پاورپوینت کامل خانواده، جوان؛آزادی ۴۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل خانواده، جوان؛آزادی ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خانواده، جوان؛آزادی ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل خانواده، جوان؛آزادی ۴۵ اسلاید در PowerPoint :
>
آزادی، واژه ای زیبا و زرّین
«آزادی»، «شادی»، «رفاه» و
«خوشبختی»، واژه هایی زرّین و زیباست که
هاله ای از جاذبه، شوق و شیفتگی اطراف هر
یک موج می زند. در این میان «آزادی»،
افزون بر جلوه های فکری، فرهنگی و
سیاسی، از نوعی قداست نیز برخوردار است و
دلرباترین چهره حقوقی و انسانی به خود
گرفته است؛ تمامی ملت ها با همه گرایش ها و
بینش ها از آن سخن می گویند و برای کسب
آن، به هر کوششی دست می زنند.
جلوه بین المللی آزادی و سابقه هزاران
ساله آن، همزمان با میلاد نخستین انسان در
عرصه هستی، عظمت و قداستی والا به آن
داده است به گونه ای که از آن موضوعی
همیشه نو و ناب، شیرین و جذاب ساخته
است. از این رو «استفاده ها» و «سوء
استفاده ها»ی بی شماری در طول تاریخ از
این نعمت ارزشمند شده است به گونه ای که
برخی صاحب نظران خطاب به آن گفته اند:
«ای آزادی! چه جنایت ها که به نام
تو نمی کنند.»(۱)
و بعضی حقایق تاریخ را به گونه ای زیبا
این گونه ترسیم کرده اند:
«آزادی، باده ای است که هزاران تن آن
را برای بدمستی می نوشند و یک تن
برای سرمستی.»(۲)
«مارک تواین» نویسنده زبردست
آمریکایی با کنایه ای پرمعنا وجود پُر جود
آزادی در کشور خود را چنین توصیف می کند:
«به خواست خدا، ما در این سرزمین از
نعمت وجود سه چیز برخورداریم:
وجدان بیدار، آزادی سخن و احتیاط
کافی که از هر دو تای اول هرگز
استفاده نکنیم!»
در کنار این سخنان، تعریف های مختلفی
در باره آزادی شده است که هر یک درخور
تأمّل است. «منتسکیو»، نویسنده فرانسوی
می گوید: «آزادی، یعنی انجام هر کاری که
قانون اجازه دهد.»
و «ویکتور کوژن» نیز بر این باور است:
«آزادی حقیقی، آن نیست که هر چه میل
داریم انجام بدهیم، بلکه آن است آنچه را که
حق داریم، انجام دهیم.»(۳)
با نگاهی نو به آموزه های فکری ـ
فرهنگی خود، بینشی شیواتر و پویاتر
می نگریم که نشان از کمال و تکامل
اندیشه های دینی دارد، در این
عرصه می آموزیم:
آزادی صفتی از صفات انسان است که
معنا و مفهوم آن، تابع نوع نگرش ما به
«انسان» و جایگاه او در «مجموعه هستی»
است. در این جهان بینی الهی، آزادی از نظر
اسلام با آزادی مورد نظر در دیگر مکاتب
همچون مکاتب غربی و غیر دینی تفاوت
بسیاری دارد زیرا دیدگاه هر یک از این
مکاتب در باره جهان، انسان و سعادت او، با
مکتب اسلام تفاوتی بنیادین دارد.(۴)
این بینش و برداشت موجب گردیده که
رهبر ژرف اندیش و جوان فکر، حضرت امام
خمینی(ره) با سخن حکیمانه خود، آزادی را
ابزار اهداف سیاسی ندانسته، بلکه عظمتی
والا به آن بخشیده، «نعمت بزرگ الهی» و
«امانت خداوندی» بداند و چنین فرماید:
«آزادی یک نعمت بزرگ الهی است،
آزادی یک امانت الهی است که خداوند
نصیب ما کرده است. اول مرتبه تمدن، آزادی
ملت است. ما مصائب را به خاطر رسیدن
ملت مان به آزادی و استقلال تحمل خواهیم
کرد. آزادی را اسلام به ما داد. قدر این آزادی
را بدانید و قدر این اسلام را بدانید.»(۵)
جوانان و آزادی
جوانان گنجینه ای از سه گوهر گرانبها
هستند: انرژی، امید و ابتکار. از این رو همیشه
وجودی پرتلاطم و پرشور، سرزنده و ناآرام و
بانشاط دارند و از خوردنی ها، پوشیدنی ها،
نوشیدنی ها، گفتنی ها و شنیدنی ها لذت
می برند(۶) و با هر چیزی که آن انرژی، امید و
ابتکار و این شور و نشاط و لذت سرشار را
ممنوع و محدود کند یا «امر و نهی» و «باید و
نباید» نماید، سرِ آشتی ندارند.
