربی مسؤول
نهایی کردن موارد اختلاف پیرامون
۲۲ بند مورد نظر شد. در پایان
مذاکرات این گروه با پیشنهاد ایران
کلیه مواردی که در آنها پیرامون
ارائه آموزش و خدمات به زنان و
مردان صحبت می شد، بدون قید
نظارت والدین به تصویب رسیده و
در ۹ مورد که راجع به کودکان،
نوجوانان و جوانان بحث می کرد، به
ضرورت رعایت حقوق، مسؤولیت،
وظایف و نظارت والدین اشاره شد.

ـ فحشاء

اگر چه کشورهای غربی،
اروپای شرقی و متحدین جهان
سومی آنها، استدلال می کردند که
تصویب روسپی گری و تولید و
توزیع صور قبیحه به عنوان
استثمار جنسی و خشونت علیه
زنان موجب اقدامات قهرآمیز
دولتها علیه زنانی می شود که به
لحاظ نیاز مالی به فحشاء روی
آورده اند! لیکن خوشبختانه این
موارد به عنوان مصادیق خشونت
علیه زنان شناخته و به تصویب
رسید.

ـ سقط جنین غیر قانونی

علی رغم مخالفت کشورهای
اسلامی و برخی از کشورهای
کاتولیک در بند (K) 107 از
دولتها خواسته شد تا نسبت به
تغییر قوانین تنبیهی علیه زنانی که
به سقط جنین غیر قانونی دست
می زنند اقدام نمایند.

اگر چه در کشور ما قوانین
تنبیهی شامل زنانی که به سقط
جنین غیر قانونی دست می زنند
نشده و در عوض پزشکانی که
مرتکب این عمل ضد انسانی
می شوند مورد بازخواست و تنبیه
قرار می گیرند، با این حال جمهوری
اسلامی ایران در اعلام تحفظ
خود، اجرای مفاد سند (شامل بند
مذکور) را در راستای احترام به
شریعت اسلام و ارزشهای اخلاقی
جامعه دانست.

ـ رسانه ها و ارائه نقشهای

مثبت از زنان

در پاراگراف ۲۳۶ و ۲۴۴ با
تأکیدات و نظرات ایران اصلاح
وضعیت موجود رسانه ها و حذف
تصاویر غیر اخلاقی از رسانه ها در
متن گنجانده شد. در پاراگراف ۲۴۵
نیز ایران بر لزوم طرح الگوهای
موفق زنان در دو نقش مادری و
مدیریتی در جامعه به جای
الگوهایی که نقش مادری را نفی
می کنند، تأکید داشت و این مسأله
منجر به گنجاندن جمله مناسبی در
متن شد.

ـ خانواده

در بخشهای مختلف سند
بحث خانواده طرح گردیده است.
توافق شد تا تعریف خانواده به بند
۳۰ ارجاع داده شود. در این بند
آمده است: «زنان نقش حساسی
در خانواده بازی می کنند. خانواده
واحد اساسی جامعه است و باید
تقویت شود، باید از آن حمایت و
حفاظت کامل کرد. در سیستمهای
مختلف فرهنگی، سیاسی و
اجتماعی اشکال مختلف خانواده
وجود دارد. حقوق، صلاحیتها و
مسؤولیتهای اعضای خانواده باید
مورد احترام واقع شود. زنان کمک
بزرگی به رفاه خانواده و توسعه
جامعه می نمایند که هنوز اهمیت
آن شناخته نشده است. باید به
اهمیت اجتماعی نقش مادری و
نقش والدین در خانواده و تربیت
کودکان، ارج نهاد. تربیت کودکان
مستلزم سهیم بودن والدین،
زنان، مردان و جامعه در مسؤولیت
است. مادری و نقش زنان در
بارداری و تولید مثل نباید مبنای
تبعیض و محدود کردن شرکت
کامل زنان در جامعه بشود …»(۲)

ـ تنوع فرهنگی، مذهب و حق

حاکمیت

تلاش شد تا علی رغم میل
غربیها در کنار موضوع
جهان شمولی حقوق بشر و ضرورت
تضمین آزادیهای اساسی، در متن
سند، لزوم احترام به مذهب،
ارزشهای فرهنگی، اخلاقی،
معنوی و حاکمیت دولتها نیز
گنجانده شود. این نکات در بیانیه
نهایی، پاراگراف ۹ برنامه عمل و
پاراگراف ۱۲ بیانیه منعکس شد. اگر
چه بدبینی فرهنگ سکولار غربی
نسبت به مذهب و اعتقاد آن به
عدم توانایی دین در پاسخ گویی به
مشکلات دوران معاصر بویژه

مسایل زنان باعث شد که در هر
بند در کنار طرح «احترام به
مذهب» موضوع «حقوق بشر و
آزادیهای اساسی» عنوان گردد.

این تفکر بدون شک ناشی از
سوابق تاریخی اروپا در قرون
وسطی و نوعی لجاجت در عدم
پذیرش اسلام به عنوان دینی است
که فرهنگ و تمدن بشری را در
عصر ظهور خود به اوج رساند.
امروزه این وظیفه و رسالت
مدافعین اسلام است که با طرح
احکام و اخلاق اسلام ناب
محمدی(ص) در قالبی عملی و با
توجه به نیازهای دوران معاصر به
صورت منطقی با صاحبان تفکر
سکولاریسم به مقابله برخیزند و
اج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.