پاورپوینت کامل روزهای خاطره ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل روزهای خاطره ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل روزهای خاطره ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل روزهای خاطره ۴۷ اسلاید در PowerPoint :

>

۲۸

نوشته: زینب الغزالی الجبیلی

ترجمه: سید ضیاء مرتضوی

ناشر: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی

تهیه: مجله پیام زن

چاپ: اول

تعداد صفحات: ۴۲۰

قیمت: ۱۶۵۰ تومان

تاریخ نشر: آبان ۱۳۷۹

انقلاب اسلامی ایران و رهبری بی نظیر آن،
گواهی گویا بر توان عظیم و عمیق اسلام و اندیشه ها
و ارزشهای تابناک آن در سازماندهی توده های
مردم و بسیج امکانات و توانایی های یک امت در
یک حرکت گسترده و عمیق اصلاحی و انقلابی
است.

تجلی اراده ملتی بزرگ در اراده رهبری
سترگ، که جز به اسلام و مصالح مسلمانان
نمی اندیشید، توانست میلیونها زن شجاع و فداکار و
آزاده و در عین حال پای بند به چارچوب شریعت و
ارزشهای دینی را به صحنه مبارزه و جهاد و تلاش
برای حفظ پیروزی بکشاند و در مقابل دشواریها و
در بوته آزمایشهای بسیار سخت، آنان را به
ایستادگی آگاهانه وا دارد.

اراده ای خلل ناپذیر که چون کیمیایی
سحرانگیز، مس وجود آنان را به طلایی تمام عیار
مبدّل ساخت که تاریخ، ظهور و حضور آنان را
همواره مایه مباهات خویش خواهد شمرد و برای
همیشه دستمایه افتخار مسلمانان به ویژه ملت
انقلابی ایران خواهند بود.

بانوانی که قلم از وصف فداکاری و رشادتهای
آنان ناتوان است و بالاتر این که هیچ انسانی
نمی تواند انگیزه های معنوی و الهی آنان در این
همه ایثار و شجاعت را به تصویر کشد. و اینها همه
به برکت ارزشهای اصیل و متعالی اسلام به ویژه
ارزشهای حماسی و معنوی است که در تشیّع وجود
دارد. معارف و ارزشهای والایی که از پیامبر
اکرم(ص) و امامان پاک و برحق علیهم السلام بر
جای مانده و دستمایه «حیات طیّب» و زندگی
سراسر امید و نشاط و عزت و معنویت همه کسانی
است که به فضیلتهای انسانی و زندگی برتر در این
دنیا و حیات جاودانه در آخرت می اندیشند.

دامن پاک و مقدس زهرای مرضیه(س)، کوثر
پاک و بی کرانی است که این همه هدایت و نیکی و
آن همه انسانهای پاک نهاد و پیشوایان حق ـ
صلوات اللّه علیهم ـ به بشر عرضه کرده است؛ فرزند
والامقام و بهشتی سرشتی چون زینب کبرا(س) را
یار راه همه بانوانی ساخته است که به عزت و تعالی
معنوی خود و جامعه می اندیشند و خوشبختی را
تنها در کسب خشنودی خداوند و عمل به
مسؤولیتهای دینی در هر شرایطی می دانند و همه را
بدان فرا می خوانند.

زنان ما تجربه های ارزشمندی را در میدانهای
خون و شهادت گذرانده اند؛ هم خود به صحنه
مبارزه و جهاد شتافته اند و هم شوهران و برادران و
فرزندانشان را راهی میدان نموده اند.

بانوان ما فرزانگانی اند که ارزش و قداست و اصالت جهاد و مبارزه شان فرسنگها از
مبارزه دیگر ملتها و از آن جمله ملت مسلمان مصر پیشی دارد. بانوان ما تا آن جا پیش
رفتند که حضرت امام خمینی آنان را به صراحتِ تمام راهنمایان نهضت اسلامی و رهبران
آن خواندند: «شما رهبران نهضت هستید. بانوان، رهبر نهضت ما هستند، ما دنباله آنها
هستیم. من شما را به رهبری قبول دارم و خدمت گزار شمایم».

رهبری نهضت، بانوان را پیشروان انقلاب و
حرکتی می داند که جهان را به شگفتی واداشت و
توانست در مدت زمانی کوتاه بزرگ ترین تحول را
در جهان اسلام در دوره غیبت کبرا ایجاد کند. در
نگاه رهبری این نهضت «ملتی که بانوانش در صف
مقدم برای پیشبرد مقاصد اسلامی هست آسیب
نخواهد دید». و این چنین است که اینک انقلاب
اسلامی پس از دو دهه از پیروزی آن و علی رغم آن
همه بیدادگری ها و توطئه ها و مزاحمتهایی که از
سوی جهان استکبار شاهد بوده، استوار و سرافراز
بر پای ایستاده است و شاهد پیروزی را در
صحنه های مختلف فکری، سیاسی، اجتماعی،
فرهنگی، اقتصادی و علمی یکی پس از دیگری در
آغوش می گیرد.

