پاورپوینت کامل راز گرایش متقابل زن و مرد ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل راز گرایش متقابل زن و مرد ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل راز گرایش متقابل زن و مرد ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل راز گرایش متقابل زن و مرد ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
>
۶
اقتباس از «زن در آیینه جلال و جمال»
تأسیس خانواده است، چنان که مرد نیز از نظر محبت، گرایش و جاذبه زن، رکن اساسی اثر حضرت آیت اللّه جوادی آملی
مدیریت، تأمین هزینه، تعهد کارهای اجرایی،
سرپرستی و دفاع از حوزه تدبیر خانواده، رکن
اصلی تشکیل خانواده است.
مطلب دوم نیازی به اثبات ندارد، زیرا شواهد
قرآنی مانند «الرجال قوّامون علی النساء» و … گواه
آن است و سیره رایج بین مسلمین نیز آن را تأیید
می کند. عمده مطلب، اثبات سخن اول است.
تحلیل عمیق هر مطلبی مرهون تبیین مبادی
آن است و یکی از مهمترین مبادی این مسأله،
تمایز بین مهر عاطفی و انس عقلی از یک سو و
گرایش غریزی و شهوت حیوانی از سوی دیگر
است، تا اساس خانواده، بر محور دوستی انسانی و
عقلی تأمین گردد نه بر مدار شهوت جنسی، و نقش
زن، به عنوان مظهر جمال الهی در چهره انسان،
روشن شود نه به عنوان عامل رفع شهوت به صورت
یک جنس ماده. از این رو، لازم است ابتدا به این
توضیح توجه شود:
شوق و علاقه بین دو چیز، یک پیوند خاص
وجودی است و حقیقت هستی نیز دارای مراتب
وجودی است (در فلسفه از این مراتب به عنوان
مراتب تشکیکی نام برده می شود) از این جهت،
اشتیاق و کشش در تمام ذرات هستی، وجود دارد،
لیکن در هر مرتبه، حکم خاص همان درجه را
دارد؛ این اشتیاق و کشش، گاهی به صورت «جذب
و دفع» در اجسام معدنی، ظهور می یابد و زمانی به
صورت «گرفتن و دادن» و مانند آن در گیاهان
روییدنی، جلوه می نماید و گاهی به عنوان «شهوت
و غضب» در حیوانهای غیر تربیت شده، پدید
می آید و گاهی به صورت «میل و نفرت» در
حیوانهای تربیت شده و برخی از انسانهای تربیت
نشده، ظهور می کند و آن گاه فاصله های طولانی را
طی می نماید تا به صورت «تولاّ و تبرّا» و «حُبّ فی
اللّه و بُغض فی اللّه » و … تجلی می یابد.
حال آنچه در این مسأله، مهم است، توجه به
این نکته است که آیا راز آفرینش زن و مرد و سرّ
گرایش این دو به یکدیگر و انگیزه تأسیس خانواده
و تربیت انسان کامل، همانا گرایش جنسی است و
هدفی غیر از خاموش کردن آتش شهوت در کار
نبوده و در حیوانات وحشی نیز بیش از انسان یافت
می شود و جاهلیت جدید، چونان جاهلیت کهن به
آن دامن می زند، یا راز انعطاف زن و مرد و هدف
تشکیل حوزه خویشاوندی و پرورش مسجود
فرشتگان و جلوه خلیفه اللهی و جامع جلال و جمال
و اسمای خداوندی، گرایش عقلی و مهر قلبی و انس
اسمای الهی به یکدیگر است تا بتواند معلم ملائکه،
تربیت نماید و فرشتگان فراوانی را به خدمت
بگیرد و راز بسیاری از اسرار آفرینش را حل
نماید؟ چرا که گرایش جنسی در حیوانات نر و ماده
نیز یافت می شود و در باره آفرینش حیوان ماده،
انگیزه الهی و عقلی، مطرح نیست مگر همان راز
عمومی خلقت و کیفیت آفرینش زوجین از هر
جنس ـ خواه از گیاه و خواه از حیوان ـ که تحلیل آن
خارج از حوزه بحث است.
بنابراین، راز اصیل آفرینش زن، چیزی غیر از
گرایش غریزی و خاموش کردن آتش شهوت است
که خداوند از آن خبر می دهد. قرآن کریم در آیه
۱۸۹ سوره اعراف و آیه ۲۱ سوره روم، آرامش زن
و مرد را بیان کرد. سپس زن را رکن اساسی ایجاد
این آرامش، معرفی کرده، او را در این امر روانی،
اصل دانسته و تصریح نمود که مرد، مجذوب مهر
زن است. حقیقت هر دو یک گوهر است و هیچ
امتیازی از نظر مبدأ قابلی آفرینش بین آنها نیست.
در سوره اعراف فرمود:
«هو الّذی خلقکم مِنْ نفس واحده و جعل منها
زوجها لیسکن الیها»
منظور از «نفس واحده»، همان حقیقت و
گوهر واحد است، یعنی مبدأ قابلیِ تمام شما انسانها
یک حقیقت است و در این امر، هیچ فرقی بین زن و
مرد نیست، چنان که هیچ امتیازی بین انسان اولی
وغیر اولی نیست و این گونه تعبیرها مانند تعبیر
«بنی آدم» است که شامل همه انسانها حتی حضرت
آدم(ع) نیز خواهد شد، نظیر آیه:
«وَ اِذْ اَخَذَ ربُّکَ مِنْ بنی آدم من ظهورهم
ذریتهم و اَشْهَدَهُمْ عَلی اَنْفُسِهم اَلستُ بربکم قالوا
بلی …»(۱)
گرفتن میثاق، اختصاصی به فرزندان آدم
ندارد، بلکه شامل آن حضرت نیز خواهد بود.
منظور از زوج در این آیه، همانا زن است که
جمع آن ازواج می شود نه زوجه که جمع آن
زوجات است. تعبیر از زن به کلمه زوجه، فصیح
نیست، از این رو در هیچ جای قرآن از زن به عنوان
زوجه و از زنان دنیا یا آخرت به عنوان زوجات، یاد
نشده، بلکه فقط به عنوان زوج و ازواج، یاد شده
است.
در آیه مورد بحث، چون عنوان زن با تعبیر
زوج، مطرح شد، بناچار مرد به عنوان شوهر از آیه
استفاده می شود و ضمیر مذکر «لیسکن» به مرد
برمی گردد،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 