پاورپوینت کامل زنان، بانیان هنر قالی بافی ۲۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل زنان، بانیان هنر قالی بافی ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل زنان، بانیان هنر قالی بافی ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل زنان، بانیان هنر قالی بافی ۲۲ اسلاید در PowerPoint :
>
۵۴
از بررسیهای تاریخی بدین گونه
برمی آید که زنان پس از فراگیری فن سبد
بافی و پارچه بافی، در غیاب مردان که به
شکار و جنگ مشغول بوده اند به فراگیری و
بافت قالی پرداخته اند. به بیانی دیگر، زنان
موجدان هنر قالی بافی در جهان بوده اند که
در ابتدا به بافت ساده گلیم می پرداختند و
چه بسا روش بافت فرشهای کنونی از روش
بافت گلیم اقتباس شده باشد. بافت گلیم
یک بافت حصیری و سبدی می باشد و در
آغاز برای حفاظت بدن از سرما استفاده
می شد اما با تکامل فن بافندگی به شکل
فعلی رواج یافت. یعنی برای پوشاندن سطح
و مفروش ساختن کف چادرها به کار گرفته
شد.
اما آنچه در باره فرش بافی در دوران
اسلامی در ایران به دست آمده، دو مسیر
متفاوت را طی کرده است:
۱ ـ هنر قالی بافی عشایری و
آبادی نشینان
قالی بافی از آغاز، در میان ایلات و قبایل
صحرانشین که کار اصلی و عمده آنان
دامداری بود، پدیدار شد. اینان پس از
فراگیری ریسیدن و بافتن پشم، به گلیم بافی
پرداختند و پس از مدتی به تولید نوعی
خاص از گلیم مشغول شدند که امروزه آن را
«ورنی» می نامند و بیشتر در مناطق
آذربایجان شرقی تولید می شود. ورنی از
نظر بافت، حلقه واسطی بین گلیم و قالی
محسوب شده و عمدتا زنان عشایر در کپرها
و سیاه چادرهایشان به این امر می پردازند.
اما شکی نیست فلات ایران مهد پیدایش
قالی بافی بین ایلات و چادرنشینان بوده که
با شرایط زیستی آنها هماهنگی داشته
است .آنها در اوقات بیکاری خود، پشمهای
چیده شده را ریسیده و پوششهایی را به
وجود می آورند که برای تهیه چادر و فرش
بادوام باشد. این پوششها بیشتر برای رفع
نیاز طبیعی و مقابله با تغییرات جوی
می باشد. آنها با ذوق و سلیقه سرشاری که
در خود برای ایجاد نقشها و رنگهای بدیع و
طبیعی دارند، در طول زمانهای متمادی
زبانزد عام و خاص بوده که این تلاشها
آغازی برای راهیابی این هنر به شهرها بوده
است. خصوصیات فرش عشایری را می توان
در رنگها جستجو کرد که با تکرار محوری و
مرکزی و با سادگی وصف ناپذیری بافته
شده اند.
در طول هزاران سال، وجه مشترک همه
دست بافته های عشایری، در نقوش،
پرندگان، صور هندسی و نگارهای درختان
است که با توازن ویژه ای در دراز و پهنای آن
تکرار می شود. ترنج از دیگر نگارهایی است
که یا به صورت مرکب و یا یک طرح واحد از
قرنها پیش به عشایر و آبادی نشینان
منسوب بوده است. نقوش شکسته و دوّاری
که دارای نوعی تقارن محوری و یا تقارن
مرکزی هستند، با مطالعه و بررسی بر روی
اکثر تک گلها یا مجموعی از نقوش ترنجها
و یا شمسه ها در قالبهای بدوی و عشایری
از این گونه تقارن برخوردارند. شاید زن
روستایی قالی باف مصادیقی همچون دنیا
مزرعه آخرت، جنسیت زن و مرد، شب و روز،
قهر و آشتی (بته جقه) و خیر و شر را
می خواهد منتقل نماید. همچنین نقوش
روی قالیهای سجاده ای و نقوش روی در و
دیوارهای امامزاده ها و مساجد و نقوش
روی انواع زیراندازها و کف پوشها و غیره
دیده می شود. این نقوش طی نسلها سینه
به سینه منتقل شده و در هر دوره و عصری
بر اشیای کاربردی در زندگی نقش می بندد و
استمرار آن در طول نسلها با نوعی حالت
پویایی به جهت طرح مفاهیم بلند و عالی
الهی و انسانی در تمام زمانها و مکانها قابل
ادراک می باشد، چرا که یک حالت ذکر پیدا
می کند. ذکر، به خاطر آوردن و یادآوری و
مجددا به یاد چیزی افتادن است و هنرمند
آنچه را که خود در عالم در جریان است
یادآوری می کند. بدین ترتیب می توان نتیجه
گرفت هنرهای بومی و نقش و نگارهای
عامیانه زنان قالی باف
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 