زینب غزالی (از زنان معاصر و مبارز مصری با
بنیان گذاری و رهبری «جمعیت بانوان مسلمان» در
مصر و تلاش چشمگیر در جنبش اخوان المسلمین)
را نیز می توان شاهدی گرفت بر این که زن
مسلمان در هر شرایطی می تواند و باید به رسالت
انسانی، اسلامی خویش بیندیشد و بهای ایستادگی و
پایداری در انجام این رسالت را نیز بپردازد.

او از معدود زنانی است که در جنبش
اخوان المسلمین موقعیت ویژه ای یافت و در
گسترش اندیشه های دینی به ویژه اندیشه
دست یابی به حکومتی دینی و مبارزات
اصلاح طلبانه مسلمانان مصر جهادی خستگی ناپذیر
و تلاشی قابل تحسین کرد. همه می دانیم و چنان که
به تفصیل در این کتاب نیز آمده، اخوان المسلمین
فشارهای بسیار دشواری را به ویژه در دوره جمال
عبدالناصر متحمل شد و ضربات سختی خورد؛
برخی رهبران آن مثل سیّد قطب محاکمه و اعدام
شدند، بسیاری از اعضای آن، سالها در زندان و
تحت شکنجه سپری کردند و زینب غزالی ـ که نام
کامل او «زینب الغزالی الجبیلی» است ـ یکی از
کسانی است که سالها دچار قهر و خشم عبدالناصر
شد و در زندان زیر شکنجه نیز نشان داد که در تلاش
برای دعوت اسلامی و گسترش و تعمیق
اندیشه های اصلاحی خود استوار و نستوه است.

زینب غزالی متولد دوم ژانویه ۱۹۱۷ /
دوازدهم دی ماه ۱۲۹۵ است و اینک چندی است
که درگذشته است. او پس از آزادی از زندان در
مرداد ماه ۱۳۵۰، با پیشنهاد و تأکید برخی دوستان و
همفکرانش اقدام به نوشتن خاطرات خود می کند؛
خاطراتی که محور اصلی آن مبارزات سیاسی وی و
رهبری «جمعیت بانوان مسلمان» و
عضویت در اخوان المسلمین و همکاری نزدیک با
رهبران آن است. نگارش خاطرات او از جریان
تصادفی که در اوایل فوریه ۱۹۶۴ / ۱۳۴۳ ش،
برایش پیش می آید و وی آن را حادثه ترور
می نامد آغاز شده، اما در ادامه، خاطرات و
رویدادهای ماههای نخست بنیان گذاری جمعیت
بانوان مسلمان و قضایای نخستین ارتباطهای خود با
رهبر فکری و سیاسی اخوان المسلمین، شیخ
حسن البنّا، را بازگو می کند. بدین ترتیب بخش
نخست خاطرات او به رویدادهای زندگی سیاسی و
فرهنگی وی در سال های ۱۹۶۴ ـ ۱۹۶۵ میلادی و
جمعیت بانوانی که وی آن را رهبری می کرد
اختصاص دارد. در بخش دوم به بازگویی و تحلیل
روابط خویش با اخوان المسلمین و شیخ حسن البنا
از سال ۱۳۱۶ ش / ۱۹۳۷ م به بعد و نخستین ملاقات
خود با حسن البنا می پردازد. روابطی که در نهایت به
تعبیر خود وی به بیعت با حسن البنا می انجامد.

ارتباط و همکاری زینب غزالی با رهبری
اخوان المسلمین در این سالها از جمله عبدالفتاح
اسماعیل، عبدالقادر عوده به ویژه ارتباط فکری با
سید قطب و طبعا روابط نزدیک با شیخ حسن
هُضَیْبی که به عنوان «مرشد کل»، رهبری
اخوان المسلمین را پس از حسن البنا رسما بر عهده
داشت، او را در کانون قضایا و جریانات درونی و
بیرونی اخوان المسلمین قرار می داد. به ویژه که
غزالی ارتباط و همکاری خود با هضیبی را بر اساس
بیعتی که با حسن البنا کرده بود رابطه ای اعتقادی
و از نظر دینی، خود را متعهد به آن می دانست. او
حتی در آغاز زندگی مشترک خود به صراحت،
اندیشه ها و آرمانهای سیاسی و وظایف مبارزاتی
خود را برای همسرش به صورت پیش شرط بازگو
می کند و تصریح می کند علی رغم رابطه دوستانه ای
که با شخصیت معروف مصر مصطفی نحّاس دارد،
یعنی کسی که در رهبری حزب قدرتمند «وفد» پنج
بار به نخست وزیری مصر دست یافت، و در بیرون
نیز به اشتباه جزء وابستگان و طرفداران سیاسی این
حزب به شمار رفته، اما با حسن البنا بیعت بر مرگ
بسته است.

این همکاری و فعالیت نزدیک در
اخوان المسلمین او را از نظر فکری از ط

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.