گاه حدود و مرزهای موضوعاتی چون
آزادی برای آنان به درستی و به گونه ای دقیق
و شفاف، تبیین و تعریف نشده است، از این رو
به خاطر دفاع از حقوق خود در پی آزادی
مطلق و بی مرز و بی معیار هستند و این در
حالی است که تجربه ای اندک و دانش و
بینشی بسیار محدود دارند و ناآشنا با حوادث
پیدا و ناپیدای اطراف خود هستند، اما پس از
فروزش شعله آگاهی و هوشیاری در رواق
وجودشان، دچار غفلت و جهالت نمی شوند و
دسیسه های سیاه، شوم و شیطانی دشمن را
شناسایی می کنند و بر اندوخته های علمی و
معنوی خویش می افزایند.
جایگاه آزادی در قانون اساسی
در اصل دوم از ماده ششم قانون اساسی
جمهوری اسلامی ایران یکی از ویژگی های
نظام، ایمان به «کرامت و ارزش والای انسان
و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ذکر
شده است و در اصل سوم ماده هفتم جزو
وظایف دولت جمهوری اسلامی، «تأمین
آزادی های سیاسی و اجتماعی در حدود
قانون» است و در اصل نهم نیز بر مجاز
نبودن فرد یا گروه یا مقامی برای سوء استفاده
از آزادی، تأکید شده است.
پیشنهادهایی برای خانواده ها در
باره آزادی جوانان
در نظر گرفتن موارد زیر در اصلاح،
تکمیل و تحقق خواسته های جوانان از آزادی
ضرورت دارد:
۱ـ تعریف دقیق و کامل مفهوم
آزادی
همیشه به خاطر داشته باشیم،
«اندیشه» پیش از «انگیزه» مفید و کارساز
است و این دو، چونان دو بال پرواز، باعث
کمال و تکامل همگان ـ به ویژه نسل جوان ـ
می شود. هر گاه بی هیچ مایه فکری و بدون
هر گونه شناخت، عشق و اندیشه ای، تنها در
پی انجام وظایف و اعمال مختلف از افراد
باشیم، هرگز خواست ما محقق نمی شود. این
شیوه در باره موضوع آزادی نیز حکمفرماست.
شناخت این حقیقت که در هر جامعه ای
«حقوق» بر اساس «تکالیف و مسئولیت ها»
واگذار می شود و هر حقی تابع محدودیت های
خاص خود است که مسئولیت متقابل نسبت
به جامعه ایجاد می کند، باعث رویکرد
مسئولانه تر جوانان به مسئله آزادی می شود.
اگر من «حق» دارم از امکانات جامعه
استفاده کنم تا اندوخته ای کسب نمایم و به
رفاه دست یابم، بی گمان مسئولیت های
مشخص این جامعه از من طلب می کند تا
«استفاده از امکانات جامعه» به «سوء
استفاده» منجر نشود و حقوق دیگران پایمال
نگردد، از این رو استفاده از خودرو در شهر،
ساخت مسکن، داد و ستد اقتصادی و … هر
یک با چارچوب شرایط و قوانین محدود
می شود، اما این محدودیت باعث مصونیت
انسان و دیگران از بدی ها و بلاهای
آن می گردد!(۷)
۲ـ قلمرو آزادی و معیارهای آن
انسان موجودی محدود است و صفات
وجودی او نیز تابع صفات شخصیتی او، دارای
مرزی مشخص است. از آنجا که موجود
محدود، اوصاف محدود دارد و موجود
نامحدود، صفات نامحدود، خداوند متعال که
دارای گستره وجودی مطلق است، تمامی
اوصاف ذاتی او نیز مطلق و بی کران است، اما
انسانی که مرزهای شخصی و شخصیتی او
متناهی و مرزدار است، به ناچار صفات کمالی
وی همچون حیات، آزادی، علم، قدرت و
اراده نیز محدود خواهد بود.
حالا اگر کسی یا کسانی از سرِ غفلت و
بی خبری یا جهالت و نادانی، سخن از آزادی
مطلق و نامحدود مطرح کنند، مرتکب خطای
بسیار بزرگی شده است و آن تدوین صفات
نامحدود و بی کران برای موجودی محدود
است که لازمه آن «تجاوز وصف از موصوف»
است که چنین پدیده ای محال خواهد بود،
زیرا مستلزم آن است که وصف در جایی
حضور داشته باشد که موصوفِ محدود
وجود ندارد.
پیشتر دانستیم که آزادی، صفتی از
صفات انسان است که معنا و مفهوم آن تابع
نگرش ما به «انسان» و جایگاه او در آفرینش
است و با توجه به اینکه اسلام با نگاهی فراتر
از خوراک، پوشاک و مسکن به انسان می نگرد
و او را محدود به امروز زندگی مادی نمی کند،
بلکه انسان را «خلیفه خداوند» و «برترین
آفریده الهی» م
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 